RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Silent Clutch - ki diabeł siedzi w środku ?
Autor Wiadomość
xArEs 

Wiek: 45
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-04-09, 11:56   Silent Clutch - ki diabeł siedzi w środku ?

Piasta tylna Nexave T400 Silent clutch - co w niej siedzi że jej prawie nie słychać ... mam taką i czasem zdarzy sie jej przeskoczyć jak mocno stane na pedałach i musze ja w końcu rozebrać. (ostatnio zdarza się jej to coraz częściej). Nie maiłem jeszcze do czynienia z piastami silent i nie wiem czego sie spodziewać.
_________________
pozdr

Krzych
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12513
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2010-04-09, 22:14   

nie rozbierałem więc głowy uciąć nie dam Kumpel sporo się nabiedził nad LXem tego systemu więc spróbuję go za język pociągnąć Z tego co mi świta mówił coś o jakichś wałkach w środku.... ale postaram się to potwierdzić i rozszerzyć
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
focker 
Doktor Resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5203
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2010-04-10, 09:06   

Ja mam tu wiedzę czysto teoretyczną z katalogu Shimano. W środku są długie, stalowe wałeczki, które klinują się w skośnych, półokrągłych rampach. Do tego są sprężynki, które dociskają rolki do ramp. Kiedy bębenek się porusza (bieg jałowy)- wałeczki się obracają. Kiedy następuje przejście w bieg roboczy, kręcące się do tej pory rolki klinują się w rampie niemal natychmiast (ruch bębenka jest mikroskopijny).
Jeśli piasta przeskakuje, to przyczyna może być nadmierne zmniejszenie się średnicy rolek albo zapieczenie sprężyn dociskowych. Ale jak to rozebrać - nie wiem, nigdy tego nie robiłem. Ważyło to niestety duuużo ;)

Freewheel.jpg
Plik ściągnięto 5839 raz(y) 12,07 KB

_________________
Są: Bontrager Privateer ; Wheeler E1 Titanium ; Breezer Lighting ; Endorfina ; Endorfina ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Jose .
 
 
xArEs 

Wiek: 45
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-04-10, 21:21   

Dzięki Wam za info. Miałem dziś z tym walczyć no ale dzień żałobny jakiś taki na majsterkowania w każdym razie no i nie tknąłem tego.
Jak dojdzie do tego że będę musiał ja rozebrać to dla dobra nauki obfotografuję wsio. Musze najpierw w necie poszukać jakiegoś opisu jak to rozebrać.
Ale jak bede musiał wymienić tą piastę to zrobię to bez żalu ..... jak rower może nie terkotać jak leci " na luzie" ??
_________________
pozdr

Krzych
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4521
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2010-04-11, 10:45   

Powiem Ci dosłownie :
Wyrzuć to w jasną ch....e , nawet nie dotykaj, nie rozbieraj, nie oglądaj, po prostu wywal.
Piasta - korpus jest taki ze nie pasuja inne bębenki i nie licz na to iż coś naprawisz.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12513
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2010-04-11, 11:01   

nie przesadzaj.... Długi (o którym wspominałem wcześniej) silent clutcha LXa rozbierał i naprawiał parę razy kiedy nie chciała zazębiać Fakt jednak że z przypasowaniem części od czegoś innego może być kłopot.....
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
długi 

Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-11, 21:59   

Witam Panowie :)

Rozbierałem tą piastę faktycznie ale w celach eksperymentalnych jak była sprawna. Bębenka faktycznie nie da się zamienić na tradycyjny.
Rolę sprężynek pełni koszyk na wałeczki zrobiony z twożywa. Kiedyś przy mocnym depnęciu na pedały coś chrupło i wróciłem do domu jak na ślizgającym sprzęgle, okazało się że pękł koszyczek. Nic z tym się nie dało się zrobić. Jeżeli twoja piasta przepuszcza czasami to masz jeszcze szansę że to za dużo smaru i w tym tkwi problem, rozebrać nie zaszkodzi. Jak coś to mam jeszcze swoją, mogę sprezentować.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=GyLpTOYhnZs
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4521
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2010-04-12, 10:04   

skolioza napisał/a:
nie przesadzaj.... Długi (o którym wspominałem wcześniej) silent clutcha LXa rozbierał i naprawiał parę razy kiedy nie chciała zazębiać Fakt jednak że z przypasowaniem części od czegoś innego może być kłopot.....


To niewypła Shimanowski, potem dalej lansowany w grupach turystycznych, pracuje podobnie jak hamulec rolkowy.
Jakos zwykłe bębenki chdozą latami a tamte wycofali od razu, wyrzuć zapomnij.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12513
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2010-04-12, 11:25   

Piotr napisał/a:
skolioza napisał/a:
nie przesadzaj.... Długi (o którym wspominałem wcześniej) silent clutcha LXa rozbierał i naprawiał parę razy kiedy nie chciała zazębiać Fakt jednak że z przypasowaniem części od czegoś innego może być kłopot.....


To niewypła Shimanowski, potem dalej lansowany w grupach turystycznych, pracuje podobnie jak hamulec rolkowy.
Jakos zwykłe bębenki chdozą latami a tamte wycofali od razu, wyrzuć zapomnij.

oczywiście - patent zaniechany Pewnie z powodu jak piszesz
czemu jednak nie rozebrać i nie zobaczyć? jak nic nie jest uszkodzone to jeszcze pojeździ bez wydatków na nową piastę, może szprychy, zaplecenie i centrowanie
nie wspominając o tym, że jak patent zupełnie przestanie istnieć to wiedza co w środku siedzi poparta zdjęciami może być bezcenna Krzychu zachęcam do majsterkowania!
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
xArEs 

Wiek: 45
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-04-12, 22:38   

alarm odwołany .
Dzisiaj znalazłem na tyle siły w sobie żeby przysiąść nad rowerem . To nie piasta ta ma się dobrze. Przeskakiwał mi łańcuch na blacie korby . Zęby tak wytrzepane że masakra korba na złom. przy okazji wyczyściłem ośke , wykasowałem luzy , nawiliłem smaru.
W każdym razie piasta jest OK . Dzięki za rady ....
_________________
pozdr

Krzych
 
 
długi 

Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-12, 22:42   

Marcinie, jak chcesz dokumentację foto to od jutra piastę możesz odebrać na warsztacie. Rozbierzesz do naga i obfocisz.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=GyLpTOYhnZs
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 16