#31
katalogowo to peugeot mial conajmniej dziwna , ale dobra w sumie polityke , ze na wysokiej klasy ramach wieszali osprzet "taki se" , ale dzieki temu kazdy mogl miec super rower, za srednia kase i baze pod rozbudowe (choc peugeoty raczej do tanich nie nalezaly) nawet team line carbon, fabrycznie wychodzil raptem na osprzecie xt m739, co do polaczen grubych lag widla z cienkimi rurami, hmm, no kwestia gustu, ale do tej konkretnej ramy zolty judy sl, pasuje swietnie

#32
Kolega właśnie dostał w prezencie Peugeota Energy 300 - rama wygląda bardzo podobnie jak bohater tego wątku . Niewidoczne spawy, górne prowadzenie linek , ale sztyca ma 29,2 mm.

Znalazłem tylko opis tej wersji w holenderskim katalogu z 1993 roku , gdzie stał na Altusie :shock:
Zaskakująco nisko jak na taka ramę . Czy były też inne kompletacje tego modelu :?:

Rower Kolegi zapewne nie posiada oryginalnego osprzetu bo to istny mix - przerzutki STX, koła Deore DX (ogryzki) na Ritcheyach Vantage , manetki to jedna STX, druga Alivio, sidełko Bassano Frontera, kierownica ITM, canti przód STX , tył ? - podobne z wyglądu jak DX ale bez żadnych napisów . Stan osprzetu poza kołami (a dokładniej piastami ) opłakany więc planuje zmianę na razie na czarnego LX-a - tak z przyczyn finansowych jak i z uwagi na dostępność .

Jutro postaram sie w pracy porobić kilka zdjeć

Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#33
a moze stal na TY21 ??? , holenderskie katalogi widac lepsze od francuskich :D ... to co w zalacznikach to oba energy 300, tak na marginesie,
Ostatnio zmieniony 2013-11-03, 15:28 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#35
no identyczne sa , skeevo , taki siet kupiles za darmo, ze juz masz kompletna grupe, bo blaszanki ty21, mam pol garazu :), daj adres do wysylki ;)

#36
Ten Energy Skeeva też stal na Alivio, więc nie ma się co napinać z osprzętem. Tak stały w katalogach - rób co chcesz i żadna ironia tego nie zmieni. Co wcale nie oznacza, że nie można go na czymś lepszym postawić, bo to fajna rama.
Z drugiej strony - miałem w ręku obydwie ramy: Energy 50 i Energy 10. Różnica jest duża- nie chodzi tylko o te 200gram różnicy wynikające z tego, że Columbusa są tylko 3 rurki, ale o jakość wykonania. I tu sobie też mów co chcesz- rama jest fajna, ale nie róbmy z niej na siłę Hi-Endu, którym nie jest.

Wracając do amora - o kolorze się tradycyjnie nie wypowiadam, bo ktoś tu mówił o trzech kolorach prawdziwego faceta. Prawda jest jednak taka, że rama jest z 1999r a amor dwie epoki starszy (pomiędzy nim a modelami Hydracoil są jeszcze modele z monolitycznymi goleniami na sprężynach i cartidgem). W 1999r nie robiono już amorów na samych elastomerach, sztywność poszła diametralnie w górę (skręcane podkowy iła tylko Marzocchhi ostatnim rzutem i jakieś manufaktury), zmieniło się bardzo, bardzo wiele. Dlatego dla mnie zakładanie tego widelca do znacznie młodszej ramy o nowocześniejszej geometrii ogranicza potencjał roweru i tyle. Ale ze zacytuje klasyka: to tylko moje zdanie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#37
ale w ajkich katalogach?? ten katalog co Ty wkleiles to nie ta rama , nie ten rocznik, ta rama jest jest starsza, zwroc uwage chocby na drobny detal, ze linki ida gora , a nie na prawej stronie , jest zrobiony z rur columbus pulse 0,6mm, i rob co chcesz ,a le oceniasz nie ta rame , ktora ma skeevo, rama ktora ma skeevo jest z roku 95-97, chcocby aluminiowe logo o tym swiadczy, pisalem to juz wczesniej, a Ty nadal opisujesz to co widzisz w katalogu, ktory wkleiles

#38
ANDRIUBIKER pisze: ta rama jest na pelnym cr-mo, od columbusa , tylko przedni 3kat ma dodatkowo napis na nalepce o tym mowiacy( tre tubi ),
Tre tubi świadczy o tym, że to jest najniższy model Energy. Wyższe miały pełnego Columbusa - to raz.
Dwa - sprawdź sobie kolorystkę wcześniejszych modeli Energy - we wcześniejszych modelach takiego jednolitego malowania nie znajdziesz nie mówiąc o logo, które we wcześniejszych modelach było mniejsze i miało czarne tło.
mocowanie linki albo blaszka z przodu to są detale, które mogą być zmienione w zależności, czy rower był robiony na początku czy na końcu roku.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#39
a gdzie wyczytales napis na na;lepce tre tubi???? ja napisalem ze powinien taki miec jesli tylko 3 rury bylyby colubusa, na tej ramie go NIE MA , grafiki pasuja pod rocznik 97 lub 98, mam troszeczke albo i wiecej katalogow peugeota, w wiekszosci rowerow szosowych, stad brak konkretnych danych, ale malowanie i grafiki to rok 97-98 , a wlasnie takie detale swiadcza o roczniku i modelu ,zobacz chocby na srednice rury dolnej , w tej co ma skeevo dolna rura ma mniejsza srednice od zewnetrznych goleni widelca judy, a w tych energy co dales katalog, dolna rura ma sporo wieksza srednice od goleni widla, tej niemal srednicy jest rura gorna itd, nie dorabiaj na sile teorii, do tego co napisales, nie ta rame opisujesz, ten katalog co wkleiles jest zbyt nowy

#40
Przeczytaj sobie swojego posta w całości. Z niego normalny człowiek może wyczytać, że na naklejce Skeeva jest napisane Tre Tubi. Jeśli miałeś na myśli coś innego - to miej pretensję tylko do swojego niechlujstwa w pisaniu:
dawaj go na altusie, w koncu syfa nie ubiera sie w nic konkretnego to nie jest stevens tylko jakis tam peugeot, wiec aby jezdzil....:D... a pod pojeciem pulse kryje sie to co trzeba , ta rama jest na pelnym cr-mo, od columbusa , tylko przedni 3kat ma dodatkowo napis na nalepce o tym mowiacy ( tre tubi), grubosci scianek zasadnioczo mowia z czego jest rama zrobiona, odnosnie columbusa pulse mam katalog ktory to dokladnie definiuje, w uproszczeniu, linia pulse, to rury robione pod specjalne zyczenie i zgodnie ze specyfikacja jaka zamówił producent ram
Przejrzałem moje katalogi, gdzie są rowery górskie Peugeota - nie mam tylko katalogu z 1997r.
- w 1998 inna grafika i brak koloru czerwonego w modelach Energy
- 1997 - ??
- 1998 - zupełnie inna grafika z czarnym tłem
- 1999- kolor i grafika pasują.
Jedyną możliwością, że to starszy model to sprawdzenie katalogu z 1997. Jeśli ktoś ma Rowery Świata z tego roku (ja niestety nie posiadam - to z Giantem MCM 990) - niech sprawdzi proszę. Może się okaże, ze nie mam racji - ale przynajmniej będziemy mili konkretne ustalenia, a nie domysły i niewybredne komentarze.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#41
nie czepiaj sie niechlujstwa, tylko czytaj ze zrozumieniem, a najlepiej caly temat , bo skeevo tez napisal co jest na naklejce,i ja juz wiem jaki to model ramy :), w kazdym razie jest hi-endem, wszystkie rury columbus pulse 0,6mm, fabrycznie na lx/stx rc, najwyzszy model byl na xt/lx , obie najwyzsze ramy te same roznica koloru i osprzetu... rocznik wlasnie 97, kolor nazywa sie Matt Volcanic Red :)

#42
Nie pisz niechlujnie, to może da się coś wyczytać ze zrozumieniem. Ja sobie nie wyobrażam, że Twojego posta można inaczej zrozumieć niż to, że na naklejce jest tre tubi - więc sam w jakiejś części winien nieporozumienia.

