GT Avalanche AL 1993

#1
Kupiony na poprawę humoru po dość ciężkim dniu. Witam w mojej stajni pierwszego GT - model Avalanche AL z 1993 :)

Wtedy był to chyba rodzynek wśród stalowych modeli oferowanych przez amerykańskiego producenta. Dość wysoko postawiony w hierarchii. Osprzęt nieźle namieszany, ale 1993 był w końcu rokiem przełomowym w grupach Shimano. Odchodził DX, "złoty" XT zyskiwał nową formę, a wchodził czarny LX.
No i właśnie połączenie tych trzech grup zastałem u siebie. Po lekturze skanów z 1993 wychodzi, że tak właśnie miało tutaj być. Śmiesznie.

Rama L

Materiał Aluminium 7000 series.

***

Nigdy nie miałem roweru tej marki, a GT zawsze mi się podobały. Miały pazur, jakąś taką agresywno-zawadiacką geometrię.

No i traf chciał, że w Krakowie pojawił się na sprzedaż taki rodzynek. Na zdjęciach wyglądał obiecująco, więc w Wielką Sobotę pojechałem go obejrzeć.
Właściciel bardzo w porządku, dał mi pojeździć po okolicy i już pierwsza przejażdżka mnie urzekła.

Przybiliśmy sobie grabę, zapłaciłem, zapakowałem sprzęt i pojechałem.

Tu foty z ogłoszenia:
4.jpg
4.jpg (448.44KiB)Przejrzano 7708 razy
10.jpg
10.jpg (188.63KiB)Przejrzano 7708 razy
8.jpg
8.jpg (129.69KiB)Przejrzano 7708 razy
Kierownica mi się nie spodobała, ale w komplecie dostałem na szczęście oryginalną. Dlatego już następnego dnia, po śniadaniu wielkanocnym przystąpiłem do mycia maszyny i wymiany gratów.
Sprzęt od razu zyskał na retro-looku. Katalogowo brakuje mi jeszcze rogów Onza. Może dołożę je w niedalekiej przyszłości.

Tutaj parę fot z pierwszego obzdjęciowania detali.
278265665_10159849416649476_3591516059109093051_n.jpg
278265665_10159849416649476_3591516059109093051_n.jpg (691.47KiB)Przejrzano 7708 razy
278570377_10159849416919476_8115429206141263393_n.jpg
278570377_10159849416919476_8115429206141263393_n.jpg (676.84KiB)Przejrzano 7708 razy
276141130_10159849422299476_8979141985581353081_n.jpg
276141130_10159849422299476_8979141985581353081_n.jpg (242.2KiB)Przejrzano 7708 razy
276163163_10159849422664476_8114553081439309542_n.jpg
276163163_10159849422664476_8114553081439309542_n.jpg (256.48KiB)Przejrzano 7708 razy
278132324_10159849419214476_4454017622930355183_n.jpg
278132324_10159849419214476_4454017622930355183_n.jpg (285.68KiB)Przejrzano 7708 razy
278333482_10159849421289476_3313206076069345716_n.jpg
278333482_10159849421289476_3313206076069345716_n.jpg (354.25KiB)Przejrzano 7708 razy
278333824_10159849420174476_7659239095947909397_n.jpg
278333824_10159849420174476_7659239095947909397_n.jpg (385.71KiB)Przejrzano 7708 razy
Jest:
93' GT Avalanche AL
97' Giant MCM
98' Giant Escaper Expert
99' Giant 880 ATX
97' Trek 730 MultiTrack

Re: GT Avalanche AL 1993

#2
Druga porcja zdjęć w nowym poście.

Rower wygląda nieźle, choć przez 29 lat tu i ówdzie się poobijał.

Planuję pouzupełniać detale, dopieścić go mechanicznie, a potem to się zobaczy.

Szukam fajnych gripów, lepszych pedałów, opon, zaślepki górnej mostka z logo GT.
Przyszłościowo - opon Ritchey Z Max, złotego Rock Shoxa MAG 21.

A może po prostu pojeżdżę na tym co jest? Zobaczymy :) Póki co jest radość.
278352759_10159849422784476_2866778131829902086_n.jpg
278352759_10159849422784476_2866778131829902086_n.jpg (636.68KiB)Przejrzano 7705 razy
278378643_10159849417889476_5768795295883895144_n.jpg
278378643_10159849417889476_5768795295883895144_n.jpg (279.98KiB)Przejrzano 7705 razy
278405753_10159849422524476_354780975927489120_n.jpg
278405753_10159849422524476_354780975927489120_n.jpg (279.8KiB)Przejrzano 7705 razy
278511794_10159849422029476_1370286301426839822_n.jpg
278511794_10159849422029476_1370286301426839822_n.jpg (202.67KiB)Przejrzano 7705 razy
278527475_10159849421924476_6954366714981889058_n.jpg
278527475_10159849421924476_6954366714981889058_n.jpg (159.84KiB)Przejrzano 7705 razy
278529191_10159849422229476_6845089532132569254_n.jpg
278529191_10159849422229476_6845089532132569254_n.jpg (196.71KiB)Przejrzano 7705 razy
278567318_10159849422879476_2842916487168059880_n.jpg
278567318_10159849422879476_2842916487168059880_n.jpg (303.36KiB)Przejrzano 7705 razy
278569283_10159849421944476_871004519724802736_n.jpg
278569283_10159849421944476_871004519724802736_n.jpg (151.97KiB)Przejrzano 7705 razy
278571003_10159849422109476_7509287854010395563_n.jpg
278571003_10159849422109476_7509287854010395563_n.jpg (174.09KiB)Przejrzano 7705 razy
Jest:
93' GT Avalanche AL
97' Giant MCM
98' Giant Escaper Expert
99' Giant 880 ATX
97' Trek 730 MultiTrack

Re: GT Avalanche AL 1993

#5
Pobieżne googlowe śledztwo dało mi odpowiedź na pytanie, jakich rogów szukać. To klasyczne srebrno-czarne Onzy, więc takowe zamówiłem.
Mam nadzieję, że poczta się spisze i niedługo będzie montowane :)
1993-gt-avalanche-al-mountain-bike-catalogue-975x500.jpg
1993-gt-avalanche-al-mountain-bike-catalogue-975x500.jpg (260.83KiB)Przejrzano 7661 razy
1.jpg
1.jpg (487.04KiB)Przejrzano 7661 razy
bar ends Onza.JPG
bar ends Onza.JPG (194.12KiB)Przejrzano 7661 razy
bar ends Onza3.JPG
bar ends Onza3.JPG (165.3KiB)Przejrzano 7661 razy
Myślę też mocno nad Rock Shoxem Mag 21. Ale nie mam żadnego doświadczenia z tym amorem. Czy ta konstrukcja sprawdza się w codziennym użytkowaniu? Czy koniecznie potrzebna jest ta pompka? Na co zwracać uwagę w przypadku zakupu?

Tyle pytań, tak mało odpowiedzi...
Jest:
93' GT Avalanche AL
97' Giant MCM
98' Giant Escaper Expert
99' Giant 880 ATX
97' Trek 730 MultiTrack

Re: GT Avalanche AL 1993

#7
Dzięki @skolioza - jak zwykle dostarczasz balsam na moją niewiedzę i sklerozę.

Póki adrenalina zakupowa nie opadła - dokarmiam wątek świeżymi fotkami.
Pokręciłem się trochę po mieście. "Lawina" leci bardzo szybko i lekko. Po trzech rowerach z rzędu z hydraulicznymi Magurami trochę zawodzą mnie hamulce, ale może to nie wina kantów, a chińskich klocków? Będziemy się temu przyglądać.

Coś mam wrażenie, że wiosną do wymiany pójdzie kaseta i łańcuch. Ale zrobienie tego, to jak rozrząd w zakupionym samochodzie. Nie zaszkodzi wymienić.
278653246_5743065239043258_4004847829459828573_n.jpg
278653246_5743065239043258_4004847829459828573_n.jpg (400.02KiB)Przejrzano 7636 razy
278530162_844227553637818_8760228630268087983_n.jpg
278530162_844227553637818_8760228630268087983_n.jpg (370.82KiB)Przejrzano 7636 razy
278647740_5341623022561024_5713261790016982879_n.jpg
278647740_5341623022561024_5713261790016982879_n.jpg (806.29KiB)Przejrzano 7636 razy
278550410_294977222804258_8564381479839515265_n.jpg
278550410_294977222804258_8564381479839515265_n.jpg (390.6KiB)Przejrzano 7636 razy
278531406_771059943858500_66079522282590575_n.jpg
278531406_771059943858500_66079522282590575_n.jpg (465.08KiB)Przejrzano 7636 razy
278719092_676869836874723_7038740496921143630_n.jpg
278719092_676869836874723_7038740496921143630_n.jpg (285.74KiB)Przejrzano 7636 razy
Jest:
93' GT Avalanche AL
97' Giant MCM
98' Giant Escaper Expert
99' Giant 880 ATX
97' Trek 730 MultiTrack

Re: GT Avalanche AL 1993

#9
No przecież wymiana widelca to operacja odwracalna, a starych widełek wyrzucać nie zamierzam.
Ostatnio, dzięki uprzejmości kolegi Olafa, mogłem dokonać pewnych przymiarek. No i już wiem dokładnie, że mi taki Mag 21 pasuje :)
278612309_1050306606354911_1854434598060729220_n.jpg
278612309_1050306606354911_1854434598060729220_n.jpg (351.53KiB)Przejrzano 7583 razy
Jest:
93' GT Avalanche AL
97' Giant MCM
98' Giant Escaper Expert
99' Giant 880 ATX
97' Trek 730 MultiTrack

Re: GT Avalanche AL 1993

#10
To jest akurat wersja z 1995 r. Pamietaj, że im nowszy model tym ma więcej dodatkowych kanalików poprawiających czułość przy małych nierównościach. Model 1996/97 (szary) pod tym względem jest najlepszy, ale tak naprawdę mając wiertarkę każdy wcześniejszy model można doprowadzić do tego stanu, albo nawet dodatkowo "stuningować". Gdzieś na forum jest instrukcja modyfikacji i różnice między rocznikami.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
cron