#31
Jednak powiem Ci, ze jakiej korby M730/mt62 bym nie mial, zawsze montowalem na osce ~113 (3rzedy), 107 dla 1 i 2 rzedu, ich teoretyczne dedykowanie dla osi 12x mm jest zwiazane moim zdaniem z montazem mlynka na dosc wypuszczonych, wysokich kominach, a sama budowa korby i glebokie osiadanie na kwadracie sprawia, ze dosc dobrze ustawia sie w nich waska linie lancucha i niski q-faktor.

i jak rozumiem korby te tzw. "LP" to ma byc cos innego od korb typu sugino/sachs/ritchey ktore to maja tak mocno wygiete ramiona, ze konieczna jest wyjatkowo dluga oska (jak na epoke w ktorej juz zapanowaly 110-113mm)
Obrazek

#32
Low Profile to w rzeczywistości nazwa handlowa Shimano - gdzie bardzo łatwo poznać jeden i drugi typ ramienia. Dla innych firm ta nazwa jest raczej umownie stosowana, bo i tak zawsze istotne jest to jaka długość osi jest zalecana albo jaką ilość tarcz mocujemy - nie mówiąc już o tym, czy oś/korba jest na JIS czy ISO. Mi się tak czy owak LP zawsze kojarzy z wygiętymi ramionami oraz osią krótszą niż 120mm - i tyle.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#33
zimny pisze:Jednak powiem Ci, ze jakiej korby M730/mt62 bym nie mial, zawsze montowalem na osce ~113 (3rzedy),
Interesujące. Na suport 68mm ośka 115 to było dla mnie minimum dla 730, zębatki prawie szorowały o ramę więc zmieniłem na 120 dla bezpieczeństwa. Dla suportu 73mm nigdy nie uwierzę że udało ci się zmieścić trzy rzędy przy 113. Jednak nawet przy 68mm jestem zaskoczony że udało ci się tego dokonać.

#35
Pojawiły się nowe wątki w śledztwie na temat Kuwy:

Otóż na ramie jak i widełkach wybity jest rok produkcji 91. Jest to ten sam rok, co rok produkcji wszystkich szpejów XTR które na niej wisiały, po czym cofam poprzednie wnioski i wychodzi mi na to, że xtr jednak był oryginalnym osprzętem tej ramy! Czyli jest to model prawdopodobnie 92.

Co na to katalog? Na Retrobike jest tylko szwabski, a w nim na xtr stały tylko ramy karbonowa i alu, w 91 nie było niczego na xtr. Czyli pewnie rower jest z innego rynku niż niemiecki. Mogliśmy dopytać sprzedawcy skąd go przywiózł, ułatwiłoby to zadanie.

Zagadki:

Widelec Ritcheya (Tange)- jest na mufach, gdzie w żadnym katalogu Ritcheya takiego nie ma! No i waży 840g czyli o jakieś 100 więcej od Logica z taką sterówką.
Rurki- Na żadnej znalezionej w necie kuwie nie widziałem takiej naklejki.
Malowanie- również podobnego nie spotkałem, poza katalogiem! Katalog91, str 4, podobne malowanie ma rama na której prezentowany jest "shock absorber"

Może więc było to malowanie jakiegoś teamu Kuwahary, musiałbym poprzeglądać foty z zawodów dawnych, zna ktoś jakiś fajny zbiór? ;D
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#36
elziomallo pisze:Mogliśmy dopytać sprzedawcy skąd go przywiózł, ułatwiłoby to zadanie.
duzo by Ci to nie dalo - 90% szpeja plynie ze szwajcarii, ale skad sie w tym wlasnie kraju wzielo? Rozne moga byc koleje rzeczy...
Obrazek

#37
elziomallo pisze:w 91 nie było niczego na xtr
nie zapominaj ze do oficjalnej sprzedaży XTR trafił w 92 - więc w 91 był co najwyżej dostępny dla firm/montowni, ale w katalogach nikt go nie pokazywał

moim zdaniem, z racji klasy i ceny sprzętu, prawdopodobne jest że rower był budowany pod klienta 9dobór osprzętu, komponentów do ramy) więc w katalogu może znajdziesz ramę, ale niekoniecznie w takiej specyfikacji jaką zanabyliście
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#39
Jeżeli chodzi o support to ja stosuje taką metodę:
Zakładam klucz do supportów taki który da się kręcić kluczem 24,daje na niego podkładkę i przykręcam śrubą do korb. W ten sposób klucz się nie kątuje i nie wyskakuje. Dobry klucz i porządna dźwignia i nie ma suportu który by nie poszedł.

