#31
Ok - masz pełnoprawną Judy T2, czyli bez tłumika.

Znasz historię tego widelca? Nie wiem po ktoś wsadził tam tą puszkę - prawy wspornik jest taki sam jak lewy i nie ma tam jak przepływać olej. Także puszka to tylko atrapa. Możesz ją wymontować, ale potrzebujesz dolnego korka - takiego jaki jest na duugim wsporniku pod stożkową gumą odbijającą.

"Prawdziwy" tłumik do Judy wygląda tak:
Obrazek

Jak widzisz jest w nim zaworek olejowy i uszczelki z dwóch stron.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#33
Niestety nie mam, ale sobie tak myślę, że to wszystko powinno ładnie działać, jeśli to poskładasz tak jak jest. T tłumiku nie będzie oleju (nie ma nawet dolnej uszczelki) ale gumowy stożek będzie się zatrzymywał na plastikowej podkładce, którą z kolei będzie trzymał seger. Także wg mnie po prostu wyczyść wszystko, poskładaj i nie zalewaj olejem- tylko zdrowo przesmaruj. Po wyczyszczeniu wszystko powinno być ok.

Zawsze mi się wydawało, że w T2 były dwa takie same wsporniki z dwóch stron, ale widocznie RS wymyślił sobie, że doda tą nieszczęsną puszkę, żeby to ładniej wyglądało. Tak czy owak - wszystko powinno działać tak jak jest, tylko tłumienia nie będzie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#34
Jeszcze jedno - nie masz do tego wszystkiego jeszcze pierścienia z oringiem na zewnątrz, który chodzi po wsporniku w lewej goleni (bez puszki)? Powinien być na wsporniku pomiędzy białym plastikiem na górze a gumowym stożkiem. Czasem przy demontażu zostaje też w goleni.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#36
Podepnę się pod temat. Otwarłem i przesmarowałem Judy T2 niemniej w mojej brakuje kilku detali widocznych na zdjęciach kolegi YvesMoi Nie wiem jak to opisać, w skład goleni wchodzi goleń ze zgrubieniem fi ok 7mm biała podkładka czarna gumka i czarny plastikowy dekielek zablokowywany w goleni górnej. U mnie brakuje białej podkładki i gumki w jednej goleni, a w drugiej popękała gumka bo ktoś odwrotnie założył plastikowy dekielek (krzyżem do środka goleni). Czy ktoś wie gdzie i za ile takie detale mogę zdobyć?

#37
Witam,
Czy ktoś się orientuje jakie są wymiary uszczelek olejowych w Judy 100 Hydracoil???
Mam taką i strasznie pluje olejem a uszczelek nie ma wcale, tylko kurzowe.

#38
Pytanko mam judy xc hydracoil lozng travel. W prawej goleni znajduje się tłumik - w czarny. Za żadne skarby nie jestem w stanie go rozebrać. Czy ten tłumik jest nierozbieralny? Były takie wersje Judyty ?

Generalnie nie mam tłumienia i myślałem aby tam do środka wlać olej ...

#39
jakbys mial hydracoil to wcale by puszki nie bylo, bo tam jest kapiel olejowa, a jesli jest puszka, to byly tez wersje nierozbieralne , np judy dh tlumik kompresji byl nierozbieralny , ale byly takze z rozbieralna wersja,

#40
Sugerowałem się napisem na goleni amora ...
Właśnie mam nawet problem ze znalezieniem fotek tego tłumika w sieci ... Czy tam wewnątrz tego tłumika był pierowtnie olej ?

#41
to moze lepiej daj foty, bo albo ktos cos pomieszal i wpakowal w ten widel co chial, albo nie wiem, sa wersje z kartridzem, bez zadnego tlumienia i z kapiela olejowa czyli hydracoil,

#44
To nie jest Hydracoil tylko Cardridge System.
Zasady serwisu znajdziesz tutaj:
http://my-sport.spb.ru/manual_1/1996%20 ... ervice.pdf
Żeby to zalać olejem, musisz jednak znaleźć przyczynę wycieku. Albo to będzie uszczelka (trudna do do dostania) albo wytarty wspornik tłumika na styku z uszczelką. Wtedy już żadna wymiana uszczelki nie pomoże - tylko zakup nowego tłumika.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#46
WYBIJASZ NIE W TA STRONE, ;) sa tlumiki ktore maja dwa simeringi, na obu koncach, wiec bez roznicy w ktora bedziesz wyciskal, ale sa tez takie w ktorych da sie tylko w jedna strone wycisnac oba simeringi, a jesli nie mozesz rozdzielic goleni, tzn ze zle sie do tego zabierasz , tzn, ze najpierw trzeba wykrecic regulatory i wyjac szaszlyki, potem odkrecic srubki na dole, wkrecic je tak na 1/3 dlugosci i dopiero ciagnac za dolne golenie , plastikowym mlotkiem bic w srube, trzeba sporo sily uzyc, ale musi puscic

#52
a w celu jakim ten drugi tlumik?? , zamiast szaszlyka z samymi elastomerami, mozna dac spokojnie nowesze wrsje gdzie jest sprezyna i elastomer, sama sprezyna tez da rade , ale trzeba odpowiednio dobrac,

#53
musze zastosowac dwie sprezyny poniewaz wszystkie elastomery sie pokruszyły , wydaje mi sie ze na jednym tłumiku moze byc zbyt słabe tłumienie dlatego pomyslałem o 2 , oczywiscie mozna by było wlac do tłumika bardzo gesty olej i moze dało by rade na jednym ale co dwa ... moze sie mysle ..

#54
no raczej sie mylisz ;0, poprostu olej o wyzszym sae np 7,5 W, a judy ma i regulacje tegoz tlumienia, w zupelnosci wystarczy jeden , dobrze dobrany tlumik, i dobrane sprezyny, choc ja osobiscie zmontowalbym to jak bylo oryginalnie na elastomerach

#55
ok chetnie tez bym włozył elastomery ale z 2 judy jakie rozebrałem nadajace sie do dalszego uzytkowania jest az 2 , a jak wiadomo zakup nowych to jak 6 w totka , a moze wiesz z czego poasowały by sprezyny ? pamietam ze jakies 13 lat temu stosowałemdo judyty chyba jedna sprezyne z simsona ( occzywiscie po przycieciu i szlifowaniu na płasko)

#56
owszem od simsona wchodza, ale i tak ciezko na plasko przyszlifowac, i z praktyki wiem ze i tak rysowaly wewnetrzna strone goleni, a elastomery akurat do judyty czyli 20mm, dostaniesz bez klopotu, napisz do kolezanki skrzyplocz, poda Ci namiary
Ostatnio zmieniony 2013-10-31, 08:10 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#58
mozna i 10, a oleje np finish line byly w roznych kolorach oznaczajacych gestosc i mozna je dowolnie mieszac , by uzyskac odpowiednia dla siebie wartosc tlumienia

#59
najlepiej poszukac sobie jaka jest lepkość (cSt) danego oleju w temperaturze 40* i pod tym kątem dobierać gdyż gęstość SAE (W) podawana przez producenta jest mało dokładnym parametrem.
tabelek z lepkością jest w necie od groma, np:
http://mahonkin.com/~milktree/motorcycles/fork-oil.html
http://www.qemsc.com.au/documents/suspensionoils.pdf
http://www.peterverdone.com/wiki/index. ... sion_Fluid

odnośnie mieszania to można sobie wszystko samemu policzyc albo skorzystac z gotowych kalkulatorów, np:
http://www.widman.biz/English/Calculators/Mixtures.html
GT Avalanche 2.0 '04
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)

#60
mozna wszystko mozna, tyle ze producent amortyzatora podaje jakie wartosci mozna stosowac w jego produkcie i nie powinno sie tych zalecen przekraczac, jesli producent widelca podaje ze sae od 2,5 -7,5 w , to juz 10w bym mu nie wlal, bo olej poza tlumieniem ma jeszcze za zadanie smarowac uszczelki itd, czasem mozna wiecej zaszkodzic niz pomoc, ale jesli producent widelca nie p[odaje granicznych wartosci, to mozna kombinowac do woli, inna sprawa ze niektore widelce oferuja tak szeroki zakres regulacji, ze z olejem nie trzeba wcale kombinowac, np wszystkie manitou od 98 roku po dzis, zalewa sie 5w zgodnie z manuallem, a regulacji jest tyle ze kazdy sobie dobierze idealnie bez wzgledu na wage i temperature zewnetrzna
cron