#32
Witam , mam wielki problem z amorkiem Mag 21 SL Titanium, dzisiaj zeszło mi powietrze z amorka , próbowałem napompować ale ucieka mi powietrze , po wykręceniu korka jest prześwit na wylot, i tu pytanie co zrobić z tym fantem ?

#33
Musisz znaleźć nowy gumowy korek (dzwoń harfy ale raczej nie będą już mieli albo ebay) albo musisz go estetycznie dorobić znajdź kawałek litej gumy(stara opona lub coś innego to już zostawiam twojej wyobraźni) i wytnij korek takich samych wymiarów potem wklej go na silikon, butapren, klej na gorąco ,superglut itp. Amorek pompujesz po tym zabiegu jak negatywna komorę w damperze RS Deluxe czyli igła ze strzykawki wklejoną w stary wentyl (instrukcje jak to zrobić znajdziesz w wątku o gt lts z tym damperem. Focker pisał jak dokładnie to zrobić). Powinno to działać tylko nie zrób takiego dziadostwa jak tutaj: http://faqload.com/gfx/pubs/449889025_r0.jpg bo masz wspaniały amorek na dodatek bardzo rzadki.

#36
jak zaślepi ma się zaślepić po tym jak wyciągniesz igłę którą przebijasz na wylot gumę potem guma się zbiega i uszczelnia całość. Silikon może być zbyt miękki i będzie go wysadzało poza tym może się nie uszczelnić ładnie się ułoży i tylko tyle dla mnie sam sylikon to tandeta będzie.

#37
Jutro będę pracował nad tym, dam znać co wykombinowałem ale to trochę potrwa bo che zrobić od razu propozycje kolegi focker Rozbieranie, serwis i tuning amora Rock Shox Mag21 ,po odkręceniu korka wylałem to co kiedyś wyglądało na olej , naprawdę szalu nie było Czas na Serwis :mrgreen:

Po chwili ,pompowałem amorek igłą do piłek może dla tego poszła guma , choć średnica nie była wielka i do tego nie pierwszy raz to robiłem, pewnie wypracowała się po tylu latach

#38
Porady Fockera są bardzo dobre i sprawdzą się nawet w innych amortyzatorach. Uszczelki olejowe jakby co produkuje firma enduro i można je znaleźć na allegro.

#39
Jeśli masz dziurę na przestrzał, to poszukaj gumowego zaworka w oleju :) Pewnie go wypchnąłeś przez korek.

A jeśli będziesz potrzebować jednak go dorobić, to nie każda guma się nada. Musi być naprawdę bardzo miękka. Jakieś opony itp zupełnie odpadają. Na żadnego gluta czy inny klej też nie będzie trzymać - to ma się zaprzeć w korku. Wydaje mi się, że zaworek od piłki do grania może się nadać. W końcu tez jest pompowana igłą.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#40
Cześć, proszę o podanie ilości oleju ile tego mam wlać, wyszperałem że 120mml na lage, proszę o potwierdzenie, czy muszę ściągać koronę aby rozpołowić amor, wydaje mi się że nie, ale nie jestem pewien

#42
Witam, zrobiłem tylko zaworek i wymieniłem olej, z resztą nie dałem rade ,wyjąłem zawleczkę i nagrzałem suszarką uszczelniacz i nie poszło wiec dałem sobie spokój Wszystkim Bardzo Dziękuje za Pomoc>pozdrowienia na szlaku :D

#43
Odkrecasz podkowe zakladasz piaste na szybkozamykacz i rozsuwasz gore od dolu lewarkiem samochodowym oczywiscie podkladasz szmate miedzy lewarek a korone widelca uszczelki podgrzewasz suszarka kilka minut.

#45
Kupiłem ostatnio chwyty ProGrip o takie:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4530470395
Tam jest bardzo miękka guma, a do tego na końcach chwyty są bardzo grube. Myślę, że przy odrobinie samozaparcia powinno się z nich dać zrobić zaworek do pompowania igłą Maga/SIDa 98. Warto spróbować - guma jest w dotyku identyczna jak w oryginalnych zaworkach.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Rozbieranie, serwis i tuning amora Rock Shox Mag21

#46
focker pisze:

Odkręcanie kapsli to czynność, przy której najczęściej niszczy się regulator tłumienia - po złym odkręceniu regulacja kręci się dookoła, zamiast zatrzymywać się po jednym pełnym obrocie. Wynika to z oberwania końcówki regulatora tłumienia, jeśli nie zachowamy ostrożności. A więc zwróćcie uwagę na to, żeby regulacja tłumienia się nie kręciła, ale pozostawała w tej samej pozycji przy odkręcaniu. Jeśli przy odkręcaniu będzie się kręcić razem z korkiem, to po rozkręceniu na minimum regulator dojdzie do granicy, po przekroczeniu której się ukręci.
Focker mam pytanie otóż czy ukręcenie końcówki regulatora powoduje jakieś poważne zmiany działaniu w regulacji?
Mam właśnie taki przypadek i zastanawiam się nad sensem naprawy bo regulacja dalej działa poprawnie - według mnie. Mimo, iż korki kręcą się w lewą stronę w nieskończoność regulacja działa. Jeśli mogę wiedzieć, który jest to dokładnie element na schemacie w manualu str 6.

http://www.retrobike.co.uk/gallery2/d/4 ... ction4.pdf
Ostatnio zmieniony 2014-10-02, 14:07 przez konrik80, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/1DmYD/

#47
Adres nieprawidłowy.
Jeśli chodzi o uszkodzenie - ono nie wpływa na funkcjonalność. Nawet więcej - trochę ją podnosi.
Jedyne uszkodzenie to spadnięcie/wykrzywienie zawleczki na końcu plastikowego (zwykle) regulatora, połączone częstokroć z delikatnym ułamaniem końca tego regulatora. Dzięki temu jednak możemy kręcić regulatorem więcej niż jeden raz (maksymalnie 2,5 raza - ale wtedy tłumienia powrotu już praktycznie nie ma). Ponieważ zaworek podnosi się bardziej niż to zakładał producent (przez co zwiększa się szczelina przez którą przepływa olej), mamy znacznie większy zakres regulacji tłumienia.
Minus jest taki, że w jakimś skrajnym przypadku ta spadnięta zawleczka może uszkodzić wnętrze widelca - bo pływa sobie swobodnie na dnie goleni. Ja się jednak nigdy osobiście z tym nie spotkałem.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#50
Dziś zabrałem się za serwis maga od dancia. Z jednej strony goleń zeszła po 10 minutach lecz drugiej po godzinie nie udało mi się ruszyć, odpuściłem kiedy brzuch mnie zaczął boleć od szarpania. Zaparłem koronę o barierke na klatce i mogłem szarpać za dolną goleń. Ta uszczelka ,której nie moge zdjąć jest albo na skamieniały judy butter lub klej. Focker masz jakieś pomysły jak to wyrwać? Suszarką grzałem kilka minut ale boje się że spale ją przy długim grzaniu. Na pierwszej stronie napisałeś że można zrobić dźwignie z korony piasty i jednej goleni ,nie do końca to rozumiem bo na logike to ułamie się hak mocujący koło. Focker możesz mi pomóc.

#52
Przeczytałem cały jak mnie jeszcze na tym forum nie było.
Pomysł z podnośnikiem jest dobry jak ma sie dwie zapieczone uszczelki. Ja sie boje że nawet jakbym dołożył drugą lagę to naprężenie urwie mi hak. Może by spróbować wcisnąć igłe i wyczyśćić ją do okoła ale to prawdopodobnie uszkodzi uszczelke.

#53
Haka nie urwie ale zetnie zabezpieczenia znajdujące się w okolicach mocowania ośki. Miałem taki sam problem - jedna uszczelka puściła, druga nie. Na szybko zmajstrowałem ściągacz, dzięki któremu dosyć łatwo można wyciągnąć oporne uszczelki. Jutro cyknę fotki jak to wygląda.

#57
Focker, ja wziąłem szpilkę M10 i kilka nakrętek a mimo to ścięło te zabezpieczenia a uszczelka ani drgnęła.
Hubert - poczekaj na zdjęcia, bo sam opis niewiele Ci powie.
Przy okazji - przestrzegam przed pompowaniem goleniami na sucho (bez oleju i powietrza) z zakręconymi górnymi korkami. U mnie zassało dolną zatyczkę lagi, obróciło ją o 90 stopni w w tej pozycji zablokowało. Skutkiem było przepuszczanie powietrza dolnym otworkiem i oczywiście krótszy skok tej jednej goleni. Musiałem powtórnie wyciągać uszczelkę, którą założyłem pięć minut wcześniej.

#59
Jak zdejmujesz uszczelkę to masz swobodny dostęp do wnętrza i tą zatyczkę sobie założysz. Jak złożyłeś amortyzator na nowych uszczelkach i za 5 minut musisz się mordować żeby je ponownie wyciągnąć to już nie jest tak fajnie.