#151
tylko wiesz, co innego jak masz wyżej kierownicę bo rama jest większa lub mostek ma kąt bardziej dodatni, a co innego jak podnosisz cały przód ramy gdzie osią obrotu jest oś tylnego koła.
Tutaj nie chodzi tylko o wygodniejszą lub nie pozycję, ale o to że - w wypadku tego widelca dość drastycznie w porównaniu do oryginalnego sztywniaka - zmieniają Ci się kąty główki ramy , rury podsiodłowej, umiejscowienie suportu itp A za tym idzie prowadzenie roweru min w zakrętach
Może przy Twoim stylu jazdy tego nie odczujesz, ale w sytuacjach "trudniejszych" (większe predkości, trudny teren) jest to dość nieprzyjemne zjawisko... Zwlaszcza, kiedy w zakręcie przednie koło chce Ci się schować pod ramę
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#157
ja już nie mogę na ten rower patrzeć, serio... 11 stron tego samego roweru, a co strona zmieniona jedna część i pukanie w jajko trwa nadal, będzie jakaś wersja finalna czy on będzie tak ewoluował w nieskończoność ? :shock:

#159
cardamon pisze:ja już nie mogę na ten rower patrzeć, serio
To dodaj do ignorowanych i nie patrz... serio !

cardamon pisze:będzie jakaś wersja finalna czy on będzie tak ewoluował w nieskończoność ? :shock:
Jeszcze piasty LX i obręcze Vuelta czekają :-P

Hubert pisze:to tylko jak masz sakwy sie przydaje.
Nie tylko, szczególnie jak się jeździ i zwiedza.
Diamond Back Apex SE '96, Superior XP 939

#161
Nadsterowność nie jest zła ;-) .
Uznaje zasade że amor można wsadzić oczko większy niż fabryczny np. oryginał 63 to 80max
A jak ma sie lt to tylko sie cieszyć. Pamiętajcie też o uwzględnieniu sag-u
A rożnica między 63 a 80 to jak sie siedzi na rowerze przy sagu 15% wynosi tylko 15mm.
Więc nie tragizujcie z tym skokiem, w tym przypadku ten skok ma same zalety.

#164
Hubert pisze:Nadsterowność nie jest zła ;-) .
Uznaje zasade że amor można wsadzić oczko większy niż fabryczny np. oryginał 63 to 80max
A jak ma sie lt to tylko sie cieszyć. Pamiętajcie też o uwzględnieniu sag-u
A rożnica między 63 a 80 to jak sie siedzi na rowerze przy sagu 15% wynosi tylko 15mm.
Więc nie tragizujcie z tym skokiem, w tym przypadku ten skok ma same zalety.
Hubert ...takie teorie w przypadku turystyki mozna przyjąć w granicach rozsądku, ale jakbyś sie chciał ściagać choćby na maratonach to to sie nie nadaje i nie można se wsadzać amorów jak Ci sie podoba .
Geo ramy jest obliczone np na 80 to seta nie bedzie chodziłą , na podjazdach przewala, na prostej czoper i jak ktoś tego nie czuje to powinien se kupić szachy .

Przy jeździe szybkiej w terenie wszystko ma znaczenie , swojego czasu były amory 80 mm skoku RS, Manitou i Marcoch i qwa rózniły sie wysokością bezwzględną , i jedne ramy śmigały dobrze a drugie nie , dopiero założenie prawidłowego widelca dawało odpowiednie geo, co z tym idze bezpieczną szybka jazde i nie mówie tutaj o pseudo maratonach pod Warszawą tylko typowe góry .

Z drugiej strony są trendy ( wśród tzw turystów górskich ) aby zakłądać większe amory , aby na zjazdach mieć więcej skoku ...tylko po co ? nie zawsze w przypadku sztywniaka o niedobranej geo jest to mądre.

