Witam,
Dziś poległem, mimo moich wielkich starań, godzin przy tym spędzonym i wulgarnych słów jakie padły nie udało mi się wyrególować przerzutek w moim Treku tak aby wszystko wchodziło i schodziło z zębatek tak jak powinno.
Czy znacie warty polecenia serwis rowerowy w Warszawie lub okolicach Otwock, Sulejówek itp który zajmie się tym tak jak należy i skasuje $$ za dobrze wykonaną pracę, a nie ściemę, że wszystko jest cacy mimo iż wcale takie nie będzie
A może ktoś z retromtb znajdzie chwilę i pomoże , pokaże jak się to robi itp oczywiście w zamian za używane banknoty NBP
Pozdrawiam
ony
#3
Przede wszystkim napisz jakie masz pancerze , linki i ile czasu używane a potem polecimy dalej
a banknoty sobie zostaw
a banknoty sobie zostaw
#4
To wszystko wygląda, na standardowe pancerze i linki nie bardzo wiem jakie informacje mogą Cie interesowaćPiotr pisze:Przede wszystkim napisz jakie masz pancerze , linki i ile czasu używane a potem polecimy dalej
Ile dokładnie używane to nie wiem - rower kupiłem używany, było całkiem nieźle, a po przejechaniu >600 km zaczęły się problemy z tarciem łańcucha o przednią przerzutkę, problemy z tylną itp
W końcu nie pada i można jeździć ale stało się to strasznie irytujące i muszę się tym jak najszybciej zająć
o ile można to wkleję link - tym się posiłkowałem walcząc ze swoimi przerzutkami
powinno się udać, czy w artykule piszą herezje ?
#5
Zmień linki i pancerze na nowe. Natychmiast. Nikt nigdy nie wyregulował przerzutki na zasyfionych liniach. Za złą pracę przerzutek tak w 90 proc. odpowiadają zasyfione pancerze i zardzewiałe linki.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#6
Pancerze i linki mają to do siebie że lubią się zabrudzić, linka może przyrdzewieć.... a przy sporo zwiększonym ich tarciu żadne regulacje nie pomogą
Idealnie byłoby całkiem zdjąć kable przerzutek, zweryfikować stan, ew wymienić i wtedy dopiero regulować
Doraźnie - podkreślam; DORAŹNIE - możesz w ostatni odcinek pancerza tylnej przerzutki wpuścić nieco rzadkiego smaru (np do łańcucha) - na chwilę może pomóc, problem jednak wróci i to ze zdwojoną siłą jak syf zacznie kleić się do smaru
Co do przerzutki z przodu - sprawdź także czy nie poluzowała się śruba mocująca korbę (możliwe że korba delikatnie zsunęła się z kwadratu i stąd ocieranie) Gdyby tak było natychmiast mocno ją dokręć - jazda z poluzowaną to ryzyko uszkodzenia korb (wyrobienia kwadratów)
Idealnie byłoby całkiem zdjąć kable przerzutek, zweryfikować stan, ew wymienić i wtedy dopiero regulować
Doraźnie - podkreślam; DORAŹNIE - możesz w ostatni odcinek pancerza tylnej przerzutki wpuścić nieco rzadkiego smaru (np do łańcucha) - na chwilę może pomóc, problem jednak wróci i to ze zdwojoną siłą jak syf zacznie kleić się do smaru
Co do przerzutki z przodu - sprawdź także czy nie poluzowała się śruba mocująca korbę (możliwe że korba delikatnie zsunęła się z kwadratu i stąd ocieranie) Gdyby tak było natychmiast mocno ją dokręć - jazda z poluzowaną to ryzyko uszkodzenia korb (wyrobienia kwadratów)
#7
skolioza doraźne rozwiązanie raczej odpada - wolał bym zrobić to raz i porządnie
teraz pytanie warto inwestować w zestawy typu Jagwire RIPCORD http://allegro.pl/jagwire-ripcord-przer ... 80279.html
czy kupić tańszy zestaw tego typu http://allegro.pl/pancerz-4-linki-i-kon ... 39215.html
teraz pytanie warto inwestować w zestawy typu Jagwire RIPCORD http://allegro.pl/jagwire-ripcord-przer ... 80279.html
czy kupić tańszy zestaw tego typu http://allegro.pl/pancerz-4-linki-i-kon ... 39215.html
#8
Raz a porządnie to zestaw xtr. Na forach i śmorach przeczytasz dwa zyliony postów, że się nie opłaca, że i tak nic to nie da, że to, i śmo. Możesz im uwierzyć, i co rok wymieniać te jagwiry śmiry. Miałem zresztą te jagwiry, pochodziły rok.
Albo kupić xtr-a, poprawnie (czyli z wszystkimi uszczelnieniami) założyć, i szaleć. Oczywiście, pamiętając, że nic nie jest wieczne.
Ot, co.
Albo kupić xtr-a, poprawnie (czyli z wszystkimi uszczelnieniami) założyć, i szaleć. Oczywiście, pamiętając, że nic nie jest wieczne.
Ot, co.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#9
aldek czyli rozumiem, że pisząc "kupić" XTR-a masz na myśli taki set http://allegro.pl/zestaw-shimano-xtr-li ... 28152.html ?
cenowo nawet milej niż Jagwire, a skoro lepiej to chyba nie ma co dalej szukać
cenowo nawet milej niż Jagwire, a skoro lepiej to chyba nie ma co dalej szukać
#10
Ja tam nie wiem - porządnie założone Jagwire, z odpowiednimi końcówkami - bo zdarzają się przeróżne, miałem ze trzy zestawy linek Jagwire typu hamulce + przerzutki i każdy miał inny zestaw końcówek - i wszystko powinno śmigać pięknie.aldek pisze: (...) co rok wymieniać te jagwiry śmiry. Miałem zresztą te jagwiry, pochodziły rok.
Albo kupić xtr-a, poprawnie (czyli z wszystkimi uszczelnieniami) założyć, i szaleć. Oczywiście, pamiętając, że nic nie jest wieczne.
Ot, co.
To chyba podobnie jak z tą harmonijkową gumką osłaniającą przewód przerzutkowy tuż przy przerzutce tylnej - są zwolennicy, są przeciwnicy
--
Cypis
Cypis
#11
Zgoda. Piszemy o swoich doświadczeniach. Ja miałem uszczelniane jagwire, pancerz zielony w środku, linki szlifowane. W podobnym pudełku, ino czarne. Z uszczelnieniami z miękkiej gumy – taki żebrowany cycek. Po roku intensywnej jazdy (codziennie w te i we wte do roboty, deszcz, śnieg, błoto, żar, nie ma zmiłuj) się zapchały, ze środka pancerzy się to zielone zaczęło sypać.
Wróciłem do xtra i jest git.
Ony, tak, ja takich xtrów używam właśnie - set czernionych linek plus rurki i gumowe złączki. Przeczytaj uważnie instrukcję.
Jest jeszcze druga sprawa – fachowe przycięcie linki. Po przycięciu musi być okrągłe i równe, jak ci się spłaszczy, to musisz do środka wsadzić cienki gwoździk i rozrobić. Można nawet zeszlifować (szybkoobrotowa szlifierka i drobny kamień) na równo – bo pracująca linka nie powinna "chodzić" w końcówce, gdy jest przyłożona do niej siła. Jeśli przycięcie nie jest równe, i coś tam miękkiego z linki wystaje, to jak nasuniesz końcówkę, to zrobi ci się tam amortyzator
Wróciłem do xtra i jest git.
Ony, tak, ja takich xtrów używam właśnie - set czernionych linek plus rurki i gumowe złączki. Przeczytaj uważnie instrukcję.
Jest jeszcze druga sprawa – fachowe przycięcie linki. Po przycięciu musi być okrągłe i równe, jak ci się spłaszczy, to musisz do środka wsadzić cienki gwoździk i rozrobić. Można nawet zeszlifować (szybkoobrotowa szlifierka i drobny kamień) na równo – bo pracująca linka nie powinna "chodzić" w końcówce, gdy jest przyłożona do niej siła. Jeśli przycięcie nie jest równe, i coś tam miękkiego z linki wystaje, to jak nasuniesz końcówkę, to zrobi ci się tam amortyzator
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#12
aldek dzięki za info
set zamówiony, oby z montażem wszystko było cacy i regulacja przerzutek przebiegła bezboleśnie bo inaczej zwątpię w swoje techniczne możliwości
set zamówiony, oby z montażem wszystko było cacy i regulacja przerzutek przebiegła bezboleśnie bo inaczej zwątpię w swoje techniczne możliwości
#13
Poprawka. Ważne jest przycięcie PANCERZA, a nie linki. Pogibało mnie sie...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#14
aldek, nawet nie wiesz jak bardzo wczoraj zachodziłem w głowę o co chodzi z tym przycinaniem linki.. już nawet doszedłem do wniosku, że doszedłeś o krok za daleko w sprawach związanych z dokładnością, a o sobie pomyślałem, że nawet nie przepaść, ale galaktyka mnie jeszcze od tego poziomu dzieli :D
Dzięki za sprostowanie - będę spał spokojnie już...
Notabene - czym pancerze przycinacie..? Tzn są jakieś patenty na cięcie pancerza bez specjalistycznego przecinaka do pancerza? :) Wróć - to pytanie zdałem jeszcze raz tutaj: http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?p=15323#15323
Dzięki za sprostowanie - będę spał spokojnie już...
