Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku

#6
orginalna deda superleggero RS 175 gram ( ta twoja konstrukcyjnie bardzo podobna ;) ) w papierach ma moment = 6NM
z tym ze skrecone mam na 4 NM (max moment z obejmy ) Od roku wszystko trzyma jak ta lala :idea:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku

#7
Bart pisze:
2019-01-16, 21:44
Pioter... myślisz, że inne sztyce carbonowe produkowane są w USA ?
Ja odpowiem. Kupując sztycę od producenta, który nie wstydzi się tego, co robi dostajesz coś jeszcze. Instrukcję, gdzie znajdziesz zalecany moment (tak na szybko sprawdziłem zipp, fsa i deda - wszędzie to jest). Wtedy nie pytasz na forum retromtb w dziale części (a nie warsztat) o moment dokręcenia swojej sztycy z aliexpress.
Z fartem.

Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku

#8
beret pisze:
2019-01-16, 23:35
Bart pisze:
2019-01-16, 21:44
Pioter... myślisz, że inne sztyce carbonowe produkowane są w USA ?
Ja odpowiem. Kupując sztycę od producenta, który nie wstydzi się tego, co robi dostajesz coś jeszcze. Instrukcję, gdzie znajdziesz zalecany moment. Wtedy nie pytasz na forum retromtb w dziale części (a nie warsztat) o moment dokręcenia swojej sztycy z aliexpress.
Z fartem.

I dodam że masz zapewniony standard bezpieczeństwa bo producent nie chce się podłożyć. A w nonejmie kogo później skarżyć.
Lodzermensch

Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku

#9
Nigdy chińskich karbonowych gratów nie miałem , ale od jednego właściciela serwisu w Gdańsku usłyszałem taka ciekawostkę. Niby na oko jest wszystko ok , ale podczas przycinania np. kierownicy wtedy widać jakieś jakości są te części .Brzeszczot tnie je jak masło . Ja bym się zastanowił , czy warto ryzykować swoje zdrowie dla urwania paru groszy czy gram z roweru.

Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku

#24
Bart pisze:Akurat z chińskim przemysłem mam do czynienia na co dzień
Bart pisze:Zrobię to dla nieświadomych.
niby wszystko wiesz a pytasz o "moment dokrecania zacisku " :idea:

Z tym pajacowaniem nie nasladuj Hita
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku

#26
dwie stowki to mala roznica !!!!! jaka jest cena takiego kasku ????

Ten orginalny Ufo to mam nadzieje ze nie jak "orginalny" np Ritchey z allegro ;)
Ostatnio zmieniony 2019-01-17, 18:23 przez marcin74, łącznie zmieniany 3 razy.
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku

#28
Te chińskie najtańsze produkty, a w szczególności naśladujące (podrabiające) inne są do bani. Lepiej kupić coś markowane typowo przez chińczyka, co prawda 2-3 x droższe, ale jakość naprawdę fajna, a cena wciąż konkurencyjna. Mam tu na myśli firmy które chcą zaznaczyć swą obecność na rynku światowym, ale mają typowo chińskie korzenie (coś jak Xiaomi, Feiyu, Sirui, Zomei w elektronice i sprzęcie foto itp. ).

Z rowerówek to jest np. Hylix (rurki), CN Spoke (szprychy), Carbon Speed Cycle (obręcze, ramy), Novatec (piasty), Sunrace (kasety), PYC (łańcuchy) i wiele, wiele innych.

Ze carbonem za kilka dolców jest ten problem, że nie trzyma wymiaru, tzn. zamiast 27.2mm sztyca ma 27.3 albo mniej itd. Do tego jest miękka i zbyt elastyczna (za mało carbonu, za dużo żywicy).
https://www.facebook.com/evobikesycow

Re: Sztyca carbon - moment dokręcenia zacisku

#30
Faktycznie. Niezbity dowód.
Pozwól więc, że podzielę się moją wiedzą nabytą podczas audytów u klientów.
To, że coś powstaje nawet w tej samej fabryce na tej samej taśmie montażowej i wygląda tak samo nie oznacza, że jest takie samo.

Na etapie zamówienia każdy zamawiający określa precyzyjnie materiał, wytrzymałość i inne parametry zamówionych części. Chińczyk wyprodukuje wszystko, nawet produkt absolutnie najwyższej jakości, jednak jakość i parametry produktu są uzależnione od ceny i norm jakościowych przy końcowym sprawdzeniu. Duży producent nie może sobie pozwolić na niedoróbki dlatego materiał jest zwykle wysokiej jakości. Oczywiście możesz na tej samej taśmie robić "identyczne" produkty ale jeśli chcesz je sprzedawać tanio to użyjesz tańszego surowca. Już masz różnicę na etapie zamawiania i produkcji.

Druga różnica jest jeszcze istotniejsza. Duża marka nie może sobie pozwolić na niedoróbki. Dlatego rygorystycznych kontroli jakości nie przechodzi znaczny odsetek produktów. Sam widziałem kosze z odrzutami. Przy wysokiej marży duża marka może sobie na nie pozwolić.

Odrzuty nie trafiają jednak do kosza. Producent, jeśli dany produkt nie spełnia norm może taką niedoróbkę sprzeda. Np. na alliexpres za ułamek ceny pełnowartościowego produktu. Produkt nawet wygląda identycznie, więc pewnie ktoś się skusi.

Podsumowując. Nawet jeśli rzeczywiście produkt faktycznie jest robiony na tej samej linii (co przy podejściu Chińczyków do praw własności przemysłowej i podrabianiu wszystkiego nie jest tak oczywiste) to jest albo wykonane z gorszych surowców albo nie przechodzi tak rygorystycznych norm jak produkty markowe. W taką ruletkę można się bawić w wieloma komponentami, jednak sztyca, mostek czy kiera do nich nie należą w mojej ocenie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .