Kilka informacji z mojego boju z Fatty.
Okazuje się, że bieżnie i igiełki nie są identyczne we wszystkich modelach Fatty.
Ja mam model 1998. W nim są grubsze bieżnie niż w zanabytym zestawie do nowego Fatty. Natomiast igiełki mają taką samą średnicę w starszych i nowszych wersjach. Nie można więc tak łatwo podmienić bieżni - trzeba dostać nowe o dokładnie takiej samej grubości jak pierwotne. Warto o tym pamiętać - jeśli mamy stary amor i nowe bieżnie. Mi się udało przełożyć bieżnie na drugą, niepoharataną stronę - tylko trzeba uważać, żeby to zrobić odpowiednią stroną. Bieżnie z jednej strony mają mikroskopijne wypusty (czuć je pod palcem na końcu bieżni) które muszą się blokować na rurze sterowej. Wypusty są tylko z jednej strony, więc jeśli się źle założy bieżnie - to będzie ona wychodziła ze swojego pierwotnego miejsca, bo nie będzie się miała jak zablokować.
Poza tym nowe łożyska mają dłuższe dolne bieżnie z dziwnym otworem na końcu. Moje oryginalne bieżnie '1998 były krótsze i nie miały żadnego otworu.
Swoją drogą - jeśli ktoś ma stare - zarżnięte, niekompletne, pogubione drabinki od igiełek, to się chętnie poczęstuję. Byle nie były połamane.
#31
Ostatnio zmieniony 2013-12-17, 09:49 przez focker, łącznie zmieniany 2 razy.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .