Witam wszystkich Jestem nowy na forum. Chciałbym przedstawić mój rower. Niestety nigdzie nie znalazłem producenta ramy, może ktoś pomoże? Numer seryjny ramy zaczyna się na 98. Damper powietrzny prawdopodobnie marki Risse, bardzo podobny widziałem w ramie Yeti. (moja na pewno tej marki nie jest) Raczej jest to składak, wszystkie części z innych grup.
Poniżej rozpiska części i kilka zdjęć:
Rama: BMC Softail GS
Widelec: Rock shox Mag 20 1993r(? brak naklejek)
Stery: AHEADSET Dia Compe USA
Hamulce: Dia Compe Versa C5
Klamkomanetki: Shimano XTR SL-M900
Korba: SR Suntour XC Pro MD
Pedały: Shimano PD-M540
Pancerze + linki: Shimano
Chwyty + korki: Boplight <chwilowo, docelowo niebieskie lub czarne>
Przerzutka przód: Shimano XT FD-M737
Przerzutka tył:Shimano XT RD-M737
Kaseta: Shimano XT CS-M737
Suport Shimano BB-UN51
Łańcuch: Shimano
Piasta przód: R.O.C
Piasta tył: R.O.C
Obręcze: Mavic 230 SBP
Szprychy: DT Swiss
Opony: Schwalbe Marathon Extreme
Dętki: Continental
Zaciski kół: Bolt On
Kierownica: Brand X
Mostek: ?
Sztyca: Bontrager 31,6 400mm
Zacisk: ?
Siodło: ISCA Soft
Waga roweru: ~11,5kg
Całość zachowana moim zdaniem w bardzo dobrym stanie. Raczej już nie będzie ulepszany - składam coś ciekawszego (niebawem na forum)
#2
Ładny. W latach 90-tych to było coś.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#4
Misz masz ale biedy nie ma
Rama - pierwsze acz błędne skojarzenie - Spec Przez umiejscowienie dampera - ale Spece miały jeszcze jeden zawias jak pamiętam
Rama - pierwsze acz błędne skojarzenie - Spec Przez umiejscowienie dampera - ale Spece miały jeszcze jeden zawias jak pamiętam
#5
BMC Softail?
Ma charakterystyczną kółkodziurę w hakach
Ma charakterystyczną kółkodziurę w hakach
GT Avalanche 2.0 '04
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)
#6
Siodełko już siedziało Flite titanium ale okazało się pogięte i musiało wrócić do sprzedawcy. Więc póki co jest to ISCA z datą produkcji 1995r, rocznikowo nawet pasuje do reszty. Co do BMC - może pasować, logo na główce to właśnie B (lub cyfra 3) No ten ze zdjęcia bardzo podobny. różni się tylko umiejscowieniem przelotek linek na górnej rurze oraz kształtem rur (może inny rocznik, ale to chyba to!)
#7
Po wpisaniu w grafikę BMC RACING SOFTAIL wychodzi link do starej aukcji Allegro z bliźniaczą ramą, więch chyba strzał w 10
Panie Kierowniku chapeau bas
Panie Kierowniku chapeau bas
#8
Tak, to będzie to. Dzięki wielkie, bo przeszukałem wszystkie katalogi i nic podobnego nawet nie było Osprzęt nawet całkiem podobny do tego w oryginale. Wydaje mi się, że ktoś wymienił tylko ramę na nowszy model. Ma ktoś może dostęp do katalogów BMC? bo nic nie znalazłem na internecie.
#9
Sorki za prywate w wątku ale jakbyś chciał akurat Flite (nowe) to zapraszam do mojego wątku sprzedażowego ;)rkopec16 pisze:Siodełko już siedziało Flite titanium ale okazało się pogięte i musiało wrócić do sprzedawcy.
#10
Google-Fu mi pomogło ale akurat ostatnio oglądałem softtaile i tak mi sie skojarzyło.
Takie coś jeszcze znalazłem - BMC SU2 - Twój Softail to albo jakiś równoległy model albo jakaś wczesna wersja następcy tego SU2 bo ma jeszcze opór pod canti.
Takie coś jeszcze znalazłem - BMC SU2 - Twój Softail to albo jakiś równoległy model albo jakaś wczesna wersja następcy tego SU2 bo ma jeszcze opór pod canti.
GT Avalanche 2.0 '04
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)
#11
Ciekawy ten rower. Super. Zawiecha jak sie sprawuje?
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#12
Zawieszenie mimo nie za dużego skoku jest dość czułe, miałem nieco teraźniejszego fulla na 26 kiedyś i muszę przyznać że bardzo podobnie działa mimo przeskoku wieku. Od technicznej strony uciążliwy ze względu na pompowanie igłą do piłki (jak stare rock shoxy) Regulacja tłumienia działa na zasadzie wymiany oleju na inny, rozkręcałem już ten damper i budowa strasznie prymitywna, powietrze nawet nie jest oddzielone od oleju. Ma to taką wadę, że jeśli rower troszkę postoi to damper się blokuje i trzeba go "przełamać" tzn mocniej ugiąć i już działa normalnie. Co do dokładnego modelu - jeszcze będę musiał poszukać, teraz już wiem w jakim kierunku
#13
Z tym pompowaniem to fakt udręka trochę. Mam starego noleena w GT RTS i nieraz gumka którą się przebija igłą potrafi wpaść do środka i trzeba całego rozbierać. W moim tłumienie zależy od ciśnienia powietrza po napompowaniu.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#15
Co do roweru mam parę planów na nowy rok
Dorzuciłem naopren, żeby nie obijać lakieru, zmiana chwytów na czarne (a właściwie owijkę, bo trudno coś do tych klamkomanetek dopasować)
Co planuję zmienić?
Na pewno hamulce. najbardziej by mi się widziały shimano xt/xtr cantilever.
Muszę też dokupić gumowe osłony do klamkomanetek, bo brud leci.
Kolejną istotną rzeczą będzie montaż bostera na przód, bo przy hamowaniu amortyzator zbyt mocno się rozgina i boję się trochę że z czasem może pęknąć jak to mag.
Najchętniej bym wymienił również przerzutki na xtr m900, ale jak wiadomo dość trudno to dostać, może z czasem się trafi :)
Dorzuciłem naopren, żeby nie obijać lakieru, zmiana chwytów na czarne (a właściwie owijkę, bo trudno coś do tych klamkomanetek dopasować)
Co planuję zmienić?
Na pewno hamulce. najbardziej by mi się widziały shimano xt/xtr cantilever.
Muszę też dokupić gumowe osłony do klamkomanetek, bo brud leci.
Kolejną istotną rzeczą będzie montaż bostera na przód, bo przy hamowaniu amortyzator zbyt mocno się rozgina i boję się trochę że z czasem może pęknąć jak to mag.
Najchętniej bym wymienił również przerzutki na xtr m900, ale jak wiadomo dość trudno to dostać, może z czasem się trafi :)
#17
Ja hamulców bym nie zmieniał - rower trochę odjechany od standardu i chyba warto takim go pozostawić. Na olx widziałem hample Dia-Compe z wrocławia, niebieskie - moze podejdą wizualnie.
pozdrawiam
Maciej
pozdrawiam
Maciej
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#18
Chętnie bym zostawił ale są bardzo problematyczne w regulacji. Nie mają takiego ząbka od sprężyny który wchodzi w otwór w ramie. napięcie sprężyny reguluje się poprzez poluzowywanie i dokręcanie śruby mocującej. Niestety ustawić oba ramiona tak samo jest bardzo trudno i z czasem lubią się lekko przestawić
#19
Znam temat - jednak wciąż szukałbym czegoś mniej oklepanego a nie te m900 fszendzie.
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#20
Jeszcze się zobaczy. Ogólnie przygotowuję inny rower i ten jest na nieco bocznym planie, gdy trafi się coś ciekawego w ładnym stanie to będę myśleć nad wymianą
#21
Niebawem uda mi się doprowadzić amortyzator do stanu fabrycznego (bo jest wybrakowany..) Szukam ciekawych hamulców z boosterami, fajnie by wyglądały właśnie w niebieskiej anodzie. Rozglądam się też za siodełkiem, jak znajdę fajne to podmienię.
Już niedługo startuję z drugim projektem, nieco nowszym :D
Już niedługo startuję z drugim projektem, nieco nowszym :D
#22
Prezentuję więc małe zmiany:
Chwyty czarne z owijki, trudno mi coś dopasować do tych klamek i bardzo wąskiej kierownicy. może nie wygląda to najlepiej, ale wygodne.
Udało się dostać prawie nietknięte naklejki, osłony na lagi, zatyczki w miejsce pompowania oraz podkowę pod kolor (prawie ) mam również czarną, ale mi się bardziej podoba jak jest.
Chwyty czarne z owijki, trudno mi coś dopasować do tych klamek i bardzo wąskiej kierownicy. może nie wygląda to najlepiej, ale wygodne.
Udało się dostać prawie nietknięte naklejki, osłony na lagi, zatyczki w miejsce pompowania oraz podkowę pod kolor (prawie ) mam również czarną, ale mi się bardziej podoba jak jest.
#24
Dzięki, co fakt to fakt, rower jest jeżdzony tyle co nic i zachował się w świetnym stanie. Brakuje jedynie drobiazgów typu osłonki, naklejki (choć staram się to wszystko skompletować)
Obecnie buduję drugą maszynę i z nią już tak kolorowo nie jest :D
Obecnie buduję drugą maszynę i z nią już tak kolorowo nie jest :D
#25
Czyli nie będziesz jej oszczędzał ?rkopec16 pisze: Obecnie buduję drugą maszynę i z nią już tak kolorowo nie jest :D
A co to za sprzęt ?
#26
rkopec16 pisze:Udało się dostać prawie nietknięte naklejki, osłony na lagi, zatyczki w miejsce pompowania oraz podkowę pod kolor (prawie ) mam również czarną, ale mi się bardziej podoba jak jest.
ja za to, kiedy kupiłem Maga z podkową w kolorze widelca uparcie szukałem czarnej na podmiankę
na zatyczki uważaj - ja też je w końcu zdobyłem I pogubiłem w czasie odwrotnie proporcjonalnym do czasu poszukiwania
#27
Czarną zostawiłem na zapas, jak mi się znudzi to zamienię :D
Zatyczki faktycznie łatwo zgubić, już kiedyś jedna mi gdzieś wypadła. Nie znalazłem jeszcze sposobu jak je solidniej zamontować...
Zatyczki faktycznie łatwo zgubić, już kiedyś jedna mi gdzieś wypadła. Nie znalazłem jeszcze sposobu jak je solidniej zamontować...
Re: BMC Softail GS
#28Witam po dłuższej przerwie!
W międzyczasie w rowerze zaszło kilka zmian, w zasadzie kosmetycznych
W międzyczasie w rowerze zaszło kilka zmian, w zasadzie kosmetycznych