wymiana sterówki
#1jak w temacie , na przykładzie widelca manitou black platinum IT ,najczestrza przyczyna wymiany sterówki jest jej zbyt mala dlugosc po zmianie widelca do innej ramy, lub zakup uzywanego widelca ktory ma docieta juz sterowke , wymienia sie tez ,aby zastapic stalowa rure, lzejsza aluminiowa,ewentualnie by widelec przystosowany do sterow nakrecanych , przystosowac do sterow typu a-head. Sama operacja wymiany jest dosc prosta, utrudnieniem jest dorobienie/dopasowanie jakiegos uchwytu ktory nie uszkodzi korony widelca ( w blacku jest ona drazona, wiec i latwo uszkodzic) , oraz posiadanie prasy hydraulicznej tzw szubienicy, na zdjeciach mniej wiecej widac o co kaman, nie zrobilem foty samego wyciskania sterowki, ale analogicznie jak wprasowanie tyle ze przez specjalnie dorobiony uchwyt i w druga strone ;0, naprawde bardzo duza sila jest potrzebna do wycisniecia rury sterowej, majac na prasie manometr, wprasowalem z taka sama sila jaka byla potrzebna do wycisniecia. w zaleznosci od konstrukcji amortyzatora , czasem trzeba zdjac dolne golenie, w innych trzeba odkrecic booster, w blacku akurat , nie trzeba bylo go rozkladac, wystarczylo wypuscic powietrze, gdyz booster jest z tylu