peugeot origin

#1
potrzebuje wszelkiech mozliwych danych i informacji na temat ramy zamieszczonej w tym poscie, nie znalazlem tego modelu w zadnym katalogu, wykonana z alu , specyficzna konstrukcja ,przypominajaca corrateca bow, ale nieco imo lepiej przemyslana, stosunkowo lekka 1700g, wyglada na jakas speszyl edyszyn, ale wiecej nie mam pojecia, moze ktos wie cos wiecej, teoretycznie origin, to srednia klasa, ale ta rama jest w pewnym sensie wyjatkowa, osprzet i inne mniej wazne, bo poskladam go po swojemu, ale wszelkie informacje mile widziane, najwazniejsze czy sztyca ma byc 30,8 czy 30,9 ? ktory to rok, bo na ramie poza numerem seryjnym nie ma oznaczej, a komponenty ktore wraz z rama byly sa rozstrzelone czasowo, czesc z 93, czesc z 97, a sztyca 2003 ;), jedyna ciakawostke jaka znalazlem na temat tej ramy to fakt ze jest wykonana ze stopu alu 5086 , czyli z domieszka magnezu i tytanu i jeszcze kilku pierwiastkow, ten stop jest uzywany do budowy kadlubow łodzi , ze wzgledu na wysoka wytrzymalosc, a jednoczesnie baaardzo duza odpornosc na korozje, dlatego miedzy innymi rama nie jest lakierowana w zaden sposob tylko wypolerowane alu na lustro :)
Ostatnio zmieniony 2012-11-17, 15:38 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.
Załączniki
IMG00088-20121113-1503.jpg

#3
Jak to Peugeot to może by go na francuskim osprzecie posadzic? mavici sachsy i tepe:-)
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#4
i na takim przeciez jest :), sachs new success (rd zmienie z NS na plasme, bo czarna bedzie lepiej odbijac od alu srebrnego), full, obrecze mavic, plan jest wlasnie made in france, planuje kiere, mostek i sztyce ringle (jak znajde) stery mavic (jak znajde) ale widel i kanapa zostanie jednak wloska, bo co mozna wsadzic francuskiego?? nic poza look, a skad to wziasc ;) , siodelko bedzie coprawda selle italia , ale ma nadruki look, dla nich robione, ale chwile zejdzie zanim skoncze, bo jak zawsze najtrudniej zdobyc najdrobniejsze czesci

#5
No tak myślałem ze z tyłu Sachs już jest ale reszty poza obręczami na zdjeciach sie już dopatrzeć nie mogłem bo nieostre
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#6
wiem wiem, robione pralka frania ;), wszystko jest sachs NS, obrecze mavic, sztyca , kiera, mostek sa oryginalne NL komponents (nie mam pojecia czyjej to produkcji ;) ), stery sa z corrateca, suport sachs robiony przed edco competition(a wlasciwie odwrotnie ) hample narazie sa xt 739, ale nie beda tam na bank , planowalem hs33 ale to juz francuskie nie bedzie niestety, generalnie latwiej zrobic cos w stylu made in europa niz made in france, ze wzgledu na brak pewnych komponentow wogole robionych przez zabojadow, mozna by sie pokusisc o sachs power disc, ale jak wiecie te komponenty znalezc to latami trzeba szukac, moze sie uda kiedys tam

#7
Power disci widziałem chyba na allegro ostatnio chyba w tym tygodniu jak dobrze pamiętam. A ciekaw jestem i tp pytanie do znawców- jaki francuski widelec możnaby tam wsadzić no poza sztywnym ;) chociaż i to nie byłoby głupie.

#9
sztywnego nie bedzie na bank, a z francuskich to jedynie look i sunn, tak jeden jak i drugi ze swieca szukac, choc mam nadzieje ze sie trafi, tem xc700 idealnie mi pasuje wizualnie, ale skoku to to malo ma, i gdyby sie tarcze trafily to mocowania brak, choc chyba jest mozliwosc jakiegos adaptera , tylko skad go wziasc

#10
widziałem adaptery do xc700 właśnie pod power diski nie wiem tylko czy to jakaś manufaktura nie była. Ja tam bym więcej skoku nie wkładał poza tymi 50mm z marcocha.

