#181
Dobrze widzę, że ta podkowa jest płaska od spodu, tj. nie ma wpustu między gniazda śruby i pivota? W Future Shocku też tak było? Nie wpływa to na sztywność?

Jak dobrze pójdzie, to załatwię sobie praktyki w odlewni na wakacje, a że chodzi mi po głowie temat podków to zbieram informacje ;] Jeszcze żebym wiedział z jakiego stopu Mg były lane podkowy, ale to chyba tylko spektrometr pomoże. Jedyne czego się obawiam, to że koszt przy małych ilościach wyniesie tyle gdzieś co używany mag... Może za parę lat ;]
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#183
Na zdjęciu jest podkowa z FSa - nie było w niej wypustu wchodzącego w miejsce w goleniach. Rożnicy w sztywności nie zauważałem.

Podkowy z magnezu były tylko w wersji SL - dlatego pękały jeszcze częściej niż zwykłe.
W ordynarnych wersjach Magach Maga podkowy były z aluminium.

Mocowanie pod sprężynę hamulców można zrobić samemu z blaszki. Wiertarka i szlifierka w dłoń :) Mi niestety nic takiego się nie wala.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#185
w sx ti , ta blaszka ma zegiecie pod katem 90 stopni, zeby sie nie obracala, i zapiera sie o podkowe, wiec mozesz taka zrobic, pewnie praktyczniejsze rozwiazanie

#188
Cześć i czołem.
Wiem, że o Magu 21 napisano juz wiele ale jednak wole się dopytać tutaj.
Otóż zacząłem nareszcie ujeżdżać nowy rowerej złozony na bazie ramy stumpa od Corriego. Rama jest OK. Bardzo wygodnie i szybko się jeździ. Na dniach założę temacik jak tylko fotki jakieś cyknę.
W rowerku pracuje wcześniej już wspomniany Mag 21. Wydaje mi się, że jest w dobrym stanie, ale charakterystyka jego pracy budzi pewne zastrzezenia. Wypunktuję kilka rzeczy i prosiłbym o podzielenie sie radami oraz opiniamu w tym temacie:

- klocki kantów trą o bręcz w czasie skręcania czy kolysania na boki. czy ten amor jest faktycznie taki wiotki? I jak temu zaradzić? Jakiś booster rozwiąże problem?

- tłumienie odbicia. nie wiem czy tak ten amor pracuje, ale strasznie dobija przy powrocie. pokrętła po kręceniu w prawo znajduja opór ale jakiejs specjalnej rożnicy nie czuję kiedy poklikam kilka razy w lewo.

- czy w tym amorku ustawia sia jaks sag czy cos takiego? czy być sztywny jak sie wsiadzie na rower na asfacie i dopiero ma zacząć działać w terenie?

Mam manual w pdf i czytałem temat Fockera o tym Magu ale generalnie jakos nie chce mi się go rozbierac jesli faktyczni etakiej potrzeby nie ma, bo może zwyczajnie brak mu kultury pracy w stosunku do nowoczesnych amorków, z którymi tez nie mam dużego doświadczenia. A szczerze mówiąc to tylko dwa razy jechałem na epiconie i rst1.
A może za ciężki jestem (78kg w ubraniu)?
Kurcze, prosilbym o jakieś sugestie bo zaczynam sie martwić powoli rozglądam sie za jakims sidem.
/// 4x Specialized /// ;)

#189
lukas pisze:- klocki kantów trą o bręcz w czasie skręcania czy kolysania na boki. czy ten amor jest faktycznie taki wiotki? I jak temu zaradzić? Jakiś booster rozwiąże problem?
Mam Maga z aluminiowymi goleniami w Wheelerze, którego sprzątnąłem Ci jakiś czas temu sprzed nosa i u mnie było tak samo. Kumpel doregulował hamulce i jest git więc zakładam że u Ciebie problem również da się rozwiązać w podobny sposób.
Co do reszty nie mam niestety pojęcia. Ale to że amorek jest wiotki to już chyba na forum pisano ale ręki nie dam sobie uciąć. Chyba właśnie moja wersja Mag-a z 1994 roku była bardziej wiotka aniżeli wersje ze stalowymi goleniami.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#190
jak pisał nie raz Focker - Mag to jedyny bądź jeden z niewielu amorów z tamtych lat ze sprężyną negatywną - stukać więc nie powinien
wiotkawy jest, ale canti mają na tyle duży zakres ruchu, że ocierać nie powinny...
ch-ka pracy jest toporna niezależnie od tłumika (ale generalnie im młodszy, tym kultura pracy wyższa - RS stale nad tym pracowal ) - to nie jest jednak widelec poprawiający komfort, tylko trzymający koło przy ziemi na dużych wykrotach

Tyle mnie Focker nauczyl, ale pewnie doda coś jeszcze
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#191
Generalnie z moich obserwacji to Mag jest nieczuły strasznie. Typowo sportowy sprzęt, wyłapuje tylko duże nierówności, jak chcesz zajebistej czułości to bierz bombera sprężynowego. Ja Maga sprawiłem Żonie i szczerze mówiąc pod lekką kobietą to on prawie wcale nie pracował. ALE! Na forum jest instruktaż Fockera dotyczący tuningu Maga. Wszystko wyłożone jasno. Zrobiłem Magowi operację plusz, trochę zwiększyłem skok, dobrałem poziomy oleju wg manuala dla lekkiego jeźdźca. Teraz Mag działa naprawdę fajnie, odpowiednie ciśnienie i pracuje jak współczesny amor(wiadomo, że dalej nie jest to bomber ale jest naprawdę nieźle). Co do sztywności to niestety ale nie grzeszy nią i przy swojej wadze to poczujesz. Jak ja na niego wsiadam (88kg) to gnie się jak makaron i generalnie bałbym się na nim jeździć w jakieś tereny. Wideł dla lekkich osób raczej.