Notabene - czym pancerze przycinacie..? Tzn są jakieś patenty na cięcie pancerza bez specjalistycznego przecinaka do pancerza? :) Wróć - to pytanie zdałem jeszcze raz tutaj: http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?p=15323#15323
#15
Dremel plus tarcza "diamentowa" - narzędzie nieodzowne.docent.net pisze: Notabene - czym pancerze przycinacie..? Tzn są jakieś patenty na cięcie pancerza bez specjalistycznego przecinaka do pancerza? :)
--
Cypis
Cypis
#16
Ucinak ręczny (do drutu) z tesco albo innej ciastemsramy, za 20 zł chyba. Ale uwaga, taki większy, z wzmacniaczem (czyli na kilku sworzniach).
Pierwsze co robisz, jak przychodzisz z tym do domu, to klepiesz te nity, by ciężko chodziło. Czyli, by ostrza się nie gibały względem siebie, bo o to w tym wszystkim tak naprawdę chodzi. Jak się gibają, to linka je rozgina, ostrza się mijają, i się nie tnie prosto, a nawet jak się zetnie, to nigdy prosto
Reszta, to kamień i szlifierka. Delikatnie, bo jak przyciśniesz za mocno, to druciki z oplotu ci powyrywa. Na koniec igła ze scyzoryka (spartan, rzecz jasna ) do środka, i udrażniamy teflon.
Ot, co.
Pierwsze co robisz, jak przychodzisz z tym do domu, to klepiesz te nity, by ciężko chodziło. Czyli, by ostrza się nie gibały względem siebie, bo o to w tym wszystkim tak naprawdę chodzi. Jak się gibają, to linka je rozgina, ostrza się mijają, i się nie tnie prosto, a nawet jak się zetnie, to nigdy prosto
Reszta, to kamień i szlifierka. Delikatnie, bo jak przyciśniesz za mocno, to druciki z oplotu ci powyrywa. Na koniec igła ze scyzoryka (spartan, rzecz jasna ) do środka, i udrażniamy teflon.
Ot, co.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#17
http://www.parktool.com/product/profess ... tter-cn-10
po prostu ciach + udrażnianie (linką, szpikulcem, itp)
stalową śrubkę m4 ucięły i śladu na ostrzach nie ma
po prostu ciach + udrażnianie (linką, szpikulcem, itp)
stalową śrubkę m4 ucięły i śladu na ostrzach nie ma
#19
miałem parę innych ale czasem zdarza mi się ciąć dziwne rzeczy(śrubki,pręty) więc szybko się tępiły bądź szczerbiły a te dają radę.
Kupiłem za ok 80zł więc całkiem "tanio"
Kupiłem za ok 80zł więc całkiem "tanio"
#20
Szczerze mówiąc - ja jestem zwolennikiem kupowania tylko porządnych narzędzi. Tanie się zwyczajnie nie opłacają i kropka. Nie dość, że szybko się same niszczą, to jeszcze często mogą wyrządzić krzywdę rowerowi i jego podzespołom. Skoro zatem stać kogoś na porządny rower i chce go sam serwisować, to najlepiej dla tego roweru będzie jeśli klucze też będą porządne. Wiadomo - nie trzeba się od razu rzucać na najdroższe marki, bo tam z kolei kupuje się często napis. Nie ma się jednak co oszukiwać, że ucinaczka do linek i pancerzy za 20zł będzie ok. Prawdopodobnie po trzech użyciach będzie nas kosztowała więcej nerwów niż zaoszczędziliśmy kasy na zakupie.
Stwierdzone empirycznie.
Stwierdzone empirycznie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#21
Jak wpadniesz kiedyś, to empirycznie Ci wykażę, że moje Tesco-toole dają radę. A co do narzędzi to nie ma ekonomicznego sensu kupować narzędzi klasy profi jak one na siebie nie zarabiają. Ergo : jak otworzę na stare lata serwis, i będę zarabiać na ucinaniu linek - to wtedy obstaluję sobie parktule.
Natomiast jest rzecz jasna pewien poziom chłamu który absolutnie nie wypada brać do ręki. Tu masz rację.
Ot, co
Natomiast jest rzecz jasna pewien poziom chłamu który absolutnie nie wypada brać do ręki. Tu masz rację.
