Jak przewiercić imbusa

#1
Żeby zrobić serwis dampera Fox, trzeba mieć imbus przewiercony dokładnie w taki sposób:

Obrazek

źródło: http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... 02c7ad8f80

Taki sam imbus, tylko rozmiaru 2,5 mm (!) niezbędny jest do serwisu amora Specialized Future Shock E100 - przy czym imbus ten wchodzi trochę głębiej niż w przypadku dampera. Czy znacie kogoś, kto potrafi takie czary zrobić - szczególnie w imbusie 2,5 mm? Byłem u jednego ślusarza precyzyjnego, ale się poddał. W razie czego, poproszę namiary. Z czwórką jakoś sobie poradzę, ale na 2,5 mm nie mam koncepcji.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#3
No igła lekarska do pompowania musi wejść. Może być najcieńsza, więc może być nawet mniej niż 1 mm.

Problem jest też taki, że łatwo dostać imbusa 4mm z miękkiej stali - takie dają do zestawów w Ikei. Imbusy 2,5 mm zwykle będą z dużo twardszego materiału.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#4
focker pisze:No igła lekarska do pompowania musi wejść. Może być najcieńsza, więc może być nawet mniej niż 1 mm.

Problem jest też taki, że łatwo dostać imbusa 4mm z miękkiej stali - takie dają do zestawów w Ikei. Imbusy 2,5 mm zwykle będą z dużo twardszego materiału.
No fakt, te małe nie są już z takiego syfu bo by się od razu obrobiły. Po niedzieli spróbuję w pracy czy mi się uda ale nie widzę tego za wesoło.
Lodzermensch

#5
Potrzebna jest wiertarka stołowa, ręczną się tego nie zrobi i wiertło kobaltowe, które wejdzie w takiego imbusa jak w masło. Każdy dobry tokarz to zrobi. A gdyby nie mieli wierteł to sam możesz takie kupić ( np 0,8 mm).
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#6
Właśnie wiertarkę stołową mam w pracy, tylko kwestia zakupu wiertła by została ale to nic drogiego. Tylko jutro muszę sprawdzić bo coś mi się przypomina że na wiertarce jest zakres wierteł od do i chyba najmniejsze jakie zdoła utrzymać to coś koło 1.5 mm.
Lodzermensch

#8
pankierownik pisze:Małe wiertła takie jak np do wiercenia w PCB można dostać w konfiguracji: wiertło 0,8mm / śr. montażu 3mm.

Obrazek
To by rozwiązało problem.

Grzesiek, to jak potrzebujesz to możemy próbować.
Lodzermensch

#10
focker pisze:No mocno potrzebuję, bo tłumik od speca leży rozebrany i nie mam go jak napompować. Serwis tylnego Foxa w Litespeedzie też by się przydał.
W sobotę popatrzę te wiertła w sklepie.
Lodzermensch

#12
Wtrace swoje trzy grosze. Niestety zwolnilem sie z poprzedniej firmy :-( co za tym idzie nie mam juz dostepu do parku maszyn :-( :-( :-( :-(
Jesli moge tylko udzielic rady. Ciezko bedzie z jednego powodu, wiertlo bedzie uciekac. Nie kupuj zadnych kobaltowych, magnezowych etc. wywalisz pieniadze w bloto, no chyba ze chcesz kupic takie prawdziwe, to przygotuj jakies 20zl i gwarantuje Ci ze przy takim wierceniu peknie.
Zwykly, tylko prawdziwy HSS i do tego najwazniejsze,nakielelk. Nawiercasz i po tym wiertlo i jazda. Czesto urywaj wior.
Uda sie napewno :mrgreen:

#13
2ass pisze:Wtrace swoje trzy grosze. Niestety zwolnilem sie z poprzedniej firmy :-( co za tym idzie nie mam juz dostepu do parku maszyn :-( :-( :-( :-(
Jesli moge tylko udzielic rady. Ciezko bedzie z jednego powodu, wiertlo bedzie uciekac. Nie kupuj zadnych kobaltowych, magnezowych etc. wywalisz pieniadze w bloto, no chyba ze chcesz kupic takie prawdziwe, to przygotuj jakies 20zl i gwarantuje Ci ze przy takim wierceniu peknie.
Zwykly, tylko prawdziwy HSS i do tego najwazniejsze,nakielelk. Nawiercasz i po tym wiertlo i jazda. Czesto urywaj wior.
Uda sie napewno :mrgreen:
Co to jest ten nakielelk?

A, już znalazłem.
Lodzermensch

#14
2ass pisze:Wtrace swoje trzy grosze. Niestety zwolnilem sie z poprzedniej firmy :-( co za tym idzie nie mam juz dostepu do parku maszyn :-( :-( :-( :-(
Jesli moge tylko udzielic rady. Ciezko bedzie z jednego powodu, wiertlo bedzie uciekac. Nie kupuj zadnych kobaltowych, magnezowych etc. wywalisz pieniadze w bloto, no chyba ze chcesz kupic takie prawdziwe, to przygotuj jakies 20zl i gwarantuje Ci ze przy takim wierceniu peknie.
Zwykly, tylko prawdziwy HSS i do tego najwazniejsze,nakielelk. Nawiercasz i po tym wiertlo i jazda. Czesto urywaj wior.
Uda sie napewno :mrgreen:
Oooo - dzięki wielkie za takie podpowiedzi. Przyznam, że na Ciebie najbardziej liczyłem w tym temacie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#15
Jest to, czego się obawiałem - z imbusem 2,5mm jest problem, bo potrzeba wiertarki idealnie prosto wiercącej. Każde bicie na boki sprawia, że w imbusie o tak małej średnicy nie da zrobić dziury, przez która przejdzie igła. Czy ktoś może dysponuje wiertarką stołową na tyle precyzyjną, żeby się podjąć tego zadania?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#18
mekp pisze:Może za pomocą tokarki? Mogę ogarnąć ale dopiero po 1.10...
Nie bardzo rozumiem jak chcesz tego dokonac ?

Za pomoca frezarki napewno, tylko uchwyt na takie male narzedzie to zadkosc.
Sprobuje jeszcze teoretycznie pomoc.
Zlam, utnij, zeszlifuj wiertlo do jak najkrotszego zeby zrobic otwor "pilota". Z tym ze trzeba bedzie je naostrzyc, przy tej srednicy nie jest to latwe.
Reasumujac, nakielek, pilot, otwor wlasciwy.

#20
Kurde - byłby super, gdyby nie to, że dziura nie jest na przelot. Ja niestety muszę przez otwór przepuścić igłę po całej długości. Tak czy inaczej - jak się nie uda inaczej, to pewnie kupię tego imbusa i będę kombinował z przedłużeniem otworu - zawsze to łatwiej niż zaczynać od zera. Dzięki.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#22
Nic z tego. Imbus musi wejść w gniazdo co najmniej 2,5 cm. Poza tym muszę móc go łatwo i szybko zakręcić kiedy jeszcze igła będzie w środku - a jak go obetnę to nie będzie to łatwe.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#26
focker pisze: ...Imbus musi wejść w gniazdo co najmniej 2,5 cm...
To bardzo dużo. Takie jest minimum? Warto by było określić minimalne długości ramion tych przewierconych kluczy (2,5 i 4mm), bo to ważna informacja.
Imbusy 2,5, które mam pod ręką, mają krótsze ramię o dł. ok. 15mm, więc pewnie trzeba będzie obciąć dłuższe na min. i w takim wiercić.
Dochodzi też problem znalezienia narzędzia o takiej długości...

#27
Dzisiaj kupiłem dobrej klasy wiertło oraz przejściówkę na cieńsze wiertła do wiertarki stołowej.

No i dupa, wiertło ledwo zarysowało czarną oksydę na kluczu ale nie wżarło się nawet na mikrony. Klucz jest strasznie twardy i w moich warunkach nie ma szans na zrobienie tej sztuczki.

Jutro jeszcze spróbuję z imbusami Topexa, które były wyjątkowo gówniane, może będzie łatwiej.

Jeśli nie to ja się poddaję.
Lodzermensch

#30
corrado1111 pisze:Dzisiaj kupiłem dobrej klasy wiertło oraz przejściówkę na cieńsze wiertła do wiertarki stołowej.
A co z nakielkiem ? Bo wlasnie to mialo pomoc.
cron