#12
mowiac szczerze geo tej ramy jest identyczna jak corratec bow, wiec spokojnie pod 80mm, a adaptery byly oryginalne, widzialem takiego xc500 marcoka z dodanym adapterem w gratisie na allegro, ale wiesz jak jest widziec widzialem , a gdzie to dostac to inny temat, choc do gregorio pewnie napisze, tyle ze pod warunkiem ze ten widel tu zostanie, tak czy inaczej plan jest na made in france, ale wiem ze do konca to nie wypali, ze wzg;ledu wlasnie na brak komonentow tej produkcji, wiec ile sie da z francy bedzie, a reszta tak sie dobierze zeby dobrze bylo ;)

#13
adaptery oryginale - te które widziałeś z widelcem - czasem się trafiają
niemniej jednak są to adaptery pod formulę i przez formulę robione - w czasach przed standaryzacją te marki + Sintesi bardzo mocno trzymały się razem i kompatybilność robiły "pod siebie" Nawet w Iwszych Bomberach masz adaptery pod Formulę i jak takiego tarfisz to jest kłopot z załozeniem normalnego zacisku
zobacz z resztą tu http://retromtb.pl/pdf/formula1.pdf
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#14
skolioza to nie jest problem, adaptery juz pod sam zacisk latwo sie przerabia, jezdzilem mase czasu na evo 9.5 , pod roznymi widelcami i pod mankami na 69mm, i pod is, najwazniejsze aby dostac ten adapter, tylko jak pisalem nie mam wcale pewnosci czy ten marcok tu zostanie, bo optycznie klasa, ale skok jakos mnie nie powala :), a jakby sie taki sunn lub look trafil, to zapewne blizej im francji niz marcokowi , a hampole jakie narazie planowalem dac to hs33 do tylu i luiza do przodu, w kolorach race line, takie same jak mam w hawku splatterze, bo juz posiadam takowy komplet

Re: peugeot origin

#17
ANDRIUBIKER pisze:potrzebuje wszelkiech mozliwych danych i informacji na temat ramy zamieszczonej w tym poscie :)

BikeBoard nr 7/8 1997
na str 33 test roweru na tej ramie
szczegolow nie cytuje bo nie chce byc posadzony o zlosliwosc ;-) swoja droga ramka wyglada solidnie ,a z testu wynika ,ze to mieszczuch z geometria dla pan....zaskakuje tez osprzet alivio/acera ....na pocieszenie ...rower z testu jest innego koloru i zawsze mozna dorobic historie,ze to inny model :roll:
Focker tez mial chyba jakiegos Orgina,ale zdaje sie ze ramka byla klasycznej budowy(nie a´la corratec)moze on wie cos wiecej..... no i Radziej ekspert w tej dziedzinie !!!
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#18
kosci26 pisze:http://allegro.pl/extra-cantilevery-sac ... 60083.html ewentualnie canti tez lepsze od fałek
canti mam sachs new success, ale raz ze ta rama nie ma opru pancerza pod canty, a dwa ze poprostu zanowa niejako na kanty, to jest 97 rok, produkcji, wynalazlem jednak jak rozsyfrowac dane po numerze seryjnym, i papierowej naklejce kolo suportu, w tym kodzie jest zawarty kolor, typ kierownicy, rok produkcji i model, tyle ze model to i bez kodu widac , poprostu origin alu ;) i taka ciekawostka odnosnie ram peugeota :)
Załączniki
ramy peugeot.jpg

#19
Origin to są rowery niższej klasy - właśnie około stx-alivio.
Wyższe modele to Energy. Miały już zwykle wszystkie rury cieniowane i z lepszego stopu w porównaniu do Origin. Do tego oczywiście dochodzi też Team Line - ale to już klasa sama dla siebie i nie znajdzie się ich zbyt wiele - prawda Marcin?
Swoją drogą - nie raz o tym już mówiłem, ale wspomnę jeszcze raz. W Łodzi w jednym ze sklepów wciąż wisi na ścianie nowa rama Energy na wszystkich rurach Columbus Pulse lutowanych. Piękna robota, aż miło wziąć w rękę. Miałem nawet ją wziąć kiedyś bo cena to ok. 500-600zł, ale coś innego mi wpadło w ręce.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#20
no z ta hierachia modeli zgoda, a co do lepszego stopu to juz niekoniecznie, z katalogow wynika ze materialy te same, inny osprzet, analogicznie jak corratec, wszystkie ramy bow cr-mo te same , na roznej klasy osprzecie, a 1700gram, rama z 97 roku calkiem niezle , ten byl fabrycznie na stx/alivio wlasnie, zreszta z korba alivio ta rame kupilem, tyle ze juz co do konkretnego "dziwacznego-corratecowego) modelu zadnych danych nigdzie, wlasciwie te dane to tak bardziej z ciekawosci, bo i tak nie bedzie skladany katalogowo, geometria identyczna z corratec bow, rura podsiodlowa 2cm krotsza, co by odpowiadalo 16 calom, ale przy tej konstrukcji to tak naprawde jak u bowa rozmiar 2/3 czyli 17/18 cali, roznica w ksztalcie w porownaniu z bowem jest taka ze inaczej podparta jest rura podsiodlowa, i "garb" jest wiekszy w tylnym widelcu, a rury gorne sa jakby bardziej plaskie ...pozatym ramy sa identyczne, te same katy, te same wymiary, opory pancerzy sa nitowane do ramy, fajnie wszystko pospawane, sprawia wrazenie naprawde mocnej i solidnej konstrukcji, zloze , pojezdze , zobacze ktory lepiej jezdzi corratec czy peugeot, material szlachetniejszy w pugolocie ;), a gwarancja na rame 25 lat robi wrazenie , jeszcze kilka late jej zostalo ;)

#21
dobra znalazlem specyfikacje , w katalogu na rok 97, jest to pomijajac oczywiscie team lin-y , robione w odrebnym dziale marki , 3-ci od gory model, a 1-szy z alu, po kolei energy 500 ( EN500P na deore XT), energy 400 (EN400P na deore LX), (oba na rurach cr-mo columbus pulse) i jedyny z serii origin wykonany z alu 5086,ten moj czyli origin alu kod fabryczny ORALP , a seria origin miala 7 modeli z czego 2 specjalne wersje dla pan ladies , osprzet stx rc/alivio opony michelin wildgripper , reszty nie podaja

#22
Jeszcze była seria Alu-Line 6000/8000 na XT/Suntour zaraz po Team Line w hierarchii do połowy lat 90. Origin to budżetowa półka aczkolwiek odziedziczyła ten sam stop (5086) po wyszszej klasie parę lat później. Stop ten harakteryzuje się wysoką domieszką magnezu. Peugeot niestety nie stosował utwardzania termicznego. Sam miałem Alu-Line który po 7 latach padł śmiercią tragiczną - dolna rura pękła w pół.
Ostatnio zmieniony 2012-11-15, 12:16 przez Radziej, łącznie zmieniany 1 raz.

#23
na rok 97 nie ma serii alu line, sa poprostu energy i origin, tak jak wyzej podalem, nad to jeszcze team line, a co do alu, 5086 znalazlem dokladny sklad i jest to alu z magnezem , tytanem i miedzia, plus kilka innych pierwiastkow w sladowych ilosciach, a jego cecha charakterystyczna jest wlasnie fakt ze nie ma obnizonych wlasciwosci po spawaniu, dlatego nikt w tym stopie alu nie stosuje procesow termicznych t4 t6, bo sa zbyteczne, dodatkowo ma najwyzsza ze stopow alu odpornosc na korozje, stad zastosowanie w samolotach i łodziach, a 25 lat gwarancji narame to zapewne nico marketingu, ale jednak robi pozytywne wrazenie

#24
Nie ma bo jak napisałem znikła w drugiej połowie lat 90. Aluminowy orgin to tańszy sukcesor poprzedniej serii. Jak to zwykle bywa kiedyś droga technologia alu przeszła z półki wyższej na niższą.

#25
no to wiadomo, doszly za to takie linie jak outdoor i hybrid, gdzie byly wszystkie mieszczychy i trekkingi i seria rowerow szosowych, performance i competition, mowa wciaz o roku 97, a energy i origin sa w linii allterain, i jak pisalem wowczas origin alu, byl najwyzszym modelem gorskim z alu, i dwa wyzsze energy z rurek columbusa, powiem tak a niech on tam sie i orygin nazywa i niech sobie bedzie niby budzetowa klasa (choc imo hierachia na rok 97 inaczej wyglada ;) ) wazne ze z fajnego stopu, wazne ze stosunkowo lekki i wazne ze na bank malo pospolity, a zmontowany na sachs NS , bedzie jak dla mnie taka swoista klasa sama dla siebie ;)

#27
no mozliwe ze pozniej tak bylo, grzebalem tylko w roczniku 97 , z racji roku produkcji mojej ramy, wkleilem tez team line carbon na rok '97 dla porownania generalnie na xt, ale wiadomo teamy mozna bylo dowolnie konfigurowac
Załączniki
team line carbon '97.jpg

#28
ANDRIUBIKER pisze: 25 lat gwarancji narame to zapewne nico marketingu, ale jednak robi pozytywne wrazenie
Moja wytrzymała lat 7. Pewnie oddałbym ją na gwarancję gdyby nie fakt że Peugeot Cycles był już bankrutem. Pękła dosłownie w pół na dolnej rurze jakieś 3-4 cm od spawu co podważa marketingowy bełkot że stop ten jest odporny na przegrzanie przy spawaniu. Nigdy na niej nie skakałem chociaż ostro była jeżdżona a pękła przy mocnym podjeździe.

#29
radziej , takich przykladow to mozna mnozyc i u innych producentow, i ramy taytanowe pekaja i inne, przypadki sa zawsze, tak samo jak pekaja karbonowe, czasem wada fabryczna, czasem zbieg nieszczesliwych przypadkow itd, ja bym nie generalizowal, bo jednak ani skrzydla w samolotach nie odpadaja z tego stopu, ani kadluby statkow tez sie nie rozlatuja z tego stopu ;)