Daj proszę skan katalogu jeśli możesz - bo zbieram informacje na temat Peugeotów i bardzo mi się przyda.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#43
dodatkowo wychodzi na to , ze peugeot nie wszystkie modele dawal , na nie wszystkie rynki, ten konkretnie byl przeznacvzony na rynek UK, i szly dwa modele tylko energy i 7 modeli origin

#44
focker pisze: ta rama jest na pelnym cr-mo, od columbusa , tylko przedni 3kat ma dodatkowo napis na nalepce o tym mowiacy ( tre tubi)
TA RAMA JEST NA PELNYM CR-MO, OD COLUMBUSA , tylko przedni trojkat, ma dodatkowo napis na nalepce o tym mowiacy (tre tubi) .....pomijajac juz fakt ze to bylo w odpowiedzi na Twoj post ze tylko 3 rury sa pulse , ale juz dalem wiele innych konkretnych dowodow na to ze to inna rama niz z katalogu z 99-ego roku, ale nie, no przeciez wystarczy sie przypatrzec, inne logo, inaczej puszczone przelotki, w koncu najwazniejsze , zupelnie inne srednice rur, przeciez to widac i bez katalogu

#45
Dobra - ostatni raz. Zróbmy syntezę tego co napisałeś.
Od początku: Jeśli na naklejce Peugeota było napisane Columbus Pulse Tre Tubi, to znaczyło,że z Columbusa są tylko trzy rury. Wyższe modele nie miały takiego napisu i tam całość była z Columbusa (potwierdzone z katalogami, taką mam też informację ze sklepu sprzedającego ramy).

Napisałeś, że na naklejce jest napis Tre Tubi.
tylko przedni trojkat, ma dodatkowo napis na nalepce o tym mowiacy (tre tubi)
Skoro jest na naklejce Tre Tubi, to wcześniejsze stwierdzenie:
ta rama jest na pelnym cr-mo, od columbusa
stoi w sprzeczności z późniejszym

Tak więc co najmniej jedno z powyższych stwierdzeń musi być nieprawdą.
Zważywszy, że jasno wskazałeś Tre Tubi na naklejce wnioskować można, że popełniłeś pomyłkę przy określeniu stopu tylnych widełek (no chyba, że masz spektrometr albo Tre Tubi Ci się wcisnęło całkiem przypadkowo na klawiaturze przy pisaniu posta). Tyle w tym temacie - inaczej tego wytłumaczyć nie mogę i nie będę - szkoda wątku Skeeva.

Marcin - jeśli chcesz przenieść te dwa ostatnie posty do przepychanek - to jestem całkowicie za :)

Co do samego modelu ramy - to masz rację. Cieszy mnie tylko to, że zamiast pisać niewybredne słówka jacy to wszyscy głupi udało się sięgnąć do katalogu i potwierdzić temat merytorycznie - a nie tylko pyskowką. Swoją drogą - zrób proszę skan tego katalogu - bardzo mnie ciekawią te ramy z 1997 jak pisałem wcześniej.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#46
Focker przy calym szacunku, a uwierz mi ze go mam :), ale tok rozumowania tego co czytasz mnie zastanawia, na nalepce NIE MA napisu tre tubi, napisalem ze rama jest na pelnym cr-mo od columbusa i dopisalem ze "jesli"- w domysle- rama ma tylko 3 rury (czyli glowny trojkat) z columbusa, to na nalepce bedzie napis o tym swiadczacy czyli (tre tubi) :), to juz tak łopatologicznie :) a w zalaczniku nalepka z tej ramy i kolor matowy red ;)
Ostatnio zmieniony 2013-11-03, 15:29 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#47
A podasz Skeevo masę ramki kiedyś? To by rozwiało dylematy czy to High End czy nie High End ;]

Samo cieniowanie 0,9/0,6 jeszcze tak wiele nie mówi- mam 2 ramy o takim cieniowaniu;

Szosowa Gazelle Stelvio Reynolds 501 na mufach 56cm c-c waga ~1950g

Górska Kuwahara Supercompetition Ishiwata Excellight na mufach, 49cm c-c ~2300g

Wątpię żeby trochę solidniejszy ogon i pivoty robiły 350g różnicy, jak widać ważna jest długość cieniowanego odcinka ;] Zestawy rur często miały tylko jedną długość bez względu na rozmiar ramy, docinało się odcinek niecieniowany przez co małe ramy w wielu przypadkach mogą być jeszcze lżejsze od dużych, niż by to wynikało z różnicy rozmiarów. Niektóre firmy zamawiały różne do różnych rozmiarów, wtedy pojawiał się na nalepce napis "custom short butted"

Jeśli to cromor, to wytrzymałością nie różni się od Tange MTB, notabene całkiem przyzwoitego (~900MPa, czyli 90kg/mm^2 bardziej po ludzku ;] ), i do Tange Prestige się np. nie umywa (1200MPa). Swoją drogą Prestige chemicznie to takie samo cr-mo co MTB, tyle że po dodatkowej obróbce cieplnej.

Tu jest w ogóle kompendium wiedzy na ten temat:

http://desperadocycles.com/Lowdown_On_Tubing.html

Edit: w katalogu jest mowa tylko o 0,6mm- przypuszczam że w tym miejscu katalog trochę bajeruje, bowiem wszystkie zestawy rur jakie znam jeśli nie miały ścianek 0,8-0,9mm na całej długości to miały je na końcach, i nie zwalajcie na spawy bo lutowane na mufach też tak miały, a tam wpływ ciepła jest o wiele mniejszy- może największe naprężenia są przy węzłach właśnie? Przytoczony zresztą Columbus Cromor miał właśnie cieniowanie 0,9/0,6mm w wersji szosowej, Cromor OR był bardziej pancerny.
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#48
peugeot dawal po 10cm od koncow rur zgrubienie, co jest opisane dokladnie w temacie lutowania ,a dokladne dane odnosnie tych rur (czyli columbus pulse) jest w katalogu columbusa , a nie peugeot, a co do ramy, pierwszy trop jaki znalazlem, to rocznik 97-y i model energy 400, i wszystko by pasowalo gdyby nie oznaczenie ramy, i tu po kolejnych szukaniach wychodzi na to ze rama nie byla kompletnym rowerem tylko sama rama i to o wiele wyzej niz energy, kazda rama z serii energy ma oznaczenie EN lub ENA(jesli jest z aluminium) i numer serii modelu czyli np 400, 500, lub 40, 60 itd, a kazda rama z serii orugin ma oznaczenie OR itd, kazda z kolei rama peugeot z serii team line, ma w oznaczeniu pierwsza litere T i dalej model, ale pod warunkiem ze byla kompletnym rowerem, gole ramy oznaczane byly nieco inaczej w sensie cyfr i liter , po oznaczeniu serii, rama skeevo ma numer TI1S , co sugeruje team line, lecz nie ma malowania teamowego, ale rama jak najbardziej hi end, gorna rura o przekroju elipsy, dolna rura o przekroju trapezu, nie moge znalezc w swoich katalogach dokladnego oznaczenia konkretnie tej ramy, ale juz sama literka T na przodzie wystarcza :), szukam teraz dokladnych danych o konkretnym egzemplarzu, tak czy inaczej 97-y rok napewno

