Scapin Blato

#1
Czy mozę być coś piękniejsze , niż włoska stal ??? NIE !!
Kona , WTB, DE KERF i podobnej klasy firmy produkują piękne ramy, sorrki, produkowały w latach 90-tych, ale .........

Scapin, firma praktycznie mi nie znana wogóle , dopóki nie zobaczyłem jej w 98 roku w warsztacie i wiedziałem że będzie moja .
Numer ramy jedna z pierwszych wypuszczona, model - Blato - pólka nawet nie najwyższa, raczej dachówka, zawodnicza, wykonanie perfekcyjne, materiał, malowanie , kształt ...ech
Miałem wtedy rame ................... , była koszmarnie sztywna, twarda i zamieniłem sie z dopłatą za Blato.

Rower składałem od zera, wszystkie komponenty są także "dachówkowe " ale nie przykręcałem ich na siłę.
Kolorystyka ramy dawała wiele możliwości i doboru komponentów i ich kolorów, co też i zrobiłem i nawet mnie nie drażniło .
Mostek Syncrosa - sygnowany na 10 lecie, sztyca niestety powinna mieć 29.4 , ale wtedy nie była mi dopstępna i zrobiłem redukcje do 27.2 i tak jest do dzisiaj .

Siodełko standard lekkości na tamte lata - Vetta , kierownica sie pózniej trafiła - Syntace, lekka jest , do tego gripy dwukolorowe - a tak sobie obmyśliłem - gdzieś pomysł podpatrzyłem od czołówki, .

Rogi Profile, zółte, nie do końca mi pasują bo grube, ale komponują sie z resztą .

Amortyzator jak widać na lata 90-te Long Trawel 80 mm skoku, no i tutaj nie jest za dobrze bo rama pracuje dobrze , ale z 63 mm , tylko czy mi sie chce to wszystko przerabiać ?? szukać innego ?? nie .
Koła, no tutaj jak widać słynne Maviki tęczowe , nyple naprzemian czarne i srebrne, szprychy przód 2/1.5 DT , tył to samo ale WS.
Piasty oczywiscie XTR paralaxy pierwsze jakie wyszły , srebrne, zapinki X- Lite tytanowe.

Kaseta XTR 950.

Przerzutki, no tutaj nie musze komentować co jest i jakie - TYLKO I WYŁACZNIE M900 !!.

Wcześniej z tyłu była założona XT , ale ostateczna wersja jest jak widać.

Korby , czerwoniutkie , piękne - Yves - nie wyjjjjj, Blaty są przykrecone szczerze powiem nie do końca jakie miały być , bo ten niebieski to mi tutaj nie pasuje , ale nie mogłem sie przemóc aby rozkręcać korby , śruby do pakietu tytanowe.

Pedały brzydkie, wiem używane są nieżle , ale mam nówki takie same czerwone schowane w pudełku na póżniej.
Łańcuch brudny nie umyty, ale czas naglił, do fotkowania sie spieszyłem .

Co jeszcze ciekawego ?? Klamki i hamulce XTR aby nie obniżać średniej "dachówkowej "

Rower od 1998 r jest u mnie , tak samo jak i RM jestem pierwszym właścicielem i tak jak pisałem wcześniej ( RM ), to moje RetroMtb ulubione.

Scapin , dzisiaj odzyskał nową młodość.
Dostał nowe pancerzyki przerzutkowe, i linke do tyłu, oraz do pary oponke i nowe też chwyty .

Musze jeszcze poustawiać ciśnienia w komorach amortyzatora - to jeden z ciekawszych amorków - dwie lagi pozytywne i od dołu z prawej negatywna, a tłumik jest w prawej od dołu i ma dwie funkcje przełączane - tłumienie dobicia i odbicia - cud techniki po prostu.
Jest też opcja , którąrozważąm , aby zamienić amortyzatory z Koną, gdzie jest Bomber biłay 75 mm co by mi dało ostrzejszy kąt główki w Scapinie , a Kona by zyskała , gdzyż projektowano ją pod 80 mm skoku, ale to przyszłość niejasna jeszcze.

Rower ma zrobione ok 1000-1500 km jazdy, także niedużo.

galeria zdjęciowa :
https://picasaweb.google.com/1104808309 ... 5N-S_MvfIg#

No i tyle.
www.velotech.pl

#5
Avidy ( są srebrne niestety ) , nie , nie wiem , nie myślałem , o tych rowerach nie myśle po prostu, jak zmontowane kiedyś tak zostały, wtedy myślałem że za pare lat zrobią furore może jak jakiś trend sie zrobi .
Potem pare lat maratonów było, treningi ranne, jazdy i tak przeszło pare lat na nowych rowerach modniejszych .

Do reaktywacji czeka Hawk mój maratoński, Spec , Kona Lava Dome i coś tam jeszcze .... ,
Co do blatu jakbyś miał taki np czarny ale nie syfka to jest szansa .......

P.S.
Rower był przygotowany dzisiaj do zdjęć więc nie wszystko pewnie mi sie ustawiło jak potrzeba .
www.velotech.pl

#7
Naprawdę super. Ale zgadzam się, przydałby się czerwony wideł. Ewentualnie mogę dorzucić swoje czerwone klocki do dopełnienia kolorystyki :-P

Wykończenie, spawy, mufy pierwszej próby nie da się ukryć.
Z jakich rurek wykonana jest rama ?
Ostatnio zmieniony 2011-11-29, 21:53 przez Radziej, łącznie zmieniany 3 razy.

#11
Podobno Scapin Nemo... ale slyszalem tez cos o Nivachrome (nie wiem czy nie dotyczy to nowszych edycji tej samej przepieknie wykonanej ramy)

Podobno wersja 1997 wazy 1780g, ale to moze przeczytac kazdy;)... podobna nabyl z tego co pamietam nergamel (i sie nie chwali? ;])
Obrazek

#14
fajnie właśnie że taki pstrokaty, kolorowy taki widać, że składak totalny odjazd. piękna geo, fajny kolorek sterów, szosowe nawyki w budowie i wykończeniu ramki - zacisk sztycy, łączenie rurek widelca z suportem, etykietka na główce ramy. przelotki w główce ramy też stara szkoła ale zarazem brak wieszaka pod canti. bezkompromisowe komponenty, fajny mostek, a propo - https://picasaweb.google.com/1150353714 ... 2936038850
wszystko lśni i błyszczy, jak nowe, naklejki nie odchodzą, ładny kolorek obręczy "sunset"? blacik w korbie dość skromny. śruba w rd wygląda mi na tytanową od m950 8-)
kiera syncrosa od EA by tez ładnie pasowała do kompleciku
rogi masywne to fakt ale mam takie same od piotra i są super bo mają pewny i mocny chwyt, są na prawdę potężne.
sztycę jakby co to bym kupił chętnie!
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#16
spoko, mam plany długo pożyć więc czas sie może znjadzie , ale wcześniej przećwicze canti XTR -a w RM.
Części troche używane są jak widać, rower jeździł, poz tym wczesniej były w innym - Scott Endorphine.
I wiem czego mu brakuje - Zileone Miśki dopełniły by zajebistości kolorystyki !!!! :mrgreen:
w przerzutce sąśrubki od 950 , zgadza sie , pomyłka z RM okazało sie że tutaj dałem tzw, tuning wagowy :mrgreen:
Troche głupio, tak czytać , ale to były dla mnie normalne rowery kurcze wtedy :-D
www.velotech.pl

#17
Śliczne są te Mavic Sunset - szkoda że już takich nie robią...

A rogi są masywne, ale arcywygodne - mam takie czarne (od Y.) i świetnie się sprawdzają.
--
Cypis

#18
Tak, przyznaję kupiłem Scapina Blato Xtype. Troszkę nowszego (mocowanie pod tarczę), w bardzo podobnym malowaniu i on właśnie był na rurkach columbusa. Z tym, że miał zapieczony suport, za krótką sztycę w dość nietypowym rozmiarze, zapieczone śrubki od magurek HS33, przetarcia na SIDzie itd. i pozbyłem się go czym prędzej. Jak zobaczyłem zdjęcia maszynki Piotra to szczęka mi opadła. Gdybym go zostawił, to po tym co zobaczyłem zdecydowanie męczyłbym zapieczone gwinty :)

#19
:) wciaz zagadka jest dla mnie rzeczywista waga i trwalosc ramek z tej serii.

Przez moje raczki przewial sie model Team z 2001r. Haki i mocowanie tarczowki to doslownie jubilerska robota! Przelotki nie dziwo montowane sa na glowce, gdyz dolna rura to totalna pucha! Wage dodatkowo zbijal zintegrowany zacisk sztycy.Coz rozmiar mialem maly - 17"?, caly oklejony prze-grubasna przezroczysta folia wazyl okolo 1920-1980g (dokladnie nie pamietam) wraz z piwotami. Rura podsiodlowa to faktycznie 29,4, a zewnetrzna max 32mm:) zatem mozecie sobie wyobrazic jaka grubosc mialy pozostale rury!

Zastanawialo takze na czym polegac ma system "weather proof" ;)
Obrazek

#21
beret pisze:o ile RM mi się bardzo podobał to ten scapin wgniótł mnie w glebę.
(Radziej - gdzie ty tam mufy widzisz?)
Wydawało mi się że przy suporcie zgrubienie widzę ale późno było, widocznie musiało mi się przyśnić.

#23
Wow.

Naprawdę gratuluję! Muszę przyznać że zrobiłeś mój wymarzony rower... Nietypowa rama, pełny xtr, mavic, race face i sid... Brakuje mi tu trochę Hs33 np w żółtym kolorze... ale to tylko moja sugestia. :D

podrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996