SCOTT BOULDER 92

#1
RTUT pisze:OT[Widzę, że kolega skolioza od wczoraj coś flotę powiększył :-P ]
spostrzegawczy kolega ;-)
tak jest - dzięki Zimniastemu, który wyczaił tą aukcję przede mną miałem szansę zadziałać zanim znajdzie się ktoś inny chętny Rower był w Krakowie, więc pojechałem oglądnąłem i....
Generalnie z tego co jest interesuje mnie w zasadzie sama rama Przedni trójkąt jest w ładnym stanie (czerwony kolor przyblakł do pomarańczowego, ale nie wiem czy to w ogóle ruszać), na tylnym na dolnych rurkach są przyrdzewiałe otarcia które trzeba będzie odmalować (wyglądają jakby od jakiegoś stojaka były - to samo miejsce, ta sama długość na obu rurkach i to tylko od dołu) Grafiki - ideał :-D
Osprzęt - poza amorem działa (na sucho przynajmniej), choć luzy jakieś i otarcia są Amor choć ładny z wyglądu to szmelc nie do odratowania
Na razie nie ma koncepcji odbudowy tego bika - za krótko go mam ;-)
Kusi przednia przerzutka DXa , może zatem w ślad za Cezarym do niej dokompletuję resztę (o coś fajnego z tamtych czasów z górnym ciągiem wcale nie łatwo) Chociaż Jonderek sypnął się ostatnio że ma coś co by tu idealnie pasowało.... ;-) Zobaczymy - na razie fotki z marszu i poglądówka z katalogu

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#2
wyblakle malowanie jest moim zdaniem bomba! fajnie by bylo miec do niego taki widelec jak ten z "unishock" - czemu stwierdzasz, ze juz nie ma szans go odratowac? patrząc na Twoje zdolnosci manualne drogi Skoliozo, smiem twierdzic, ze wypolerowanie tej rdzy i jakies zabezpieczenie nie sprawiloby Ci wiekszej trudnosci;)

a wnetrznosci? stwierdziles wstepnie, ze to sama sprezyna tak? czyli nawet mozna przerobic dokladajac pod sprezynki kilka elastomerkow np. z sx-a...?
Obrazek

#3
zimny pisze:wyblakle malowanie jest moim zdaniem bomba! fajnie by bylo miec do niego taki widelec jak ten z "unishock" - czemu stwierdzasz, ze juz nie ma szans go odratowac? patrząc na Twoje zdolnosci manualne drogi Skoliozo, smiem twierdzic, ze wypolerowanie tej rdzy i jakies zabezpieczenie nie sprawiloby Ci wiekszej trudnosci;)

a wnetrznosci? stwierdziles wstepnie, ze to sama sprezyna tak? czyli nawet mozna przerobic dokladajac pod sprezynki kilka elastomerkow np. z sx-a...?
no właśnie... odrkęciłem wczoraj śruby od dołu, stanąłem na kierownicy, zaparłem się z całych sił i.... ani drgnął Uginać także się nie ugina (wiem, ciężki nie jestem, ale na prawdę się starałem) Biorąc pod uwagę że identyczny nowy jest na aukcji za 50 zł chyba nie ma sensu się w to bawić.... (pierwotnie myślałem żeby go wyczyścić i oddać lagi do chromowania) W najblizszych dniach, jak czas pozwoli podejdę do tematu z 3kg młotkiem - wtedy będzie wiadomo co w środku siedzi ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#4
Z Amora raczej nie będzie już co, bo chrom pordzewiał, dawałem cunk ostatnio na polskim Ebayu był nówka sztuka, jest tam jeszcze link do gościa i warto by było sie jednak szarpnać.
Renowacja tego widelca , robota przy nim ponowne chromowanie nie warte róznicy w cenioe do tamtego nowego jest.

A rowerek niczego sobie, jak tak dalej pójdzie to będziesz muzealnym przedstawicielem Scotta w Polsce :mrgreen:
www.velotech.pl

#5
Powiem tyle, że sam chciałem nabyć tego bajka, ale niestety musiałem wstrzymać się z decyzją do matki boskiej pieniężnej. Mój pech, brałem taką ewentuanośc, że ktoś mnie uprzedzi, ale trafił, chociaż w dobre ręce :lol: Mi pozostaje dalej czekać na swoją okazje…

Co do Amora to bym te z allegrosza zakupił, bo cena okazyjna no i chyba raczej się nie kupi takiego szpeje w stanie fabrycznym.

