rond wp rebel - krzywy ?

#1
Witam
Radzilem sie ostatnio jaki amor wybrac viewtopic.php?t=7572
Dzis przyszedl rond wp rebel. Poczatkowo bylem zachwycony bo wizualnie jak nowy... Zaczalem sie przygladac i zastanawia mnie jedna rzecz : czy on czasem nie jest krzywy w polce ? Czy tez jest mozliwe ze ma taka geometrie ? Az dziwne by bylo ze lagi sie nie pogiely ani sterowka tylko polka ? I to w druga strone niz zazwyczaj ?
Pozdrawiam
Załączniki
Clipboard01.jpg
rond wp rebel1
Clipboard02.jpg
rond wp rebel2
Clipboard03.jpg
rond wp rebel3

#2
Złom, wyrzuć go:) A serio to chyba kązdy amor tak ma, w sztywniaku ta krzywizna jest już w samym jego kształcie a w amorach na koronie. Fajny amor, zakładaj i ciesz się z jazdy.
Lodzermensch

#6
Dzieki dzieki :)
Jest tak jak piszecie. Doswiadczenie z amorkami mam poro wieksze w motocyklach a tam wszystko proste i mnie zdziwilo ;)
Jesli pozwolicie mam jeszcze kilka pytan ;)
1. amorek stuka przy odbiciu. Gdy wcisne go nawet delikatnie i puszcze jest PUK. Tak samo jedna i druga laga. Ten typ tak ma ? wymiana oleju powinna pomoc ?
2. jaki olej i ile powinno go tam byc ?
3. Uszczelnienia - Lagi moje maja 25mm . znalazlem w Waszym super archiwum ;) ze powinny pasowac "corteco 25x35x7" moje jednak wygladaja zaskakujaco dobrze - oleju nie widac. W kilku motocyklach robilem skutecznie takie operacje wiec mysle ze i tu jak cos dam rade. Robic od razu czy moze lepiej jak jes dzialajacy oryginal to na razie zostawic (ale to chyba bardziej do wrozki pytanie ;) )
Pozdrawiam
Załączniki
polka.jpg
polka

#7
panadol pisze:Dzieki dzieki :)
Jest tak jak piszecie. Doswiadczenie z amorkami mam poro wieksze w motocyklach a tam wszystko proste i mnie zdziwilo ;)
Jesli pozwolicie mam jeszcze kilka pytan ;)
1. amorek stuka przy odbiciu. Gdy wcisne go nawet delikatnie i puszcze jest PUK. Tak samo jedna i druga laga. Ten typ tak ma ? wymiana oleju powinna pomoc ?
2. jaki olej i ile powinno go tam byc ?
3. Uszczelnienia - Lagi moje maja 25mm . znalazlem w Waszym super archiwum ;) ze powinny pasowac "corteco 25x35x7" moje jednak wygladaja zaskakujaco dobrze - oleju nie widac. W kilku motocyklach robilem skutecznie takie operacje wiec mysle ze i tu jak cos dam rade. Robic od razu czy moze lepiej jak jes dzialajacy oryginal to na razie zostawic (ale to chyba bardziej do wrozki pytanie ;) )
Pozdrawiam
Poczekaj na odpowiedź Fockera, będzie jak instrukcja z fabryki.
Lodzermensch

#10
Mi to wygląda jak zwykła sprężyna + elastomer MCU.
Jeśli tak jest to prawdopodobnie przy tak nikłym skoku nie masz w nim tłumika ani oleju.
Prędzej a raczej na pewno smar do amortyzatorów.
Uszczelek NIE WYMIENIAJ bo to nie ten system żeby się przejmować - masz jeszcze gumy.
Uszczelki w tego typu widelcach gdzie masz sprężynę//elastomer nigdy nie siedzą ciasno - zawsze coś się lekko poci.
Dlatego montowane są gumy aby do wnętrza nie dostał się syf.
Tyle ode mnie ... ale ja się NIE ZNAM 8-)

#11
Nie nie. Elastomeru brak. Naczytalem sie juz. Jest sprezyna i olej na pewno. Wygkada na prosta i dobra konstrukcje :) tak jak juz pisano w 96 holender wygral na nim olimpiade.

#12
On by wygrał nawet jakby amora nie miał i roweru, więc nie ma czym się podniecać akurat, taki mu dali to gonił.

hit00r II jak coś piszesz i na końcu zaznaczasz że sie nie znasz to po cholere piszesz ? może jackuzi ?

Pandol. warto na 100% przeglądnąć cały amor, nie zaszkodzi a przynajmniej bedzie wiadomo co i jak.

Jak wali szybko i stuka to prawdopodobnie coś z tłumieniem jest nie tak, ale to wyjdzie przy rozbiórce.

A i przy okazji, skręcając koronę na lagach warto skręcać z odpowiednim momentem, aby później coś nie naprężyło się i nie pękło.
www.velotech.pl

#13
Jeśli amor stuka przy odbiciu to może być za mało oleju. Ale jeśli to jest delikatne stuknięcie, to wszystko jest ok. Ten typ tak ma. Ważne, żeby w czasie jazdy nie było tego czuć.

Ilości oleju raczej nigdzie nie znajdziesz - choć możesz napisać do Magury, może mają jeszcze jakiegoś manuala. Najlepiej jednak dobrać ją do własnych warunków (waga i styl jazdy). Nałóż oring na górną goleń i wlej oleju tak jak teraz masz. Jeśli amor będzie dobijał w czasie ostrej jazdy - dolej oleju. Jeśli nie będzie wykorzystywał całego skoku - odejmij oleju. Możesz tez wykorzystać tabele ilości oleju z RS Maga - golenie są podobne jak w Rondzie, więc na początek powinno pomóc. Tabele są instrukcji dostępnej w necie. Ilość oleju w obydwu goleniach musi być identyczna.

Jeśli oryginalne uszczelki nie puszczają, to ich nie wymieniaj. Z zamiennikami różnie bywa.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#14
Dzieki za odpowiedz. Napisalem do magury ale tez watpie ze cos sie dowiem. Wiem ze bez testow i danych bedzie ciezko ale napisz mi poprosze z doswiadczenia tak orientacyjnie. Potrzebuje bardziej 100ml czy 200ml ? 10wt ? rockshox bedzie ok za ok 12zl za 100ml czy moze dolozyc do fox wt red za 20 ? Waze okolo 80kg.

#16
hit00r II pisze:
Mi to wygląda jak zwykła sprężyna + elastomer MCU.
Uszczelki w tego typu widelcach gdzie masz sprężynę//elastomer
Tyle ode mnie ... ale ja się NIE ZNAM 8-)

faktycznie :idea:
nie znasz sie :idea:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#17
Calowa sterowka rst z dołączonym adapterem pasuje idealnie w półke rebela. Olej wlalem 5w. Doswiadczenie mam nie wielkie wiec nie porownam ale po pierwszych testach rewelacja :)
Załączniki
WhatsApp Image 2018-08-17 at 19.25.21.jpg
rura sterowa oryginalna rst
WhatsApp Image 2018-08-17 at 23.06.20.jpg
trek 830 z rond wp rebel
WhatsApp Image 2018-08-18 at 13.22.32.jpg
trek 830 z rond wp rebel 2

#19
Piotr pisze:Teraz musisz do tego widelca dopasować coś sensownego, bo patrząc na resztę to . . . .. supoermarket.
Fakt - lata temu troche skundlony niestety zostal.. Osprzet to acera(oryginalnie bylo alivio i gripshifty) hamulce to jakis acor(oryginalnie byly cantilevery) . siodlo jakis sr ale nie z epoki, tylnie kolo nawet nie pamietam. Mostek x-tas-y roadrace - wymieniony jakis czas temu przy zmianie sterow z klasycznych na ahead - JEdyny jaki byl dostepny na 25.4 i podobny wymiarowo do poprzedniego. Oryginalne jest przednie kolo, chyba korba(ale pewny nie jestem), kierownica, Co najbardziej kuje w oczy fanow retromtb i w co warto/powinienem zainwestowac ? :) Tak jak pisalem rower mam od nowosci od 96' i chce go na pewno zatrzymac.

#20
zrób w miarę jednolicie, spójnie, mostek możesz dać i kiere na 31.8 nawet, będzie pasowało ogólnie.

Wg mnie jako użytkowy rower nie musi być wq retro stylu napędowo, bo byś kasy wydał mnóstwo i czas na szukanie.
Ale mając na uwadze że nie każdy sra kasą to nie ma co narzucać się.
www.velotech.pl

#21
Piotr pisze:zrób w miarę jednolicie, spójnie, mostek możesz dać i kiere na 31.8 nawet, będzie pasowało ogólnie.

Wg mnie jako użytkowy rower nie musi być wq retro stylu napędowo, bo byś kasy wydał mnóstwo i czas na szukanie.
Ale mając na uwadze że nie każdy sra kasą to nie ma co narzucać się.
mostek 25.4 bardziej chodzilo mi ze na sterowce mam. prawie wszystkie sa 1 1/8 chyba ze znow z adapterem jakims dam. gemometrycznie/wymiarowo wysokosc i kat pasuje mi jednak tak jak jest teraz...
Cos takiego od 1zl np widze : https://allegro.pl/mostek-ahead-kalin-r ... ml#thumb/3

TO co zeby bylo spojnie ? tylnie kolo(czy przednie?), mostek i wywalic te pseudo rogi ? :)