#212
a nie macz klucza do segerow, lub takiego do suportow z 2 kolcami??, czyms takim odkrecaj a nie punktakiem, gwinty standardowe, prawe

#214
a to zalezy jaki sie ma klucz do suportow ja mam z tymi kolcami o dwoch srednicach, ale do malych zawsze szczypce do segerwo sa ok

#217
Dziś ostatecznie rozdzielam dwa bliźniaki będące w moim posiadaniu i jednego żegnam z bólem serca. Na pocieszenie wrzucam zdjęcia obydwu egzemplarzy - niby ten sam model, ten sam rocznik, ale grafika inna. W innym miejscu napis Answer i inaczej rozmieszczone turkusowe plamy:
Obrazek

Ot - taka ciekawostka.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#218
A ja z radością serca powitam - wprawdzie jak ostatecznie wyszło Manitou trafi najpewniej do roweru Małżonki ale ta jeździ delikatnie a jej rower choć jakieś nowoczesne padło stanowi swoisty rezerwowy rezeruar części , które żal mi odsprzedać :oops:

Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#222
ANDRIUBIKER pisze:nic retro i nic szczegolnego
zapytam grzecznie.....dlaczego nie retro ?
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#223
No nie wiem, czy to nic szczególnego.
To Ruby SL z 1998r. i to dziadostwo jest naprawdę lekkie -1200 -1300gram z blokadą (była jeszcze wersja bez blokady - 1100gram). Do trekkinga średnio się nada - bo nie ma piwotów. To był amor projektowany do szosówek - szczególnie do wyścigów typu Paris-Roubaix, gdzie nawierzchnia jest bardzo słaba i amor się przydaje. Na dobrą nawierzchnię można włączyć blokadę.
Dzisiejsze Ruby Metro to faktycznie nic szczególnego - straszne klocki ze stalowymi górnymi goleniami.
Za ile takie cudo można zanabyć? Bo akurat poszukuję :)
Ostatnio zmieniony 2013-10-01, 20:38 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#226
Ostatnio za zawrotną cenę 65zł wpadł mi w ręce amor Suntour MG ULR.
Od razu kojarzy się z Suntourową tandetą, ale w swoim czasie (2001r) ten amor swoje kosztował. Ciekawy byłem jaki w nim siedzi system tłumienia. Po rozbiórce bardzo pozytywnie mnie zaskoczył -precyzja wykonania bardzo duża. Nie ma plastikowych wsporników jak w Manitou. Wszystko z aluminium. Pomimo wieli przejechanych kilometrów nie widać śladu zużycia na goleniach górnych - a wideł ten nie był wyposażony w kąpiel olejową. Ślizgi plastikowe są na całej długości dolnych goleni i to całkiem fajne rozwiązanie. Luzów nie stwierdziłem. Górne golenie fajnie cieniowane zaraz pod koroną jak w Manitou X-Vert. Tłumienie bardzo wydajne, bardzo podobne w działaniu do HydraCoil 2. Regulacja w szerokim zakresie. Ogólnie byłem bardzo miło zaskoczony - bo do obecnych Suntourów nie da się tego amora porównać. Rozczarowuje tylko masa - jak na alu rurę sterową i cieniowane aluminiowe górne golenie oraz brak kąpieli olejowej 1900gram to bardzo dużo (katalogowe 1500 gram to śmiech na sali i nie wierzcie nikomu kto twierdzi, ze ten amor tyle waży). Pomiędzy bajki można też włożyć to, że w środku jest tytanowa sprężyna. Stal przyciągająca magnes aż miło.

Życie wewnętrzne amorka oceńcie sami.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#227
focker pisze: Nie ma plastikowych wsporników jak w Manitou. Wszystko z aluminium
no tak troche niedokonca masz tu racje, w manitou zaleznie od wersji widelcy byly takie tez wsporniki, modele niskie np black comp, do elite wlacznie faktycznie mialy plastikowe tloki itd, i nie zawsze to wytrzymywalo katowanie, ale juz wersje super i platinum, mialy wsio z alu...
focker pisze:Górne golenie fajnie cieniowane zaraz pod koroną jak w Manitou X-Vert.
x-vert nie ma cieniowanych goleni, sa jednorodne, jedynie miedzy korona a goleniami sa zastosowane takie tuleje , ktore sa wycieniowane i wyglada to jakby golen byla cieniowana

#228
Mówmy o amorach z podobnego okresu. Do 2001r. nawet Mars CL z karbonową podkową miał plastikowy wspornik tłoczyska komory powietrznej. O SXach czy innych SIXach z tamtego okresu nie będę wspominał. Niestety - w środku Mańki z tamtego czasu robiły na mnie zawsze wrażenie sporej tandety.

Co do X-Vertów - to chyba nie wszystkie są takie jak piszesz ;)
Obrazek

Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#229
nie nie wszystkie, ale raczej jedynie ta wersja je ma ;), i tandeta nazwalbym cos co sie nagminnie psuje, lamie itd, a nie ze alu to lux, a plastik to bee, szczegolnie ze to przeciez plastik to mocno naciagana nazwa, jest to jakies tworzywo, niewatpliwie wystarczajaco mocne, a jednoczesnie sporo lzejsze od alu, jedynie w wersjach z blokada skoku, czasem nie wytrzymywaly tloki, ale jedynie gdy ktos zapomnial blokady wylaczyc przed dziurami, i mowie o podobnycgh rocznikach, 2001 mars super, wszystko alu, ale mars elite juz z tworzywa, black super i platinum wsio alu, ale black elite plastik.... to na margionesie stwierdzenia ze plastik to zle :), a ten no niby fajny, ale klocek straszny i slizgi z plastiku wlasnie tez zadna wysoka technologia

#230
Może się uprzedziłem. Za dużo jednak widziałem Spyderów, w których nie dało się odkręcić od góry plastikowego wspornika, bo się gniazdo klucza obrobiło.

Jeśli chodzi o plastikowe (czy jak tam by ich nie nazwać) ślizgi to przypominam, że jako pierwsi to właśnie spece od Manitou takowych użyli. I w Manitou i Suntourach dobrze się to sprawdzało, jak widać na załączonych obrazkach. Amor nie wykazywał oznak serwisu (zapieczony na amen regulator) a mimo to golenie są nadal w idealnym stanie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#231
no spyder to odpowiednik indy, generalnie niziny ;)taki system slizgow do dzis w tandetnych suntourach jest stosowany, takaplastikowa tuleja na 2/3 dlugosci dolnych goleni, tyle ze w tych nowych to jest mocowane na zatrzaski i luzy ma juz jako nowe ;), w tym najwtrazniej nieco lepiej to zrobili

#232
Co do plastiku (tak, w języku polskim to jest poprawna nazwa na tworzywo sztuczne użyte np. w Manitou)
vs. aluminium to w wypadku Maga21 element prowadzący od pokrętła regulacji tłumienia na dół goleni waży w wersji alu jakieś 120g, w wersji plastik 108 bodajże gramów.
Różnica to 10%, ale te aluminiowe są zdecydowanie bardziej trwałe.

W Manitou - tu rzeczywiście bywa słabo, ale WD40 działa cuda (po tygodniach penetracji...)
--
Cypis

Marzocchi MX 100

#233
Tym razem od jednego z forumowiczów w łapki wpadł mi Marzocchi MX100.
Niby powinna to być konstrukcja bliźniacza do jakichś XC200 czy innych podobnych z tego okresu. Okazuje się jednak, że jego stopień skomplikowania bije inne amory tamtego okresu na głowę - a nawet dzisiejsze.

Kto rozbierał XC400 - XC700 ten wie, że tam poza regulatorem tłumienia nie ma żadnych ruchomych elementów. MX100 jest zupełnie inny - ma 3 obwody tłumienia i dwa sprężynowe zaworki.
Jeden zaworek odpowiadający za tłumienie dobicia jest w tłumiku, stanowiącym tradycyjnie część dolnych goleni. Drug zaworek ze sprężynką jest umiejscowiony na górnych goleniach (ostatnim zdjęciu - podniesiony palcem). Otwiera się, kiedy amor dobija i zamyka, kiedy amor odbija. Takiego rozwiązania nie widziałem w żadnym innym amorze. Do tego jest też standardowy dla serii XC obwód tłumienia odbicia w postaci dwóch małych dziurek w górnej goleni.

Żeby nie było za nudno - jest jeszcze jedna rzecz zupełnie niespotykana w innych amorach. To element na środkowym zdjęciu w najniższym rzędzie czwarty od prawej strony (między korkiem a segerem). Chyba nie trudno się domyślić, co to jest. Macie koncepcję?

Rozwiązanie uszczelek i górnego ślizgu typowe dla serii XC do modelu XC400 włącznie - czyli ślizg i uszczelka są wciskane do czarnego aluminiowego elementu, który następnie jest wkręcany w goleń. Jak dla mnie rozwiązanie miarę ok - dużo łatwiej rozebrać wideł wykręcając ten element, niż szarpać się z i wyrywać uszczelki z goleni. Niestety - masa jest w tym rozwiązaniu wyższa i dochodzi jeden oring więcej, który może się rozszczelnić.

Amor jest na tyle ciekawy i rokujący fajną pracę, że go na pewno całego odrestauruję i zapodam do jakiegoś roweru na jazdę testową. Jeden z najciekawszych widelców, jakie miałem. Niby podobny do serii XC - a wyprzedza ją o lata świetlne. A to przecież rok 1992 - 1993. Z drugiej strony - więcej elementów ruchomych - więcej możliwości awarii. Serwisowanie tego też z pewnością nie należało do łatwych.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#236
Czy ktos wie, co to za zolty widel? Nie znam firmy, czy to cos warte, czy to tylko tania atrapa amorka. Widac, ze elastomery zmienily juz stan skupienia.
Załączniki
3_f.jpg