Villiger Terra Trail by Miyata

#1
Ostatnio dotarł do mnie taki rowerek - Villiger Terra Trail z końca lat 80
W sumie ma posłużyć jako dawca kilku części do definitywnego zakończenia mojego Bouldera '89 :oops: jednak ze wg na stan i kompletną grupę w pięknym stanie przed rozbiórka postanowiłem go zaprezentować
Zwróćcie uwagę na detale ramy, mufki, wykonawcę ramy, no i rury biorąc pod uwagę że to koniec lat 80! Zwróćcie uwagę na konfigurację sprzętu od najmniejszych detali typu mostek kiera pedały zacisk siodła po grube rzeczy - nie ma tu ani krzty oszczędności, wszystko na jednym poziomie (poza siodłem sztycą i przednią oponą które są nieoryginalne)
Ja szczerze mówiąc tego się nie spodziewalem, dla mnie klasa!

Obrazek

https://picasaweb.google.com/1021978808 ... NrFl7XitwE
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#4
Ładny rowerek i z ciekawą grupą. Rzadko się widuje rowery z tą grupą na forum.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#13
Powiem tak - jest DOSTOJNY , takie określenie w sam raz pasujące do jego postawy na fotce, całkowicie inna geometria niż wyścigówki.
Siadasz , wieszasz aparat na szyji i kręcisz , czego więcej chcieć na wycieczce np. rodzinnej ? nic wiecej :!:
www.velotech.pl

#14
Mialem okazję się ścigać na takiej geo - nie powiem, ciekawe doświadczenia przy tym kącie główki i długiej bazie, niemniej rower "idzie" jak trzeba
Mnie natomiast ta geo (płaski kąt główki, szeroka kiera) kojarzy się z wolnościa, easy riderem jadącym sobie bez pośpiechu i napinki w stronę zachodzącego slońca Z resztą pozycja roweru na foto, skręcenie koła w kontrze do pochyłu, miala właśnie przywodzić na myśl harleya opartego przed jakimś przydrożnym zajazdem ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#16
Cóż.... tak se złożyło, że rama trafiła do mnie - więc może nareszcie złożę jakiś retro-rower dla siebie :)

Założenie -
komponenty z epoki, niekoniecznie jak w oryginale.

Pytania / wątpliwości:

- czy ma ktoś może jakieś katalogi Villiger'a z końcówki lat 80?
W sieci nic nie znalazłem

- rocznik: U-brake BR-MT61 który mam od szanownego Skoliozy ma wybite LL a więc rok 1987, podobnie zresztą suport.
Producent ramy, Miyata, stosował potrójnie cieniowane cro-mo rurki już od 1985, a mufy miał w użyciu do przynajmniej 1991 - taki przedział czasowy sobie więc na początek wyznaczam (dla komponentów)

- rama / malowanie - kolory są kompletnie nie moje, ale ta farba jest naprawdę ładna - piękny metalik / perła na całości.
Jest sporo ubytków (widać na zdjęciach Skoliozy powyżej), ale głównie na części białej - nie chciałbym więc usuwać oryginalnej powłoki,
macie pomysł jak uzupełnić te uszkodzenia i otarcia?

- napęd / koła: tylne widełki mają rozstaw 130mm, mam nawet jakieś przedziwne koło 26" (no ok, będę miał jak je naprawię...) na te 130mm,
tylko jest sporo młodsze ;/

co do napędu - planuję 2x7, jakieś sugestie co do korby która nie będzie klockiem oraz nie będzie Shimano?
Stopniowanie - jeszcze nie wiem, ale sądzę że - o ile postawię na tym wyprawówkę - 11-28 plus 26/38 powinno starczyć.

- sztyca - ma klasyczny dla tamtych czasów wymiar 26,8mm,
i tutaj kolejny klops - te które znajduję na allegro/ebaju są na ogół retro-klockami o wyglądzie młotka, albo współczesnymi Zoom'ami o jeszcze gorszej stylistyce.
Dzięki dużemu rozmiarowi i geometrii ramy nie potrzebuję całe szczęście nic szczególnie długiego - 230mm starczy.
ALE mam szalony pomysł aby rozwiertakiem powiększyć średnicę do 27,0mm -
rama jest na mufach (vide pierwsze zdjęcie w galerii powyżej), powinna to wytrzymać, próbował ktoś kiedyś czegoś takiego?
Lekką retro-sztycę 27,0mm dużo łatwo jest znaleźć...

Jaka kiera - wygodna i lekka?
Na razie przychodzi mi na myśl Scott AT2/AT3 LF,
tylko to sprzęt o trzy - cztery lata młodszy.