Kumpel , przez pare lat jeździł na źle dobrym amorku , bał sie zjazdów, szybkiej jazdy , po porstu miał nadsterowny rower, każdy ruch kierownicy na bok zawijał go pod siebie , po zmianie ramy jak ręką odjął , skończyły sie niekontrolowane skręty.
Howgh!
www.velotech.pl

#165
Piotr pisze:Geo ramy jest obliczone np na 80 to seta nie bedzie chodziłą , na podjazdach przewala, na prostej czoper i jak ktoś tego nie czuje to powinien se kupić szachy.
Jeżdżę na rowerze górskim chyba z 13 lat, cholera wie, może już straciłem rachubę, ale jakieś 1,5 roku temu założyłem do ramy rm curve (fabrycznie marcoch 80mm) marcoszka 130mm. Była to bardzo dobra decyzja - jazda jest spokojniejsza, rower stabilniejszy. Podjazdy podjeżdżam jak dawniej (tutaj ostatnio żona miała problemy z podrywaniem koła - dłuższy mostek i przesunięcie siodła do przodu 2cm rozwiązały sprawę, a też ma z 5cm 'za wysoki' widelec). Dodaję Piota do ignorowanych :).

#166
wszystkie rowery do sportów bardziej grawitacyjnych czyli jak to ktoś kiedyś nazwał coś wiecej niż "agresywne xc" wyglądają jak czopery z profilu, w moim LTSie fabrycznie było RS Judy XL o skoku 101mm, teraz rower stoi na Z1 130mm (sam w sobie wideł jest wysoki) co prawda przez pewien czas jeździłem na mostku 50mm i przez to rower był nadsterowny, ale po wsadzeniu 80-90mm już nie pamiętam jest idealnie, do xc to zgodzę sie z przedmówcami, że nie ma co przesadzać ze skokiem bo to źle podjeżdza i troche gorzej zjeżdza mimo wiekszej pojemności, ale do zabawy raczej w dół te nadwymiarowe +20-30mm skoku można zniwelować długością i kątem mostka oraz długości i wzniosem kiery

#167
Jak pisałem (i w sumie Piotr też) - niech każdy (w tym wypadku Dezent) jeździ na czym chce
Ja jednak w tej kwestii jestem zdecydowanym zwolennikiem prawdy głoszonej przez Doktora Resora, a nie kompensowania tego co źle dobrany widelec skopał długością mostka :mrgreen:

A wracając do tematu widelca - dla mnie idealna wizualnie Judyta do tego roweru to ta - ze skokiem max 63mm oczywiście (foto z retrobike.co.uk)
Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#170
Fajną przezencje ma twój rower.
Bidon bym przełożył bo na podsiodłowej to tak se dla mnie wizualnie, nogami stukam o niego.
Nie myślałeś nad spd czy chociaż noskami+pedały LX do kompletu?

#172
No to jak to są lx to tylko malowanie i noski polecam i jestem pewny że polubisz, a spd?
Bidon jak Ci pasuje to zostaw jak jest przynajmiej napis sie prezentuje :-)

#174
Ja sprawiłem sobie spd na 19 uro. I już nigdy nie wróce do nosków czy platform. Kontrola jest niesamowita, nic nie lata na wybojach. Szczerze polecam a jak jeździłeś w noskach to się łatwo nauczysz. Ja załapałem od razu i nigdy sie nie wywaliłem to nie jest takie straszne jak mówią.
Czujesz sie pewniej bo masz jak zeskoczyć? Ja pewnie sie nie czuje i nieraz dostałem w noge jak mi sie korba obróciła jak noga mi spadła.

#175
Już bez nóżki. Kłopot z parkowaniem jest, ale wizualnie + 10, a wiem z tego forum, że lans to podstawa :mrgreen:

Trzeba będzie rameczkę i amorka okleić co by nie poobijać o słupy i inne drzewa.

Continentale bajka, wizualnie też na + :-P

I buster z tyłu zmieniłem na ten co był z przodu w Garym...

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-09-27, 18:12 przez Bart, łącznie zmieniany 1 raz.
Diamond Back Apex SE '96, Superior XP 939
cron