peugeot dawal po 10cm od koncow rur zgrubienie, co jest opisane dokladnie w temacie lutowania ,a dokladne dane odnosnie tych rur (czyli columbus pulse) jest w katalogu columbusa , a nie peugeot, a co do ramy, pierwszy trop jaki znalazlem, to rocznik 97-y i model energy 400, i wszystko by pasowalo gdyby nie oznaczenie ramy, i tu po kolejnych szukaniach wychodzi na to ze rama nie byla kompletnym rowerem tylko sama rama i to o wiele wyzej niz energy, kazda rama z serii energy ma oznaczenie EN lub ENA(jesli jest z aluminium) i numer serii modelu czyli np 400, 500, lub 40, 60 itd, a kazda rama z serii orugin ma oznaczenie OR itd, kazda z kolei rama peugeot z serii team line, ma w oznaczeniu pierwsza litere T i dalej model, ale pod warunkiem ze byla kompletnym rowerem, gole ramy oznaczane byly nieco inaczej w sensie cyfr i liter , po oznaczeniu serii, rama skeevo ma numer TI1S , co sugeruje team line, lecz nie ma malowania teamowego, ale rama jak najbardziej hi end, gorna rura o przekroju elipsy, dolna rura o przekroju trapezu, nie moge znalezc w swoich katalogach dokladnego oznaczenia konkretnie tej ramy, ale juz sama literka T na przodzie wystarcza :), szukam teraz dokladnych danych o konkretnym egzemplarzu, tak czy inaczej 97-y rok napewno
Wszystko by się zgadzała pod warunkiem, że rzeczywiście litera T na numerze seryjnym oznaczałaby Team Line - a to jest nieprawda, którą chyba sam sobie dopowiedziałeś i w którą bardzo chcesz wierzyć. Dlatego mówię o faktach - katalogach, zdjęciach itp, a nie domysłach. W żadnych materiałach nie znalazłem nic o tym sławetnym T w numerze ramy Skeeva (TI1S). Na szczęście mam pod ręką sklep, w którym stoją trzy ramy Peugeota Energy z 1999r. - gdzie mogę sprawdzić co jest na nich wybite. I co znalazłem? Wybite test TI15. Tak więc twierdzenie, że to numer Team Line jest wyssane z palca. Potwierdza to podesłany przez Ciebie materiał z którego wynika, że po numerze seryjnym niewiele można się dowiedzieć (choć numer seryjny to zupełnie coś innego - znajduje się na mufie i zaczyna się od Y, prawda? numer o którym mówimy to pewnie standardowe oznaczenie dla jakichś tam ram). Co więcej - ani w numerze o którym mówimy ani w numerze seryjnym nie jest zawarty kod ramy z katalogu, jak to sobie dopowiedziałeś. Na zdjęciach widać co i jak, choć przepraszam za jakoś zdjęć - miałem pod ręką tylko telefon bo nie spodziewałem się tego co zobaczyłem.
Z powyższego wynika, że temat ramy jest otwarty.
Warto tylko wskazać, że rama Energy 10 ze sklepu ma:
- dokładnie taką samą naklejkę Columbusa jak rama Skeeva;
- prowadzenie linek górą a nie bokiem, jak to jest w katalogu;
- rurki o niewielkich przekrojach; zdjęcia z katalogu przekłamują;
- blaszane logo Peugeota na główce;
- tylne rurki w S-Stay;
- rury dolną i górną o przekroju romboidalnym czy tam trójkątnym zmieniającym się w spłaszczony na drugim końcu;
- haki jak na zdjęciu
- masę 2250gram
- grafikę identyczna z grafiką Skeeva
Resztę widać na zdjęciach. Nie upieram się, ze to model 1999, bo ramy w rękach nie miałem. W szczególności nie wiem jakie są przekroje rur. Nie upieram się też, że to nie Team Line - ale nie wmawiajmy ludziom, że białe jest czarne i litera T oznacza Team Line. To jakby w maluchu numer seryjny zaczynał się od TR i mówić, ze to Turbo Racing. Skeevo - porównaj sobie detale ze zdjęć (przepraszam za jakość) - jeśli się zgadzają, wszystko będzie jasne. Jeśli nie - katalog 1997 zwykły i Team Line rozwiążą zagadkę.
Tyle z mojej strony.