#195
dzialalo i to bardzo dobrze, nieco inne zachowanie niz teleskopowce, ale swietna czulosc , bardzo fajnie polyka np kmrawezniki, jezdzilem dosc dluuugo na noleenie i meega fajne rozwiazanie

#196
Dla mnie AMP ma jedną wielką wadę - podczas ugięcia koło cofa dość mocno i to bardzo zmienia zachowanie ramy, szczególnie na wyboistych zakrętach. Ciężko przewidzieć, jak zachowa się rower w ugięciu bliskim maksymalnego - ze dwa razy miałem taką sytuacje w szybkim zjeździe i podziękowałem za to rozwiązanie. To jest w sumie ścigancki sprzęt - zamiast komfortu postawiono na masę, sztywność (jeśli nie ma luzów na sworzniach) oraz na brak bujania, pompowania i nurkowania przy hamowaniu. Szczególnie trzy ostatnie cechy wynikają z konstrukcji amora i są spowodowane właśnie tym, że koło się lekko cofa przy ugięciu. Wiadomo - coś za coś. To są największe zalety tych amorów.
Jeśli jednak masz luzy, to amor klekocze jak bocian na ściernisku.

Na Noolenie nie jeździłem, więc się nie wypowiadam.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#197
ja z kolei nie jezdzilem na amp, noleen owszem tez nieco sie cofa kolo, ale to kwestia przyzwyczajenia, w noleenach jest sporo skoku, a dzieki wlasnie cofaniu krawezniki po 10cm, lyka jakby nic nie bylo, dodoatkowo, kompletnie nie nurkuje przy hamowaniu, baaardzo sztywny bocznie, ja bylem mega zadowolony, a kumpel ktory ode mnie kupil wheelera z tym noleenem do tej pory jest mega szczesliwy

#200
Karbonowy wygląd jest mylący. Myślałem, że to coś lepszego.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#201
fonika pisze:Witam, może kogoś zainteresuje ciekawy amorek z 1993 rok
Linki z portali aukcyjnych umieszczamy w AUKCJE RETRO EBAY, ALLEGRO etc.
Ten dział służy do dyskusji o konkretnych sprzętach, porady etc.

Poza tym przeczytaj uważnie regulamin forum bo 1-szego posta nie zaczyna się od ogłoszenia lecz od przywitania z innymi członkami forum...
Ostatnio zmieniony 2013-07-17, 20:01 przez Skeevo, łącznie zmieniany 1 raz.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#203
Oki ;-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#204
nie wiem czy maniek 4-ty byl prezentowany, wiec wklejam kilka fotek amorka w perfekcyjnym stanie, oczywiscie tradycyjnie bez elastomerow, te zmienily sie w kisiel ;) , trzeba nowe, reszta jakby wcale nie jezdzila, tylko czas zrobil nieco swoje, pytanie przy okazji jaki wymiar powinny miec te elastomery, wchodzi ich 6 na strone, ale z tych co zostaly , nie da sie wymiary zlapac, bo sie sklepaly i napecznialy ;)
Ostatnio zmieniony 2013-11-03, 15:16 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#205
Średnica elastomerów - 20mm.
Twardość - 55, 65, 85 ShA
O średnicy, twardości elastomerów rozprawialiśmy tutaj:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... &start=135

A o Mańkach 1-4 tutaj:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... ght=magnum
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#206
ale wnetrza z 4-ki tam nie ma wiec albo mozna przkleic, albo moze byc i tu, pieknie to wszystko wykonane, poprostu bizuteria,a golenie gorne sa jak w nowszych widelcach pokryte warstwa teflonowa,dlaczego dzis nikt tak nie maluje/anoduje napisow i logo marki, poprostu malyna, jakby naniesione aerografem, ale to wsio chyba jest anoda, tylko tlumienie jedynie cierne, ale przy tak ogromnym skoku, zupelnie wystarczajace, na mozo comp, cale karkonosze zjezdzilem, wiec na tym bez kloppotu sie da ;), a co do pytania o elastomery, to ich twardosci i srednice znalem, potrzebuje tylko informacji o dlgosci/wysokosci kazdego z 6 kawalkow

#207
Pamiętam, ze kiedyś rozmawiałem z Aldkiem, co trzeba zrobić, żeby Maga przerobić na koła 24". Doszliśmy mniej więcej do wniosków takich, jak ten pan:
http://faqload.com/faqs/bicycle-compone ... dification
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#210
od spodu 2 srubki na imbus 4mm, rozlozysz widla na pol i wszystko bedziesz widzial
Ostatnio zmieniony 2013-11-03, 15:16 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.