#49
Mam katalog RŚ 1997 przed sobą
Jest w nim Pug Energy EN 400 - grafiki nie do końca pasują (czarne logo na jakby zielonkawym tle) ale rama wygląda jak ta Skeeva (górny ciąg linek, cienkie rurki)
W specyfikacji także jest Columbus Pulse, osprzęt deklarowany jako STX/LX, korby Sugino 500, piasty Sachs Centera
Postaram się jutro zrobić zdjęcie - podobieństwa i różnice ocenicie sami
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#50
według katalogu '99 z tej strony
http://cyclespeugeot.com/Catalogs.html
http://cyclespeugeot.com/files/1999UK.pdf
jest to rama modelu Energy 10 lub 10T na Alivio, przy czym ta sama rama na rurkach Pulse była zastosowana w modelu 50T (kolor Lime Green), drugi od góry jeżeli chodzi o modele Energy

zdjęcie Peugeot Energy
http://www.flickr.com/photos/34075860@N ... otostream/
kolor sie zgadza, napis główny też, reszta pewnie odrapana, blacha na główce taka sama

EDIT: w katalogu z 1997 tak jak Skolioza pisze jest model Energy 400 na Pulsie w kolorze czerwonym - LX/STX RC
Ostatnio zmieniony 2013-09-02, 21:38 przez cardamon, łącznie zmieniany 1 raz.

#51
A ja się jutro postaram podać wagę ramy :)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#52
to czytaj uwaznie, wyzej i wszystko, panie madry ehhhhe , ta rama powinna wazyc 1950 gram, i to jest team line, na rurach pulse, rocznik 97, jak mawiaja katalogi, tem line , wcale nie byly w teamowych barwach, chyba ze uzywal ich team peugeot lub nazywaly sie team replica, wszystkie inne mogly byc jako gole ramy w dowolnych kolorach, a troche ich bylo, gotower rowery team line, byly z roznych materialow od tytanu, przez alu5086,rury columbus pulse po genius, i carbon

#54
jestes taki cienki ze szok,juz to pisaelm, ale podam ci trop, nawet tu na forum ktos zamiescic katalog peugeot team line z roku coprawda 98 , ale akurat ta rama jest identyczna, to sobie sciagnij, odpal i doczytaj specyfikacje dla modelu na rurach columbus pulse i doczytaj w jakich kolorach byla, bo poza team replica, takze miedzy 4-ema innymi zestawieniami, jest RED and JELOŁ co dla ciebie przetlumacze specjalnie czerwony z zoltym , grafiki, kolory, te w teamach bywaly rozne, ale oznaczenia i sumbolu na ramie nie zmienisz a literka T swiadczy jak byk ze jest to team line, w takiej wlasnie kolorystyce

#56
jak ty te studia skonczyles??? musialy cie duuuuuzo kosztowac :shock: :mrgreen: , poczytaj sobie na stronie 45, to raz , a dwa, to jest katalog na rok 98, a ramaa jest z 97, dodatkowo, gole ramy maja inne nieco oznaczenia, bo nie ma oznaczenia kompletnego roweru, jak 2000, 5000, 6000 , ta ma oznaczenie Ti1S , pierwsza literka jest najwazniejsza, gdyby to byl jak sugerujecie energy z 99 roku i to najnizszy czyli 10, to mialby nabite na haku EN10s lub EN10Ts, jak juz strawisz tak ogromna ilosc wiedzy i informacji... to moze zatrybisz z czym masz do czynienia :mrgreen:

#59
opis kolorów typu: black & red czy red & yellow nie oznacza kolorów rama / grafika tylko dwóch różnych kolorów na ramie

ten magiczny znaczek "&" którego uczą na języku angielskim oznacza "i" a nie "z"

no Ty studiów raczej nie skończyleś widać, bo by Cie tam trochę kultury i ogłady nauczyli :roll: dobranoc