Xizang v3.1

#1
Prawie wersja ostateczna, trzeci xizang w najlepszym rozmiarze 18' i w dodatku U-brake. Jeszcze stery i FD czekają na wymianę. Wrzuciłem ten XTR który zdobyłem dzięki forum i postowi Zimnego. Stery okazały się być calowe więc wrzuciłem je do Fat-a, FD okazało się 28.6 więc sprzedałem za ponad 1/4 ceny całości. Póki co z przodu jest grafitowa 735 albo 34, nie pamiętam dokładnie. Stery to XC Pro Grease guard, rzadkie i piękne ale mam w szufladzie ładnego Mavica który by tutaj chyba lepiej pasował.
Miałem w kącie walające się obręcze Mavic 237s więc dokupiłem szprychy DT Swiss Comp i w końcu je zaplotłem do piast XTR. Nie jest to najlżejszy zestaw kół gdyż mają po 36 oczek, trzy krzyże, 264/266mm sprychy ale chyba przetrwają najcięższą wojnę nuklearną.
Opcjonalnie mam jeszcze oryginalny pomalowany na czarno widelec 3D ale zdecydowanie wolę zestaw z magiem jako że wydaje mi się że 3D jest zbyt krótki i całość siedzi zbyt nisko.
Proszę zauważyć że tym razem pozwoliłem sobie na pewną dozę kolorystycznej extrawagancji w postaci fioletowych wieszaków do canti i czerwonych pedałow Look Moab, które są absolutnie zajefajne w działaniu. :lol:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

#6
kolega mieszka tam gdzie takie rowery to normalka

Co do roweru , coś mi w nim nie pasuje, chyba to ze jest taki .......... jednolity , spójny kolorystycznie , w ładnym stanie i .......... no właśnie coś mi jeszcze , ale prześpie sie z tematem najpierw
www.velotech.pl

#7
ładny, osprzęt pierwsza klasa
ale ja bym zapodał jakiś żółty sztuciec bo wieje kolorystyczną monotonią :)
Era retrobikera kończy się na cantileverach...
Dziewczyny wolą sztywnego :)

#8
Ajjj, Xizang :-)
Rozmiar wcale nie najfajniejszy, bo to straszna koza ale ja do ram większych niż 17" nie podchodzę. Drugą łyżkę dziegciu to tego wywaru dokłada U-brake, który w ogóle mi się nie podoba. Ale po dokładnym zamieszaniu do głosu dochodzą pozostałe komponenty nadające wyrazisty smak całości. No i te seksowne kanty XTR + Onza.
Dość spójna konstrukcja, może się podobać :-)

#9
mnie XTR chyba nie pasuje do tej ramy - co innego jakby była z normalnymi piwotami i można było założyć kantkę do tyłu, ale przy Ubrake chyba bardziej spójny byłby na XT M732
Ale to oczywiście w formie czepialstwa - budowa Rad iście w Twoim stylu - bardzo czysta, staranna i z dbałością o detale Gratulacje!

PS to jest rama z ktorą miałeś problem z pakietem? pamiętam że była pod U właśnie....
PS2 - co to za zielone kapturki na wentyle?
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#10
Dzięki za sugestie, po prostu - co miałem to dałem ;-)

Opony założyłem nawet nie patrząc co i jak.

Jeśli nie wieszaki Onzy to jakie inne propozycje/sugestie?

Co do U-brejka, cały czas zastanawiam się nad XT chociaż cięższy i wcale lepiej nie działa.
Dia-compe 990, fakt tani jak barszcz a cieszy. 990 jest na rynku bodajże od końca lat 80 i dalej się trzyma w sprzedaży chociaż już tylko na rynek BMX.

@ ps1 Nie, tamta była 16, zdecydowanie za mała, teraz cieszy oko kogoś innego w Holandii.
@ ps2 Te kapturki były z dętkami - Airwave.

#12
Ho, ho! Piękny rower! A mag, to pewnie bezpośredni konkurent mojego XC700 lub nieco tylko od niego starszy.
No nie pamiętam co było pierwsze?!

Pewnie jednak mag i XC500 lub XC600 byli równolatkami :!:

***
Bike-tech - product for a life, by Toyo Ishigaki.

#15
Tak myślełem że to jakiś późniejszy model, jeszcze nie sprawdzałem który rok dokładnie. Czym się one różnią poza oczywiście pokrętłami i malowaniem? Nie wiem czy korona się różniła ale ta jest od starszego maga.

#16
Mag21 wszedł na rynek w 1993r. i od Maga20 różnił się sprężyną negatywną i możliwością przedłużania skoku do 60mm.
Od 1993r. sukcesywnie zwiększała się ilość otworów w tłumiku i ich średnica, przez co późniejsze wersje są dużo bardziej czułe od wcześniejszych. W 1994r. Mag21 miał aluminiowe górne golenie. Zmieniały się też delikatnie dolne golenie, korona, podkowa a także korki, sprężynki zaworka w tłumiku i regulator tłumienia. W zasadzie zatem Mag21 z 1993r. to był zupełnie inny widelec niż ten z 1996/7r.

Trochę więcej na ten temat tutaj:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... c&start=15
Jest tam załączony rysunek co i jak się zmieniało w poszczególnych latach.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#18
ale to chyba tak ma byc - pierwszy byl dosc wspolczesny; v-ki, 9s, x-maxy i AMP/fournales; drugi pelno-suntourowy i sztywny; a trzeci cos po srodku - czyli: jakis amor, ale glebokie retro, osprzet zeby rownowazyl poprzednie tez kopalina, tyle ze popularniejsza (latwiej zagryzc zeby i zuzywac?;)

chyba jeszcze nie doczekalismy sie Twojej prezentacji Zaskara 96 i STS'a :) - lud wola chleba!!!
Obrazek

#19
Zaskar wam się nie spodoba :-P Może za dwa tygodnie go przedstawię bo w ten weekend jadę na północ, na wyprawę rowerową. Poza tym nie ma kiedy nawet zrobić zdjęć bo jak wyjeżdżam do pracy to ciemno a jak wracam to też.
STS jest w kraju i póki co nie mam do niego dostępu.

#20
@ Focker. Przeglądnąłem sobie te artykuły o magu oraz jeszcze trochę innych twoich postów i tak sobie pomyślałem czy aby nie korci cię żeby napisać jakąś pracę doktorską na temat mechaniki i rodzajów amortyzatorów, względnie jakiejś magisterki bo jesteś jedynym człowiekiem z taką wiedzą jakiego znam. A może takową już byłeś popełniłeś? :-D Imponujące, serio.

#21
Całkiem serio, to uwaźam, że focker powinien napisać jakieś swoje wersje serwisówek, z fotami, i brać za to kapuchę. Albo zrobić - tak lepiej - jakiś serwis www, w którym by te serwisówki zamieszczał. Ruch mógłby być spory, więc i reklamy też dałyby jakiś grosz. Może nie fortunę zaraz, ale na dwie łyżki dżudybater mogłoby starczyć :-D
Nawet w ramach podbloga na przyszłym wordpressie retromtb.pl...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/