Problem z uszczelką olejową Marzocchi Bomber Z2 Bam 1998

#1
Postanowiłem zająć się moim Bomberem do Juchema.
Nie mam wielkiego pojęcia o rozbieraniu amortyzatorów ale uwierzyłem, że dam radę :)
Kupiłem komplet nowych uszczelek i olej.
W sumie szło całkiem sprawnie do momentu zderzenia się z wyjęciem pierwszych uszczelek czyli kurzowych.
Masakra. Walczyłem z nimi dwa dni cały czas bojąc się, że coś idzie nie tak (albo w ogóle nie idzie).
Guma jest mega twarda i jakby przykleiła się do lagi. W końcu obydwie puściły.

No i teraz stoję przed uszczelkami olejowymi i jest dramat. Ani drgną. Nie mam pomysłu co z tym fantem począć dalej.

Jakieś sugestie?
89' Juchem Alu Pro 128
90' Juchem Alu Pro 128
98' Juchem Serie Zwo
00' Univega RAM 990

#4
Te uszczelki i tak będą do wyrzucenia, więc weź śrubokręt i delikatnie podważ a zobaczysz, że same wyjdą. Nie masz czego się bać, jakiś tydzień temu robiłem pierwszy raz w swym życiu serwis bombera z2 tak z ciekawości i mi się udało. Zawsze oddawałem kumplowi serwisantowi (five) bo twierdze że serwisanci też muszą zarabiać by żyć. Trzeba ostrożnie montować nowe uszczelki aby ich nie uszkodzić, Powodzenia.
Bocian

#6
No to teraz posłuchaj DOBREJ rady na stwardniałe uszczelki.
Weź po prostu mocną suszarkę (tylko nie opalarkę) i podgrzej kilka minut uszczelkę na całym obwodzie. Żeby nie porysować sobie górnych krawędzi goleni owiń jakąś dętką śrubokręt na jego styku z goleniami. Podważaj delikatnie, żeby gwałtowne puszczenie uszczelki nie doprowadziło do omsknięcia śrubokręta i zarysowania gładzi na styku uszczelka-goleń. Wtedy to już będzie pozamiatane.
Siłowo to się konflikty w Azerbejdżanie dobrze rozwiązuje.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#8
focker pisze:Siłowo to się konflikty w Azerbejdżanie dobrze rozwiązuje.
no toć mu nie pisałem żeby gazrurką robić 2metrowej długosci dodatkową dźwignie ;-) wiadomo że wszystko z umiarem, ja też sie męczyłem dość długo i z górnymi i z dolnymi :oops:

#9
focker pisze:No to teraz posłuchaj DOBREJ rady na stwardniałe uszczelki.
Weź po prostu mocną suszarkę (tylko nie opalarkę) i podgrzej kilka minut uszczelkę na całym obwodzie. Żeby nie porysować sobie górnych krawędzi goleni owiń jakąś dętką śrubokręt na jego styku z goleniami. Podważaj delikatnie, żeby gwałtowne puszczenie uszczelki nie doprowadziło do omsknięcia śrubokręta i zarysowania gładzi na styku uszczelka-goleń. Wtedy to już będzie pozamiatane.
Siłowo to się konflikty w Azerbejdżanie dobrze rozwiązuje.
Serdeczne dzięki :) Mam nadzieję, że pomoże.

Muszę dopisać, że patent Fockera z suszarką jest genialny. Wydłubałem obydwie uszczelki w 5 minut.
Reszta poszła już gładko. Muszę stwierdzić, że serwis tego widelca to przyjemność. Nawet dla człowieka średnio technicznego :)

Wielkie dzięki za pomoc.
89' Juchem Alu Pro 128
90' Juchem Alu Pro 128
98' Juchem Serie Zwo
00' Univega RAM 990