#6
RTUT pisze:Powiem tyle, że sam chciałem nabyć tego bajka, ale niestety musiałem wstrzymać się z decyzją do matki boskiej pieniężnej. Mój pech, brałem taką ewentuanośc, że ktoś mnie uprzedzi, ale trafił, chociaż w dobre ręce :lol: Mi pozostaje dalej czekać na swoją okazje…

Co do Amora to bym te z allegrosza zakupił, bo cena okazyjna no i chyba raczej się nie kupi takiego szpeje w stanie fabrycznym.
No to musze przyznać że trochę mi głupio że Ci go podkupiłem :oops:
Jeśli Cię to pocieszy, to w realu 300zł które gość krzyczał ten rower wart nie był, mógłbys zatem się zawieść...

Tak na przyszłość może w takim razie lojalnie uprzedzam, że jak pojawiać sie będą Bouldery cr-mo których nie mam w rozmiarze 16,5-18 to ja ostrzę sobie na nie zęby w miarę możliwości finansowych ;-) :-P
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#7
A jest szansa, ze przy rozbieraniu (w blizej-nie-okreslonej-przyszlosci;) zwazysz i podzielisz sie wynikami (wagi) RAM? :)

Koncepcja na osprzet juz Ci sie pojawila? Skoro jest juz i pelny srebrny LX m560 i prawie pelny LX M56x czarny mikro (nawet w prawie 3ch rowerkach i szykuje sie do 4go;) - to moze by tak zaryzykowac i poszukac (rzucam propozycje):
-suntoura z thumbies-ami?
-Pelna Deorke MT6x (rowniez z jedynymi slusznymi manetkami;) lub elementy czarne (jak te kantki exage z "Borówy";)
-ew. skoro zolto-czerwono-bialy bedzie na miksie, to czemu nie zaszalec tam z hamulczykami tektro w czerwonej anodzie;) (wiesz o ktorych pisze), dorzucic wiecej egzotyki w tych klimatach (w koncu obrecze i rama juz sa US;), turystycznego baranka scott-a (ktorego wlasnie nabyles wraz z burdelem 92 )

[mysle, ze mozesz kiedys stworzyc temat zbiorczo o wszsytkich swoich burdelikach;)]
Obrazek

#8
Nieco zbity z tropu jestem.... gość od amorów ma tylko rury sterowe 23cm, brakuje na oko 1,5cm...
Muszę pomierzyć w domu dokładnie, więc będzie bodziec do rozkręcenia calości i zważenia ramy ;-)
zimny pisze:Koncepcja na osprzet juz Ci sie pojawila? Skoro jest juz i pelny srebrny LX m560 i prawie pelny LX M56x czarny mikro (nawet w prawie 3ch rowerkach i szykuje sie do 4go;)
ale gdzie tego tyle jest? zielony jest na LX 550, ok
żółty, co mówisz że na mixie, będzie w całości prawie na czarnym LX (korba na standard, nie na micro - będzie międzyrocznikowo 93-94, choć Piotr pisał że w 94 jeszcze katalogowo był standard)
a gdzie reszta?

zimny pisze: -suntoura z thumbies-ami?
-Pelna Deorke MT6x (rowniez z jedynymi slusznymi manetkami;) lub elementy czarne (jak te kantki exage z "Borówy";)
-ew. skoro zolto-czerwono-bialy bedzie na miksie, to czemu nie zaszalec tam z hamulczykami tektro w czerwonej anodzie;) (wiesz o ktorych pisze), dorzucic wiecej egzotyki w tych klimatach (w koncu obrecze i rama juz sa US;), turystycznego baranka scott-a (ktorego wlasnie nabyles wraz z burdelem 92 )
co do MT 60/62 mam inne plany ;-)
hebli Tektro jak wiesz nie mam...
a baranka mam dla żółtej ramy podobnego, tyle ze srebrnego, czyli w kolorze mostka

co do osprzętu suntoura chciałbym z innymi manetkami.... i myślałem właśnie żeby tu wrzucić to co już mam
przeszła mi także przez głowę opcja M900 (w końcu to rama z rocznika w którym pojawiła się ta grupa) ale to chyba finansowa wyprawa z motyką na słońce, pomijając że zdobyć piasty, czy kanty to z cudem graniczy
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#9
skolioza pisze:ale gdzie tego tyle jest? zielony jest na LX 550, ok
żółty, co mówisz że na mixie, będzie w całości prawie na czarnym LX (korba na standard, nie na micro - będzie międzyrocznikowo 93-94, choć Piotr pisał że w 94 jeszcze katalogowo był standard)
a gdzie reszta?
sori moja pomylka - zamiast 550 wpisalem 560

ok - czyli moge sobie pozwolic usystematyzowac?