Ot, co
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#22
Cieszę się, że się ze sobą zagadamy i mówimy stanowcze "NIE" narzędziowemu chłamomi. Bo tak naprawdę do tego się wszystko sprowadza - żeby narzędzia były porządne - niekoniecznie profi (do tego nie namawiałem). Najlepiej to widać chyba na imbusach. Zestaw za 5zł po pierwszym użyciu przybierze przekrój idealnego walca. Z kolei najtańsze klucze płaskie po prostu nie trzymają wymiaru i niszczą łby/nakrętki. Tyle w temacie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#23
Kiedy wznowiła mi się rowerowa choroba kupiłem klucze imbusowe szanowanej:) firmy Topex.Chciałem odkręcić kluczem 3 mm Grip Shift z kiery.No i na końcu klucza była taka kulka co by pod kątem też można było kręcić, włożyłem kuleczkę w śrubeczkę , przydusiłem i kuleczka została w śrubeczce obracając się jeszcze i blokując przed urwaniem.Nerwowy nie jestem więc wziąłem brzeszczot i przeciąłem grip shifta i razem z kluczami wywaliłem do ogródka.
Następny mój zakup tanich kluczy to walizka serwisowa z piękną chińską nazwą, koszt około 200 pln a narzędzi jak w sklepie metalowym.Niestety , skuwacz do łańcucha zadziałał tylko raz i urwał się bolec, ściągacz do korb również raz zdjął korbę i już przestał się kręcić, gwinty się zatarły.Śrubokręty wyrzuciłem bez używania razem z kluczem do kasety.Ale na plus tej walizki jest to że zostało mi kilka dobrych jakościowo narzędzi:obcinaczka właśnie, bacik, klucze do konusów i klucz 8 mm do korb.Zakup stulecia po prostu.
Od tej chwili zamawiam sobie co jakiś czas z allegro jakieś klucze po trochu , nie jakieś wypasy ale Pro np czy inne Bike Handy.Z nimi można już coś zrobić przy rowerze a po zakupie walizki bałem się żeby sobie zębów nie wybić przy odkręcaniu czegoś.
Porządne narzędzia to podstawa , nie muszą być drogie ale jakość musi być, nikt mi nie powie że jak się robi raz do roku to mogą być Topexy, wiem to z własnego doświadczenia.
A , imbusy kupiłem firmy Beta, dałem 60 pln za komplet takich długich z kulkami właśnie, nie wydaję mi się że to dużo zważywszy na ich jakość.
Następny mój zakup tanich kluczy to walizka serwisowa z piękną chińską nazwą, koszt około 200 pln a narzędzi jak w sklepie metalowym.Niestety , skuwacz do łańcucha zadziałał tylko raz i urwał się bolec, ściągacz do korb również raz zdjął korbę i już przestał się kręcić, gwinty się zatarły.Śrubokręty wyrzuciłem bez używania razem z kluczem do kasety.Ale na plus tej walizki jest to że zostało mi kilka dobrych jakościowo narzędzi:obcinaczka właśnie, bacik, klucze do konusów i klucz 8 mm do korb.Zakup stulecia po prostu.
Od tej chwili zamawiam sobie co jakiś czas z allegro jakieś klucze po trochu , nie jakieś wypasy ale Pro np czy inne Bike Handy.Z nimi można już coś zrobić przy rowerze a po zakupie walizki bałem się żeby sobie zębów nie wybić przy odkręcaniu czegoś.
Porządne narzędzia to podstawa , nie muszą być drogie ale jakość musi być, nikt mi nie powie że jak się robi raz do roku to mogą być Topexy, wiem to z własnego doświadczenia.
A , imbusy kupiłem firmy Beta, dałem 60 pln za komplet takich długich z kulkami właśnie, nie wydaję mi się że to dużo zważywszy na ich jakość.
Lodzermensch
#24
Trochę przepłaciłeś za tę Betę, u mnie w Gro jest sklep, gdzie są po kilka zł za sztukę, i po sztuce wychodzi taniej, niż za komplet
A tak przy okazji, to niezły zonk miałem z setem kluczy do kasety firmy PRO. Podobno to jest marka shimano, robią takie rogi, kierownice i inne takie współczesne szpeja. Więc zaryzykowałem.
Klucz się urwał już pierwszego raza, w dodatku się okazało, że on jest dość oszczędnie zrobiony ze stali, i pod okładziną ma plastik
A tak przy okazji, to niezły zonk miałem z setem kluczy do kasety firmy PRO. Podobno to jest marka shimano, robią takie rogi, kierownice i inne takie współczesne szpeja. Więc zaryzykowałem.
Klucz się urwał już pierwszego raza, w dodatku się okazało, że on jest dość oszczędnie zrobiony ze stali, i pod okładziną ma plastik
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#25
Pro miałem skuwacz łańcucha ale gdzieś zgubiłem, teraz kupiłem jakiś AIM i już się wygła ta baryłka.Do kasety mam Bike Handa chyba , z rączką na stałe i działa jak ta lala.
Lodzermensch