Marin Indian Fire Trail 1998

#1
Niestety udało mi sie póki co zrobić wieczorowe zdjęcia w mieszkaniu;) Mam nadzieję, że w długi weekend uda się coś w plenerze popstrykać:)

Rowerek kupłem używany, wtedy miał jeszcze zamontowanego Manitou Spidera (ciekawe co stało się z SX-R, który tam domyślnie powinien być zamontowany), oponki Tiogi Factory DH (ktoś nie zauważył, że tył minimalnie poleruje tylni trójkąt), mostek Azonic, kierownica gięta Syncrosa no i bajeranckie osłony na hamulce. Potem stwierdziłem, że czas na coś solidniejszego z przodu, udało się upolować Marsa, a ostatnio wymieniłem Azonica na całkowicie nieretro Syntace F139.

Nie wiem, jaka była domyślna specyfikacja tego modelu, ale u mnie jest mieszanka XT z LX + przednia przerzutka STX-RC. XT jest tylnia przerzutka + hamulce i kaseta, a piasty korba i manetki są LX.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony 2012-03-04, 16:24 przez eros, łącznie zmieniany 1 raz.

#4
Ta podkładka nad mostkiem trochę psuje efekt, ale potrzebowałem czegoś na szybko po zmianie mostka i to tej pory zastanawiam się, czy to tak zostawić (i zmienić podkładkę na inną), czy może podnieść mostek i podkładki niżej ;)

Poza tym jak już wspomniał Zimny zastanawiam się nad wstawieniem 100mm marzoka, tylko on mnie ostrzegał, że to może być za dużo jak na tę ramę. Co o tym sądzicie?

Tutaj link do aukcji amorka: link!

#5
Ostatnio dużo Speców robi się na forum, więc wrzucam fotk odświeżonego Marina;)

https://picasaweb.google.com/1170651449 ... directlink

Wybaczcie za jakość zdjęcia, robione telefonem, bo nie planowałem sesji fotograficznej ;)

Od ostatniego razu trochę się pozmieniało:
- Marzocchi Z2 Atom Bomb z 2000 roku
- Korba RF Turbine od Yvesa, przy okazji zrezygnowałem z najmniejszego blatu
- gripy Ritchey WCS + rogi WCS
- sztyca Pro Craft
- siodełko WTB
- koła na piastach SRAM Plasma, obręcze Mavic X222 (od Corrado)
- oponki Hutchinson Spider

Do wymiany został FD z STX-RC, który ma już konkretne luzy na XT m739, okablowanie na czerwone i stery.

No i w między czasie przerzuciłem się na spdy, póki co na pokładzie 505, ale poluję na ritcheye lub 747.

#9
zimny pisze:prezentuje sie jeszcze lepiej niz z opowiesci mogloby wynikac;)

mozesz zapytac co forumowicze sadza o montazu tutaj 100mm bombera;)

pzdrower
Dzisiaj na próbę zamontowałem Z1 X-fly do mojego ulubionego Zaskara. Ku mojemu zdziwieniu rower nawet prowadzi się dobrze. Kac moralny jednak pozostał gdyż zrobiłem rzecz zupełnie paskudną :oops:

#10
Radziej pisze:Dzisiaj na próbę zamontowałem Z1 X-fly do mojego ulubionego Zaskara. Ku mojemu zdziwieniu rower nawet prowadzi się dobrze. Kac moralny jednak pozostał gdyż zrobiłem rzecz zupełnie paskudną
pewnie duzy sag?
Obrazek

#11
Zapowiada się ładna pogoda w tym tygodniu, więc na następną przejażdżkę wezmę lepszy aparat ;)

Amorek mi też się podoba, zakochałem się w nim od pierwszego wejrzenia, mimo że jest ciężki i bez blokady. Ale że ja też swoje ważę to dobrze nam się współpracuje ;) W porównaniu do marsa niebo a ziemia.

Co do koloru ramy to martwi mnie tylko to, że mimo że lakier jest super nałożony to jednak blaknie. Widać to nawet na tych zdjęciach, są tam dwa ciemniejsze paski, gdzie wcześniej była zamontowana torba przez ok 5 lat.

Yves powolutku staram się wywalać shimano z roweru (oczywiście nic do tej firmy nie mam), może nie wszystko ale korby i kół już nie ma, teraz zastanawiam się nad zamianą klekoczących v-breaków m739 na avidy ;)

#13
Wszystko wskazuje na to, że głównym dostawcą części do Marina jest Yves ;) Już wkrótce kolejne fotki z zamontowanymi sterami orbitami i fd-m739 :)

Niestety rowerek do najlżejszych nie należy, póki co 12,55kg.

#14
W końcu nadarzyła się okazja, żeby zrobić zdjęcia Marinowi.

https://plus.google.com/photos/11706514 ... qWNhKzE5QE

Ostatnio próbowałem dopasować jakiś inny mostek dodatnim kątem, okazało się jednak, że najlepiej jeździ się na mostku delikatnie ujemny kątem. Być może zero też dałoby radę, ale nie miałem odpowiednio długiego pod ręką ;)

Ciągle mam problem z wyregulowaniem napędu 2x8. Mam bardzo wąskie zakresy i praktycznie nie ma takiej zębatki z tyłu, która chodziłaby ok na obydwóch blatach, w sensie,że na mniejszym blacie dobrze chodzą biegi 1-5, a na dużym 6-8. W związku z tym zastanawiam się nad jakimiś nieindeksowanymi gripami.

W planach wymiana pancerzy na czerwone oraz montaż rd-m952 :)

Edit:
Przy okazji, czy ktoś może powiedzieć, czy dodatek titanium w nazwie Rooxa sprowadza się do tytanowych śrub, czy może coś więcej ;)

#15
kolory mi w tym rowerze zupełnie nie grają ;-) ale, amor, rama, korba, mostek same w sobie bardzo fajne 8-)

mostek ma tylko śruby Ti poza tym te mostki to chyba wersja szosowa, do xc był danny's stem

#17
rower jest super, na prawde mi się podoba bo nie jest katalogowy, ma fajne części, jest powoli ciągle składany i też masz zajawkę antyshimano :]

odkąd odkryłem manetki obrotowe to nie wyobrażam sobie innych do napędów 2x8, na prawdę indeks na dwóch blatach to jest czad, nie sa mi potrzebne telewizorki bo znam juz swoje przełożenia na pamięć. polecam!

rogi oczywiście do gietej kiery tez mi nie pasują, ale luzik jak Ci wygodnie
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#20
IvesMoi pisze:odkąd odkryłem manetki obrotowe to nie wyobrażam sobie innych do napędów 2x8, na prawdę indeks na dwóch blatach to jest czad, nie sa mi potrzebne telewizorki bo znam juz swoje przełożenia na pamięć. polecam!
Fajne są też manetki szosowe Shimano na prostą kierownicę - SL-R440.
One też mają międzyindeksy - biegi można ustawiać w dwóch położeniach. Super sprawa do regulacji FD.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#21
Ja też się musiałem długo przekonywać do rogów na giętej kierownicy ;) Ale jak już je założyłem to polubiłem na tyle, że raczej zostaną na dłużej, prędzej kierownica zostanie wymieniona ;)

Co do zajawki antyshimano to ja do firmy nic nie mam, ale zwykła ciekawość nakazuje spróbować coś innego w końcu. I póki co nie żałuję ani nie tęsknie za korbą czy kołami. Rower będzie jeszcze mniej shimano, ale powolutku.

@skolioza: o ile pancerze trochę mają to linki są świeże.

@zimny: piasta do kompletu, przekos raczej nie jest problemem. Będę się bawił jeszcze ustawieniem przedniej przerzutki może coś to da.

A jeszcze takie pytanie, czy ma jakieś znaczenie, czy blaty są obsługiwane przez 1-2 lub 2-3 bieg na manetce?

#22
witam

imo nie ma znaczenia lecz ja u siebie robiłem w ten sposób że duży blat obsugiwalem 3 biegiem a mały 1 dla wysokich przelozen i 2 dla niskich. dziekitemu na 34 man pełny zakres bez obcierania.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#24
W związku z dalszą deshimanizacją rowerka rozglądam się za hamulcami i natrafiłem na coś takiego:

http://allegro.pl/hamulce-avid-sd3r-now ... 70867.html

Niestety nie znalazłem żadnych informacji na ich temat, wiem tylko, że ciekawie wyglądają, ale czy na pewno podpasują kolorystycznie do bombera? No i w miarę możliwości chciałbym, żeby osprzęt na rowerze trzymał się okolic 1998, a nie wiem kiedy te były produkowane.

XT będę wyrzucał ze względu na coraz większe luzy, a razem z nimi polecą pewnie boostery ;)

#26
pytanie czym się różni SD3 od SD3R, z tego co pamiętam SD3 były naprawdę średnie, ot takie deore z shimano... ale to SD3R wygląda troszku inaczej i było w rowerze zdecydowanie wyzszej klasy....
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#28
niestety nie mam, te z aukcji lezą na mojej półce, to wszystko...
W sumie to ramiona wygladają bardziej podobnie do SD10/20 z 1998, niz do SD3/5 z czasów współczesnych...
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#30
Witam.

Nie poprostu musisz wybrać pomiędzy nie obcieraniem na dużych biegach lub na małych...

Jeśli nie zastosujesz tego o czym pisałem wsześniej to na żadnej przerzutce/suporcie nie wyrobisz calej kasety na 2 biegu bez obcierania....Ba w nowych modelach miałbyś problem nawet przy tym myku z przednią taczą obsługiwaną na dwóch biegach... W sumie tylko microindex może Ci pomóc w walce z ocieraniem...

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996