Witam wszystkich
Czy tylna piasta Sram 9.0 sl jest wytrzymała i żywotna.
czy bebenek po jakims czasie użytkowania nie będzie samoczynnie przeskakiwał ?
Jak ja porównać do piasty shimano xtr fh m 950 lub serii 900 ewentualnie Xt seria 750
Piasta będzie mi służyć głównie do jazdy głównie po asfalcie ewentualne las bez skakania.
W piaście są założone od nowości łożyska maszynowe polskiej firmy z Kraśnika FŁT seria 6000-czy to są dobre łożyska
Mam taki problem -że tarcza w tej piaście bardzo ociera o zacisk-koło jest dobrze splecione-dzisaj było sprawdzane u serwisanta ponownie-będę musiał zeszlifować zacisk w miejscu mocowania śruby -do hamulca tarczwego -mocowanie IS ,jeden z uzytkowników forum załozył taki temat wczoraj
Serdecznie dziękuję za odpowiedź.Pozdrawiam!
#2
Witaj
czytałeś wątek? bo po problemie wnioskuję że w Twoim imieniu został założony
viewtopic.php?t=7543
Jeśli tak, to wg metody jaką podałem - najpierw dostosuj piastę tak aby współgrała z zaciskiem a później dawaj do serwisanta do sprawdzenia poprawności (centryczności) Wg mnie to najprostsza metoda
Oczywiście jeśli chcesz to walcz z piłowaniem czy to zacisku czy ramy - miej jednak świadomość ze jak coś krzywo spiłujesz to w ogóle nie ustawisz elementu w który zaingerowałeś do żadnego koła (będzie po prostu krzywo i klocki nie będą równolegle do tarczy - a odległości są tam pomiędzy wszystkim niewielkie więc i margines na błąd jest mały)
Co do samej piasty - jeździłem na takiej trochę i działała jak trzeba Zapadki są takie same jak w Shimano z tego co pamiętam (wymieniałem u siebie)
czytałeś wątek? bo po problemie wnioskuję że w Twoim imieniu został założony
viewtopic.php?t=7543
Jeśli tak, to wg metody jaką podałem - najpierw dostosuj piastę tak aby współgrała z zaciskiem a później dawaj do serwisanta do sprawdzenia poprawności (centryczności) Wg mnie to najprostsza metoda
Oczywiście jeśli chcesz to walcz z piłowaniem czy to zacisku czy ramy - miej jednak świadomość ze jak coś krzywo spiłujesz to w ogóle nie ustawisz elementu w który zaingerowałeś do żadnego koła (będzie po prostu krzywo i klocki nie będą równolegle do tarczy - a odległości są tam pomiędzy wszystkim niewielkie więc i margines na błąd jest mały)
Co do samej piasty - jeździłem na takiej trochę i działała jak trzeba Zapadki są takie same jak w Shimano z tego co pamiętam (wymieniałem u siebie)
#3
od zewnątrz będę piłował zacisku hamulca- tak że nic nie powinno sie stać złego-spiłuje 2 mm -serwisant też mi tak radził
#4
Nigdy chyba nie zrozumiem wyboru metody inwazyjnej i nieodwracalnej w chwili kiedy możliwe jest działanie w pełni odwracalne
Na szczęście to nie mój zacisk, pozostaje mi więc życzyć powodzenia w działaniach
Na szczęście to nie mój zacisk, pozostaje mi więc życzyć powodzenia w działaniach
#5
serwisant powiedział ze koło jest bardzo dobrze złożone-byłem w drugim serwisie-mówił o frezowaniu adaptera -mśle że zeszlifowanie zacisku od zewnątrz będzie lepszym pomysłem
żadne podkładki nie pomagają -bo jak dołoże to to tak trze że nie mozna obrócic kołem
próbowałem z trzema innymi tarczami -ale trze na pająku tarczy
nic jeden jak i drugi nie wymyśił nic mniej inwazyjnego
W moim starym kole była duża róznica w odległości tarczy od zacisku -około 3 mm - dolna część od mocowania śruby trze dokładnie na wysokości śruby trze
Ty tej piasty sram 9.0 sl uzywałeś po tarczę -rozumiem koło nigdy tobie nie tarło o pajak tarczy hamulcowej?
żadne podkładki nie pomagają -bo jak dołoże to to tak trze że nie mozna obrócic kołem
próbowałem z trzema innymi tarczami -ale trze na pająku tarczy
nic jeden jak i drugi nie wymyśił nic mniej inwazyjnego
W moim starym kole była duża róznica w odległości tarczy od zacisku -około 3 mm - dolna część od mocowania śruby trze dokładnie na wysokości śruby trze
Ty tej piasty sram 9.0 sl uzywałeś po tarczę -rozumiem koło nigdy tobie nie tarło o pajak tarczy hamulcowej?
#6
Hmm to dziwne że trze po wsadzeniu podkładki - niemniej jesteś na miejscu więc wiesz lepiej co działa a co nie U mnie system z podkładką pomógł przy innej piaście i zacisku (paradoksalnie piasta i zacisk były od kompletu), 9.0 Sl używałem bez adaptera pod dysk
W kwestii frezowania - zbierając np 3mm z adaptera uzyskasz dokładnie ten sam efekt co wkładając 3mm podkładkę na oś od strony zacisku Jeśli podkładka u Ciebie nie zdaje egzaminu to frez adaptera nie ma sensu
W kwestii frezowania - zbierając np 3mm z adaptera uzyskasz dokładnie ten sam efekt co wkładając 3mm podkładkę na oś od strony zacisku Jeśli podkładka u Ciebie nie zdaje egzaminu to frez adaptera nie ma sensu
Ostatnio zmieniony 2018-07-06, 21:31 przez skolioza, łącznie zmieniany 1 raz.
#7
A jest jakaś szansa żeby ten dedykowany adapter na piastę do którego jest przykrecana tarcza włożyć o 2 mm płycej ? Oczywiście mam na myśli jakąś podkladkę o ile to bezpieczne będzie i np. z 10 mm głębokości adaptera zostanie 8. ( strzelam )
#9
Racja, to by było rozwiązanie gdyby szprychy ocierały o zacisk. To może dla odmiany ten adapter na jakiejś tokarce zeszlifować o 2 mm ;)
#10
W kwestii frezowania - zbierając np 3mm z adaptera uzyskasz dokładnie ten sam efekt co wkładając 3mm podkładkę na oś od strony zacisku Jeśli podkładka u Ciebie nie zdaje egzaminu to frez adaptera nie ma sensu
#11
Widzę, że mi też wzrok się pogarsza ;) a propos tej podkładki - to oś powinna wystawać na 0,5 cm jeśli dodamy podkładkę 3 mm to zostanie 2 - 2,5 mm ( bo o ile pamiętam to oś nawet 5,5 mm wystaje ) wystarczy tyle ?
/edit
W piastach shimano na ośce jest gwint, można przesunąć trochę całą piastę na osi, zmieniając grubość podkładek, a ten sram 9.0 sl też ma taką możliwość ? Czy ma jakies specjalne wyżłobienia oś w miejscach łożysk ?
/edit
W piastach shimano na ośce jest gwint, można przesunąć trochę całą piastę na osi, zmieniając grubość podkładek, a ten sram 9.0 sl też ma taką możliwość ? Czy ma jakies specjalne wyżłobienia oś w miejscach łożysk ?
#12
Nie pamiętam mówiąc szczerze, dawno tego Srama rozbierałem Idea oczywiście jest taka aby oś wystawała tyle ile ma wystawać po obu stronach i zachowany był rozstaw 135mm (stąd pisałem nie stricte o dołożeniu kolejnej podkładki a o przełożeniu jej ze strony kasety)
#13
Ja proponuje, daj se spokój, kup normalną piaste np Novateca pod tarcze, wszystko pasuje , więcej czasu stracisz i nerwów, co nie ma sensu.
#14
Może wystarczy zmienić podkładki na piaście na osi, ktoś może grzebał i pomylił strony
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31