#31
docent pisze:Chcąc poznać rozmiar ramy trzeba zmierzyc gorną rure(center to center),18 ma 57cm,16-54,19-58cm.
niestety nie jest to regula i sa roznice miedzy roznymi rocznikami i modelami (wynikajace chocby z takiej prozaicznej sprawy jak zakonczenie rury podsiodlowej na sruba albo przystosowanej pod obejme z qr/sruba).

rowniez nie w kazdym roczniku wystepowalo oznaczenie 19", gdyz stosowana generalnie zasade parzystosci (16-18-20), tak samo jak fakt, iz dopiero w pozniejszym okresie (okolo roku 96) pojawily sie rozmiary powyzej 20" (istne drabiny). Generalnie warto by miec dobre skany katalogow (a nie taki crap jak na mtb-kataloge) i pobawic sie w porownywanie.

Lepszym moim zdaniem sposobem na ocenienie rozmiaru jest zmierzyc dlugosc rury gornej (po rurze) - 18"ke od 19"ki dzieli ledwo 1cm, a 18" od 20" 1,5cm. (18"=570, 19"=580, 20"=585)
Obrazek

#32
Klamki Sram'a te masywniejsze były całkiem ok - miałem 9.0 SL i złego słowa nie powiem. Teraz mam komplet 7.0 z tymi delikatniejszymi klamkami i nie jest to szczyt sztywności - ale to w drugim rowerze do bujania się, więc nie narzekam. Będę mieć na wydaniu Vki i klamki XT M739 ale wątpie żebyś aż tak się chciał wypieniężać przy tym GT :)

#33
Niechętnie, i to nawet nie idzie o kasę, ino o to, że mnie są lekkie optycznie rzeczy potrzebne, a nie jakieś maszyny do szycia.
Na razie trafia mnie szlag, bo ujemny mostek z lalegro okazał się być na cal, mimo że w opisie było co innego. Diabli by ich wzięli, bo jak przyłożyłem, to widzę, że ten minus by tam zagrał i zatańczył.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#37
Problem z pomiarem ramy wynika z tego,ze kazdy producent inaczej mierzy.Często rowery racingowe mają dłuzsze gorne rury.Jak ją zmierzyc w treku y22 albo corratecu?Mierzyłem scotta 19(c to c) i miała 46cm a do końca 51cm!?Czy dało by rade zwazyć tą tequeste bo jestem ciekawy czy jest lzejsza od bravado97-2,25kg?

#38
docent pisze:Problem z pomiarem ramy wynika z tego,ze kazdy producent inaczej mierzy
nie zebym sie czepial, ale mowimy o JEDNYM producencie i JEDNEJ marce prawda? roznice wynikaja z rocznikow, juz o tym dyskutowalismy na forum, niech sie Radziej wypowie, bo jest tu najbardziej wiarygodnym zrodlem (zaraz po katalogach)
Obrazek

#40
Niestety, nie mam wagi, by ją zmierzyć. Poza tym, nabite są miski sterowe, więc pomiar będzie niedokładny :-)
Ale raczej nie sądzę, by była lżejsza od tego bravado – w końcu to niższy model.
I jeszcze jedno: rama miała sztycę 26,8 – po prostu poprzedni właściciel, choć to nie do wiary, zatknął tam sztycę 26.0 i próbował ściskać. Bogu dzięki, że rama nie pękła. Dzisiaj, przez pół godziny cierpliwie ją rozginałem – i się udało.

Ktoś tu czasem nie szukał 26.0? Bo mam teraz na zbyciu, tranz-x, na dwie śruby, zerowa cofka, bardzo ok...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#41
Jezeli sztyca ma 26,8 i jest to tequesta 97 to jest to ta sama rama co w bravado 97.Tez myślałem ,ze wyzszy model ma lepsza rame dopuki nie zobaczyłem timbera 16 na wadze-2,16kg a bravado 18-2,25 czyli różnią sie tylko lakierem.Widocznie nie opłacało sie robic roznych ram i powstały na niej aż 4 modele.Po 97r tequesta była na reynoldsie 525(main tube),sztyca 29,6 i 16 wazyła już 2,40.

#42
Nowoczesne ramy sportowe są długie+krótkie mosty, a te z poprzedniego tysiąclecia krótkie+długie mosty. W sumie wychodzi prawie na to samo, ale sterowność moim zdaniem gorsza.
Nieco się podepnę do tematu aldka, bo nabyłem tą LAWINĘ , o której zimny wspominał. Obawiałem się że będzie sporo za mała. Górna rura ma 58cm ale most 130 i to jeszcze z dość dużym wzniosem+sztyca z setbackiem i rower pode mną pojedzie bez ciężkiej gimnastyki. Ogólnie rozmiarowo (całościowo) podobna do moich innych, nowożytnych rowerów.
Sztyce ma 26.8. Stan całości ładny. Niedługo rozbiorę, poważę, przemaluję i zmontuje to na tarczówkach coby się jeździć dało... :mrgreen:
pzdr
adam
https://www.facebook.com/evobikesycow

