Witam,
właśnie spaczyłem sobie (krzywym wkręcaniem) gwint w haku tylnej przerzutki.
Czy jest prawdopodobne, że w przeciętnym serwisie rowerowym uda mi się nagwintować - "przegwintować" ten gwint? Spaczony jest tylko początek gwintu - ale wystarcza to by nie dało się wkręcić przerzutki.
Czy powinienem na coś szczególnego uważać?
Wolę zapytać niż zniszczyć sobie ramę.
z góry dzięki!
#2
IMO wystarczy wkręcić przerzutkę od strony koła - sam bym tak zrobił, ale nie chcę mieć na sumieniu Twojej ramy mówiąc jednoznacznie "rób"
#3
A nawet przyszło mi to do głowy, ale wolałem na zimne dmuchać i zapytać.
Zobaczę i napiszę jak poszło!
Zobaczę i napiszę jak poszło!
#5
te śrubki wyglądają konkretnie więc zniszczony gwint przepchnie spokojnie, ale jak masz jakąś starą to lepiej nie psuć sobie nowej
#6
Te śruby powinny mieć twardość powyżej 8.8 (mądry jestem z technikum) więc raczej nie polegną:)
Lodzermensch
#7
No właśnie - powinny!
No dobra niech Wam będzie - szarym XTRem i tak bym tego nie robił :P Do tak przyziemnych celów użyłbym czegoś z odzysku - np. Shimano Tourney, lat 5, stan jak na 5 - letnie Tourney po 4 zimach przystało :D
No dobra niech Wam będzie - szarym XTRem i tak bym tego nie robił :P Do tak przyziemnych celów użyłbym czegoś z odzysku - np. Shimano Tourney, lat 5, stan jak na 5 - letnie Tourney po 4 zimach przystało :D
#8
a ja wlasnie zaprzągłbym do roboty szarego XTRa, bo turney nie ufam.... XTRowi niz nie bedzie.
jak mozliwosc to wez gwintownik, ile tam będzie? M8x1?
jak mozliwosc to wez gwintownik, ile tam będzie? M8x1?
#9
gwintownika nie mam
poszło, użyłem mojej "szarej eminencji", przy czym nie mam na myśli XTRa tylko Simplex'a
poszło, użyłem mojej "szarej eminencji", przy czym nie mam na myśli XTRa tylko Simplex'a
#10
Crzanku, byłbym ostrożny - w niskich grupach śruba na bank będzie stalowa, a w takim hi-endzie, kto wie co jest wsadzone... może alu, może tytan A to miękkie materiały raczej
#11
sęk w tym, ze śruba którą będziesz naprawiał gwint musi być twardsza od naprawianego gwintu. W przeciwnym przypadku przeciągniesz śrubę. Śruby w niskich grupach są miękkie, a wyższych to o ile mnie pamięć nie myli utwardzana stal.
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,
#13
katalogowo może, nie pamiętam - a masz przerzutkę z półki ze sklepu?chrzanek pisze: a wyższych to o ile mnie pamięć nie myli utwardzana stal.
Dlatego ja bym wziął mimo wszystko jakiegoś Exage, altusa czy inne Alivio bo tam na pewno poprzedni właściciel nie robił tunigu wagowego (przekraczającego wartość przerzutki)
#14
Akurat w RD-M950 i pociotkach śruba mocująca była w serii tytanowa, więc akurat tego modelu zdecydowanie bym nie polecał :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .