Witam
Radzilem sie ostatnio jaki amor wybrac viewtopic.php?t=7572
Dzis przyszedl rond wp rebel. Poczatkowo bylem zachwycony bo wizualnie jak nowy... Zaczalem sie przygladac i zastanawia mnie jedna rzecz : czy on czasem nie jest krzywy w polce ? Czy tez jest mozliwe ze ma taka geometrie ? Az dziwne by bylo ze lagi sie nie pogiely ani sterowka tylko polka ? I to w druga strone niz zazwyczaj ?
Pozdrawiam
#2
Złom, wyrzuć go:) A serio to chyba kązdy amor tak ma, w sztywniaku ta krzywizna jest już w samym jego kształcie a w amorach na koronie. Fajny amor, zakładaj i ciesz się z jazdy.
Lodzermensch
#3
Moim zdaniem jest ok, popatrz na inne widelce z prostym mocowaniem koła, prawie każdy ma lekkie wyprzedzenie
#4
Zwiekszenie kata zminejsza sile wywolana na wylamanie haka, przy pokonywaniu przeszkod, zwlaszcza w takiej konstrukcji.
#5
Wszystko jest ok. Takie wyprzedzenie jest w każdym amorze. Większe jest szczególnie w amorach z prostymi hakami.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#6
Dzieki dzieki :)
Jest tak jak piszecie. Doswiadczenie z amorkami mam poro wieksze w motocyklach a tam wszystko proste i mnie zdziwilo ;)
Jesli pozwolicie mam jeszcze kilka pytan ;)
1. amorek stuka przy odbiciu. Gdy wcisne go nawet delikatnie i puszcze jest PUK. Tak samo jedna i druga laga. Ten typ tak ma ? wymiana oleju powinna pomoc ?
2. jaki olej i ile powinno go tam byc ?
3. Uszczelnienia - Lagi moje maja 25mm . znalazlem w Waszym super archiwum ;) ze powinny pasowac "corteco 25x35x7" moje jednak wygladaja zaskakujaco dobrze - oleju nie widac. W kilku motocyklach robilem skutecznie takie operacje wiec mysle ze i tu jak cos dam rade. Robic od razu czy moze lepiej jak jes dzialajacy oryginal to na razie zostawic (ale to chyba bardziej do wrozki pytanie ;) )
Pozdrawiam
Jest tak jak piszecie. Doswiadczenie z amorkami mam poro wieksze w motocyklach a tam wszystko proste i mnie zdziwilo ;)
Jesli pozwolicie mam jeszcze kilka pytan ;)
1. amorek stuka przy odbiciu. Gdy wcisne go nawet delikatnie i puszcze jest PUK. Tak samo jedna i druga laga. Ten typ tak ma ? wymiana oleju powinna pomoc ?
2. jaki olej i ile powinno go tam byc ?
3. Uszczelnienia - Lagi moje maja 25mm . znalazlem w Waszym super archiwum ;) ze powinny pasowac "corteco 25x35x7" moje jednak wygladaja zaskakujaco dobrze - oleju nie widac. W kilku motocyklach robilem skutecznie takie operacje wiec mysle ze i tu jak cos dam rade. Robic od razu czy moze lepiej jak jes dzialajacy oryginal to na razie zostawic (ale to chyba bardziej do wrozki pytanie ;) )
Pozdrawiam
#7
Poczekaj na odpowiedź Fockera, będzie jak instrukcja z fabryki.panadol pisze:Dzieki dzieki :)
Jest tak jak piszecie. Doswiadczenie z amorkami mam poro wieksze w motocyklach a tam wszystko proste i mnie zdziwilo ;)
Jesli pozwolicie mam jeszcze kilka pytan ;)
1. amorek stuka przy odbiciu. Gdy wcisne go nawet delikatnie i puszcze jest PUK. Tak samo jedna i druga laga. Ten typ tak ma ? wymiana oleju powinna pomoc ?
2. jaki olej i ile powinno go tam byc ?
3. Uszczelnienia - Lagi moje maja 25mm . znalazlem w Waszym super archiwum ;) ze powinny pasowac "corteco 25x35x7" moje jednak wygladaja zaskakujaco dobrze - oleju nie widac. W kilku motocyklach robilem skutecznie takie operacje wiec mysle ze i tu jak cos dam rade. Robic od razu czy moze lepiej jak jes dzialajacy oryginal to na razie zostawic (ale to chyba bardziej do wrozki pytanie ;) )
Pozdrawiam
Lodzermensch
#8
https://www.youtube.com/watch?v=Hyup9f6-7LQcorrado1111 pisze:Poczekaj na odpowiedź Fockera, będzie jak instrukcja z fabryki.