#40
heh, stosuje ta sama metode na zapieczone suporty,jklucz do suportu z otworem na wylot i na klucz 24, przykrecic na max dluga sruba do kwadratu suportu i mam taki giety dlugi klucz oczkowy, zaden suport sie jeszcze nie oparl

#42
jesli uzyjesz gwintu kwadratu to nie trzeba od strony pakietu luzowac, trzeba tylko od strony kontry,zasadniczo jesli tylko pakiet ruszy to litry wd40 i dalej sie wykreci, bo wazne aby tez nie zniszxczyc gwintu w ramie, w stalowej to mniej prawdopodobne, ale w ramach alu latwo zniszczyc gwint ktory juz troche utleniony jest

#43
Mi chodzi o co innego. Ja mam system taki: klucz do suportu wkładam, na to wielką podkładkę z małą dziurką, przez którą wkładam śrubę, i przykręcam do osi suportu. Ciasno, by klucz mocno wszedł w ząbki. Ale potem OBOWIĄZKOWO tę śrubę kwadratu luzuję, bo inaczej obracając zerwę gwint – pakiet albo kontrnakrętka pakietu wychodząc z ramy będą przecież napotykać opór, bo klucz jest na stałe przykręcony do osi. W ramie alu zwoje gwintu polecą na bank.
Ja mam jeszcze imadełko zacne, i zamiast kluczem dymać, to ramę na tym imadle kładę na płask, i ten klucz w imadle zaciskam. Potem ramą całą obracam, ino z wyczuciem, bo dźwignia robi taka, że jednym palcem zerwiesz każdy gwint :-D
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#44
no wiadomo, robimy troche OT, ale sie koledze moze przydac, dlatego aby uniknac takiech akcji, uzywam klucza do suportu z otworem na wylot, sruba m8 bodajze (taka sama jak ta co korby przykreca tylko dluzsza o wiele, nadaje sie ta z mostkow wpuszczanych i takiej ja uzywam) i przykrecam klucz wsadzony do wielowpustu ta sruba do kwadratu suportu( w miejcu sruby trzymajacej korbe ) wtedy wielkim kluczem oczkowym odkrecam, duza dzwignia=duza sila, a przykrecony klucz do pakiety nie ma prawa sie omsknac ani wyrobic wielowpustu pakietu, kazdy pakiet wyjdzie i od strony pakietu nie trzeba nic luzowac, jednym ruchem wykrecasz pakiet do konca, oczywiscie zaczyna od strony kontry i po poluzowaaniu jej trzeba faktycznie srube luzowac, ale kontra najczesciej wychodzi bez klopotu, a jak jest z plastiku to ja mozna wogole wykruszyc po wczesniejszym odkreceniu pakietu, wtedy mamy pewnosc ze gwint w ramie bedzie caly , a taka kontre bez problemu dostaniemy wszedzie nowa

#46
witam.

dzięki za porady ale metodę zam już od dawna. nawet srube specjalną mam z reszta wczoraj po klucz do chrzanka smigalem Bo mój jest nie przelotowy. narazie walczę wszelkimi penetratorami Bo ruszyć się nie chciało... nie spieszy mi sie.. a suportunie chce zniszczyć Bo to bb-un90 i chce żeby przeżył...

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#49
Ej panie ale ja bym jej nie malował ;D Po pierwsze ciężko ci będzie taki fajny metalic zrobić jak jest, po drugie z naklejką ishiwaty będzie problem a ta jest niespotykana, po trzecie myślę że poprawki lakiernicze i nowa naklejka wystarczą ;]
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#50
Witam.

Spokojnie naklejki już czekają przeklejone na folię.

Imo stan lakieru jest... bez na dziej ny! Dlatego całość pójdzie do malowania i to chyba w jeden kolor.

Ale jak narazie cisza... Bedzie gotów to zaprezentuje :D

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#52
No, jako że wpadło parę fajnych rzeczy a Mekp się rozmyślił spróbujemy z kuwą jeszcze raz. Założenie pozostaje poprzednie, czyli szybko, lekko, nie za bardzo pięknie, z 1 dużym blatem z przodu.

Na razie poza ramą ze sterami i suportem m900 są:

Koło tył- z Cannona, Sun Chinook CR16/SH6400/7sp kaseta
RD: SH 600 6400 jeszcze bez paska kolorowego, bez luzów ;]
Siodło- Flite, który kiedyś był biały ;]
Zestaw hamujący ;]

Obrazek


Kółko przód trafiło się wypaśne: Mavic M231/DX/Alpina 1,8/1,6!/alu nyple waga według moich wyliczeń jakieś 750g ;]

Obrazek


I od razu fajna guma, ~330g szukam drugiej!

Obrazek


Nad korbą się zastanawiam jeszcze, mam ramiona ultegry 6400 po kuracji odchudzającej w krecie (-35g, 500=>465)niestety zeżarła ona troszkę z kwadratu i wchodzi za głęboko, ale może pokombinuję z żyletkami. Mam blat 42, 46 byłby lepszy (130 rozstaw) ale ciężko o takie. Nie wiem co mi wyjdzie z linii łańcucha. Pedryle jakieś lekkie platformy z krótkim sztywnym noskiem bez paska chciałbym.


Poza tym mostek KHS (260g) albo lżejszy jak znajdę, były kiedyś na allegro mega lekkie fajki cro-mo, kojarzy ktoś? Profile'a czy jakoś tak, pasowała by mi ;]

Kierownica to pewnie przycięty stary WCS z Breezera (100g?) musi być wąsko by mogło być szybko. Gripy jakieś pianki, myślałem o thumbie ale na razie założę gripshifta bo leży ;] Łańcuch już czeka niezniszczalny Sedis.


Obecnie śmigam szosą i jest świetnie, poza tym że nie ma błotników. Kuwa ma eliminować ten problem bez utraty szybkości, co przy mniejszych i lżejszych kołach powinno się udać. Z obliczeń wychodzi mi, że 9400 robię z palcem w nosie, zejście do 9 a gdzieś tyle w dobrej konfiguracji waży szosa wymaga odrobinę pracy jeszcze.

Trwają poszukiwania:

Lekkiej i krótkiej (250-300mm) sztycy bez offsetu na 27,2, najlepiej srebro
Drugiej Tiogi tudzież czegoś innego lekkkiego i szybkiego w tych rozmiarach
Lekkich platform( ~260g)
Krótkie noski są u jasia i zbieram się do zakupu ;]
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#53
Mam srebrną sztycę kalloy coś koło 200g 27.2/200, wygląda jak syncros.
Oponka też by się znalazła IRC Smoothie 1.25 kevlar 325g tyle że to jest skinwall i 1 sztuka się ostała.

Jakie tu sa stery w tej kuwie 1 cal czy 1,125?
Nie ma co cięzkie te sprzęty że szok a niby tak cieniowane - moja goła rama waży ponad 2550 a jest 5x butted, Normalnie ręke urywa jak się ją chwyci. Także przy niej odpuszczam temat light bo i tak by nic ciekawego nie wyszło. Robie ją w 100% po japońsku .
https://www.facebook.com/evobikesycow

#55
1", tu są rurki lekkie 0,9/0,6 cieniowane ale mufy też ważą, jakby była spawana to i waga by lepsza była, zresztą w sumie 2250 na ramę mtb w tym rozmiarze (~20") nie jest złym wynikiem ;]

Dzięki za odzew, sztycę muszę pomierzyć czy styknie taka, z oponką jak nie znajdę drugiej tiogi to się pomyśli.
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#57
Trafiła się super guma na tył ;]

Obrazek


W Titanium Bowach je montowali, lekka pieruńsko, 400g? 1,95". Ciut większy balon i bieżnik po bokach może się przydać jak popada, zakładam że te klocki złapią przyczepność jak środek puści przy bocznym poślizgu, raz zdarzyło mi się to w korku przy szybkiej zmianie pasa ;/ Made in Japan pisze, ciekawe kto je robił?

Dalej szukam lekkich platform, sztycę chyba mam już, w kwestii korb pojawiła się opcja m900 z blatem 46 od mekpa.

Zastanawiam się które noski brać od jasia, plastik lżejszy ale chrom mógłby mega wyglądać...

http://allegro.pl/noski-christophe-mini ... 03056.html

http://allegro.pl/noski-mini-clip-5-i2730383420.html
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#60
Dzisiaj kilka przymiarek, przede wszystkim lipa jest z korbą (6400)- wchodzi za głęboko, ramiona nie mieszczą się w ramie a co dopiero blat, więc czeka mnie m900 od mekpa albo inna lp.

Mostek chyba najbardziej pasuje mi króciutki SR, 60mm, w ogóle srebro dobrze przy niej wygląda. Niestety dość ciężki, dałem mu alu klin i może go skrócę.

Warianty kierownicy są 2, pierwszy lżejszy drugi ciężkawy ale wizualnie dla mnie bombowy, tylko potrzebowałbym manetki przełajowej na koniec kiery. Białe gumy tak sobie mi się podobają, chociaż może z jasnym siodłem i napisami by to korespondowało.

Opcja 1:

Obrazek


Opcja 2:
Obrazek


Baranek jest mega wąski, 38cm, do koszenia korków idealny, wagowo wyszłoby niestety z 250g więcej ale bardzo mi się tak podoba.

Więcej foto: https://picasaweb.google.com/1071186390 ... directlink
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek