Witam,
to mój pierwszy post tutaj i od razu szukam pomocy. W moim (pseudo retro) rowerze który kupiłem przez przypadek za śmieszne pieniądze (zbaczam z tematu) zamontowany był amor RS. Temat zaczynam gdyż szukałem pomocy na forach w Polce i za granicą ale prośby jak grochem o ścianę. SRAM mi nie odpisał co to za amor pomimo, iż wysłałem im numery itp. Zlitował się jeden jegomość z forumrowerowe.org i napisał, że jest tu osoba mająca wiedzę o starych RS w małym palcu. Niestety nie wiem o kogo chodziło.
Do rzeczy. Amor jest czerwony, złote lagi, srebrna rura sterowa, jedyne naklejki jakie na nim zostały to kod, logo RS i napis SL. Zdjąłem amor, opuściłem powietrze z obu górnych zaworów. i jednego dolnego. Nie mam grzybka na tłumienie odbicia więc delikatnie próbowałem go wyciągnąć, niestety nic z tego (może się nie wyciąga? nie wiem). Zdjąłem golenie. Niestety gąbki były całkiem zniszczone. Uszczelki jakie są na rynku (http://bikecenter.pl/index.php?p4604,ro ... judy-pilot) pasują (tzn. powinny, sprawdzę już niedługo). Pod nimi znajduje się jeszcze jedna uszczelka gumowo/plastikowa i pod nią jeszcze jedna gąbka (która tez już się rozleciała). Na samym dole jest jakiś (ceramiczny?) biały pierścień. Niestety nie mam pojęcia jak wyjąć drugą uszczelkę i ten pierścień, filmy na necie na niewiele się zdały. Pierwszą uszczelkę wytargałem na chama bo i tak była pęknięta.
Pytanie pierwsze: jak wyciągnąć (nieszkodliwie) drugą uszczelkę i pierścień, oraz skąd wziąć gąbki takiego rodzaju (jakieś 5mm wysokości, inna struktura od sklepowej)?
W toku zmagań z amorem dorobiłem klucz do odkręcenia korków lag - nakrętkę 16 doszlifowałem do rozmiaru ~ 15 i rozwierciłem gwint na otwór 11. W jednej nodze są tylko 2 komory powietrzne. W drugiej jest tłok (na moje oko nierozbieralny, kolor czarny (medium). Załączę zdjęcia zanim zadam kolejne pytanie.
Pytanie drugie: na tłoku jest przewężenie ze śladami po czymś - czy tam ma być uszczelka, czy to ślad po zaciskarce?
Pytanie trzecie: Na zakrętce jest widoczny rowek. W jakiejś instrukcji widziałem tam uszczelkę. Ma tam być uszczelka czy nie?
Pytanie czwarte: Na końcach "tłoków" są przewężenia. Mają tam być jakieś małe uszczelki?
Pytanie piąte: Może mi ktoś w końcu powiedzieć co to jest za amor i jaki mniej więcej rocznik? :)
Pytanie szóste: Wiem, że do ty amorów wchodzi minimalna ilość oleju. Problem jest taki, że raz piszą o redrumie a raz o 5/10w. Co mam w końcu mu wlać? Redrum ponoć jest cholernie gęsty a 5 czy 10w do amorów jak woda stąd moje pytanie.
To chyba wszystko co chciałem przekazać. Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
#2
Na pewno jest to SID. Daj foty korony to przybliży rocznik. A alfą i omegą jest tu Grzesiek - Focker :)
#3
Jeśli masz stalowe piwoty (a tak wygląda na zdjęciach), to Twój SID to wersja SL z 2000r. Świadczy o tym srebrna (a nie złota) rura sterowa oraz uszczelki XXX (z gąbką) - choć w sumie uszczelki XXX mogły być założone już później). System to oczywiście DualAir.
Regulator tłumienia się wyciąga - ale spróbuj go najpierw zalać WD40, bo pewnie się zapiekł.
Uszczelkę podgrzej suszarką (nie opalarką) z 10 minut - guma zmięknie i łatwiej będzie wszystko wyjąć. Uszczelki które kopiłeś będą ok. Nie potrzeba dolnej uszczelki olejowej - kurzowa wystarczy. Przy takiej konfiguracji jedna gąbka wystarczy.
Na tłumiku (cylindrze, jak to mówisz) u góry musi być zgłębienie trzymające górny jego korek. Tam nie ma uszczelki. Podobnie jak we wgłębieniu na dole. W tym miejscu nie ma żadnego oleju ani ciśnienia powietrza - wystarczy dobrze dokręcić tłumik w goleniach. Podobnie ze strony sprężyny negatywnej oraz na dole wsporników.
Na resztę swoich pytań odpowiedź znajdziesz tutaj:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=1045
Zapraszamy do działu "Powitanie"
Regulator tłumienia się wyciąga - ale spróbuj go najpierw zalać WD40, bo pewnie się zapiekł.
Uszczelkę podgrzej suszarką (nie opalarką) z 10 minut - guma zmięknie i łatwiej będzie wszystko wyjąć. Uszczelki które kopiłeś będą ok. Nie potrzeba dolnej uszczelki olejowej - kurzowa wystarczy. Przy takiej konfiguracji jedna gąbka wystarczy.
Na tłumiku (cylindrze, jak to mówisz) u góry musi być zgłębienie trzymające górny jego korek. Tam nie ma uszczelki. Podobnie jak we wgłębieniu na dole. W tym miejscu nie ma żadnego oleju ani ciśnienia powietrza - wystarczy dobrze dokręcić tłumik w goleniach. Podobnie ze strony sprężyny negatywnej oraz na dole wsporników.
Na resztę swoich pytań odpowiedź znajdziesz tutaj:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=1045
Zapraszamy do działu "Powitanie"
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#4
focker pisze:Jeśli masz stalowe piwoty (a tak wygląda na zdjęciach), to Twój SID to wersja SL z 2000r. Świadczy o tym srebrna (a nie złota) rura sterowa oraz uszczelki XXX (z gąbką) - choć w sumie uszczelki XXX mogły być założone już później). System to oczywiście DualAir.
Regulator tłumienia się wyciąga - ale spróbuj go najpierw zalać WD40, bo pewnie się zapiekł.
Uszczelkę podgrzej suszarką (nie opalarką) z 10 minut - guma zmięknie i łatwiej będzie wszystko wyjąć. Uszczelki które kopiłeś będą ok. Nie potrzeba dolnej uszczelki olejowej - kurzowa wystarczy. Przy takiej konfiguracji jedna gąbka wystarczy.
Na tłumiku (cylindrze, jak to mówisz) u góry musi być zgłębienie trzymające górny jego korek. Tam nie ma uszczelki. Podobnie jak we wgłębieniu na dole. W tym miejscu nie ma żadnego oleju ani ciśnienia powietrza - wystarczy dobrze dokręcić tłumik w goleniach. Podobnie ze strony sprężyny negatywnej oraz na dole wsporników.
Na resztę swoich pytań odpowiedź znajdziesz tutaj:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=1045
....
#6
#8
Właśnie poskładałem amor do kupy. Przy okazji mile zaskoczyła mnie jego waga - 1320g. Wielkie dzięki za pomoc chłopaki!
#9
Może powiecie, że męczę temat ale znów potrzebuję pomocy. Otóż zaworek przy komorze negatywnej okazał się walnięty na amen. Z grubszego drutu miedzianego dorobiłem sobie narzędzie do wykręcenia zaworka. Użyłem lekko siły i puścił. Kręcę kręcę i nie mogę wykręcić. Wydaje mi się, że zaparł się o gwint do wkręcania pompki. Nie mam pojęcia jak dziada wyciągnąć, próbowałem już pincetą (w sumie duża tam nie wejdzie), szydełkiem i nic. Macie jakieś pomysły? Pomału zaczynam żałować, że go rozebrałem...