Dodo1989, w podobny sposób sobie wyobrażałem ten eksperyment. Przy czym nie jestem pewien czy ograniczenie się do przedniego koła jest takim fajnym pomysłem. W V-kach duży problem stanowi tarcie przy prowadzeniu linki na długim dystansie - do tylnego koła. Ja jak już bym się za to zabierał to zrobiłbym również pomiar dla tylnego widelca!
Robiąc pomiary tylko dla przedniego, zyskuje się prostotę ale traci się tez cenne informacje.
#32
Silwuple...
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra
+ Checker Pig, Creme, Electra
#33
Super! Nawet jest mój BR-M600
Gdzie to znalazłeś? Masz może treść artykułu z opisem doświadczen jakie przeprowadzili
Gdzie to znalazłeś? Masz może treść artykułu z opisem doświadczen jakie przeprowadzili
#34
Jest tego trochę więcej, ograniczyłem tak na szybko do stron z v-kami i Magurą. Mam też tarcze, masę amorów przód i tył, oraz wiele, wiele innych dupereli.
Powyższe zdjęcia to testy wycinane z przeróżnych gazet rowerowych z lat '90-tych i wrzucone w koszulki do jednego segregatora, przede wszystkim niemiecki Bike i Mountain Bike. Oni robili najwiarygodniejsze porównania.
Uprzedzając pytania - nie mam skanera i czasu w tej chwili by to wszystko porządnie poskanować. Jest tego też zbyt dużo. A do tego masa gazet jeszcze nie wykorzystana pod kątem wycięcia właśnie testów.
PS. Z pewnością znajdę opis testu, musze tylko dotrzeć do właściwego numeru gazety. Nie mam wszystkiego u siebie w mieszkaniu ale od czasu gdy dopadłem niniejsze forum zwożę regularnie wszystko
Powyższe zdjęcia to testy wycinane z przeróżnych gazet rowerowych z lat '90-tych i wrzucone w koszulki do jednego segregatora, przede wszystkim niemiecki Bike i Mountain Bike. Oni robili najwiarygodniejsze porównania.
Uprzedzając pytania - nie mam skanera i czasu w tej chwili by to wszystko porządnie poskanować. Jest tego też zbyt dużo. A do tego masa gazet jeszcze nie wykorzystana pod kątem wycięcia właśnie testów.
PS. Z pewnością znajdę opis testu, musze tylko dotrzeć do właściwego numeru gazety. Nie mam wszystkiego u siebie w mieszkaniu ale od czasu gdy dopadłem niniejsze forum zwożę regularnie wszystko
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra
+ Checker Pig, Creme, Electra
#35
O kurcze! Świetnie! A masz test z czerwonymi DXami?
Zlotowy fotoreporter.
Rowery:
Scott Windriver
Hot Chili X-Rage I
Rowery:
Scott Windriver
Hot Chili X-Rage I
#36
Nie mogę znaleźć w segregatorze ale coś mi się kojarzy, że było. Będę musiał poszperać w wolnej chwili.
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra
+ Checker Pig, Creme, Electra
#37
Byłbym bardzo wdzięczny, bo przecież te hamulce uchodzą za bardzo mocne, a ja nie mam empirycznego porównania
Zlotowy fotoreporter.
Rowery:
Scott Windriver
Hot Chili X-Rage I
Rowery:
Scott Windriver
Hot Chili X-Rage I
#38
Miałem DX na tyle w rowerze DH i na kolana mnie nie rzucił. Zmieniłem na Magurę, no ale też po części ze względów "wizerunkowych". Sama siła hamowania była ok, ale bez rewelacji. Zdecydowanie wolałem modulację siły z M.
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra
+ Checker Pig, Creme, Electra
#40
Dodo, a czerowne DXy to aby nie BR-M600 w innej szacie graficznej?dodo1989 pisze:O kurcze! Świetnie! A masz test z czerwonymi DXami?
#42
moża ta część mojej wypowiedzi niezostanie przeniesiona - reszta trafiła do więzienia
Dopiero teraz wygooglowałem te czerwone DXy. Rzeczywiście to to samo
Kiedy te czerwone DXy były produkowane? Przejrzałem katalogi 95-98
Dopiero teraz wygooglowałem te czerwone DXy. Rzeczywiście to to samo
Kiedy te czerwone DXy były produkowane? Przejrzałem katalogi 95-98
#43
Natknąłem się teraz na ten zapomniany temat. Napiszę w nim to, co kiedyś pisałem już tutaj:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... ra&start=0
Te dwa tematy są do siebie bardzo podobne - warto przeczytać obydwa.
Zważyłem mojego Tomaca hs33 i wyszło mi łącznie z alu śrubkami i karbonową podkową 380gram. Następnie włożyłem do zrywki cały komplet - klamka Avid SD 2.0L, hamulec XTR m951 oraz linkę/pancerz. Waga pokazała mi 340-350gram. Pewnie jakbym użył klamki XTR różnica byłaby większa, ale i tak stosunkowo niewielka w porównaniu do tego, co wypisują ludzie na różnych forach. Nie biorę też pod uwagę hebli bez równoległego prowadzenia, bo Magura taki patent ma w standardzie i nie chcę z niego rezygnować. Wniosek jest jeden - do Cannona zamiast V-ek idzie Magura. 30-40gram na sztuce to wartość dla mnie pomijalna.
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... ra&start=0
Te dwa tematy są do siebie bardzo podobne - warto przeczytać obydwa.
Zważyłem mojego Tomaca hs33 i wyszło mi łącznie z alu śrubkami i karbonową podkową 380gram. Następnie włożyłem do zrywki cały komplet - klamka Avid SD 2.0L, hamulec XTR m951 oraz linkę/pancerz. Waga pokazała mi 340-350gram. Pewnie jakbym użył klamki XTR różnica byłaby większa, ale i tak stosunkowo niewielka w porównaniu do tego, co wypisują ludzie na różnych forach. Nie biorę też pod uwagę hebli bez równoległego prowadzenia, bo Magura taki patent ma w standardzie i nie chcę z niego rezygnować. Wniosek jest jeden - do Cannona zamiast V-ek idzie Magura. 30-40gram na sztuce to wartość dla mnie pomijalna.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .