Witam Panowie :)
Korba Ritchey Logic Compact 32-46 + Kaseta XT 11-28
co sądzicie o tym pomyśle (czy ma rację bytu) ?
Proszę o plusy i minusy.
Jazda praktycznie tylko Poznań i okolice.
Pozdrawiam
jointt
#2
...zaraz bo się zakręcilem - compact to micro? własnie może ktoś mi wyjasni wszystkie rozmiarówki rozstawu tarcz i jak się one nazywają i wszystkie skróty, plizzzz!
a wracają do tematu
na średnio płaskie w zupełności starczy, chociaż duża rozbierznośc 32/46 ale przynajmniej na szosie jesteś miszcz. a jestem FANEM 2x8 i mialem już wszelkie kombinajce nawet raz na Xc startowałem z takimi przełożeniami 32/42 x 12-25 i porażka, nie dokończyłem wyścigu. ale np w górach 10 dni śmigałem na 32/42 x 11-28 więc da radę. a widziałem nawet gościa co miał z przodu w korbie ROOX o rozstawie 110/74 koronki 44/26.
także joint jest to całkiem dobra kombinacja, taka własnie na Poznań i okolice, jakby miały byc góry to może zabraknąc z tyłu 32 albo z przodu czegos mniejszego
a wracają do tematu
na średnio płaskie w zupełności starczy, chociaż duża rozbierznośc 32/46 ale przynajmniej na szosie jesteś miszcz. a jestem FANEM 2x8 i mialem już wszelkie kombinajce nawet raz na Xc startowałem z takimi przełożeniami 32/42 x 12-25 i porażka, nie dokończyłem wyścigu. ale np w górach 10 dni śmigałem na 32/42 x 11-28 więc da radę. a widziałem nawet gościa co miał z przodu w korbie ROOX o rozstawie 110/74 koronki 44/26.
także joint jest to całkiem dobra kombinacja, taka własnie na Poznań i okolice, jakby miały byc góry to może zabraknąc z tyłu 32 albo z przodu czegos mniejszego
#3
Pięcioramienne:YvesMoi pisze:...zaraz bo się zakręcilem - compact to micro? własnie może ktoś mi wyjasni wszystkie rozmiarówki rozstawu tarcz i jak się one nazywają i wszystkie skróty, plizzzz!
a wracają do tematu
na średnio płaskie w zupełności starczy, chociaż duża rozbierznośc 32/46 ale przynajmniej na szosie jesteś miszcz. a jestem FANEM 2x8 i mialem już wszelkie kombinajce nawet raz na Xc startowałem z takimi przełożeniami 32/42 x 12-25 i porażka, nie dokończyłem wyścigu. ale np w górach 10 dni śmigałem na 32/42 x 11-28 więc da radę. a widziałem nawet gościa co miał z przodu w korbie ROOX o rozstawie 110/74 koronki 44/26.
także joint jest to całkiem dobra kombinacja, taka własnie na Poznań i okolice, jakby miały byc góry to może zabraknąc z tyłu 32 albo z przodu czegos mniejszego
Standard 110/74 mm
Microdrive (Compact) 94/58 mm
Czteroramienny 104/64 mm.
Dzięki za szybką odpowiedż
No to mnie ucieszyłeś :)
Składam właśnie dla Żony na nowy sezon Kone Lava Dome ze sztywnym Project Two i w związku z tym faktem zastanawiałem się nad kupnem korby, ale w takim razie wrzucę jej Ritchey-a Pro, którego mam w Hammer-ze, a sobie zainstaluję leżącego w pudełku Logic-a.
Co sądzisz o zmianie kasety na 9rz. XT 11-32 ?
Pozdrawiam
joint
#4
2 X9 to dobry pomysła na lekką osobe i moncną,
Tył w zależności od wytrenowania.
Normalnie daje sie 11-34, przód 44/29
Tył zależy takze od terenu, bo jak lekki wyścig to lepiej dać mniej od góry - przełożenia gęściejsze, lepsze.
W systemie 2 blaty z przodu można założyć przerzutke tył z krótkim wózkiem.
Ogólnie system jest prostszy, ale trzeba dobrać pakiet aby dobrze obsługiwała korba tył.
Tył w zależności od wytrenowania.
Normalnie daje sie 11-34, przód 44/29
Tył zależy takze od terenu, bo jak lekki wyścig to lepiej dać mniej od góry - przełożenia gęściejsze, lepsze.
W systemie 2 blaty z przodu można założyć przerzutke tył z krótkim wózkiem.
Ogólnie system jest prostszy, ale trzeba dobrać pakiet aby dobrze obsługiwała korba tył.
#5
Dzięki Piotrze,Piotr pisze:2 X9 to dobry pomysła na lekką osobe i moncną,
Tył w zależności od wytrenowania.
Normalnie daje sie 11-34, przód 44/29
Tył zależy takze od terenu, bo jak lekki wyścig to lepiej dać mniej od góry - przełożenia gęściejsze, lepsze.
W systemie 2 blaty z przodu można założyć przerzutke tył z krótkim wózkiem.
Ogólnie system jest prostszy, ale trzeba dobrać pakiet aby dobrze obsługiwała korba tył.
wiem że bierze się 44/42-29 albo 44-30. Jako, że miałem ramiona od R Logic-a które jeżdziły z 2x9, swego czasu poszukiwałem koronek o takiej ilości zębów, ale okazyjnie kupiłem 46 i miałem już 32 więc taki zestaw złożyłem i dlatego zastanawiam się czy będzie OK.
Napisałem do "Poręby" prośbę o ofertę cenową na zestaw Stronglight-a lub Specialites TA, ale jak mi "zaśpiewali" cenę to podziękowałem.
Niestety na rynku wtórnym jest tego bardzo mało.
Pozdrawiam
joint
#6
Yves - tak sie po prostu nazywal ten model;)joint pisze:Korba Ritchey Logic Compact 32-46
znajomy uzywa 38/48 z kaseta 12-30, GT karakoram - ale na slick'ach - w formie roweru treningowego podobno spelnia swoja misje.
w zasadzie bym sie nie przejmowal - jesli ma na tym 2x8 jezdzic dzieweczka, to tym bardziej - predzej zejdzie z roweru nizli by miala walczyc na podjezdzie;P
#7
Ale w sumie Yves słusznie zauważył - 32 przypisane jest do micro (standard ma za szeroko śruby aby środek wyszedl mniejszy niż 34) a 46 jest przeważnie kojarzone ze standardem (nie spotkałem się aby seryjnie takie koronki były gdzieś zakładane, a jako "tuningowe" to i nawet 48 na micro widziałem )
Co do samego systemu - ja używam 2x8 (29/44 -> 11-32) i jest to zestaw uniwersalny od górskich maratonów poprzez wycieczki i wypady terenowe do spokojnej szosy (na wąskich slickach brakuje czasem...)
W Twoim wypadku myślę że zestaw powinien wystarczyć jeśli faktycznie nie planujesz ostrych górskich wypadów Spróbuj może zorientować się u Poręby o koronkę 30T - jak ja kupowałem była 2x tańsza niż 29T Tyle że jeśli byś się na takową zdecydował to niestety czeka Cię blat 44 (przy 46 duży przeskok i dziura w napędzie przy zmianie przodem oraz kiepska możliwość ustawienia FD tak by łańcuch nie "harował" przy skrajnych koronkach tyłu)
Technicznie 46/32 myślę że spokojnie obskoczy - to nawet mniejsza różnica niż popularne 29/44, jeśli lubisz jeździć bardziej miękko to może kaseta 12-32 będzie tańszą opcją (używane M900 przyjmujące nowy łańcuch kupiłem ostatnio dla kumpla za 90zł na alledrogo, to mniej niż samo 29T u Poręby)
Co do samego systemu - ja używam 2x8 (29/44 -> 11-32) i jest to zestaw uniwersalny od górskich maratonów poprzez wycieczki i wypady terenowe do spokojnej szosy (na wąskich slickach brakuje czasem...)
W Twoim wypadku myślę że zestaw powinien wystarczyć jeśli faktycznie nie planujesz ostrych górskich wypadów Spróbuj może zorientować się u Poręby o koronkę 30T - jak ja kupowałem była 2x tańsza niż 29T Tyle że jeśli byś się na takową zdecydował to niestety czeka Cię blat 44 (przy 46 duży przeskok i dziura w napędzie przy zmianie przodem oraz kiepska możliwość ustawienia FD tak by łańcuch nie "harował" przy skrajnych koronkach tyłu)
Technicznie 46/32 myślę że spokojnie obskoczy - to nawet mniejsza różnica niż popularne 29/44, jeśli lubisz jeździć bardziej miękko to może kaseta 12-32 będzie tańszą opcją (używane M900 przyjmujące nowy łańcuch kupiłem ostatnio dla kumpla za 90zł na alledrogo, to mniej niż samo 29T u Poręby)
#8
No wlasnie ja tu widze najwiekszy problem. Przegladalem korby MTB Shimano i wiekszosc jest dedykowana do suportow 110-113 - tylko te najstarsze LX (550), XT i DX na kwadrat sa do suportow 122. Wiec jesli chcialbym zrobic linie lancucha ok 43-45 (tak zeby duza zebatka korby byla blizej srodka kasety niz srednia, to powinien zalozyc wklad ok 1cm krotszy niz ten dedykowany. A o suportach 100mm to przynajmniej ja nie slyszalem.Piotr pisze:Ogólnie system jest prostszy, ale trzeba dobrać pakiet aby dobrze obsługiwała korba tył.
Rozwiazaniem moze byc cos z tanszych grup (np Alivio - ktore jest na 122), pytanie tylko czy jesli zalozy sie suport krotszy o 10-12mm to czy nie pojawia sie problemy z dopasowanie (ocieraniem) poszczegonych elementow.
Probowal ktos tak robic ? Zebatki od wyzszych grup pasuja ? (nie chodzi mi roztaw srub tylko czy nie ma jakis "kruczkow", np specycficznego ksztaltu wokol otworu na srube) ?
PS. Pozostaje jeszcze rozwiaznie - w miejsce sredniej zebatki zamontowac duza, ale ja to odrzucilem od razu ze wzgledu na nieciekawy wyglad - choc to chyba jedyne rozwiazanie w przypadku nowych korb octalink lub z zintegrowanych.
#9
Ja w moim napędzie mam korbę XT 739 dedykowaną oryginalnie do suportu 110/113, założoną na 107
Napęd działa jak ma działać - środek kasety wypada pomiędzy przednimi koronkami, łańcuch przyciera o wózek dopiero na drugiej zębatce od góry przy blacie, oraz na najmniejszej przy "środku" (przy założeniu że nie używam takich przełożeń mogę powiedzieć że nic nie ociera )
Napęd działa jak ma działać - środek kasety wypada pomiędzy przednimi koronkami, łańcuch przyciera o wózek dopiero na drugiej zębatce od góry przy blacie, oraz na najmniejszej przy "środku" (przy założeniu że nie używam takich przełożeń mogę powiedzieć że nic nie ociera )
#10
Z tym centymetrem to przesadzasz, to zaledwie pare mm wystarczy krótszy.
Średni wystarczy ok 4-5 mm, czyli pakiet o stopień krótszy powinien wystarczyć.
Duży zamiast średni daje sie w przypadku singla.
Średni wystarczy ok 4-5 mm, czyli pakiet o stopień krótszy powinien wystarczyć.
Duży zamiast średni daje sie w przypadku singla.
#11
uzywajac manetki z mikroindeksem (czyli oprocz gripow jeszcze np. R440, albo stare RF z grup M550, MT60,M730) zapominasz o problemie ocierania lancucha o wodzik fd;)skolioza pisze:łańcuch przyciera o wózek dopiero na drugiej zębatce od góry przy blacie, oraz na najmniejszej przy "środku"
#12
Szosa ma linie 43,5-45 i do tego chcialbym dojsc - czyli zeby z linii 50 zrobic 45 trzebaby w sumie suport miec 1cm krotszy. Ale ...... poszedlem sprawdzic to z korbami ktore mam - lx 550 - dedykowane 122 - zalozylem suport 110 i d... srednia zebatka (36) obciera sie o tylnie widelki. Moze przy standardzie micro i zebatce 30 nie byloby tego efektu ale nie wiadomo ...
#13
no wiesz to trochę inna kwestia - dla 550 122 to był najkrótsza polecana oś, korby są proste (nie profilowane) więc coś je musi zdystansować od ramy A i średnia zębatka to min 34T więc potrzebuje więcej miejsca Inaczej będzie jak założysz 107 dla korb dedykowanych do 113 i do tego z mniejszą niż fabryczna koronką
#14
Z tego co znalazłem w Ritchey-u P-20 Pro, w napędzie 2x9 zastosowano właśnie suport o długości 107mm.
#15
To wiem, przy tym ustawieniu przesuwasz linie o 3 mm, a ja probowalem o 6 mm i wychodzi na to ze troche za duzo chcialem ....skolioza pisze:Inaczej będzie jak założysz 107 dla korb dedykowanych do 113 i do tego z mniejszą niż fabryczna koronką
#16
Fabrycznie w Rocky Mountain Hammer Race był napęd 3x9 tzn. korba Race Face Prodigy 22/32/42 i kaseta 11 - 32. Długość osi suportu w tym układzie wynosiła 113mm.
Czy wkład suportu o długości osi 107-108 mm w układzie Ritchey Logic 32/46 i kaseta 11-28 będzie w tym przypadku OK ?
Jaką przednią przerzutkę możecie mi poradzić do obsługi 46T (górny ciąg) ?
Pozdrawiam
joint
Czy wkład suportu o długości osi 107-108 mm w układzie Ritchey Logic 32/46 i kaseta 11-28 będzie w tym przypadku OK ?
Jaką przednią przerzutkę możecie mi poradzić do obsługi 46T (górny ciąg) ?
Pozdrawiam
joint
#17
IMO będzie działać, nie sądzę aby Ritchey drastycznie różnił się "geometrią" korb od Shimano (kwestia ocierania o którym wspominał Jastrzomb przy drastycznych redukcjach długości osi) Taka zmiana długości (6mm) jest o tyle dobra, że środek korby wypada mniej więcej na środku kasety
Co do FD - chciałoby się rzec FD-M901 ale z dostępnością nie musi być różowo Generalnie z Shimano do roku 93 włącznie każda przerzutka MTB była dedykowana dla 46/8 (i były to komponenty nie do za******a jak mawiają), ja swego czasu jeździłem także na mikrodrajwowym XT (FD-M73?) z 46 i nie "rzęziła" (ale co do tego, to pewnie Piotr, zgodnie z wytycznymi Shimano, zaraz napisze "że to nie po bożemu" )
Co do FD - chciałoby się rzec FD-M901 ale z dostępnością nie musi być różowo Generalnie z Shimano do roku 93 włącznie każda przerzutka MTB była dedykowana dla 46/8 (i były to komponenty nie do za******a jak mawiają), ja swego czasu jeździłem także na mikrodrajwowym XT (FD-M73?) z 46 i nie "rzęziła" (ale co do tego, to pewnie Piotr, zgodnie z wytycznymi Shimano, zaraz napisze "że to nie po bożemu" )
#18
Długość pakietu dobierzesz do korb , załóż na stary i zobacz.
Przerzutka, prwie wszystkie nowe są przystosowane do wszystkich blatów.
Starsze modele miały opisy.
Przerzutka, prwie wszystkie nowe są przystosowane do wszystkich blatów.
Starsze modele miały opisy.
#20
Lubie kolesi, w aukcji jest napisane teraz tylko 40 zl a aukcja jest wystawiona za 60 .......
Kiedys kupilem u nich siodlo, przyslali inne bo to co zamowilem sie juz skonczylo, 2 miesiace sie ze zwrotem meczylem
Kiedys kupilem u nich siodlo, przyslali inne bo to co zamowilem sie juz skonczylo, 2 miesiace sie ze zwrotem meczylem
#21
Gdyby ktoś był zainteresowany, to mam ciekawostkę.
Jeszcze rok temu w Wieluniu w sklepie Janka Majchrowskiego (na rynku) były manetki do systemu Ritcheya 2x9 w cenie 29zł.
To są czarne Sachs PG Wavey z przełożeniami 2x9 (prawa to normalna ósemka z dodatkowym biegiem) i logo Wielkiego Toma.
Od roku tam nie bylem, ale wątpię żeby się sprzedały.
Wiadomo - same manetki tu niewiele dadzą, ale jeśli ktoś potrzebuje do kompletu - może to być dla niego przydatne.
Jeszcze rok temu w Wieluniu w sklepie Janka Majchrowskiego (na rynku) były manetki do systemu Ritcheya 2x9 w cenie 29zł.
To są czarne Sachs PG Wavey z przełożeniami 2x9 (prawa to normalna ósemka z dodatkowym biegiem) i logo Wielkiego Toma.
Od roku tam nie bylem, ale wątpię żeby się sprzedały.
Wiadomo - same manetki tu niewiele dadzą, ale jeśli ktoś potrzebuje do kompletu - może to być dla niego przydatne.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#23
Kurcze - miałem tam zajrzeć, ale ciągle mi nie po drodze.
Poniżej link do jego strony- można zadzwonić i zapytać.
http://www.majchrowski-rowery.com.pl/
Ja jednak w najbliższym czasie nie dam rady tam zaglądnąć.
Poniżej link do jego strony- można zadzwonić i zapytać.
http://www.majchrowski-rowery.com.pl/
Ja jednak w najbliższym czasie nie dam rady tam zaglądnąć.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#24
Jak widać z moich wyprzedazy mam zębatke tylną do tego systemu, manetki by sie przydały, byłby komplet - daj znać w jakiej cenie.
A jeszcze brakuje specjalnej nakretki na kasete - tak dłuższa.
Manetki R 2 x 9 nie chodzą z kasetami 9 .
A jeszcze brakuje specjalnej nakretki na kasete - tak dłuższa.
Manetki R 2 x 9 nie chodzą z kasetami 9 .
#26
Odświeżając temat:
fotki z ebaja -
spodobał mi się ten idej -
ma ktoś może tą zębatkę 33t albo lekką korbę compact z blatami 28 / 42?
fotki z ebaja -
spodobał mi się ten idej -
ma ktoś może tą zębatkę 33t albo lekką korbę compact z blatami 28 / 42?
--
Cypis
Cypis
#27
A tak btw, to za ile poszedł ten set 2x9 na ebaju? Koleś ma zębatę z tytanu, czyli wersję Pro, skubaniec. Zębatę z przodu też pewnie drań ma pro, na 44 zęby...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#28
"What is included is a 42t Pro outer chainring, 29t steel inner chainring, 33t Pro steel cassette cog, 33t WCS titanium cassette cog, and a pair of Ritchey/Sachs 2x9 twist shifters. Everything included is new and unused except the 29t inner chainring which I used on a couple of rides but otherwise is in excellent condition."
czaiłem się z $100... poszło za $202,50
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... &viewitem=
aldek, z
http://www.oldmountainbikes.com/catalog ... onents.pdf
wynika, że zarówno w wersji Pro jak i wyższej WCS przednia większa zębatka była w wersjach 42 i 44T,
różniły się stopem aluminium 6061 vs. 7075.
czaiłem się z $100... poszło za $202,50
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... &viewitem=
aldek, z
http://www.oldmountainbikes.com/catalog ... onents.pdf
wynika, że zarówno w wersji Pro jak i wyższej WCS przednia większa zębatka była w wersjach 42 i 44T,
różniły się stopem aluminium 6061 vs. 7075.
--
Cypis
Cypis
#29
Niezupełnie ściśle się wyraziłem, chodziło mi o to, że 44T jest trudniej dostępne. Ja mam np. dwie 42, a 44 nie widziałem w PL ni razu
Pilnuj tego ebaja. Może nabywca, skoro ma dwie 33, to tę jedną, stalową, wystawi. Wiesz, tytaniarze tak mają, że u nich musi być wszystko z tytanu, więc może i wystawi resztę
Pilnuj tego ebaja. Może nabywca, skoro ma dwie 33, to tę jedną, stalową, wystawi. Wiesz, tytaniarze tak mają, że u nich musi być wszystko z tytanu, więc może i wystawi resztę
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#30
zwrociliscie uwage, ze w katalogu na niektorych zdjeciach canti wcs polaczone sa z kl-manetkami m950 ?