#9
Dokładnie.2ass pisze:https://www.youtube.com/watch?v=Hyup9f6-7LQcorrado1111 pisze:Poczekaj na odpowiedź Fockera, będzie jak instrukcja z fabryki.
Lodzermensch
#10
Mi to wygląda jak zwykła sprężyna + elastomer MCU.
Jeśli tak jest to prawdopodobnie przy tak nikłym skoku nie masz w nim tłumika ani oleju.
Prędzej a raczej na pewno smar do amortyzatorów.
Uszczelek NIE WYMIENIAJ bo to nie ten system żeby się przejmować - masz jeszcze gumy.
Uszczelki w tego typu widelcach gdzie masz sprężynę//elastomer nigdy nie siedzą ciasno - zawsze coś się lekko poci.
Dlatego montowane są gumy aby do wnętrza nie dostał się syf.
Tyle ode mnie ... ale ja się NIE ZNAM
Jeśli tak jest to prawdopodobnie przy tak nikłym skoku nie masz w nim tłumika ani oleju.
Prędzej a raczej na pewno smar do amortyzatorów.
Uszczelek NIE WYMIENIAJ bo to nie ten system żeby się przejmować - masz jeszcze gumy.
Uszczelki w tego typu widelcach gdzie masz sprężynę//elastomer nigdy nie siedzą ciasno - zawsze coś się lekko poci.
Dlatego montowane są gumy aby do wnętrza nie dostał się syf.
Tyle ode mnie ... ale ja się NIE ZNAM
#11
Nie nie. Elastomeru brak. Naczytalem sie juz. Jest sprezyna i olej na pewno. Wygkada na prosta i dobra konstrukcje :) tak jak juz pisano w 96 holender wygral na nim olimpiade.
#12
On by wygrał nawet jakby amora nie miał i roweru, więc nie ma czym się podniecać akurat, taki mu dali to gonił.
hit00r II jak coś piszesz i na końcu zaznaczasz że sie nie znasz to po cholere piszesz ? może jackuzi ?
Pandol. warto na 100% przeglądnąć cały amor, nie zaszkodzi a przynajmniej bedzie wiadomo co i jak.
Jak wali szybko i stuka to prawdopodobnie coś z tłumieniem jest nie tak, ale to wyjdzie przy rozbiórce.
A i przy okazji, skręcając koronę na lagach warto skręcać z odpowiednim momentem, aby później coś nie naprężyło się i nie pękło.
hit00r II jak coś piszesz i na końcu zaznaczasz że sie nie znasz to po cholere piszesz ? może jackuzi ?
Pandol. warto na 100% przeglądnąć cały amor, nie zaszkodzi a przynajmniej bedzie wiadomo co i jak.
Jak wali szybko i stuka to prawdopodobnie coś z tłumieniem jest nie tak, ale to wyjdzie przy rozbiórce.
A i przy okazji, skręcając koronę na lagach warto skręcać z odpowiednim momentem, aby później coś nie naprężyło się i nie pękło.
#13
Jeśli amor stuka przy odbiciu to może być za mało oleju. Ale jeśli to jest delikatne stuknięcie, to wszystko jest ok. Ten typ tak ma. Ważne, żeby w czasie jazdy nie było tego czuć.
Ilości oleju raczej nigdzie nie znajdziesz - choć możesz napisać do Magury, może mają jeszcze jakiegoś manuala. Najlepiej jednak dobrać ją do własnych warunków (waga i styl jazdy). Nałóż oring na górną goleń i wlej oleju tak jak teraz masz. Jeśli amor będzie dobijał w czasie ostrej jazdy - dolej oleju. Jeśli nie będzie wykorzystywał całego skoku - odejmij oleju. Możesz tez wykorzystać tabele ilości oleju z RS Maga - golenie są podobne jak w Rondzie, więc na początek powinno pomóc. Tabele są instrukcji dostępnej w necie. Ilość oleju w obydwu goleniach musi być identyczna.
Jeśli oryginalne uszczelki nie puszczają, to ich nie wymieniaj. Z zamiennikami różnie bywa.
Ilości oleju raczej nigdzie nie znajdziesz - choć możesz napisać do Magury, może mają jeszcze jakiegoś manuala. Najlepiej jednak dobrać ją do własnych warunków (waga i styl jazdy). Nałóż oring na górną goleń i wlej oleju tak jak teraz masz. Jeśli amor będzie dobijał w czasie ostrej jazdy - dolej oleju. Jeśli nie będzie wykorzystywał całego skoku - odejmij oleju. Możesz tez wykorzystać tabele ilości oleju z RS Maga - golenie są podobne jak w Rondzie, więc na początek powinno pomóc. Tabele są instrukcji dostępnej w necie. Ilość oleju w obydwu goleniach musi być identyczna.
Jeśli oryginalne uszczelki nie puszczają, to ich nie wymieniaj. Z zamiennikami różnie bywa.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#14
Dzieki za odpowiedz. Napisalem do magury ale tez watpie ze cos sie dowiem. Wiem ze bez testow i danych bedzie ciezko ale napisz mi poprosze z doswiadczenia tak orientacyjnie. Potrzebuje bardziej 100ml czy 200ml ? 10wt ? rockshox bedzie ok za ok 12zl za 100ml czy moze dolozyc do fox wt red za 20 ? Waze okolo 80kg.
#15
Ja bym wlał max 7,5WT. Wejdzie pewnie koło 100ml na goleń - ale ile dokładnie to nie wiem. Użyj tabeli z instrukcji od RS Mag.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#16
hit00r II pisze:
Mi to wygląda jak zwykła sprężyna + elastomer MCU.
Uszczelki w tego typu widelcach gdzie masz sprężynę//elastomer
Tyle ode mnie ... ale ja się NIE ZNAM
faktycznie
nie znasz sie
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#17
Calowa sterowka rst z dołączonym adapterem pasuje idealnie w półke rebela. Olej wlalem 5w. Doswiadczenie mam nie wielkie wiec nie porownam ale po pierwszych testach rewelacja :)
#18
Teraz musisz do tego widelca dopasować coś sensownego, bo patrząc na resztę to . . . .. supoermarket.
#19
Fakt - lata temu troche skundlony niestety zostal.. Osprzet to acera(oryginalnie bylo alivio i gripshifty) hamulce to jakis acor(oryginalnie byly cantilevery) . siodlo jakis sr ale nie z epoki, tylnie kolo nawet nie pamietam. Mostek x-tas-y roadrace - wymieniony jakis czas temu przy zmianie sterow z klasycznych na ahead - JEdyny jaki byl dostepny na 25.4 i podobny wymiarowo do poprzedniego. Oryginalne jest przednie kolo, chyba korba(ale pewny nie jestem), kierownica, Co najbardziej kuje w oczy fanow retromtb i w co warto/powinienem zainwestowac ? :) Tak jak pisalem rower mam od nowosci od 96' i chce go na pewno zatrzymac.Piotr pisze:Teraz musisz do tego widelca dopasować coś sensownego, bo patrząc na resztę to . . . .. supoermarket.
#20
zrób w miarę jednolicie, spójnie, mostek możesz dać i kiere na 31.8 nawet, będzie pasowało ogólnie.
Wg mnie jako użytkowy rower nie musi być wq retro stylu napędowo, bo byś kasy wydał mnóstwo i czas na szukanie.
Ale mając na uwadze że nie każdy sra kasą to nie ma co narzucać się.
Wg mnie jako użytkowy rower nie musi być wq retro stylu napędowo, bo byś kasy wydał mnóstwo i czas na szukanie.
Ale mając na uwadze że nie każdy sra kasą to nie ma co narzucać się.
#21
mostek 25.4 bardziej chodzilo mi ze na sterowce mam. prawie wszystkie sa 1 1/8 chyba ze znow z adapterem jakims dam. gemometrycznie/wymiarowo wysokosc i kat pasuje mi jednak tak jak jest teraz...Piotr pisze:zrób w miarę jednolicie, spójnie, mostek możesz dać i kiere na 31.8 nawet, będzie pasowało ogólnie.
Wg mnie jako użytkowy rower nie musi być wq retro stylu napędowo, bo byś kasy wydał mnóstwo i czas na szukanie.
Ale mając na uwadze że nie każdy sra kasą to nie ma co narzucać się.
Cos takiego od 1zl np widze : https://allegro.pl/mostek-ahead-kalin-r ... ml#thumb/3
TO co zeby bylo spojnie ? tylnie kolo(czy przednie?), mostek i wywalic te pseudo rogi ? :)