1.Burdelik 90 - to M550 i brakuje mu tylko jakis klamek(?)
2.Projekt 91 - bedzie z czarnym LX + srebrne wsporniki ritchey'a? (a manetki? canti czy V?)
3.nowka sztuka 92 w barwach bay-watch = ????????????????????????
4.najbardziej dopieszczone dziecko 93 - M560 corne dodatki,micro,mag21,zielone miski
5.borówa 93 - singielek (tymczasow tylko jako zimowka?)

czyli jak sie zrodzi koncepcja roweru dla Davida Husselhoffa to nie omieskasz wspomiec na forum :)??
Obrazek

#12
skolioza pisze:- brakuje korb i przedniej piasty :evil: Jagodzianka
chyba po prostu korba najbardziej rzuca sie w oczy. Na zywo nie widzialem go - i moze dlatego trudniej spamietac. No i jakbys wiecej o nim wspominal...;P

myslalem tez ze nie planujesz dalszych zmian (musialaby byc korba m730 nie?)
jonder pisze:mam na zbyciu m737
chyba wlasnie to jest ta nie od kompletu:/ m732 (735?) pewnie poszukiwane... pewnie takie tez by byly malo interesujace...
http://allegro.pl/item842665295_piasty_xtr_komplet.html
skolioza pisze:Na razie to ja mam zmartwienie co do amorka - 1,5 cm.... :cry:
ale brakuje do ahead czy do wersji z gwintem? (gwintownice maja chyba w kilku miejscach w tym cyklo, windsport, artbike...)

#13
piasta - tam poszukiwana jest właśnie 732/735, najchętniej 36 dziur, ale to osobny temat Dzięki za propozycję i linka
z amorem jest taki kłopot że a-heada nie chcę, a rurę trzeba by sporo pojechać.... (ma 23cm a nie 13 jak sądziłem, więc nie będzie 1,5cm za krótka tylko 8,5za długa...) Ale to i tak lepiej niż miałaby byc za krótka Ufffff
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#14
no to dziś rozebrałem rower prawie do ramy...
przyznam że z każdą chwilą bałem się co będzie jak (a może raczej jeśli) wykręcę pakiet - bałem się co tam zobaczę Rower dość długo stał, to było po nim widać od razu - po amorze, po łańcuchu...
No ale pomimo że przed sprzedażą z rowerem się nikt nie "cackał" (tzn nie został rozebrany i przesmarowany, tylko zalany WD-40 i rozruszany) wszystko poszło ładnie Z plastikową szalką pakietu miałem jedynie mały zgryz, ale 5 minut kombinatoryki jej wystarczyło
Muszę przyznać że miło jestem zaskoczony W mufie nietknięty lakier (ech gdyby nie te dolne rurki widelca to rama bylaby na prawdę w pięknym stanie), gwinty ledwo co złapane rdzawym nalotem, w środku oryginalny pakiet BB-UN50 (LX) na 122,5mm, do tego w korbie (na co wcześniej nie zwróciłem uwagi) srebrna koronka 24T alu, okrągła (czyli najprawdopodobniej XTR) w super stanie - będzie jak znalazł do wyprawówki :-)
Na dziś już dość, jutro może coś znowu pogrzebię
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#18
myślę że do tego co to to już nie dojdziemy :mrgreen: - z resztą, co by to nie było, to cieszę się że jest srebrna i alu, bo do korby LXa i dwóch większych srebrnych to ta czarna którą miałem średnio mi się widziała ;-)

po wyjęciu widelca z rowerku postanowiłem zaglądnąć do jego środka Łatwe to nie było, 3 kilowy młotek nie chciał ładnie siadać między lagami, a kilogramowym trochę się musiałem pobawić ;-) Metody po dobroci niestety nie skutkowały - amor był tak zastały że nie byłem w stanie ruszyć go ani w te anie we wte...Szczerze mówiąc to teraz nie dziwię się temu (zobaczcie jaka część lag wchodzi w golenie!), oraz faktowi, że Unishocki swoje ważyły i za szybko luzów nie łapały Przy tej konstrukcji ciężko też o większy skok :mrgreen:
Niestety nie udało mi się rozebrać widelca do końca - po wyjęciu lag z goleni, musiałbym odkręcić dwie nakrętki pozwalające dostać się do medium ściskanego Niestety przy braku specjalnego klucza nie udało się to... Co ciekawe, to co w środku siedzi ugina się dość chętnie, w dodatku ch-ką przypomina elastomer, a nie sprężynę (ale tego to na pewno nie wiem, bo nie widziałem...)

Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#19
skolioza pisze:czarna którą miałem średnio mi się widziała ;-)
czarna 24z na 100we pochodzic musi z Deorki;)

jesli uda Ci sie wyjac medium sciskalne - to mysle, ze okaze sie czy nie byloby mozliwosci modowania.(stawialbym na obciecie goleni gornych, zaladowanie sprezyny do jednej, elastomera do drugiej;)
Obrazek

#20
żebyście nie myśleli że tylko siedzę przed klawiaturą ;-)
prace trochę ruszyły - rama została przeszlifowana (oczywiście tylko tylni trójkąt który straszył, reszcie dałem spokój), oklejona i przemalowana podkładem i kolorem (tym razem dobrany niemal idealnie :-)
Obrazek

Obrazek


A tak wygląda koncept kolorystyczny roweru Osprzętowo jest spora szansa że skończy się na pełnym XT 732/5 będącym do tej pory na wyposażeniu szaro-czarnej 93
Obrazek

Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#21
Jeśli zapodałeś zawory Schredera do Maga, to niech Cie nie znam.
Mam nadzieję, że to tylko zatyczki.

A jeśli chcesz się dostać do wnętrza Unishocka - spróbuj podgrzać miejsce gwintu przez długi czas mocną suszarką. Powinno dać radę nawet wygiętym w U stalowym prętem i imadłem (albo piłujemy, jak było na forum ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#23
e chyba najfajniejszy kolorystycznie Burdelik!

obstawialbym zamiast maga - wypasionego unishocka, oraz mozliwie srebrne wsporniki + niebiesko anodowane bzdety, Piranie tez wygladalyby niezle. Bycze rogi scotta tez wygladalyby fajnie...

M732/5 brzmi bardzo trafnie ! thumby, rapidy czy sti?

obrecze srebrne czy w jakims kolorze? (bo piasty przypuszczam, ze juz masz skompletowane M730/2)

#24
piasty brakuje przedniej... ciągle
srebrne szpeja zależą od sztycy, a z tą łatwo nie będzie - może wyjdzie tu jakiś miks....
niebieskie dodatki były jak go kupiłem, w mojej ocenie gryzły się z niebieskością ramy dlatego zrezygnowałem z nich tu
Z resztą przymiarki można porobić to nic nie kosztuje
BTW co to jest wypasiony Unishock? karbonowy?
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#25
znaczy unishock alu rura sterowa i alu piwotami;)

allegro teraz sobie robi przerwe (jak to ch--owe portale maja w zwyczaju;]) i nie moge podac linka... ale jest taka sztyca wystawiona ABT nie pamietam 26,4 albo 26,6 i moze a noz widelec by byla ok?
Obrazek

#27
Żaden Unishock nie miał alu rury sterowej. Tam jest wszystko spawane ze sobą bezczelnie, więc nie ma za bardzo takiej opcji.
Mimo to mój karbonowy Unishock (piwoty tytanowe i alu podkowa) ze stalowymi goleniami i rurą waży 1.230gr - więc chyba i tak jest nieźle ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#28
focker pisze:Mimo to mój karbonowy Unishock (piwoty tytanowe i alu podkowa) ze stalowymi goleniami i rurą waży 1.230gr - więc chyba i tak jest nieźle ;)
chodzi mi o tego Skoliozowego - bialy z alu srubkami i dodatkami wyzszej klasy - tez waga nie przekracza 1,3kg


ps. ta sztyca ABT 26,6 calkiem niezle pasuje mi w ramie 26,8 oraz w 26,4....
Obrazek

#30
coz - moge sie tylko domyslac.... ze swietnie;)

z tym, ze podobno rama pod sakwy powinna miec z przodu sztywniaka... (tak skonkludowalem z naszej na ten temat dyskusji w innym watku :)
Obrazek
cron