Mostek - a co to?

#1
sluchajcie - mam problem z dlugoscia;) - rury sterowej.
pomyslalem, ze przejde sobie na stery ahead i zostawie ladny widelec na reynoldsie, ktory posiadam. Pewnie wielu z was zjadlo na tym zeby...

myslalem o wydluzaniu poprzez dospawanie (ostatecznosc) sterowki (nie bede sie rozwodzil - sa tu inne problemy ktore trzeba przeskoczyc typu pozniejsze nabicie gwiazdki itd.)

ostatnio mysle o pewnym typie mostkow - produkuja je manufaktury, ale pojawily sie takze chociazby w SERYJNYCH rowerach z kolekcji 2011 od Raleigh wiec chyba staja sie coraz popularniejsze - zamieszczam fotke:

Obrazek


chetnie bym cos takiego nabyl, ale szczerze - nawet nie wiem jak sie to nazywa! Wyobrazam sobie, ze moge w ten sposob chwycic krotka resztke wystajacej rurki sterowej, w ktora wbilem sobie wczesniej gwiazdke, uzyc bardzo dlugiej sruby sciagajacej topcap, no i w ten sposob spokojnie sciagnac stery ahead nie bojac sie o jakies luzy, caly uklad zachowa sztywnosc, nawet jesli oprze sie na powiedzmy 3cm? rury sterowej?

Bede wdzieczny za podpowiedzenie NAZWY tego wynalazku (tylko nie piszcie "custom chromoly integrated one-bolt stem" - wariacje na ten temat juz przeszly przez przegladarke ebaya - bezskutecznie)

dzieki z gory

#2
1. jeśli ma to wleźć na rurę gwintowaną to - jak widać po temacie który założył onegdaj Yves - nie jest to rozwiązanie polecane...
2. z obrazka wynika, że jeśli ustrojstwo ma zapewniać sztywność i bezpieczeństwo to powinno być nasadzone na rurę przynajmniej tak aby poziome nacięcie wypadało jeszcze na rurze - a to daje wysokość normalnego mostka a-head...
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#3
Z tym gwintem to sprawa jeszcze do przeżycia, choć naprężenia punktowe będą większe.
Gorzej z tym mostkiem. On - tak jak pisał Skolioza - musi być nałożony na rurę sterową co najmniej do wysokości poprzecznego nacięcia. Jeśli nie będzie, to prędzej czy później pęknie właśnie w wzdłuż nacięcia (choć ja osobiście założyłbym go na jeszcze dłuższą rurę). Mam wrażenie, że to nie służy do zakładania na krótkie rury sterowe, tylko do podnoszenia mostka w rowerach szosowych bez konieczności stosowania podkładek (bardziej klasyczny wygląd), a rura musi być i tak odpowiednio długa.

A może spróbuj takiego ustrojstwa - czasem pojawia się na allegro:
http://archiwumallegro.pl/przedluzacz_z ... 02947.html
Tylko ta masa :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#4
focker pisze:A może spróbuj takiego ustrojstwa - czasem pojawia się na allegro:
http://archiwumallegro.pl...1163102947.html
Tylko ta masa :)
hmm wyglada jak zwykla redukcja gwint -na- ahead... tylko ma wiekszy topcap ;

tez o tym myslalem, wazy takie cus znosnie, okolo 150-200g, wiec jesli nie dostane takiej fajki jaka mi sie marzy, sprobuje tego patentu...

mostek ktory prezentuje w temacie jest STALOWY, w sumie nie obawialbym sie o jego pekniecie tak jak sugerujecie, ale kupic takie cus... eh moze za kilka lat beda w sprzedazy "osobno"
Obrazek

#5
zimny pisze:mostek ktory prezentuje w temacie jest STALOWY, w sumie nie obawialbym sie o jego pekniecie tak jak sugerujecie,
Jacku drogi, odnieś to do ramy - w którym miejscu pęknie rama 9także stalowa) z zakrótką sztycą?
To jest dokładnie ten sam układ współpracujących elementów, tylko 'kopyrtnięty" do góry nogami
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#6
A tu jeszcze to nacięcie jest - dokładnie w miejscu, gdzie będą największe siły.
Zimny pisze:hmm wyglada jak zwykla redukcja gwint -na- ahead... tylko ma wiekszy topcap ;
To jest dokładnie to samo - bez żadnych różnic (można szukać na allegro jako redukcja). Tylko Top Cap musisz mieć standardowy od sterów A-Head, żeby Ci mostek dociskał.
Bierzesz taką redukcję, która ma jednakową średnicę jak rura sterowa, docinasz z góry ile Ci rury brakuje, ściągasz śrubą z góry klin w redukcji na maksa i wykręcasz górną śrubę. Dopiero wtedy nakładasz mostek z korkiem i dociskasz stery tą samą śrubą. Zakręcasz mostek i koniecznie dociskasz góry tą samą śrubę korka (żeby się klin w redukcji nie poluzował).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#8
Gdybym miał takie parcie na ten mostek, to napisałbym do np. Vanilla Bikes, czy jest możliwość kupna i wysyłki. Ale tak, jak pisali wyżej Skolioza i Focker, ja również uważam że złamiesz ten mostek zakładając go w sposób, jaki opisałeś. Poszedłbym raczej w kierunku enlarge your rura sterowa :-> jeśli już, a krótszą drogą w kierunku fajnego mostu wpuszczanego.

#9
skolioza pisze:Jacku drogi, odnieś to do ramy - w którym miejscu pęknie rama 9także stalowa) z zakrótką sztycą?
To jest dokładnie ten sam układ współpracujących elementów, tylko 'kopyrtnięty" do góry nogami
niby jest tak jak mowisz, ale jeszcze nie chce dowierzac;)
focker pisze:To jest dokładnie to samo - bez żadnych różnic (można szukać na allegro jako redukcja). Tylko Top Cap musisz mieć standardowy od sterów A-Head, żeby Ci mostek dociskał.
Bierzesz taką redukcję, która ma jednakową średnicę jak rura sterowa, docinasz z góry ile Ci rury brakuje, ściągasz śrubą z góry klin w redukcji na maksa i wykręcasz górną śrubę. Dopiero wtedy nakładasz mostek z korkiem i dociskasz stery tą samą śrubą. Zakręcasz mostek i koniecznie dociskasz góry tą samą śrubę korka (żeby się klin w redukcji nie poluzował).
tak jak piszesz Grzesiek, ale jeszcze trzeba albo splanowac otworek w "zwyczajnym" top-capie, albo lebek sruby (tej dlugiej wkrecanej w klin) - po/majstruje.

a moze komus sie przydadza obliczenia:
-widelec Reynolds 531c stalowy z rura 165mm (1") to niespelna 710g
-widelec cr-mo np. accent z rura alu ~200mm (1") to okolo 890g
-przykladowe stery nakrecane np. campy record strada 1" 195g (wszystkie elementy stalowe!)
-przykladowe stery ahead 1" (wezmy np. nothreadset od CK, bez topcapa, bez srubki i bez gwiazdki) 85-90g + topcap 9-10g / + sruba standardowa ~6cm 9-10g
-dosc standardowa fajka alu kalloy 110mm (22,2mm) 270g [ podobnie np. stalowa 130mm markowana "procraft" 265g)
-przecietny mostek 110-130mm ahead na 1" alu to od 145 do 190g (czyli srednio 165g)
-redukcja stery klasyczne->ahead wraz z dosc dluga sruba i malym cap-kiem ~150-160g (mysle, ze mozna odchudzic poprzez sciecie klina, skrocenie i scieniowanie sruby, skrocenie rurki do odp. wysokosci jak mowil Focker, oraz ew. nawiercenie kilku otworkow do max 50g oszczednosci)

Zatem:

Klasyczne:
710+265+195= 1170g

Ahead:
890+(cale stery: 90+20)+165= 1165g (carbonowy widelec to okolo 330-350g oszczesnosci, oczywiscie zalezy jaki sie model trafi)

mix z redukcja:
710+100 (tuningowana redukcja, hipotetycznie) + 165 + 10 (topcap) + 195= 1180g (troche pomoglyby lzejsze stery nakrecane...np. campy super record :D)

ogolnie rzecz biorac - chodzi TYLKO o estetyke, wagi sa bardzo do siebie zblizone...
cron