Idealnie wycentrowane koło tylne?

#1
Hej,
Pytanie następujące, czy idealnie wycentrowane koło tylne, włożone poprawnie do ramy w haki, powinno mieć dokładnie takie same odległości od ramy po obu stronach ? Obręcz - rama - na wysokości piwotów, oraz dolnego trójkąta ramy przy korbie ? Czy np. 30 mm z jednej strony a z drugiej 34 mm, świadczy o przecentrowaniu o 2 mm na jedną stronę ? Oczywiście zakładam, że rama prosta oraz jak wyżej już napisałem - poprawnie koło włożone w haki .

#2
Dobrze wycentrowane koło włożone w prostą ramę czy to w jedną czy w drugą stronę (tylne wiadomo tylko dla testu) powinno być dokładnie w tym samym miejscu bez konieczności przestawiania hamulca (czyli idealnie na środku pomiędzy rurkami widelca

Co nie gra łatwo sprawdzić na centrownicy
Jeśli obręcz koła wrzuconego na centrownicę po obróceniu jest w innym miejscu niż przed obróceniem to znaczy że problem lest w kole
Jeśli obręcz koła wrzuconego na centrownicę po obróceniu jest idealnie w tym samym miejscu co przed obróceniem a w ramie odstępy się rozjeżdżają to znaczy że mamy problem z ramą...
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#4
skolioza pisze:Dobrze wycentrowane koło włożone w prostą ramę czy to w jedną czy w drugą stronę (tylne wiadomo tylko dla testu) powinno być dokładnie w tym samym miejscu bez konieczności przestawiania hamulca (czyli idealnie na środku pomiędzy rurkami widelca

Co nie gra łatwo sprawdzić na centrownicy
Jeśli obręcz koła wrzuconego na centrownicę po obróceniu jest w innym miejscu niż przed obróceniem to znaczy że problem lest w kole
Jeśli obręcz koła wrzuconego na centrownicę po obróceniu jest idealnie w tym samym miejscu co przed obróceniem a w ramie odstępy się rozjeżdżają to znaczy że mamy problem z ramą...
* nie dotyczy ram z asymetrycznymi tyłem ;-) (np. Big Hit z początków produkcji).
Exquisite Cycles na FB
G3Riders na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; ANSWER MANITOU DH

#6
Nie mam ma myśli niesymetrycznej konstrukcji wahacza, bo taką ma właściwie 90% produkowanych obecnie ram (piszę oczywiście o full suspension choć sztywnych ram też to dotyczy) tylko o faktycznie przestawionym "środku" osi koła w stosunku do osi roweru.

Taki pomysł miał właśnie Specialized w Big Hicie, w Demo i chyba, w którymś ze sztywniaków do dirtu w tamtym czasie. Seryjnie koło tylne miało przeciągniętą obręcz na stronę tarczy. Nie stosowało się krótszych szprych po stronie kasety.
Exquisite Cycles na FB
G3Riders na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; ANSWER MANITOU DH

#7
Nie spotkałem się z tym przyznaję
I owszem, równe długości szprych aby "trójkąt" szprych był symetryczny są mi znane, ale w połączeniu z asymetryczną obręczą aby właśnie zniwelować niesymetrię osi koła względem osi roweru
Natomiast przesunięte koło względem osi roweru jest dla mnie nowością i jestem w stanie wyobrazić siebie jego zastosowanie jedynie w wypadku hamulca tarczowego
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#10
skolioza pisze:Jesteś pewien? moim zdaniem niesymetryczność tylnego widelca a ustawienie oski koła w osi ramy to 2 różne rzeczy Ale przyznam ze nazwa Big Hit nie przywołuje mi obrazu przed oczy więc może błędnie interpretuję Twój zapis
Dobrze napisał . . .ja specjalnie przecentrowywałem koła do tych rowerów ( bodajże Demo model ) , aby były symetryczne w wahaczu, bo normalne koło było tam przesunięte, nie była to duża korekcja , ale trzeba było mieć rower i dokładnie to zrobić, zwłaszcza jak chłopaki mieli szerokie opony . . . .
No takie wynalazki czasem się pojawiały, ale Skolioza to nie Twój dział, bo to cięższa dyscyplina jest . . . . .
www.velotech.pl