DIAMOND BACK TOPANGA 1995

#1
DB TOPANGA który rok ? rama 19" napęd jak i praktycznie cały rower bardzo mało jezdzony, jedynie rysy i inne czynniki od magazynowania.

Na pewno czeka mnie gruntowy serwis wszystkiego żeby doprowadzić go na tiptop. Co do wagi coś koło max 13-14kg. Tak że tak proszę o pomoc w odgadnięciu rocznika, może jakiś skan z katalogu ? ew. rozpiska osprzętu fabrycznego. Ponieważ poza hamulcami chyba wszystko fabryczne.
Jeszcze jedna prośba czy zna ktoś konkretny sposób na pozbycie się naloty rdzy ? Ponieważ widnieje na wsporniku kierownicy, mostku, itd.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2018-03-26, 10:07 przez Lukanio, łącznie zmieniany 2 razy.

#3
skolioza pisze:ładny rower, maniek mu pasuje
sprawdź tylko okolice mufy suportowej - mój Ascent z identyczną grafiką tam strzelił
Co do rocznika możesz wiesz który to ? Ponieważ cieżko poszukać który to rocznik, większości są na innym osprzęcie a widelec z przodu to sztywny w Topangach. A u mnie Manitou ma sygnature Diamond Backa więc pewnie pochodzi z tego modelu. Co do pęknięć sprawdzałem nie ma lecz bardziej mnie martwi rdza w środku :-/

#5
W 1995 Topanga miał malowanie "Amethyst swirl,midnight blue", co by pasowało do tego roweru.
Jeśli tak, to z oryginału niewiele zostało.

#6
RS pisze:W 1995 Topanga miał malowanie "Amethyst swirl,midnight blue", co by pasowało do tego roweru.
Jeśli tak, to z oryginału niewiele zostało.
Jeżeli masz jakieś większe info na temat tego rocznika bardzo bym prosił ;-)

#9
Co w nim dziwnego? Specyfikacja dość szczegółowa. Nie wiadomo tylko czy prawidłowa :-)
Wynika z niej, że Topanga '95 ma stery na 1 cal. To bym sprawdził jako pierwsze.

Wygląda okropnie ;-)
Przez te V-ki. Gdyby zmienić je na canti, to byłoby spoko.

#11
czy zna ktoś konkretny sposób na pozbycie się naloty rdzy ?
zaatakuj druciakiem takim do naczyń
zostaną rysy
pasta polerska do metalu - załatwia temat rdzawych wykwitów na niklowanych/chromowanych powierzchniach np. łby śrubek, nadaje się do plerowania cati, korb....
sprawdzone

Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#14
Dobra masz rację jeśli o to Ci chodzi ale tutaj nie mówimy o polerowaniu blachy alu n błysk a pytanie było o usunięcie rdzy z mostka w 25 letnim rowerze :-) Wrzuć na luz bo robienia kanapek też można zrobić doktorat.

pozdrawiam
Maciek
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#17
W końcu udało się odkręcić zapieczony suport... Gwint cały lecz po środku mnóstwo warstwy rdzy, zastanawiam się nad odrdzewianiem Cortanem ponieważ boje się że może być za głęboko rdza :-/

Jeszcze jedno pytanie odnoście widelca z roweru, mianowicie podczas serwisu zobaczyłem że występuje jakaś regulacja na tłumniku pod nazwą COMP u góry i u dołu PRO gdzie . Do czego dokładnie są owe regulacje ?

#18
Lukanio pisze:W końcu udało się odkręcić zapieczony suport... Gwint cały lecz po środku mnóstwo warstwy rdzy, zastanawiam się nad odrdzewianiem Cortanem ponieważ boje się że może być za głęboko rdza :-/

Jeszcze jedno pytanie odnoście widelca z roweru, mianowicie podczas serwisu zobaczyłem że występuje jakaś regulacja na tłumniku pod nazwą COMP u góry i u dołu PRO gdzie . Do czego dokładnie są owe regulacje ?
Rdzę dobrze potraktować Cortaninem F, później wytrzeć szmatką nasączoną w denaturacie. Kolejny krok to szczotkowanie gwintu (szczotka z z twradym plastikowym włosiem) i smarowanie np. olejem wazelinowym (wielokrotnie) i wycieranie szmatką. Wręcz wcieranie oleju w gwint.
Jeśli na środku mufy suportu jest trochę rdzy to nie jest to problem. W mojej Alpinie też tak było, gwinty natomiast okazały się w porządku.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#19
90s_fan pisze:
Lukanio pisze:W końcu udało się odkręcić zapieczony suport... Gwint cały lecz po środku mnóstwo warstwy rdzy, zastanawiam się nad odrdzewianiem Cortanem ponieważ boje się że może być za głęboko rdza :-/

Jeszcze jedno pytanie odnoście widelca z roweru, mianowicie podczas serwisu zobaczyłem że występuje jakaś regulacja na tłumniku pod nazwą COMP u góry i u dołu PRO gdzie . Do czego dokładnie są owe regulacje ?
Rdzę dobrze potraktować Cortaninem F, później wytrzeć szmatką nasączoną w denaturacie. Kolejny krok to szczotkowanie gwintu (szczotka z z twradym plastikowym włosiem) i smarowanie np. olejem wazelinowym (wielokrotnie) i wycieranie szmatką. Wręcz wcieranie oleju w gwint.
Jeśli na środku mufy suportu jest trochę rdzy to nie jest to problem. W mojej Alpinie też tak było, gwinty natomiast okazały się w porządku.
Jeśli jest możliwość to lepiej gwint przelecieć gwintownikiem i później tylko go zabezpieczyć. Ale nie zawsze jest dostęp do gwintownika.
Lodzermensch

#20
corrado1111 pisze:
90s_fan pisze:
Lukanio pisze:W końcu udało się odkręcić zapieczony suport... Gwint cały lecz po środku mnóstwo warstwy rdzy, zastanawiam się nad odrdzewianiem Cortanem ponieważ boje się że może być za głęboko rdza :-/

Jeszcze jedno pytanie odnoście widelca z roweru, mianowicie podczas serwisu zobaczyłem że występuje jakaś regulacja na tłumniku pod nazwą COMP u góry i u dołu PRO gdzie . Do czego dokładnie są owe regulacje ?
Rdzę dobrze potraktować Cortaninem F, później wytrzeć szmatką nasączoną w denaturacie. Kolejny krok to szczotkowanie gwintu (szczotka z z twradym plastikowym włosiem) i smarowanie np. olejem wazelinowym (wielokrotnie) i wycieranie szmatką. Wręcz wcieranie oleju w gwint.
Jeśli na środku mufy suportu jest trochę rdzy to nie jest to problem. W mojej Alpinie też tak było, gwinty natomiast okazały się w porządku.
Dokładnie.
Moja metoda to metoda domowa. :mrgreen:
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#21
Lukanio pisze:Jeszcze jedno pytanie odnoście widelca z roweru, mianowicie podczas serwisu zobaczyłem że występuje jakaś regulacja na tłumniku pod nazwą COMP u góry i u dołu PRO gdzie . Do czego dokładnie są owe regulacje ?
To nie regulacja. Te same wsporniki wsadzano też rok wcześniej do amortyzatorów Manitou Pro oraz Manitou Comp. W zależności od tego w jakim amorze był wspornik, zawleczka była w odpowiedniej szczelinie. Proste.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .