Ciekawe - nie znałem tego widelca.
Konstrukcja haków pewnie miała na celu możliwość regulacji bazy kół, ale to tylko moje dywagacje.
Przed cannondale'em też inne firmy stosowały system z elementem tłumiącym w rurze sterowej - np. Action Tec (1991) - co ciekawe, podobnie jak ten GT całość nie mieściła się w główce 1,5" tylko standardowej główce. Ten amor Action Tec to konstrukcja mocno zaawansowana - ma oczywiście tłumik olejowy (z rysunku widać, że można do niego zamontować wygodną regulację tłumienia w kapsku sterów, a nawet blokadę skoku), a do tego sprężynę negatywna - coś rzadko spotykanego w tamtych czasach.
W końcu lat 90- tych podobny system zastosowała Univega w widelcach Concept - tam nie było łożysk igiełkowych, a luz można było kasować przez dokręcenie odpowiedniej nakrętki.
Jeśli w najbliższym czasie znajdę chwilkę czasu, to w temacie amortyzatorów z dawnych lat umieszczę zdjęcia najdziwniejszych systemów amortyzacji- łącznie z jakimiś paskami sprężystymi (stosowanymi na początku przez jedną firmę w amorach MTB!).
#31
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .