Fockerowy Mongoose Amplifier 1994

#1
Patrzę sobie jak wszyscy prężą muskuły z rowerami w tym paskudnym roku 2020 i jakoś tak mi się przykro zrobiło, że po raz pierwszy od wielu lat nie pokazałem przez cały rok nic nowego.
Z pomocą przyszedł mi Marcin ze Szwecji. Zaproponował mi ramę Mongoosa Amplifera z którą nie wiedział co zrobić. Obiecałem, że się nią ładnie zaopiekuję i powieszę na ścianie w jakimś zacnym miejscu mojego mieszkania (pierwotne miejsce w którym w spokoju i zamknięciu mógłbym kontemplować piękno tej ramy nie spodobało się Marcinowi i pod groźbą odebrania podarunku obiecałem miejsce to zmienić :). Po odebraniu ramy i przekonaniu się jak niesamowite jest to dzieło sztuki spawalniczo-metalurgicznej stwierdziłem, że szkoda z tego nie zrobić całego roweru - gdyż sama rama to tu trochę za mało, żeby wyeksponować kunszt Horsta Leitnera. Zacząłem robić w głowie remanent i doszedłem do wniosku, że mam praktycznie wszystkie potrzebne błyskotki którymi można obwiesić tą ślicznotkę. Czekam jeszcze tylko na czerwone stery i pancerze przerzutki w metalowym oplocie - oraz ciągle się zastawiam, czy zamontować czarne czy srebrne podkowy do Magury.

Najważniejsze ze wszystkiego są jednak podziękowania dla Marcina - bez niego ten rower nigdy by nie powstał. Dzięki Marcin - mam nadzieję, że rower nie zawiódł Twoich oczekiwań.

Obrazek


Obrazek


Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Fockerowy Mongoose Amplifer 1994

#3
Oryginalnie w katalogu sztuciec był czarny i do tego stalowy. Powiem szczerze - do tego wahacza wg mnie znacznie lepiej pasuje ten srebrny, aluminiowy. Czarnego stalowego nawet przymierzałem - i niestety nie robi takiej fajnej roboty. Za dużo czarnego wtedy jest.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Fockerowy Mongoose Amplifer 1994

#5
Magury to faktycznie 10th Anniversary - ale mam je już od naprawdę dobrych kilku lat, otrzymane od znajomego. Więc model sie zgadza, lecz konkretny egzemplarz już nie 🙂
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Fockerowy Mongoose Amplifer 1994

#6
Cholera, taka mangusta, tylko cała srebrna (chyba '93) i w małym rozmiarze to było kiedyś moje marzenie :-o Najlepiej wyglądający FS tamtych czasów moim zdaniem. Te cienkie rurki + jakieś agresywne opony i ten rower nawet jak stoi to wygląda "szybko" ;-)
focker pisze:
2020-12-31, 22:39
Czekam jeszcze tylko na czerwone stery i pancerze przerzutki w metalowym oplocie - oraz ciągle się zastawiam, czy zamontować czarne czy srebrne
Jakich tych sterów szukasz? Mam RF Real Seal w czerwieni, których nie będę używał. Tylko czerwień na nich wydaje mi się bardziej intensywna od tej na twoich zdjęciach. Jakbyś chciał pisz PW.
Exquisite Cycles na FB
G3R na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; KLEIN FERVOR

Re: Fockerowy Mongoose Amplifer 1994

#11
mentos pisze:
2021-01-02, 00:30
Ładniutki. Oni patent na ramę od AMP brali wówczas?
Więcej - AMP dla nich robił te ramy. Podobnie przednie amory. Oni przyklejali tylko swoją naklejkę.
Najfajniejsza jednak jest w tym wszystkim rama i dolna dwururka. Robi robotę.
Obrazek


Za stery dziękuję. Już mam.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Fockerowy Mongoose Amplifer 1994

