#2
Nich Ci gość zrobi zdjecie tej kasety- pająka w tym miejscu gdzie jest opisany model.
Te zdjecia z Allegro raczej nic nie widać bo koloru nie mają
Róznica jest taka ze XT zawsze miały pająki srebrne, a XTR-y szare bądż pierwsze modele tytanowy kolorek pajka.
Faktem jest że XTR miła rozchlast 12-32 i to była najlepsza kaseta- najlepsze stopniowanie do jazdy w górach.
Stopień zuzycia - w sumie mało co widać jak pisałem ze zdjeć, najlepiej widać po założeniu nowego łańcucha niestsety.
www.velotech.pl

#4
Jastrzomb pisze:Ciekawe czy moj STX obsluzylby kasete 32 - pamietam ze niektore stary przerzutki byly dedykowane do maks 28
rd ze srednim wozkiem spokojnie obsluguje 32z
rd z krotkim jeszcze jako tako, powiedzmy ze sie da (byl o tym temat na lb;)

Nie przejmowalbym sie zuzyciem kasety, nie wyglada az tak zle, a jesli bedziesz mial do niej ze 3 lancuchy uzywane, to spokojnie minimum sezon posluzy...

Pierwszy XTR M900 nie posiadal kasety z tytanowymi zebatkami - dopiero w wersji M95x byly tarcze tytanowe w obrebie 3 najwiekszych tarcz

pzdr
Obrazek

#5
Jastrzomb pisze:Ciekawe czy moj STX obsluzylby kasete 32 - pamietam ze niektore stary przerzutki byly dedykowane do maks 28
Moje osobiste doświadczenie jest takie że ta przerzutka działa dobrze do 28T
Na 32T też wrzuca bez problemu, ale sprężyna nie odciąga jej dostatecznie dobrze od zębatki i górne kółko "idzie" po koronce Przy jeździe w niczym to nie wadzi (przynajmniej nie zauważyłem) natomiast przy obrocie korbami do tyłu łańcuch lubi poszaleć.... :-(

Acha... no i będzie to XTR nie XT - najmniejsza koronka to 12T (XT było 11-28, 11-30, nigdy 12-32)
Kolega kupił taką kasetę tylko starszą (pierwsze 900-tki były w pełni rozkręcane, ta jest nitowana) w podobnym wizualnie stanie i na niewiele używanym łańcuchu śmiga - na nowym nie próbował
Natomiast faktycznie najlżejszą kasetą XTR 8s była 950 - różnica do 900 o ile mnie pamięć nie myli to ok 100g (950 to~~260g)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#8
skolioza pisze:Natomiast faktycznie najlżejszą kasetą XTR 8s była 950 - różnica do 900 o ile mnie pamięć nie myli to ok 100g (950 to~~260g)
no wlasnie znalalzem informacje, ze wersja m900 z tytanowymi zebatkami istaniala, ale dopiero od 98r! waga dla 11-30 z alu lockringiem 209g bardzo podobnie M950 z 02r 11-30 z alu lockringiem 211g

ale nie jest tak zle z ta waga - mam te M952 (9s) 12-34 z 99r i faktycznie ich waga jest powalajaca w granicach 230g (niestety mam locka od m770 wiec nie mozna mowic o w pelni orginalnym zestawie;) - ale pomyslcie - jeden rzad zabkow wiecej i to o 34z czyli sporej srednicy i tylko 20g roznicy!!! (stopniowanie 12-30 jest niemal identyczne co 12-34, nie liczac tego ostatniego 34-zebowego rzedu;)
Obrazek

#9
A to mnie zaskoczyłeś....
aż sprawdziłem co ja mam za kasetę w rowerze.... ale mam M950 z tytanowymi 3ma największymi zębatkami 12-32, i jak ją kupowałem to był to najlżejszy ósemkowy XTR (może coś pochrzaniłem z wagą, może to nie 260g....)
A M900 w 98 roku? przecież w 99 była już dziewiątka, to kiedy miałaby istnieć M950 8s????????

EDIT: kurcze..... nurtowała mnie ta kaseta - przeglądnąłem na szybko katalogi i CS-M900 odeszła wg nich wraz z niebieskim XTRem (czyli ostatni rok to 95) a wraz z grafitowym była CS-M950 (8s 96-98) i od 99 już 9s....
wrzuć jakiegoś skana Zimniasty ablo co bo mnie skręca z ciekawosci :shock:
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#10
Mysle, ze to jest moje niedopatrzenie i przepisywanie tego co podaja (w sumie calkiem powazne) strony - ww..dokladnie tam odnalazlem owa informacje o tym m900 ti z 98r...

ale zmierzalem do tego, iz tytanowe zebatki pojawily sie pozniej niz w m900 z 92r;) i mam nadzieje, ze to jest jasne;P
Obrazek

#12
1992 8 speed
CS-M900-8
grupa P - 12-32 waga 332 g
grupa Q - 12-28

1993 8 speed
CS-M900-8
grupa - P - 12-32 waga 332 g
grupa - Q - 12-28

1994 8 speed
CS-M900-8
grupa P - 12-32 - waga 332 g
grupa Q - 12-28

1995 8 speed
CS-M900-8
grupa P - 12-32 waga 316 g
grupa Q - 12-28

1996 8 speed
CS-M950 system kompatybilny z łańcuchem IG
W ofercie pozostała także kaseta CS-M900-I - waga 316 g P grupa
grupa - P - 12-32 tytanowe koronki 24,28,32 waga 232 g
grupa - Q - 12-28 tytanowe koronki 26.30

1997 8 speed
CS-M950 system kompatybilny z łańcuchem IG
grupa P - 12-32 - waga 232 g
grupa AK - 11-30
3 największe koronki tytanowe

1998 8 biegów
CS-M950 system kompatybilny z łańcuchem IG
grupa P - 12-32 waga 232 g
grupa AK - 11-30
W każdej grupie 3 największe koronki tytanowe
Dostepne także kasety CS-M900 I

1999 9 speed
cs-m952 system super narrow HG
grupa - AP - 12-34 zebatki 23.26,30,34 tytanowe, waga 235 g
Cecha charakterystyczna 3 spidery, czyli nośniki zębatek.

2000 9 speed
system super narrow HG
CS-M952 - 3 pająki, grupa AP 12-34 - 23,26,30,34 tytanowe waga 235 g
CS-M953 - 1 pająk, grupa AP 12-34 - 23,26,30,34 tytanowe waga 262 g
Ostatnio zmieniony 2009-12-04, 09:00 przez Piotr, łącznie zmieniany 1 raz.
www.velotech.pl

#13
To ja z ciekawości w temacie (nawet rozmawialiśmy o tym na ostatnim wyjeździe)
Co rozumiesz przez
CS-M950 system kompatybilny z łańcuchem IG
XTR z tego co mi wiadomo zawsze był oparty o system HG, łańcuch dedykowany to zawsze HG90, nigdy też na żadnym komponencie nie widziałem tej charakterystycznej czerwonej naklejki (ta co prawda mówiła nie o kompatybilności z IG ale o "IG chain only")
czy zatem kaseta 8s 950 była jakoś specjalnie przystosowana aby współpracować z oboma systemami?
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#16
1. Skolioza, ja ma wzrok dobry i zazwyczaj nie pisze rzeczy bez pokrycia.
W latach 96-98 były stosowane łańcuchy systemu IG i to praktycznie w każdej grupie osprzętu, przecież na skanach jak byk jest wpisany model łańcucha z oznaczeniem IG !!!
W grupach od STX w dół były nawet naklejki na przerzutkach - IG CHAIN COMPATIBLE.

A teraz uzupełnienie rocznika 98 - powyżej w poście.
www.velotech.pl

#17
Piotr pisze:1. Skolioza, ja ma wzrok dobry i zazwyczaj nie pisze rzeczy bez pokrycia.
W latach 96-98 były stosowane łańcuchy systemu IG i to praktycznie w każdej grupie osprzętu, przecież na skanach jak byk jest wpisany model łańcucha z oznaczeniem IG !!!
W grupach od STX w dół były nawet naklejki na przerzutkach - IG CHAIN COMPATIBLE.

A teraz uzupełnienie rocznika 98 - powyżej w poście.
Nie zarzucam Ci pisania bzdur - ja wszystkich rozumów nie pozjadałem i mogłem takiego łańcucha po prostu nie widzieć Zamiast się unosić wklej proszę jakiś skan na którym będzie łańcuch IG 90 8s (bo na dotychczasowych w "skanach katalogów" takiego nie widziałem)
Acha - rozmawiamy o grupie XTR i kasecie M900/M950 i na tym się skupmy - to że IG było w Alivio i STXie jest oczywiste i nie ma dla tego tematu żadnego znaczenia :-P

EDIT: Mea culpa - na skanach jest IG90, nie wiem czemu ostatnio widziałem tam oznaczenia HG Dotarłem też do opisu kasety - kaseta zębatek HG przystosowana do współpracy z łańcuchem IG, czyli tak jak pisałeś
Dziwi mnie natomiast, czemu nie zrobili całości IG, skoro zdecydowali się na stosowanie takiego łańcucha
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#18
Wybacz , ale nie moge prowadzic każdego za ręke i pokazywać paluchami :roll:
Po drugie, ja czasem pisze posty skrótowo - mysli i nalezy je dokładnie czytać, a zdjecia oglądać także.
Co do systemu - nie wiem zadaj pytanie w Shimano moze będą znali odp. że 3 lata tłukli beznadziejne łańcuchy co sieszybko rozciagały.
W tamtych latach wtedy ludzie zaczeli szerzej stosować z tego powodu łańcuchy Sramowskie bo były trwalsze.
System IG posiadła w nazwach produktów cyferke 1 albo myslnik i I np w kasetach.
Jednakze całość pracowała czy to HG cy IG na krzyż całkiem ładnie.
W katalogach serwisowych które mam bo musze mieć jako serwis są tabelki kompatybilnosci i niekompatybilności systemu, ale w życiu bywało także wszystko pracowało ze soba jakkolwiek.

P.S.
Nie skacze po nikim i niczym, tylko skrótowo na szybko wyjaśniam.
Jesli znajde czas w okresie światecznym to uzupełnie skany katalogów o opisy w miare mozliwości.

Na ewentualne pytania odpowiem także w miare dostępu do literatury i opisów jakie mam.

To co wypisałem w poście powyżej - roczniki tak jest i tak było.
www.velotech.pl

#19
Piotr pisze:Wybacz , ale nie moge prowadzic każdego za ręke i pokazywać paluchami :roll:
.
Nie wymagam, ale Ty w takim wypadku też nie wymagaj aby w Twoje wypowiedzi ślepo wierzyć Mylić może się każdy a w takim wypadku to tylko słowo przeciw słowu Ja staram się dociekać, udowadniać, a kiedy sie pomylę potrafię się do tego przyznać I każdemu takiej postawy życzę ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#20
Człowiek całe życie się uczy.

W kazdym razie Shimano produkowało łańcuchy IG aby uzuskać płynniejsza zmiane biegów zwłaszcza w tylnym systemie - przerzutka tył i kaseta.
A zastosowanie łańcucha tego systemu w XTR miało tylko to na celu.

Aby nie dość było siekawostek to zaskocze Was pewnie tym iż korbowód XTR miał blaty takze systemu IG - było to oznaczenie FC-M950.
W tymże roku ( 1997 ) produkowano także wersje z blatami HG, oznaczenie FC-M950-HG.
poznać je można po rozstawie śrub - pierwszy miał rozstaw 112/68, a drugi 110/74 i ten drugi był 5-cio ramienny.
A czym się blaty IG od HG rózniły - z dokumentacji technicznej wynika że dodatkowymi pinami podnoszącymi łańcuch z dołu do góry.
www.velotech.pl

#22
Zdjęcie w temacie, ok.

Ważna uwaga !!!!
Jeśli komponent ma oznaczenie IG CHAIN ONLY to powinien pracować wyłącznie z łańcuchem IG.
Jesli komponent ma oznaczenie IG CHAIN COMPATIBLE to może współpracować z łańcuchem HG ale i z IG.
Sprawa dotyczy głównie kaset, blatów w korbowodzie i łańcucha.

Shimano nie zaleca pracy komponentów , które nie są ze sobą kompatybilne jesli chodzi o system IG i HG - czemu - ryzyko że łańcuch będzie przepuszczał na zębatkach ( tak to przetłumaczyłem z angielskiego ).

Myśle że w ten sposób jakoś wytłumaczyłem dodatkowo zastosowanie słowa IG CHAIN COMPATIBLE.
www.velotech.pl
cron