#91
kuzwa o czym wy wszyscy kaman? przeciez Radoslaw to nie polske zbaw zeby i chyba sie orientuje ze manetka 9+kaseta 9, manetka 8+kaseta 8, manetka 7+kaseta 7 i ew. 8, czasami 6, itd... juz wszyscy chyba dobrze wiemy, ze przerzutka sama w sobie nie ma za duzo do gadania (chyba ze to campy/sram 1:1/dynasys/suntour zamiast shimano ..)
Obrazek

#92
albo nie czytasz dokladnie o co userzy pytaja i odpisujesz jak chcesz albo faktycznie nie wiem o co kaman, skoro chsial kasete dura ace 7700 zalozyc z manetka obrotowa 8-kowa, to sie odpowiada ze sie nie da, co zreszta uczynilem.... a napisales ze nic nie trzeba konwertowac hmmm? :roll:

#96
Radziej -no ale przecież quartza albo innego obrota z sachsa na 9 chyba nie jest problemem dostać ?

Te rozpiski odchudzania +zdjęcia na wadze przypominają mi dlaczego kilka lat temu tak lubiłem zasiadywać na forum lajt-bajk. Od dawna jednak nie ma tam takich projektów >nudy . Fajno ,że znowu pojawił się takowy temat

#97
sa sachsy , na 9-tke owszem i latwodostepne zasadniczo, tylko wtedy epokowo sie nie bedzie zgadzac :) , rurokura no to w czym problem, forum lajt bike wciaz istnieje i sie dobrze ma, maaaase rzeczy tam odchudzaja, mnie to zbyt nie rusza, ale zawsze milo popatrzec na cudze zegarmistrzowskie prace :)

#99
nie no te 9-kowe sa tez 100 procent sachsa w sachsie, np te sygnowane logo ritchey, to wciaz te same gripy, jeno na 9 speedow

#101
9-kowe miały napisy na korpusie Sram, ale na gumach nadal było wytłoczenie Sachs.
Przejęcie nastąpiło w 1998r, ale dopiero od 1999 nastąpiło sygnowanie produktów Sachsa napisem Sram. Zmieniły się też kolory gum i zamiast nomenklatury Plus/Wavey/Extreme wprowadzono Neos/Quartz. Plasma też była, ale to już był produkt w pełni Srama (dawniej nazwany Attac).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#103
skolioza pisze:no a gripy Sachsa 9s robione dla Toma sa przecież pod dystanse kasety 8s wykrojone (projekt Toma to przecież standardowa kaseta 737 + dołozona koronka)
hahaha
racja Szefie racja.......
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#104
skolioza pisze:no a gripy Sachsa 9s robione dla Toma sa przecież pod dystanse kasety 8s wykrojone (projekt Toma to przecież standardowa kaseta 737 + dołozona koronka)
skolioza jesli tak jest jak piszesz, a nie zaprzeczam bo nie wiem, tzn ze te gripy nie beda banglac z kaseta 9 speed ,

#105
ANDRIUBIKER pisze:skolioza jesli tak jest jak piszesz, a nie zaprzeczam bo nie wiem
:-? :-? :-? :-? :-? :-? :-?

Andriu Sorry ,ale musisz uwierzyc na slowo ...Skolioza ma racje ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#107
tyle ze na jakim bebnie to smigalo, bo 8-kowa kaseta plus 9 trybik to juz sie na bebenku nie zmiesci, musial byc jakis patent podobny do 8-kowej kasety suntoura, czyli do ost trybu dokrecany 9 trybik, ciekawostka, zaglebie sie w to bardziej :)

#108
byl(jest)l tu fajny rower na Ritcheyu i ma to cudo zamontowane......
Marcin !!!pomoz go znalezc.....dawaj linka!!
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#110
juz doczytalem w katalogu toma, dolozona tytanowa zebatka najwieksza 33z i specjalna nakretka kontrujaca, zeby sie to kupy trzymalo, wsio wiadomo :)

#112
Udało mi się skompletować cały zestaw Ritchey 2x9 bez tej mitycznej nakrętki - strasznie rzadki szpej. Cypis też jej chyba nie ma - to było zdjęcie z ebaja zdaje się.

Teraz już nie szukam, dało się to skręcić zwykłą nakrętką 737. Zresztą, nawet w katalogu Toma jest zdjęcie z taką wlaśnie nakrętką. Piasta ritchey zero to umożliwia.

Ta specjalna nakrętka miała więcej gwintu - i była do innych kaset/piast.
Czy ten system jest rzeczywiście lajtowy - nie wiem, nie ważyłem. Tak czy owak, do tego projektu i tak nie pasuje, bo jest o pięć lat późniejszy.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#113
do tego projektu napewno nie, to raczej takie offtopowe bylo, odnosnie kompatybilnosci gripow 8-kowych z 9-tkowa kaseta :) ... a mam kola ritchey ocr i faktycznie piasta zero ma nieco jakby szerszy bebenek, ale tylko nieco, tyle ze gdybys chcial zastosowac prawidlowy dystans miedzy ta najwieksza zebatka a reszta kasety to jednak zwykla kontra by nie dala rady, (z tego co na zdjeciach wypatrzylem u Ciebie dystans jest mniejszy i pewnie lancuch nieco reza ta najwieksza zebatke jak sie jezdzi na przedostatniej)

#116
Ten system Ritcheya to świetna sprawa pod kątem kolekcjonerskim - niebywale rzadkie komponenty. Pamiętam jak u Matuszewskiego to wisiało na ścianie, można było podotykać, popodziwiać na żywo. Jednak już wtedy zarażony lajtowaniem nie widziałem w tym żadnego sensu na zbicie wagi. To (podobnie jak współczesne systemy 2x10) nadaje się do zawodniczego stylu jazdy, by więcej móc jechać na blacie i mniej mielić przednia przerzutką.

Zakładając że: mamy w komplecie lekkie gripy (Wavey), te 2 zębatki do korby też to jednak dodanie dziewiatego trybu do kasety znacznie podnosiło wagę. Wersja stalowa waży 90g, tytanowa 45g zatem i tak dużo więcej niż przeciętna mała koronka w korbie (ok 20-25g). Do tego była potrzebna przerzutka z długim wózkiem bo krótki nie obsłuży 33T.

Tak więc dla sportowego stylu jazdy i .... odrobiny lansu TAK - dla zbicia wagi absolutnie NIE (chyba że ktoś ma wszystko mega ciężkie w rowerze).
https://www.facebook.com/evobikesycow

#117
dokladnie, i jeszcze pod warunkiem ze ktos tak lubi, bo ja osobiscie zawsze wole miec 3 tarcze z przodu, awaryjnie lepiej miec i jechac, niz nie miec i prowadzic rower ;), a jako uzupelnienie dodam ze Tom musial projektujac piasty zero i kola ocr juz brac pod uwage ze beda napedy 9-kowe i oczywiscie bral pod uwage swoj patent 2x9, dlatego ze w komplecie jest specjalna podkladka 1mm z wytloczeniami, jak piaste zero da sie kasete 9 speed to wsio gitara i pez tej podkladki wszystko pasuje, ale juz zakladajac kasete 8-kowa trzeba od strony szprych dac ta podkladke , bo inaczej nakretka kontrujaca wchodzi zbyt gleboko blokujac uszczelki lozyska bebenka i wtedy bebenek sie ciezko obraca... poprostu faktycznie beben jest nieco szerszy niz klasyczny np shimano

#119
Własnie wszystko zależy od tego co się JUŻ ma i ile można zaoszczędzić. Ja jak kupuję części do mojego ściganckiego roweru to owszem patrzę ile ważą ale biorę tez pod uwagę fakt ile z nich mogę jeszcze zejść przez wlasne modyfikacje i sprytne zabiegi.

Ale wracajac do twojego, aldku pytania-średnia tarcza na 94BCD przeciętnie waży 40-50g, nie wiem ile ten Ritchey ale raczej nie więcej niż 30g.
Przykład lekkich, takich samych tarcz o różnej tylko ilości zębów:
Specialites TA 32T - 30g, Specialites TA 29T - 19g - dif. 11g
Śrubki.... hmmm - 5x alu to ok. 3-5g, stalowe 3x tyle
Naddatki w korbie max 10g.

Można to sobie różnie zsumować - raz wyjdzie korzystniej dla 2x9 ritcheya, raz dla normalnego systemu 3x8, zależy od posiadanych komponentów przed modyfikacją.
IMO Tomek powinien tą 33T zrobic z alu. Byłoby to tanie i lekkie (max 30g). To dość powszechna obecnie tendencja - duża zębatka łapie łańcuch większą ilością zebów więc wytrzymałaby w miarę sporo no i to jest jakby nie było skrajny bieg, używany niejako rezerwowo. Oczywiście w koronkach małych alu się nie sprawdza.

Takie gdybania lżejszy-cięższy (2x8/3x10/2x9....) możnaby przenieść na poziom hamulców - V-ki vs. tarcze. Oczywiście porównując wagę samych kompletów hamulców zwycięzcą porównania będą te pierwsze, natomiast patrząc kompleksowo na cały rower przy obecnych możliwościach obawiam sie ze lżejszy jest rower na tarczach.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#120
Wziąłem ostatnio na wagę kilka ośmiospidowych łańcuchów - wyniki widać poniżej:

Obrazek

DID Super Assymetrical 108 links (261.25g/100links)
Obrazek

Shimano IG51 104 links (269.86g/100links)
Obrazek

Shimano IG70 106 links (270.19g/100links)
Obrazek

Shimano IG90 108 links (276.48g/100links)
Obrazek

Sachs PC91 102 links (270.88g/100links)
Obrazek

Rohloff SLT99 8 speed 106 links (275.05g/100links)

Ja będę potrzebował długości 102-104 ogniwka (jeszcze się okaże) - w nawiasach podałem wagę łańcuchów w długości 100 ogniwek. Jak widać na odpowiednim doborze można zaoszczędzić ok 15g. Każde 2 ogniwka więcej/mniej w długości łańcucha to ok.5.5g.
Ciekawa zależność występuje wśród łańcuchów Shimano IG - tam im wyższa grupa tym łańcuch cięższy (czyżby porządna ochrona antykorozyjna dodawała tyle wagi??) Rohloff to też raczej "waga ciężka" natomiast dziurawy Sachs wcale taki lekki nie jest...
Poszukiwania jeszcze nie zakończone, szczególnie będę uważał na egzotyczne produkcje bo czuję że mogą miło zaskoczyć.
cron