RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie- o staruszka amora SR suntour T-870
Autor Wiadomość
rysiek123 
retro1

Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-10-23, 20:27   Pytanie- o staruszka amora SR suntour T-870

Szczególnie do Mr.Fockera. Mianowicie podczas rozbierania itd. w dolnych golenii był jakiś płyn ok 1/3 jago pojemności. Zostawiłem ten płyn po złożeniu, ponieważ mi na wode nie wyglądał - jeżeli to jest olej to jak to działał. Amor fika (ale wydaje dziwne dżwięki. Początkowo myślałem że to woda naciekła :shock: Pytam co to za płyn i po co ?
Proszę
o podpowiedź ponieważ nie kumam -mimo nowaości starości :-( .
 
 
Skeevo 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 2993
Skąd: Poland
Wysłany: 2017-10-23, 21:21   

Może to deszczówka Ci się nazbierała :-)
_________________
'94 Wheeler 7800 Comp Line
'95 Checker Pig CPX 4050
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'99 Specialized S-Works M4
'99 Kona Kula
 
 
rysiek123 
retro1

Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-10-23, 21:47   

Kura chyba tak (ze śmiechu od łez ,takich doradców ) :mrgreen: powiem tylko , jasteś bliski swej wielkości :mrgreen:
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5618
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2017-10-24, 09:12   

T-870 jest smarowany stałym smarem. Są więc dwie możliwości. Albo to faktycznie deszczówka wymieszana ze smarem (uszczelki w tym modelu nie są zbyt skuteczne – więc to bardzo możliwe i często się zdarza), albo ktoś sobie po prostu na własną rękę zrobił kąpiel olejową. Jedno i drugie jest tak samo możliwe.
Suntoury całkiem fajnie sobie radzą ze smarowaniem stałym smarem (pod warunkiem jakiegokolwiek serwisowania w rozsądnych odstępach). Ja więc raczej bym się tu w olej nie bawił, tylko dał dobry stały smar. Tym bardziej, że uszczelki są słabe i wycieki oleju z góry przy kąpieli będą prawie pewne. Z drugiej strony - jeśli ktoś nie miał kluczy do rozkręcania amora a było już blisko zatarcia, to wlanie oleju było dość skutecznym sposobem na reanimację :)
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Wheeler E1 Titanium ; Breezer Lighting ; Endorfina ; Endorfina ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Jose .
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4795
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2017-10-24, 11:34   

Czasem nawet do tak tandetnych amorów wlewa się pare ml oleju od dołu aby czasem coś posmarowały, ale to przypadki sporadyczne serwisowania, jak ktoś w deszczu śmigał to tam się zebrała deszczówka.
Jeśli amor w specyfikacji nie ma kapieli olejowej albo nie ma teflonowych lag i dobrego uszczelnienia - gdzie występuje olej smarujący wlewany od dołu, to żłopie wode z góry jak gąbka.
Wyśmiewanie Skeevo chyba jest małopodstawne, a może się okazać żenujące :mrgreen: .
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
rysiek123 
retro1

Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-10-24, 13:19   

Skeevo-najwyraźniej miałeś rację- jakbyś dodał że tam nie ma prawa być jakiegokolwiek płynu to bym tak nie zareagował- więc sorki za mój wpis.
Focker i Piotr dzięki za wyjaśnienie co i jak powinno być. Rozbiorę ponownie ten tandetny amor,wyleję całość i posmaruję jak powinno być.
Ciekawostką przyrodniczą jest to że ta woda spowodowała 0 - dosłownie 0 korozji w środku-a cały chrom we wnątrz, po tylu latach wygląda jak nówka. Na moje potrzeby spełnia zajebiście swoje zadanie- podsiodłowy również :-D .

