Heloł! Czy ktoś z Was ma doświadczenie w wydłubywaniu resztek urwanych śrub? Dziś rozgrzebałem swoją prawą Magurę HS22, w której ukręcona została śruba odpowiedzialna za odpowietrzanie układu. Wyjąłem cylinderek w celu lepszego dojścia do tej ułamanej resztki. Zacząłem rozwiercać, nawet przewierciłem się na wylot mając nadzieję, że pozostałości śruby się rozlecą i będę mógł je wygrzebać. Ale nie! Śruba ani myśli się przełamać, siedzi w w jednym kawałku, tylko dziurkę ma w środku. Zaczyna mi już brakować pomysłów na wydłubanie tego dziadostwa. Może ktoś z Was ma doświadczenie w podobnych sprawach? Lub ewentualnie jakieś dojście do takiego magurowego cylinderka.
Wygląda to tak: http://imgur.com/a/pVeJp#0
(Proszę o wybaczenie jeśli np. dział nieodpowiedni, lub gdzieś już taki temat był - jestem świeżak, a poprzez szukajkę nie znalazłem)
#2
Mi się zawsze udaje wykręcić taką śrubę używając zwyczajnego wiertła oraz lewego biegu wiertarki.
Swoją drogą - że też Ci się chciało to wszystko wyciągać?
Swoją drogą - że też Ci się chciało to wszystko wyciągać?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#3
Kurczę, że też nie wpadłem na lewe obroty wiertarki. Będę musiał jutro przetestować :] Wyciągnąłem by mieć lepszy dostęp, no i zobaczyć jak to wygląda od środka. Nie miałem pojęcia o budowie takiego hamulca. Miałem nadzieję, że może da się jakoś od wewnątrz to "wypchnąc".
#4
Można też wjechać gwintownikiem nieco większym niż otwór od przeciwnej strony niż był łeb śruby. Gwintownik jest stożkowy, więc po kilku zwojach naciętych cieńszym końcem sklinuje się w otworze i zacznie wykręcać resztę śruby (no chyba że ta jest mega zapieczona to się ułamie, a wtedy tyłek zbity na cacy)
#5
Kurcze przecież są wykrętaki do złamanych śrub. Kosztuje to to z 5 zł i służy własnie do tych celów. Wykrętak jest stożkowy na calej długości, ma lewy gwint, więc wkręcając go w przewierconą wcześniej srubę automatycznie wykręcamy resztki tejże śruby.
#6
Słyszalem o czymś takim, ale zawsze kojarzyło mi się z czymś profesjonalnym i drogim - więc nawet nie proponowałem
Dobrze wiedzieć że to takie pieniądze
Dobrze wiedzieć że to takie pieniądze
#7
Udało się! Taka sytuacja: z pomocą trójkątnego skrobaka udało mi się wyciągnąć dziadostwo. Wbiłem w wywiercony otwór, zaklinowałem i jakoś to poszło. Teraz pozostaje mi jedynie dosztukować śrubę. Znalazłem w warsztacie jedną stalową z takim samym gwintem. Będę musiał ją przyciąć. No i tutaj od razu mam pytanie: trzeba to jakoś dodatkowo uszczelniać? Jeśli tak, to w jaki sposób? Podkładkę pod łeb czy smarować jakimś silikonem czy coś?
#8
Nie potrzeba uszczelniać. Chyba, że poharatałeś jakoś styk łba śruby z cylindrem. Wtedy trzeba ładnie spiłować i przejechać papierem ściernym.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .