#94
cardamon pisze:że niby to taki do tyrania ma być rower ?
sciemnia !!!! lalki nie ruszy z tego co widac to spece w blocie tyra :->
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#95
marcin74 pisze:
cardamon pisze:że niby to taki do tyrania ma być rower ?
sciemnia !!!! lalki nie ruszy z tego co widac to spece w blocie tyra :->
Nosz ku...
chciałbym chociaż zobaczyć jak ty na Ferrari Rekord OR do sklepu po mleko reniferów lecisz (coby się ręce przy robocie nie trzęsły) :-P :mrgreen:

#96
Adamello pisze:Nosz ku...
ferrari juz dawno zajechane....... 8-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#97
Jak już na kołach pokazałem to przedstawie kilka szczegółów. W sumie to nic wyszukanego, dość klasyczne zestawienie z I połowy lat '90. Fele Mavica 230 SBP, piasty M900, szprychy różne cieniowane, trochę competition, część chyba supercompetition (1.8/1.6), trochę alu nypli.

Nakleiłem na nie oryginalne, czerwone opaski Ritchey WCS - tylko 4.00g na jedno koło!! - nawet obecnie ciężko jest znaleźć coś lżejszego.

Opony będą Michelin XCR Dry (nie retro). Pasują mi kolorystycznie więc nie będę na siłę pchał skinwalli. Poza tym te opony to śmieci. Co prawda wyglądają jak nowe, ale są w 3 miejscach pozszywane i posklejane. Tną sie jak szalone a mają przebieg może z 300km.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
https://www.facebook.com/evobikesycow

#98
co do opasek to są taśmy takie Coloplast z materiału ultracienkiego, waga wlasnie ok 4-5 g na koło szosowe wychodzi, jest tez opaska Schwalbe niebieska z rolki , waga taka sama.
Ja je stosuje do wyższej klasy swoich kół aby całość systemu była ultralekka

Tej taśmy nie da sie urwać rękami .
www.velotech.pl

#102
Poprzewracało mi się ostatnio trochę w tym projekcie. Postawiłem na odrestaurowywanie i kombinowanie ze starymi cześciami, które były kiedyś tam spisane na straty albo nie miałem dla nich zastosowania.

Zaczęło się od Flite'a Kevlar. Był co prawda cały ale mocno styrany - skórę miał wyblakłą i zmatowioną. Potraktowałem go dremelem i ze skóry zrobiło się coś na wzór alcantary:

Obrazek


Ma teraz taki "industrialny look" ale zapewniam wcześniej to była padaczka. Z alcantarą/zamszem jak wiadomo jest tak że jak to przelecieć paluchem to włoski się kładą lub podnoszą więc całość jest zawsze niejednorodna więc wygląda jak wygląda.

Ale chyba jednak flajt nie zagości w tym rowerze bo znalazłem w gratach stare krzesło Gipiemme Pluma Titanium.
Jeździłem na nim jakieś 6-7 lat temu w moim czerwonym specu. Ono też było czerwone, ale jako że jest oparte na tytanowych rurkach i stelażu pozbyłem się farby i pozostawiłem to surowe.
Pod kolor pasuje też tytanowa kiera, więc mam siodło i kierownicę w identycznych odcieniach.
Sztyca to wspominany wcześniej XTR M900. Zdarty do gołej stali, a ta ma zdecydowanie cieplejszy odcień od tytanu. Do tego jakiś nołnejmowy wspornik typu fajka. Ale o tyle fajny że pasuje mi gięciem i długością, a po drugie ma ciekawie schowaną śrubę do przykręcania kierownicy. Nie miałem do niego zaśłepki (kapsla) ale starą metodą zrobiłem go sobie z kawałka balsy i karbonu.

A tak to wygląda:

Obrazek

Obrazek


Gdyby kogoś interesowało to waży to to następująco:
- kiera 122.85g
- fajka 274.70g
- sztyca (27.2/350) - 272.20g
- krzesło 194.85g

#108
Kolejny stuff.

Teraz zagości w rowerze trochę amelinium wycinanego CNC.
Na początek widły. Dżudy jednak wydał mi się zbyt banalny i po prostu brzydki (po zamontowaniu do ramy). No nie widzial mi się w tym połączeniu i już. W Miliczu dorwałem takie jakieś bele-co, chyba włoskie więc tym bardziej pasuje:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Oczywiście klka części mi nie grało więc poprzerabiałem po swojemu - m.in. korki z alumniowych stały się węglowo-balsowe (4 gramy zamiast 20) oraz tytanowe piwoty z karbonowymi podkładkami (12 gramów zamiast 29).
Pogrzebałem trochę w bebechach bo ktoś go źle zmontował i dobijał. Teraz jest twardy i lipnie chodzi, no ale to w końcu włoszczyzna więc ma wyglądać a nie działać :mrgreen:

Pomimo stalowych goleni jest pieruńsko lekki:
Obrazek


Do tego stalowa rura z gwintem (a wiec krótka) - jakieś 160-170g.
Geometrycznie jest OK i będzie grał z innymi częściami CNC, które tu niebawem wpadną.

Odnalazłem też starą śrubkę od kampy (a w zasadzie nakrętkę) mocującą sztycę. Druga część (śruba) złamała się była kiedyś i ją rozwiercałem. Notabene był to tak miękki materiał że w pewnym momencie zwątpiłem czy to nie oby amelinium. Jako zamiennik dałem tytanowego imbusa i pięknie się to teraz licuje w zacisku sztycy.

Obrazek


W zanadrzu mam też termos na zupę od kampy, ale urodą nie grzeszy więc chyba go oleję:
Obrazek

#111
Adamello pisze:Odnalazłem też starą śrubkę od kampy
PROWOKACJA !!!! kolejny raz ;-)
Gerwazy !! mieszkasz blizej zrob cos z tym :evil:
nie chce nic sugerowac....tu masz schemat
Obrazek


jak cos to wyrzutnie mam :-P

ps
jesli chodzi o rower/robote...mi sie podoba(fajniie sie slucha i oglada) :->
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#112
marcin74 pisze:PROWOKACJA !!!! kolejny raz
Gerwazy !! mieszkasz blizej zrob cos z tym
Co mi Pan tu społeczeństwo burzysz? Jakiś potop szfecki się szykuje?

Tematu ciąg dalszy...
Zapowiadałem trochę akcentu CNC i proszę bardzo:

Obrazek


Klamki Avid Ultimate, te stare. W sumie to nie wiem do jakich one są hampli ale ta regulacja jest tak obszerna że przełożenie powinno dzialać zarówno z jednymi jak i drugimi. Do tego proste gripy SRT600 ale z fajnymi gumami od ODI w wersji "world-grip" (to też prawie CNC). NA kierze wygląda to dość schludnie.
Wagi realne: klamki 129.35g, manetki 140.20g, gumy (chwyty) 44.35g

Następnym akcentem jest stara korba FC M952. Ten egzemplarz również przechodził sporo przeróbek a oryginalnego lakieru nie ma już chyba z 8 lat. Poza tym szary XTR by mi tu nie pasował, prawdopodobnie RD i FD wpadną od XT 737/9.
Korba po obróbce ramion, pająk na 5 śrub 94/58. Koronki niestety Stronglight 42/32 a mała (chyba) Syncros 20T w takim złotawym odcieniu.

Obrazek


Mówię "niestety" bo miałem naszykowane koronki CODA z korby Magic, ale okazało się że ich grube ścianki kolidują z ramionami XTRa a bardzo szkoda mi tego szlifować.
Musi zatem zostać tak jak jest, chyba że wpadnie coś ciekwaszego.
Kręci się to na suporcie DURA ACE 7700 w wersji ITA. To też w pewnym sensie zadecydowało o montażu tutaj takiego setu korb, bo taki akurat miałem a z drugiej strony znaleźć fajny suport MTB na włocha nie jest łatwo.


W opcji są też bardzo stare zaciski Ringle, ale jako alternatywa stoją nieco bardziej filigranowe USE SpinStix i to chyba one zagrzeją tu miejsce.

Obrazek


Na tę chwilkę brakuje RD, FD, hamulców, pedałów i kabli. Reszta waży 8.11kg, zatem cały rower pewnie wyjdzie 9.6-9.7kg.

#120
No tyle to ja wiem, tylko że jak tak zrobię to już będzie łądnie wyglądać tylko w tej korbie a do CODY Magic już nie za bardzo. Gdyby to był jakiś rejsfejs czy inna kuka to bym nie miał skrupułów a tu jednak mi szkoda.
Zębatki pomimo że są grube to są tak mega wyfrezowane obustronnie że wagowo wypadają jak przeciętnie lekkie koronki.
https://www.facebook.com/evobikesycow