Dzięki za porady. Pozdro

Temat do zamknięcia
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4795
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2017-10-24, 20:40   

Jak rozbierzesz posmaruj dobrym smarem, jak nie masz to np smar Motorexa Grace2000 doskonale się nadaje, jest bardzo gesty i ciągnący.
Od spodu można dodać po pare kropel oleju ( ok 2 ml ) np 15W, nie zaszkodzi, od czasu do czasu obracać amor do góry nogami i pouginać, coś tam zawsze posmaruje.
Ale trzeba popatrzeć, czy od spodu przez śruby nie kapie, jesli nie to ok.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Skeevo 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 2993
Skąd: Poland
Wysłany: 2017-10-24, 22:22   

rysiek123 napisał/a:
Skeevo-najwyraźniej miałeś rację- jakbyś dodał że tam nie ma prawa być jakiegokolwiek płynu to bym tak nie zareagował- więc sorki za mój wpis.


Spokojnie, nic się nie stało. Kiedyś miałem do czynienia z takim gagatkiem i też woda się z niego wylała jak z kumplem go rozebraliśmy. :-)
_________________
'94 Wheeler 7800 Comp Line
'95 Checker Pig CPX 4050
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'99 Specialized S-Works M4
'99 Kona Kula
 
 
rysiek123 
retro1

Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-10-25, 19:52   

A jeżeli byłaby możliwość podania namiarów na budowę tego sr suntour t 870- byłbym wdzięczny.Kura nigdzie niedostępny- albo za cienki ,,bolek,, jestem- porszę nie mylić z prawdziwym.

Pozdro
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4795
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2017-10-25, 21:50   

w czym masz problem ? rozkrecasz co sie da delikatnie i czyścisz, smarujesz i jazda .
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5618
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2017-10-25, 22:13   

Wszystkie te amory mają budowę podobną do tego z filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=9sdO6BZ6Jxo
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Wheeler E1 Titanium ; Breezer Lighting ; Endorfina ; Endorfina ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Jose .
 
 
rysiek123 
retro1

Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-10-25, 22:25   

Piotrze z szacunkiem ale ja jestem trzy-cztero miesięcznym użytkownikiem rowerów, więc się nie dziw, że nie kumam co i jak ze wszystkim a z amorami przede wszystkim- dla tego pytam m.in o płyn będący w tandetnym amorze :-D .A to, że chcę wiedzieć co jak zbudowane ,to moim zdaniem normalne pytanie :-P
A jak Ci napiszę żeby bębny nastroić to trzeba kręcić śrubkami od naciągów membran :-D - nastroisz w imię mojej instukcji do danego dźwięku :-D
Pytam o link do instrukcji budowy w/w amora (nigdzie nie mogę znaleźć starego tandeciarza) wtedy sam przy Waszej pomocy dojdę co i jak. Sorki ale nawet młotkiem trza wiedzieć gdzie uderzyć :-D

Pozdro
 
 
rysiek123 
retro1

Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-10-25, 22:34   

Mr.Focker - dzięki znam ten film- tylko poza rozkeceniem go (dlugi imbus) wszystko jest inaczej zbudoane speżyna w moim jast pod osłonami gumowymi szeroka zewnętrzna a nie wąska wewnnętrzna jak na filmie,poza tym kapsle od góry nie trzeba wykręcać tylko podważyć i wychodzą-zero regulacji :roll: -temu jako laik pytam i proszę jeżeli to możliwe o schemat budowy. :cry:

Pozdro
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5618
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2017-10-25, 23:11   

Do takich prostych amorów często trudno dostać schemat. A do czego dokładnie jest Ci potrzebny?
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Wheeler E1 Titanium ; Breezer Lighting ; Endorfina ; Endorfina ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Jose .
 
 
rysiek123 
retro1

Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-10-25, 23:26   

Mianowicie do tego- czy tam w dolnej goleni jest woda czy jakaś oliwa?- ponieważ wszystko jest w idealnym stanie zero rdzy na górnych goleniach , mało tego one po wytarciu wyglądają jak nówki i działa wszystko aż miło. Więc doszedłem do wniosku skora ta ,,woda,, nie spowodowała korozji po tylu latach to, na ,,logiczeskij um,, tak zostawiłem. A że nie znam budowy i itd.- proszę o pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15