#12
Dziękując bardzo za docenienie (Dzięki Doman) i zgłoszenie roweru do konkursu, wypada przedstawić wersje niemal ostateczną.
Niemal, bo czekam jeszcze na czerwone stery FSA Orbit, które jakoś nie mogę do mnie dotrzeć.
Udało mi się zebrać niemal całą grupę XTR. Tylko korby są inne ale wstydu nie ma - wpadły Middleburny.
Hamulce to Magura 10th Anniversary. Przewody oryginalnie w metalowym oplocie i klamka wycinana CNC anodowana na czerwono. To był pierwsza Magura ze zmniejszonymi tłoczkami w klamce - później patent ten zastosowano w Race Line D i HS33. Udało mi się też dostać do kompletu pancerze przerzutkowe w oplocie.
Z ciekawostek, to udało mi się też dobrać fajne pedały. Mechanizm Wellgo z korpusem w całości wycinanym CNC. Nie jest to katalogowe Wellgo (choć są podobne do WPD 801) - ale nie udało mi ustalić dla której firmy WPD robiło ten model.
Obręcze to Mavic X517 a opony Continental Competition Pro. Wcześniej były IRC z czerwonymi bokami, ale wg mnie były trochę za wąskie jak na fulla, do tego trochę zbyt młode i z nimi było już za dużo czerwonego w tym rowerze. Teraz opony są grubsze, bardziej stonowane i pasują rocznikowo.
Do tego jest kilka fajnych akcentów z epoki, jak pierwszy Avid Rollamajig (jeszcze aluminiowy, na łożysku), podkowy Magury oryginalne wycinane CNC, oryginalne obejmy Magury do manetek XTR, rogi Onza, mostek Pace, czerwona sprężynka naciągająca wózek tylnej przerzutki, bassworm, zacisk siodełka Shogun. Wyszło wszystko jak widać :)

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Fockerowy Mongoose Amplifer 1994

#13
no widac że lubisz małe ramki
a to jest rower do jeźdzenia? ciekawe jak to chodzi w terenie bo wygląda licho ;) no to zawieszenie to chyba łatwo dobić
korba fajna wiadomo ale duża tarcza to jakas bieda truvativa czy inna cpi obniża loty w tym secie
dobrze wyglądaja te bustery cnc z tym front suspension, do tego mostek, korba,,,,brakuje jeszcze takiej sztycy:
Obrazek





korba dobrze mi znana:
Obrazek
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

Re: Fockerowy Mongoose Amplifier 1994

#14
Sztyca jest oryginalna z tego roweru i cieszę się, że udało mi się taką dostać - bo średnica jest mocno nietypowa (szczególnie jak na retro) tj. 31.4. Z podobnego powodu cieszę się z tego, że udało nie dostać przednią przerzutkę XTR - w tym roczniku średnica 34,9 i górny ciąg to nie był częsty widok.
Jeśli chodzi o jazdę, to zbyt dużo na razie się nim nie najeździlem, ale z takich parkowych doznań to tył to w zasadzie softail. Nie ma bujania, jest dość sztywno ale jak przychodzi większą dziura to czuć fajną amortyzację. Tam jest normalnie tłumik olejowy, więc o dobijanie nie ma obaw. Fajnie to jest zestrojone. Robotę robi ogniwo Horsta. Naprawdę przyspieszenie i efektywność jazdy na poziomie sztywniaka. Do tego waga ramy z damperem 2180 gram to jak w niektórych sztywnych stalówkach. Sztywność też jest fajna - dwie rurki ani jej nie zwiększają, ani nie upośledzają w mojej ocenie. Dużo więcej mogę powiedzieć o amorze, bo już wcześniej sporo na nim jeździłem. Generalnie działa w bardzo podobny sposób jak tylne zawieszenie. Nie wybiera liści, ale bardzo poprawia komfort przy dużych strzałach. Nie ma opcji żeby go dobić, bo na końcu skoku włącza się dodatkowy amortyzator. Tłumienie olejowe robi robotę. Jest dużo sztywniejszy niż Mag, ale luzy już ma (ze starości - swoje już przeszedł). Co ciekawe luzy nie przeszkadzają w czasie jazdy. Amor jest całkowicie odporny na nurkowanie podczas hamowania. Możesz ostro hamować a on dalej pracuje tak jak pracował. To bardzo fajna rzecz. Wiąże się z nią jednak inna cecha, do której trudno się przyzwyczaić. W czasie pracy haki koła dość mocno się cofają. Póki jedziesz prosto, to nie jest to problemem. Gorzej jeśli jedziesz w zakręcie. Wtedy duży strzał sprawia, że drastycznie zmienia się geometria roweru - a przez to zachowanie w zakresie. Można się mocno zdziwić przy większych strzałach.
Co do tarcz korby, to strzał w pudło. Strzelaj dalej. Dla ułatwienia - tarcze są z kutego alu na rozstaw Standard i mają pewną mocno charakterystyczną cechę wizualno - technicznw po której łatwo je zidentyfikować.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Fockerowy Mongoose Amplifer 1994

