Adamello pisze:Wolę mieć dobrze działające najpotrzebniejsze biegi niz średnio hulający cały zakres
no ja wole miec super dzialajacy caly zakres ;) , Adamello, rozumiem Twoja intencje i wiem o co Ci chodzi i masz racje co do tego ze faktycznie wiekszosc z nas i tak najczesciej uzywa jakichs tam biegow , a reszta jest a;lbo awaryjnie albo sporadycznie uzywana, ale na bank kazdy producent ramy przewidzial linie lancucha do swojego produktu, generalnie chodzi o to aby skladajac rower kupic taki suport i taka korbe aby miec linie lancucha zblizona do idealu , ale nie kupowac kilku pakietow zeby to namacalnie sprawdzic, ja dokladnie rzecz biorac potrzebuje informacje o schwinnie homegrown, ale gdyby istaniala jakas strona , jakies miejsce gdzie mozna sie dowiedziec o innych markach to super, jesli nie istnieje to wiadomo ze pozostaje nic innego tylko jak do dej pory ustalac to mierzac, oraz metoda brob i bledow
Edit:kunu potwioerdziles tylko to co nap[isalem kilka postow wczesniej :), dokladnie o to chodzi, ze lancuch na srodkowej plycie z przodu i na srodku kasety ma byc w lini prostej rownolegle do osi jazdy, kwestia ze jak sie ma juz rower zmontowany to mozna to zmierzyc i wyciagnac wnioski, tyle ze w przypadku osprzetu klasy xtr, ewentualne zmiany wiaza sie ze sporymi wydatkami, i dlatego dobnrze wiedziec wczesniej ktore komponenty w jakich wymiarach beda stanowily prawidlowa linie lancucha, ze wiekszosc jezdzi na zlej to ocz\ywiste, wystarczy popatrzec na naped rowerow ktore przyprowadzaja na serwis, z jakiegos powodu tarcze sa mooocno sciete z jednej strony, widac przekosy lancucha, ponad norme, caly watek moze i jest troche teoretyczny , ale potem w praktyce sie to rekompensuje :)....Yves skads bral info jaki suport do jakiej korby, mysle ze to juz jest pomocne, bo ten komplet ma najwiekszy wplyw na linie lancucha wlasnie