#44
Adamello pisze:Nieco się podepnę do tematu aldka, bo nabyłem tą LAWINĘ , o której zimny wspominał.(...)
Sztyce ma 26.8. Stan całości ładny. Niedługo rozbiorę, poważę, przemaluję i zmontuje to na tarczówkach coby się jeździć dało... :mrgreen:
a taki ładny rower był :-/

a co do sporu o rozmiar ramy, to przyznam że trochę nie rozumiem - wystarczy porównać wymiary z danymi z katalogu i sprawa będzie jasna To oczywiste, że różni producenci, różne modele, różne roczniki różnią się od siebie, ale każdy model też ma określony przez producenta rozmiar Jasne, że jeśli producent podaje wymiar c/c, a zmierzymy sobie c/t to wyjdzie nam co innego Ale jak zaczniemy posługiwać się własnym widzi mi się rozmiarowym, to do consensusu nie dojdziemy ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#45
I jeszcze jedno: rama miała sztycę 26,8 – po prostu poprzedni właściciel, choć to nie do wiary, zatknął tam sztycę 26.0 i próbował ściskać. Bogu dzięki, że rama nie pękła. Dzisiaj, przez pół godziny cierpliwie ją rozginałem – i się udało.
A w moim yetifonie poprzedni właściciel upchnął 27.2 trochę tylko sfrezowane u dołu. A że śrubki nie dokręcił jak należy i zapewne trochę ważył to w efekcie kominek przyjął te 27.2 (oryginalnie 26.8...).

#46
skolioza pisze:Adamello napisał/a:
Nieco się podepnę do tematu aldka, bo nabyłem tą LAWINĘ , o której zimny wspominał.(...)
Sztyce ma 26.8. Stan całości ładny. Niedługo rozbiorę, poważę, przemaluję i zmontuje to na tarczówkach coby się jeździć dało...

a taki ładny rower był
Tak sobie tylko z wami żartowałem. No co Wy :?: :-D
Rower jest w dużej mierze oryginalny i to mnie trochę martwi bo nie ma co w nim robić. Ten wideł chyba wywale tylko nie mam takiego wiekowego sztywniaka coby tam wstawić. Malowanie jest superanckie, w ogóle nie widać ewentualnych odprysków (i tak ich jest niewiele) bo wszystko jest maskowane.

Chciałbym go troche zapgrejdować. Mam troche zalegającego XTRa 900tki tylko po pierwsze primo to jest na 8speed a koła są na 7 więc trzaby kompleksowo wymienić całość. Po drugie primo XTR jest '93 a rower '92, więc zatraci się oryginalność rocznikowa. No i po trzecie primo ULTIMO - po co mi ten kolejny,chyba ósmy już rower? Może by tak w przypływie dobrego nastroju noworocznego rozdać potrzebującym to i owo...

Miłej zabawy Sylwestrowej!!! Lecę do garażu.. :-P
https://www.facebook.com/evobikesycow

#48
Tak oczywiście aldku nie będę Ci tu zaśmiecał wątku. Jak pogoda się poprawi i wrócę do zdrowia może wykonam jakieś jazdy próbne i będę wiedział co zmienić/zostawić. Póki co jestem w trakcie konstruowania innej maszyny. Za chwil kilka początek wątku na forum.

BTW ja się o Lawine z nikim nie byłem. Cena minimalna na aukcji była ustawiona na 350-skontaktowałem się ze sprzedawcą coby nie przyspieszyć transakcji. No i się udało -po 2 dniach była u mnie 8-)
https://www.facebook.com/evobikesycow

#50
Melduję, że jest pewien progress inwestycyjny:
Obrazek


Kierowniczka riczejowska, 140 gramsów nos, mostek kore lite na 1 śrubę (dzięki corrado, czekam na gift dla Ciebie, jak dojdzie – pakuję i wysyłam) oraz sztyc kore lite nos, siodełko riczejowskie ciężkawe, ale fajne nos, plus kaseta sram tara ram i sznurki.

W drodze jest kierownica kore lite (do ewentualnej przymiarki, ale znacie mnie, riczej to riczej...) plus stare klamki avida 5 (gdy 5 jeszcze miało regulację modulacji) oraz błotoszczelny fd lx (ten z gumkami).

Listę poszukiwań otwiera hamulec sram 7 lub 5 (bo mam tylko jeden), może być czarny oraz manetki, tutaj nie mam opcji, myślę o srebrno-czarnych stx rc albo o jakiś gripshiftach.
Na koniec jeszcze koła, gdyby te araye co je wystawia kol. adamello były srebrne, nie byłoby kwestii.
Tak to wygląda.
:-D
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#57
Te nosa są z synkrosa. I na dodatek srebrne :-D
To kore korci, ale riczej jest riczej. Założymy, przymierzymy, będzie decyzja.
Czy 8 czy 7 – jeszcze nie wiem, tylna piasta to określi. Nie wykluczam 8, rower jest takim projektem "z przełomu wieków" – więc osiem ujdzie, choć dla swojej wygody wolałbym, rzecz jasna, siedem.
:-D
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/