#16
Mierzone na wadze ręcznej, takiej wiszącej. Sam byłem w szoku. Do tego amor niewiele ponad kilogram. Tylko Magura niezbyt lekka - będzie łącznie pewnie ze 200 gram w porównaniu do kantów (w porowniu do Vbrake XTR wychodzi 130 gram - a kanty są jeszcze lżejsze od Vbrake). Dziś spróbuję zważyć cały rower.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Fockerowy Mongoose Amplifer 1994

#19
mentos pisze:
2021-01-11, 13:35
Nie wiem jak jeździ ale wygląda super. Waga ramy z dumperem to faktycznie tylko 1180 gram?
Dwururki od AMP są wyjątkowo lekkie, nie wiem czy aż tak jak zważył focker, ale bez wielkiego wysiłku ludzie składają na nich rowery ~10,5 kg. Co do widelca to mój egzemplarz AMP F2 ważył 1,12 kg ale rama AMP B4 z powietrznym Rissem już 2,07 kg (przy czym to inna konstrukcja oczywiście).

Horst's approach to creating the lightest possible bicycle was to begin with prototypes that were intentionally too weak to survive and then reinforce each aspect that failed during testing until the product evolved to its optimum strength-to-weight ratio. (...) Leitner's quest for the lightest possible suspension bike, however, would eventually become a liability.
Exquisite Cycles na FB
G3R na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; KLEIN FERVOR

Re: Fockerowy Mongoose Amplifer 1994

#21
Jezu. Kochani. Przepraszam bardzo. Oczywiście pomyliłem cyferki. Miało być oczywiście 2180 g, a nie 1180. Tak minsiedzą w głowie masy wszystkich amorów, że musiałem z przodu postawić jedynkę. Sorewicz wielki. Przecież rama z damperem 1180 gram to niemożliwość. Pisałem zresztą, że to masa porównywalna do sztywnych stalówek tamtego czasu, które najczęściej przekraczały 2kg. Michał - możesz zedytować tego mojego posta, żeby nikt się na niego błędnie nie powoływał?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Fockerowy Mongoose Amplifer 1994

#24
No nie @Focker, nie może być, na dodatek "wzmacmiacz" bez "i", normalnie Jak na tym filmie "psikutas" bez "s" ;-). Tyle gaf, musisz wycofać rower ze startu o bajka roku bo wprowadziłeś ludzi w błąd :-D
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga Psycho K Skin Wall; Mostek ahead srebrny ControlTech mocowanie kiery na jedną śrubę, 1i 1/8 cala ,120mm

Re: Fockerowy Mongoose Amplifier 1994

#27
Dotarły stery. Rower całkowicie skończony. Stery dodały trochę kolorku.
Warto spojrzeć na pedał - fajnie są zrobione. Jedyne do może prowadzić do ustalenia producenta to V wypalone laserem z boku korpusu. VP to jednak nie jest.

Obrazek


Obrazek


Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
cron