Opony ...
#1W dniu dzisiejszym zaliczyłem przesiadkę z opon 2.1 na 1.9 i uważam, że ten drugi powinien być podstawowym w każdym retromtb. Przejeździłem w życiu kilka rowerów i mimo wszystko byłem mega zaskoczony jak może zmienić się trakcja po tak w sumie niewielkiej zamianie. Jadąc, tak sobie pomyślałem, że dawno nie serwisowane piasty czy słabo nasmarowany łańcuch nie są w stanie generować takich oporów jak właśnie szerokość opon. Oczywiście, podstawą doboru powinna być charakterystyka terenu, po którym się poruszamy. Im większa przyczepność tym opona węższa. Znaczenie ma pewnie także system amortyzacji. Ja zmieniałem opony w exfockerowym FSR ale nawet i w HT uważam, że 2.1 to opona już na naprawdę ciężkie warunki, i jeśli nie pada deszcz to 1.9 lub 1.95 powinno spokojnie wystarczyć. Swoją drogą, orientuje się ktoś, czy śladem opon samochodowych, można na naszych oponach odczytać datę produkcji ?