Macie jakies inne pomysły i sugestie?
--
Cypis

#18
Rameczka wypelnij ubytki lakierem i cienkim patyczkien potem papierek 800 i wyrownaj lakier do tej samej wysokosc( tylko delikatnie) i potem 1000 i na koniec pasta polerska do lakieru
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31

#19
No nareszcie coś ciekawego się szykuje, a nie znowu zestaw firmowy pt. szarak i maniek od biedy xt i xc700 :mrgreen:
Co do zaprawek to ja tak sztukowałem lakier w Wheelerze, w lakierni samochodowej dorobili pod kolor i dali w małej buteleczce z pędzelkiem osadzonym w zakrętce. Później zapolerować i luz.
Co do korb, to w jakimś Peugeocie z tego okresu siedziały fajne Stronglighty nie-szosowe, fanie byłoby iść np. w kierunku klasycznego "metalowego" Sachsa, coś w ten deseń mam częściowo w Cilo. Na alle wiszą fajne Sachsowskie manetki obrotowe z tego okresu.
A kierownica... Jakoś z tym okresem to mi się kojarzą produkty np. ITM, ten klasyczny Zoom chyba jednak trochę tu nie pasuje. U Jasia są szerokie kiery ITM nawiązujące do tego co w drugiej połowie lat 80tych montowano, ale na wagę piórkową bym nie liczył.
Bardzo dopinguję rozwojowi "projektu", nawet na chwilę ze snu zimowego się wybudziłem :-)
Dawes Fat Chance '91, Wheeler 5500 '91, Cilo Vasella '91, Anlen Invert '90, Winora góraloszosówka '90, Bianchi Superlug470 '96/99, Muddy Fox Sorcerer '89, Moje jazdy, Hercules California Pro '92 Hercules Indiana '91

#20
Cypis pisze:sztyca - ma klasyczny dla tamtych czasów wymiar 26,8mm,

i tutaj kolejny klops - te które znajduję na allegro/ebaju są na ogół retro-klockami o wyglądzie młotka, albo współczesnymi Zoom'ami o jeszcze gorszej stylistyce.

Dzięki dużemu rozmiarowi i geometrii ramy nie potrzebuję całe szczęście nic szczególnie długiego - 230mm starczy.

ALE mam szalony pomysł aby rozwiertakiem powiększyć średnicę do 27,0mm -

rama jest na mufach (vide pierwsze zdjęcie w galerii powyżej), powinna to wytrzymać, próbował ktoś kiedyś czegoś takiego?

Lekką retro-sztycę 27,0mm dużo łatwo jest znaleźć...
0.2 wytrzyma spokojnie ;-)
ale nie rob tego .....z czasem bedziesz zalowal 8-) wiem cos o tym
radze zapolowac na 26.8
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#21
26,8 to dosyć popularny rozmiar. Powszechny (chyba do dziś) w RM'ach. Jakbyś szukał czarnej daj znaka, z kierą tez pomogę.

Moim zdaniem z tym 27.0 bedzie wiekszy problem dlatego ja bym nie kombinował...

Korba chciałem już wcześniej pisać o tych stroglite'ach. Naprawde ciekawe korby, modeli od groma a przy okazji non-shimano.

Nie wiem jak jest z tym rozstawem ale jesteś pewiem ze "normalne" koło nie wejdzie? Rama wygląda na to że ma duże zapasy wytrzymałości i może wytrzyma wiekszy rozstaw.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#22
.....rama sama ?? ja nie wiem czy jest sens tworzenie tego roweru od podstaw jak byl cały gotowy tylko kolega zakitrasił szpeja do jakiegoś tajnego projektu X :lol:

Ja bym w sumie poczekał i na jakiejś giełdzie upolował jakiegoś syfa na ciekawych szpejach i przerzucił wszystko, albo sie okaże że ten syf kosztujący 150 zł będzie lepszy .....przy tak starych rowerach to warto mieć cały kompletny jak był oryginał , bo tak kombinując to wyjdzie x razy drożej nioż gotowiec.

Rozstaw 130 był popularny wtedy bo to standard szosowy max 7 biegów
www.velotech.pl

#24
Piotr pisze: tylko kolega zakitrasił szpeja do jakiegoś tajnego projektu X
taki on tajny że ma wątek na 5 stron
Cóż takie było założenie, ze ten rower choć wysokiej klasy i ładnie utrzymany, to bedzie dawca do wykończenia mojej Bulderyny
mógłbym ostentacyjnie napisać jak Ty
Piotr pisze:upolował jakiegoś syfa na ciekawych szpejach i przerzucił wszystko
tyle że wcale tak nie uważam Po prostu z 2 bardzo podobnych rowerów z tą samą grupą wykończyłem od A-Z jeden, kosztem drugiego...
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#26
Dziękuję za ciepłe (w większości :) ) słowa.

Czasu na projekt - jak widać - wciąż nie mam za dużo, ale obiecuję że na pewno ten rower pojedzie na szlak w tym roku.




Malowanie - będę "naprawiał", zgodnie z Waszymi sugestiami.

Rama -
potwierdziłem rocznik, numery seryjne Miyata (za http://vintagemiyatabicycles.blogspot.c ... mbers.html ) (pierwsza literka numeru)

A 1972 B 1973 C1974 D1975 E1076 F 1977 G 1978 H 1979 I 1980 J 1981 K 1982 L 1983 M 1984 N 1985 O 1986 P 1987
Q 1988 R 1989 S 1990 T 1991 U 1992 V 1993 W 1994 X 1995 Y 1996 Z 1997

moja ma Q, więc 1988, ergo - ATB pełną gębą :)

W 1988 Miyata miała w dziale ATB min. Ridge Runner na XT,
Terra Runner na Deore
i Trail Runner na SunTour XCD 6000 Accushift, z korbami Cycloid i hamplami DiaCompe.
(wszystkie modele miały z tyłu U-Brake)


SunTour XCD 6000... hmm.....


Przy okazji -
rama, mimo potrójnego cieniowania jest ciężkawa, ponad 2,5kg, ale jak spojrzałem na ten przykład na mufę suportu to łatwo to wytłumaczyć -
ma średnice zewnętrzną 43mm, porównując - Diamondback na rurkach Tange PG ma mufę 40mm, więc na tym jednym elemencie rama "tyje" jakieś 200 gramów :)
Dodać do tego mufy i rozmiar 20 cali, to wszystko staje się jasne...



Sztyca - nie rozwiercam, na razie mam od Zolwia niezłą czarnuszkę (chyba Kalloy) z bardzo ładnym jarzemkiem.
Będę polował na coś w rozmiarze 26,8 - tylko jak pisałem - owszem jest to w miarę popularny rozmiar, tylko w 95% są to brzydkie jak bezksiężycowa noc klocki...

Kiera - wciąż szukam. Wciąż jestem fanem AT2 LF :)


Korby - tutaj największa zagwostka,
chętnie przygarnąłbym tego ww. Cycloid'a (najchętniej z XCD),
albo nie-szosowego Stronglight - czyli modele 99, 80, 100 (z BCD 86mm, umożliwiającym zainstalowanie jakiejś tarczy typu 28t)
Znacie jakiej inne modele Stronglight o BCD mniejszym niż 122? (velobase ma głównie szosowe, na http://www.classiclightweights.co.uk/co ... -comp.html nie ma zbyt dużo modeli )
Macie coś ciekawego w swoich szafach? :)


Napęd - prawie na pewno 2 x 7.
Szukam SunTour XCD, ewentualnie Campa (choć ceny zabijają...)


Koła - tutaj wszystko zależy od napędu (bębenek).


Oczywiście mogę pójść na łatwiznę i zanabyć na allegro coś na XT 730 i po prostu przełożyć osprzęt, ale to zostawiam jako ostateczność - takich rowerów złożyłem już kilka (i poszły do znajomych...)



Piotrze -
tak, zaczynam od ramy, bo mnie się ona, rama, podoba.
Od dawna chciałem mieć jakąś ładną ramkę ATB, zrobioną w Japonii, na mufach.
Jedna Kuwa przeszła mi koło nosa, ale udało się z tą Miyatą, i jestem kontent.


Co do "Ja bym w sumie poczekał i na jakiejś giełdzie upolował jakiegoś syfa" - masz rację, ale w moich okolicach giełda jest jedna, i słabo zaopatrzona.
Nie mam takich możliwości jak Wy :)

Na alle ciekawe rowery (ciekawe pod względem szpejów, na ten przykład SunTour XCD właśnie) pojawiają się rzadko, i osiągają z roku na rok wyższe ceny.
Ergo - będę kombinował.
Ostatnio zmieniony 2014-02-16, 00:06 przez Cypis, łącznie zmieniany 1 raz.
--
Cypis

#29
Może warto poczekać na wiosnę i wysyp rowerów z zachodu na allegro? Rok temu przewinęło się za małe pieniądze trochę sprzętów na różnych grupach Suntoura, można było tanio wyhaczyć dawcę. Ja mojego Anlena na XCD złapałem za mniej niz dwie stówy, a wisiał ze dwa tygodnie i nikt go nie chciał. Z jesieni pamiętam też trekinga na Suntourze XC i podobnie wystrojonego Wheelera, też poniżej 200 zł. Mimo allegrowego wzrostu cen, są jeszcze sprzedający nie do końca mający pojęcie o retromtb ;-)
Dawes Fat Chance '91, Wheeler 5500 '91, Cilo Vasella '91, Anlen Invert '90, Winora góraloszosówka '90, Bianchi Superlug470 '96/99, Muddy Fox Sorcerer '89, Moje jazdy, Hercules California Pro '92 Hercules Indiana '91