Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#2nie ma gdzieś na sztycy albo opakowaniu??
Nie wiem może na stronie na której kupowałeś , albo producent gdzieś podaje.
Nie wiem może na stronie na której kupowałeś , albo producent gdzieś podaje.
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#4to zapytaj sprzedawce albo napisz do producenta, ciekawe ze nie podajesz nazwy bo pewnie kupiłes gówno z chin a to pęka jak chce i kiedy chce .
Poza tym nie tylko sztyca ale głównie zacisk ma mieć opisany moment maxymalny.
Poza tym nie tylko sztyca ale głównie zacisk ma mieć opisany moment maxymalny.
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#5Na zacisku jest 5-6 Nm. Ale to się chyba tyczy sztycy aluminiowej.
Pioter... myślisz, że inne sztyce carbonowe produkowane są w USA ?
Pioter... myślisz, że inne sztyce carbonowe produkowane są w USA ?
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#6orginalna deda superleggero RS 175 gram ( ta twoja konstrukcyjnie bardzo podobna ;) ) w papierach ma moment = 6NM
z tym ze skrecone mam na 4 NM (max moment z obejmy ) Od roku wszystko trzyma jak ta lala
z tym ze skrecone mam na 4 NM (max moment z obejmy ) Od roku wszystko trzyma jak ta lala
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#7Ja odpowiem. Kupując sztycę od producenta, który nie wstydzi się tego, co robi dostajesz coś jeszcze. Instrukcję, gdzie znajdziesz zalecany moment (tak na szybko sprawdziłem zipp, fsa i deda - wszędzie to jest). Wtedy nie pytasz na forum retromtb w dziale części (a nie warsztat) o moment dokręcenia swojej sztycy z aliexpress.
Z fartem.
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#8beret pisze: ↑2019-01-16, 23:35Ja odpowiem. Kupując sztycę od producenta, który nie wstydzi się tego, co robi dostajesz coś jeszcze. Instrukcję, gdzie znajdziesz zalecany moment. Wtedy nie pytasz na forum retromtb w dziale części (a nie warsztat) o moment dokręcenia swojej sztycy z aliexpress.
Z fartem.
I dodam że masz zapewniony standard bezpieczeństwa bo producent nie chce się podłożyć. A w nonejmie kogo później skarżyć.
Lodzermensch
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#9Nigdy chińskich karbonowych gratów nie miałem , ale od jednego właściciela serwisu w Gdańsku usłyszałem taka ciekawostkę. Niby na oko jest wszystko ok , ale podczas przycinania np. kierownicy wtedy widać jakieś jakości są te części .Brzeszczot tnie je jak masło . Ja bym się zastanowił , czy warto ryzykować swoje zdrowie dla urwania paru groszy czy gram z roweru.
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#10Chińczyk sprzedał tych sztyc ponad 600 sztuk na cały świat. Średnia ocena 4,7 na 5 chyba o czymś świadczy. Czytałem opinie i oglądałem zdjęcia kupujących. Nie tylko on takie sprzedaje. Są też wersje 2$ droższe z logo Ritchey i RACE Face.
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#12W sensie podróbki?Bart pisze:Nie tylko on takie sprzedaje. Są też wersje 2$ droższe z logo Ritchey i RACE Face.
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#13Nie no, to oryginalny chiński ryczej.
Jak mają logo to ja już bym się nie bał o wytrzymałość, musi być gitara.
Lodzermensch
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#14zaciśnij na 4 i zobacz czy nie pęka . . .. . ta dam
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#15Lepiej zapłacić w Polsce 400 zł za oryginalną też chińską
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#16Widzę że nie rozumiesz co oznacza oryginalny produkt wyprodukowany w fabryce w Chinach a co znaczy chińska podróba z namalowanym logo. To ja już się poddaję.
Lodzermensch
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#18Ale byłeś i widziałeś czy ten Chińczyk Ci powiedział?
