W jakiej technologii wykonano tą ramę?

#1
Trafiła mi się rama o taka:
Obrazek

Kiedyś Siedem3 miał taką samą do sprzedania.
Wykonana z aluminum trochę jak Cannon.Ale Cannon jest normalnie spawany i spawy są gładzone a w tej mojej nie.
Jak się włoży palucha do środka przy główce albo suporcie to są w środku gładkie ścianki jednakowej grubości na całej powierzchni.
Od suportu wygląda to tak:
Obrazek

i od główki też tak samo.

Czy to jakiś ciśnieniowy wtrysk alu do formy czy jak to zrobili?
Lodzermensch

#3
Z odlewem to byłoby chyba ciężko.Nie wiem kompletnie dlatego pytam.
Rama waży 1870 gramów, jest sztywna a ścianki ma równe i dość cienkie.
Lodzermensch

#4
Nieźle - na pierwszy rzut oka mi się wydawało, że to normalnie pospawana rama z nałożoną jakąś masą na łączenie i wypolerowana. A tu takie cóś. Ciekawe.
Ostatnio zmieniony 2014-10-25, 19:15 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#9
Równie dobrze można zrobić coś takiego szpachlówką i włóknem szklanym :mrgreen:
Hydroformowana? Zawszy myślałem że to rurki sie tak robi a potem spawa je bo jakby inaczej?

#11
corrado1111 pisze:Piotrze, ale hydroformowanie to nie jest nadawanie kształtu poszczególnym rurom a później ich spawanie?
Serio pytam bo mnie temat zaciekawił.
A widzisz spawy ??? czy rame zrobioną pod ciśnieniem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

proste jak drut , rama w formie pod ciśnieniem , ( chyba olej ) , przecież było o tym głosno juz pod koniec lat 90-tych
www.velotech.pl

#12
No pytałem czy pod ciśnieniem.Ale Hydroformowanie w/g mnie, może się nie znam to formowanie rury na kształt itd a później spawanie tych rur.W jaki sposób uformowali cały ten kształt łącznie z tylnym trójkątem z jednego kawałka?To musi być jakiś ciśnieniowy wtrysk płynnego alu w formę a nie kształtowanie wykonanej już rury pod ciśnieniem..
Lodzermensch

#15
Był bardzo krótki okres, chyba tylko jeden sezon , kiedy robiono takie ramy od jednego wydmuchu, potem zaniechano i dopiero pózniej robiono jako pojedyncze rury.
Cosw tym musiało być ...pękały ??? za droga impreza ?
www.velotech.pl

#16
Piotr pisze:Był bardzo krótki okres, chyba tylko jeden sezon , kiedy robiono takie ramy od jednego wydmuchu, potem zaniechano i dopiero pózniej robiono jako pojedyncze rury.
Cosw tym musiało być ...pękały ??? za droga impreza ?
Z tego co wiem od jednego znajomego podobno dość szybko traciły sztywność ale to nie jest potwierdzone info.Ale rama fajna ciekawostka.
Lodzermensch

#23
No właśnie tą metodą co Askaniusz92 podał. Po wewnętrznej stronie takiej korby jest taka mała naklejka, pod nią jest że tak powiem "ujście" tego topnika. Na koniec to jakoś zarabiają, spawają tą diurkę. Dokładnie nie wiem.

Korby Cannondale Hollowgram są klejone z 2 kawałków. Są dużo lżejsze gdyż te fragmenty są wewnątrz bardzo precyzyjnie obrobione a Shimano HT to taka odlewana masówka...
https://www.facebook.com/evobikesycow

#27
Mam wiadomość od siedem3. Miał takie ramy i dwie piaskował i malował.
To jest rama klejona na murach do prostych rurek i ładnie szpachlowana więc zagadka wyjaśniona.
Lodzermensch