#61
Dobra kolejny problem: roznitowywanie kasety. Robił ktoś? Jak i czym? :) Dziś kupiłem w Cyklo za 5kę zębatkę 15z - cena dobra, bo dowiedziałem się, że to z roznitowania którejś z kaset HG. No to sobie pomyślałem, że takich kaset mam kilka..

#62
Szlifierką stołową po łebkach.
W ten sposób co prawda niszczysz największą albo najmniejszą zębatkę, ale Tobie chyba i tak nie wszystkie są potrzebne.

Fajny patent miały kasety Sram. Tam jest sworzeń na imbus, który można wykręcić i rozebrać całą kasetę.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#64
Shimano ma nieukrywaną tendencję do konstruowania swoich produktów tak, żeby bardziej opłacało się wymienić całą część, niż jej element. Tak jest właśnie w kasetach (gdzie najmniejsza zębatka w części nierozbieralnej zużywa się znacznie szybciej niż reszta) ale także w korbach (trudności w dokupieniu tarcz, szczególnie"wymarłych" standardów), dawniej w sterach (spróbuj kupić łożyska do nich) i innych części z teoretycznie wymiennymi elementami. Znając trochę od wewnątrz zasady marketingowe łatwo stwierdzić, że ma to na celu nakręcanie sprzedaży nowych części z nowymi technologiami - w celu nakłonienia nabywców do nieustannej wymiany podzespołów na nowsze i nowsze i nowsze...

Ale pozostałe firmy wcale nie są lepsze - spokojna głowa.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#67
skolioza pisze:(stare HG70, jedna chyba HG90)
No właśnie - STARE :)

Zobacz jaki byłby motyw, gdyby XTR 950 czy 952 były całkowicie rozbieralne i dostępne były do nich zębatki. Pająk i największe, tytanowe (najdroższe) zębatki wytrzymywałyby bardzo długo, gdyż to najmniej zużywające się elementy.
Wystarczyłoby dokupić trzy , czasem cztery zębatki (do tego stalowe - teoretycznie tańsze niż tytanowe) i jedziemy na jednej kasecie kilka lat. A tak - kupuj całość za 400zł i płacz.

Chociaż z drugiej strony - kupno 4 stalowych zębatek pewnie wychodziłoby podobnie cenowo jak nowa kaseta - więc i tak źle i tak niedobrze :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#69
No właśnie cała zabawa w tym, że 950 miała 5 zębatek na pająku.
Więc najmniejsza na pająku to akurat jedna z tych, które się najszybciej zużywają :) http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0906074252

Z kolei SRAM ma inną metodę.
Nie można wykorzystać pająka z 9.0 czy 7.0 z zębatkami niższych grup, bo są przesunięte względem siebie nacięcia do zmiany biegów. Jeśli więc chcesz jeździć z pająkiem 9.0 i zmieniać w nim tylko zębatki od tańszych kaset - to będzie strasznie harczało w jednym miejscu przy zmianie biegów :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#70
cDokładnie tak jak Focker napisał. Mam tą 950kę i boli mnie bardzo fakt, ze owa 5 zębatka niebawem mi dokończy swojego żywota :( Zastanawiam się czy nie dałoby rad tego roznitowywać i nitować z powrotem samemu - ew. nawet już nie nitować a skręcać.. może popróbuje z którąś ze starszych kaset - klucz to odnalezienie odpowiednich śrub i nakrętek - tak mi się wydaje..

Oczywiście nie rozwiązuje to problemu niedostępności koronek w sklepach, bo tych zanitowanych nie sprzedają.. ale zawsze można szukać jakiejś używki i ją roznitować i podmieniać...

#71
Zawsze możesz odciąć część pająka na której się trzyma ta ostatnia zębatka i dosztukować coś z innej kasety. Ale są dwa myki.
Po pierwsze musisz idealnie prosto odpiłować cześć pająka, bo inaczej pozostałe zębatki nie będą prosto chodzić i jakość zmiany biegów spadnie. Nie mówiąc o szybszym zużyciu napędu.
Po drugie - musisz dostać zębatki o takim samym układzie nacięć ułatwiających zmianę biegów. Inaczej będzie bardzo niska jakość zmiany biegów.

Sam to przerabiałem i spasowałem w końcu.

A co do roznitowania i podmiany z zastąpieniem nitu śrubą - raczej nierealne.
Musiałbyś po pierwsze mieć śruby o bardzo płaskim łbie i wytaczającej wytrzymałości - ale to akurat najmniejszy problem.
Jeszcze gorzej jest z dorwaniem zębatki.
Zakładam, że nie będziesz miał dawcy z innej 950 :)
Więc co zostaje? Jakaś zębatka z nacięciami wchodzącymi na kasetę. Musisz ją więc od środka spiłować, żeby weszła na pająk. Jak już wejdzie, to na stówę nie będzie odpowiednich otworów do jej przykręcenia.
No po prostu to se ne da, chyba, że sobie drelemen/frezarką zrobisz sam zębatkę albo weźmiesz dawcę z innej kasety pająkowej (choć pewnie rozstaw pająków w takim XT też jest inny)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
cron