Lodzermensch
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#19Nie pajacuj. Z choinki się urwałeś czy w matrixie żyjesz ?
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#20No właśnie o Tobie tak pomyślałem. Ale spoko, Twoja kasa rób co chcesz i myśl co chcesz, wolność jest.
Lodzermensch
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#21Akurat z chińskim przemysłem mam do czynienia na co dzień. Wieczorem pokażę przykład na podstawie kasków motocyklowych.
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#22Nie trudź się, rozumiem że się na tym znasz. Każdy ma swoje zdanie i niech tak będzie, smutno by było jakby każdy myślał tak samo.
Lodzermensch
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#24Bart pisze:Akurat z chińskim przemysłem mam do czynienia na co dzień
niby wszystko wiesz a pytasz o "moment dokrecania zacisku "Bart pisze:Zrobię to dla nieświadomych.
Z tym pajacowaniem nie nasladuj Hita
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#25Obiecany przykład.
Poniżej dwa kaski motocyklowe. Po lewej kask firmy "krzak'', po lewej renomowanej włoskiej marki "UFO". Różnią się malowaniem i zapięciem. Różnica w cenie 200 zł. Tak jest ze wszystkim.
Dziękuję
Poniżej dwa kaski motocyklowe. Po lewej kask firmy "krzak'', po lewej renomowanej włoskiej marki "UFO". Różnią się malowaniem i zapięciem. Różnica w cenie 200 zł. Tak jest ze wszystkim.
Dziękuję
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#26dwie stowki to mala roznica !!!!! jaka jest cena takiego kasku ????
Ten orginalny Ufo to mam nadzieje ze nie jak "orginalny" np Ritchey z allegro ;)
Ten orginalny Ufo to mam nadzieje ze nie jak "orginalny" np Ritchey z allegro ;)
Ostatnio zmieniony 2019-01-17, 18:23 przez marcin74, łącznie zmieniany 3 razy.
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#28Te chińskie najtańsze produkty, a w szczególności naśladujące (podrabiające) inne są do bani. Lepiej kupić coś markowane typowo przez chińczyka, co prawda 2-3 x droższe, ale jakość naprawdę fajna, a cena wciąż konkurencyjna. Mam tu na myśli firmy które chcą zaznaczyć swą obecność na rynku światowym, ale mają typowo chińskie korzenie (coś jak Xiaomi, Feiyu, Sirui, Zomei w elektronice i sprzęcie foto itp. ).
Z rowerówek to jest np. Hylix (rurki), CN Spoke (szprychy), Carbon Speed Cycle (obręcze, ramy), Novatec (piasty), Sunrace (kasety), PYC (łańcuchy) i wiele, wiele innych.
Ze carbonem za kilka dolców jest ten problem, że nie trzyma wymiaru, tzn. zamiast 27.2mm sztyca ma 27.3 albo mniej itd. Do tego jest miękka i zbyt elastyczna (za mało carbonu, za dużo żywicy).
Z rowerówek to jest np. Hylix (rurki), CN Spoke (szprychy), Carbon Speed Cycle (obręcze, ramy), Novatec (piasty), Sunrace (kasety), PYC (łańcuchy) i wiele, wiele innych.
Ze carbonem za kilka dolców jest ten problem, że nie trzyma wymiaru, tzn. zamiast 27.2mm sztyca ma 27.3 albo mniej itd. Do tego jest miękka i zbyt elastyczna (za mało carbonu, za dużo żywicy).
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#29Czyli podając przykład z kaskami i twierdząc, że ze wszystkim tak jest, żyjesz w przekonaniu, że prezentowana sztyca jest tym samym co oryginał tylko bez malowania i oznaczeń i przez to jest 5-10x tańsza?
Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku
#30Faktycznie. Niezbity dowód.
Pozwól więc, że podzielę się moją wiedzą nabytą podczas audytów u klientów.
To, że coś powstaje nawet w tej samej fabryce na tej samej taśmie montażowej i wygląda tak samo nie oznacza, że jest takie samo.
Na etapie zamówienia każdy zamawiający określa precyzyjnie materiał, wytrzymałość i inne parametry zamówionych części. Chińczyk wyprodukuje wszystko, nawet produkt absolutnie najwyższej jakości, jednak jakość i parametry produktu są uzależnione od ceny i norm jakościowych przy końcowym sprawdzeniu. Duży producent nie może sobie pozwolić na niedoróbki dlatego materiał jest zwykle wysokiej jakości. Oczywiście możesz na tej samej taśmie robić "identyczne" produkty ale jeśli chcesz je sprzedawać tanio to użyjesz tańszego surowca. Już masz różnicę na etapie zamawiania i produkcji.
Druga różnica jest jeszcze istotniejsza. Duża marka nie może sobie pozwolić na niedoróbki. Dlatego rygorystycznych kontroli jakości nie przechodzi znaczny odsetek produktów. Sam widziałem kosze z odrzutami. Przy wysokiej marży duża marka może sobie na nie pozwolić.
Odrzuty nie trafiają jednak do kosza. Producent, jeśli dany produkt nie spełnia norm może taką niedoróbkę sprzeda. Np. na alliexpres za ułamek ceny pełnowartościowego produktu. Produkt nawet wygląda identycznie, więc pewnie ktoś się skusi.
Podsumowując. Nawet jeśli rzeczywiście produkt faktycznie jest robiony na tej samej linii (co przy podejściu Chińczyków do praw własności przemysłowej i podrabianiu wszystkiego nie jest tak oczywiste) to jest albo wykonane z gorszych surowców albo nie przechodzi tak rygorystycznych norm jak produkty markowe. W taką ruletkę można się bawić w wieloma komponentami, jednak sztyca, mostek czy kiera do nich nie należą w mojej ocenie.
Pozwól więc, że podzielę się moją wiedzą nabytą podczas audytów u klientów.
To, że coś powstaje nawet w tej samej fabryce na tej samej taśmie montażowej i wygląda tak samo nie oznacza, że jest takie samo.
Na etapie zamówienia każdy zamawiający określa precyzyjnie materiał, wytrzymałość i inne parametry zamówionych części. Chińczyk wyprodukuje wszystko, nawet produkt absolutnie najwyższej jakości, jednak jakość i parametry produktu są uzależnione od ceny i norm jakościowych przy końcowym sprawdzeniu. Duży producent nie może sobie pozwolić na niedoróbki dlatego materiał jest zwykle wysokiej jakości. Oczywiście możesz na tej samej taśmie robić "identyczne" produkty ale jeśli chcesz je sprzedawać tanio to użyjesz tańszego surowca. Już masz różnicę na etapie zamawiania i produkcji.
Druga różnica jest jeszcze istotniejsza. Duża marka nie może sobie pozwolić na niedoróbki. Dlatego rygorystycznych kontroli jakości nie przechodzi znaczny odsetek produktów. Sam widziałem kosze z odrzutami. Przy wysokiej marży duża marka może sobie na nie pozwolić.
Odrzuty nie trafiają jednak do kosza. Producent, jeśli dany produkt nie spełnia norm może taką niedoróbkę sprzeda. Np. na alliexpres za ułamek ceny pełnowartościowego produktu. Produkt nawet wygląda identycznie, więc pewnie ktoś się skusi.
Podsumowując. Nawet jeśli rzeczywiście produkt faktycznie jest robiony na tej samej linii (co przy podejściu Chińczyków do praw własności przemysłowej i podrabianiu wszystkiego nie jest tak oczywiste) to jest albo wykonane z gorszych surowców albo nie przechodzi tak rygorystycznych norm jak produkty markowe. W taką ruletkę można się bawić w wieloma komponentami, jednak sztyca, mostek czy kiera do nich nie należą w mojej ocenie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .