
GT RTS-3
#1jeszcze trochę i będzie pokazany, ale od razu powiem że jest uszkodzony 

Ostatnio zmieniony 2012-09-29, 15:08 przez Askaniusz92, łącznie zmieniany 1 raz.
SZOSA>mtb
Sądząc po naklejkach i przyjmując że rower ma oryginalny osprzęt bankowo 1994. Specyfikacja dokładnie jak fabryka nadała. W tym roku wprowadzono alu wahacze ale tylko w topowych modelach RTS Team/RTS 1. Możesz rozwinąć wątek horsta? Sądziłem że wszystkie RTS-y miały takie same zawieszenie nie?zimny pisze:na pewno wiekszy niz 20" , moze nawet 22";
fajnie ze ma oryginalne detale (bash, siodlo)
to bedzie dosc wczesna wersja (stalowy wahacz tyl, starsza konstrukcja jeszcze bez horsta)
Aaa, teraz kumamzimny pisze:stalowka niemalozyskowania przy osi kola; alu tak
Zaraz zaraz. Ogniwo Horsta to łożysko na dolnych widełkach, pomiędzy osią koła a głównym, dolnym punktem obrotu. Jeśli łożysko jest na górnych widełkach pomiędzy osią koła a damperem/górnym punktem obrotu, to (mówiąc w uproszczeniu) mamy tylko obejście patentu Horsta. Wtedy system faktycznie nie jest czterozaworowy, lecz jednozawiasowy z dodatkowymi punktami obrotu - bo dolne widły wraz z mocowaniem koła tworzą zwykłą belkę wahliwą. W czterozawiasowcu koło porusza się po drodze bardziej zbliżonej do pionu (a nie do łuku jak w jednozawiasowcu). Po prostu firmy nie chciały kupować patentu Horsta i robiły takie małe szwindle z zawiasem na górnych widełkach głosząc wszem i wobec, że mają czterozawiasowca w ofercie. Powyższe oczywiście nie dotyczy wahaczy z wirtualnym punktem obrotu, bo to zupełnie inna bajka jest.ten caly horst link, ktory tak enigmatycznie ludzie widza, to poprostu dodatkowe ulozyskowani (zawias) przy osui tylnego kola, najczesciej na dolnym widelcu, a takze na gornym, i zastosowanie tego patentu zmienia zawieszenie diametralnie, z horstem mamy klasycznego 4-ro zwwiasowca, a bez horsta jednozawiasowca, bez wzgledu na ilosc zawiasow pomocniczych
tak moze i przyjmowalo sie w polskich katalogach rowerowych z okolic 2003-05ANDRIUBIKER pisze:ale ogolnie przyjete jest ze oba rozwiazania to systemy 4 zawiasowe, do tego jescze sa wariacje na ten temat ktore maja 3 lub 2 zawiasy i to sie nazywa pcpherson