#61
kosci26 pisze:A co do Wagi to jestem porażony. Nie jestem fanem Scotta i nigdy nie byłem i może zostanę posądzony o jakieś tu ataki ale taka waga to moim zdaniem nieporozumienie w tak wysokiej półce
milosc nie wybiera :-)
pewnie ,ze lepiej miec lzejszy niz ciezszy ..........ale w tym wypadku...........to chyba zaden argument ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#63
skolioza pisze:nie no Kosci - nie ten kaliber
Scotta nie bronię bo ta rama po prostu jest ciężka, ale jednak Cannon od początku specjalizował się w aluminium więc nie porównuj tego do marek które w jakimś tam sensie dopiero się go uczyły (o niestandardowej konstrukcji nie wspominając - Americany ważyły mniej ale i konstrukcja to byly klasyczne 2 trójkąty)
osobiście gdybym zastanawiał się nad zaprojektowaniem takiej ramy to rozważał bym celowe dociążenie okolic supportu :-)

#67
O tak, tego Syncrosa tutaj widzę. Robert mówi że hardkorowo ma być. Co do wagi, ok lekko nie jest ale jak już zostało tutaj nadmienione, elewatory są z zasady cięższe od klasycznych ram. Chociaż nie powiem waga też mnie trochę zaskoczyła. Scott to jedna z marek która kładła szczególny nacisk na solidniość bez kompromisów więc pewnie extra pół kilo zostało włożone w newralgiczne punkty. Dzisiaj alu A-Star lub Nisiki bez pęknięć to rzadkość. Rama Scotta zdaje się nieco lepiej znosić próbę czasu.
Ostatnio zmieniony 2012-10-22, 09:36 przez Radziej, łącznie zmieniany 2 razy.

#68
Mialem kiedys rower w tym systemie , nie wiem co to bylo, bo ze szfabii sciagniete I bez zadnych naklejek, osprzet xt .735 , Rama alu, specyficzne byly glowne rury bo mialy przekroj kwadratu , I wlasnie skonczyla swoj zywot , bo pekla Rama przy tylnych hakach, poprostu jakby ktos odcial , z prawej strony sie oderwalo, z lewej naderwalo, czyli obciazenia tak duze musialy byc I nie wytrzymalo ... Skoro scotty wciaz cale tzn ze jednak solidnie je spawano ...

#73
Wystarczy tylko spojrzeć na tę ramę żeby wiedzieć dlaczego. Pancerna, bez udziwnień, wygięć i cieniowań które osłabiają konstrukcję. Prosta jak budowa cepa tyle że elewator. I tutaj tkwi sekret trwałości ;-)

#75
A zauważyłeś Rad,że na filmiku jest Super Evo92? i to w dodatku wersja późniejsza niz ta sfotografowana w katalogu - z linkami puszczonymi już górą w systemie Stratocaster
Ponadto rower ma thumby (czego w katalogu nie było) i zwykłe klamki SLR serii M733, a gość nawija o systemie SLR+ :mrgreen:
także wydaje mi się że autor filmiku pomylił się o rok - inaczej nie umiem tego wytłumaczyć
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#76
Interesujące. Tym bardziej że gość z pierwszej łapanki nie jest, powinien wiedzieć co mówi. Nie byłem pewien czy te prowadzenie linek to później czy wcześniej było. Co do thumbów, możliwe że jest to egzemplarz teamowy a wiadomo że wtedy thumby górowały w praktyce nad raczkującym jeszcze systemem STI. Xizang zdecydowanie wygląda na 90/91 (prowadzenie linki u-brake wewnątrz ramy). Ta Campa też była raczej passe w 92 ale tutaj podparbym się opinią jakiegoś lepszego fachowca. Z drugiej strony to kiedy pojawił się SLR+ ? Raczej nie w 91.

#77
No ale zaraz, w katalogu 91 prowadzenie linek jest właśnie tak na górze a w 92 z boku rury jak w Facie :-?
A żeby było śmieszniej, specyfikacja to XT a na zdjęciu to Suntour.

#78
właśnie we wczesnych katalogach detale były nie raz zamieszane i nie można się nimi do końca sugerować - wg mojej teorii brało się to stąd,że katalogi przygotowywano przed ostatecznymi prezentacjami kolekcji, i fotografowano to co akurat miano - prototypy, ramy z odchodzącej kolekcji polalowane w barwy tej którą miały prezentować, niezgodności osprzętowe etc
przypuszczam zatem, że do katalogu 91 trafiło zdjęcie prototypu Evo, do katalogu 92 zaś sztandarowe Evo 91 pomalowane tylko w barwy 92 (w tym katalogu można także znaleźć Bouldera 92 z dolnym ciągiem linek - czyli pomalowaną odpowiednio ramę 91)

Pewnikiem jest że:
- prowadzenie linek Stratocaster (czyli na szczycie górnej rury ale w systemie 2+1 a nie standardowo 3 w kupie) zostało wprowadzone jako nowość w roku 92 a w 93 szybko się z tego wycofano bo sprawdzalo się tylko przy angielsko-amerykańskim systemie z przednim heblem w prawej klamce Takie prowadznie było w wersjach czerwonoszarych jak na filmie, a nie zielono niebieskich
- Scott każdą kolekcję robil graficznie nieco inaczej - chodzi o styl naklejek, ich umiejscowienie etc Zwróć uwagę że "zdublowane" logo z cieniem na górnej rurze bylo tylko w roku 91, rocznik 92 zas miał bardzo charakterystyczne "przejście" pomiędzy kolorami w okolicy główki ramy w kształcie jakby błyskawicy na boku rury

Tak na marginesie - w katalogu 92 Super Evo stoi z thumbami jak na filmie - wcześniej nie zwróciłem na to uwagi
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#79
Ale pieprznik, ciężko się w tym połapać :lol: Linki na boku najlepiej wyglądają. To hamerykanie też mają prawy przód? Myślałem że tylko na wyspach bo oni zawsze muszą być inni niż wszyscy.

#80
Radziej pisze:Ta Campa też była raczej passe w 92
od 92 wszystko zaczelo byc passe ;-)
chociaz juz wtedy nie brakowalo retro maniakow

90,91 ???

Obrazek
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#84
mały krok na przód - udało sie do Evo kolorystycznie dobrać koszyczek na bidon - nowiuteńki ;-)
Obrazek


poza tym przyszły od kolegi Steva z wysp ładne hamulczyki - w sumie kiedy je kupowałem to nie miałem jeszcze tej ramy i były wzięte z myślą o Pro Evo, finalnie jednak postanowiłem tam zostawić pełna grupę Suntoura Hamulce wpisują się zarówno rocznikowo jak i stylistycznie w ten rowerek bardzo fajnie :-D
Obrazek

Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA