#32
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... k&start=15
Chyba tutaj lepiej byłoby napisać, bo się trochę tematy dyblują.

Jak amor jest nowy i nie miał dociętej rury, to jej długości na pewno wystarczy.
Geometria Twojego Bouldera też powinna przyjąć te zawrotne 50mm, a rura jest na 1 1/8", więc nie powinno być problemu.
Ale najlepiej się dowiedz czy rura nie była docinana - bo może być skucha.

No i pytanie jaka jest rura sterowa - gwintowana czy gładka?. Co prawda stery można zmienić, ale no zawsze większy nakład pieniędzy i pracy.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#33
Dzięki, nie wiedziałem gdzie to w sumie napisać i tak tutaj walnąłem:)
Amorek na stery na gwint 1/1/8 cal. Tylko właśnie martwi mnie bo nie wiem jak długość rury sterowej w nim jest, ale to jutro się okaże.
pozdrawiam

#36
Nabyłem i ja unishocka biały z czarnymi napisami taki sam ja w galerii :), rure sterową ma 22 cm więc podejdzie jak ulał, nawet być może delikatnie skrócić będe musiał :)
Pozdrowienia

#37
Fajnie.
Jeśli chodzi w miarę płynnie, to go na razie nie rozbieraj i nie smaruj/usuwaj starego smaru.
Tam był oryginalnie specjalny smar o dużej lepkości, mający zapewnić efekt tłumienia (po latach robił się aż za bardzo lepki, ale z tego co było na forum wynika, że nie we wszystkich egzemplarzach).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#39
Hejka, amorek coś tam pracuje z 3 cm się poruszy, ale dość opornie trzeba dużą siłę włożyć żeby się ugiął, a na regulacje (jak domniewam od spodu długim imbusem) praktycznie nie reaguje, ale jak założę go już do roweru i troche pojeździ to mam nadzieję, że się rozrusza...
Pozdrawiam

#42
odgrzeje kotleta......

stałem się posiadaczem ( a dokładnie kupiłem żonie na urodziny ) Unishocks'a w wersji ze spręzyną no i oczywiście praktycznie nie działa. Będę się brał za wyczyszczenie i tu pojawia się pytanie czym go potem przesmarować najlepiej i jak dużo tego smaru dać ??
SCOTT super LITE 92'
SCOTT comp RACING 95'
SCOTT Boulder 92'
Mongoose Ritual 06'

#43
wielka prośba o pomoc bo nic nie mogę w sieci znaleźć.... a pasuje już amora założyć
SCOTT super LITE 92'
SCOTT comp RACING 95'
SCOTT Boulder 92'
Mongoose Ritual 06'

#44
smar do amorów bylby najlepszy - nie jest gęsty i ma poślizg - Judy Butter, ew tańsze specyfiki RST
trzeba posmarowac ślizgi, lagi - tak żeby wszystko płynnie chodziło a nie na sucho - ityle
Unishosk ma słabe uszczelnienie więc tę czynność będziesz powtarzać dość regularnie - sam dojdziesz do odpowiedniej ilości smarowidła
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#45
Tam w oryginale jest specjalny smar, bardzo lepki, podnoszący efekt tłumienia.
Ciężko mi sobie wyobrazić, co mogłoby go zastąpić - więc najlepiej przesmarować czymś bardziej standardowym. Judy Butter pewnie byłby najlepszy, ale przy częstotliwości smarowania jakiej ten amor wymaga - pójdziesz z torbami. Najlepiej kupić dobrej jakości smar stały w dużej puszce - na wszelki wypadek bez litu (teflonu w tam nie uświadczysz, ale lepiej dmuchać na zimne, niż potem żałować). Motorex Bike Graease od biedy może by się i nadał - chociaż do innych amorów z nieplastikowymi ślizgami bym go nie użył (za rzadki). Smarowanie tak jak pisze Skolioza. Zwróć tylko uwagę, że ślizgi są plastikowe i pomiędzy dolnym i górnym jest trochę miejsca, żeby napakować smaru. Oczywiście o dokładnym wyczyszczeniu wszystkiego przed montażem nie będę nawet wspominał :)
Ostatnio zmieniony 2014-10-12, 20:59 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#46
Przeglądając neta znalazłem zdjęcie pomysłowego wykorzystania lewarka samochodowego w rozbieraniu zapieczonego amora Scotta - pomysłowe :-)

Obrazek


Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#48
Trafił mi się piękny egzemplarz unishocka, zero rdzy itp., brak tylko naklejek, wersja z elastomerami. Rozłożyłam (podnośnik samochodowy to genialny wynalazek :-)), oczywiście elastomery nie nadają się już do niczego (jeden musiałam wydłubać po kawałku, drugi wyszedł mocno wykruszony), i teraz mam kilka pytań:
1. podkładki elastomerów mają 22mm średnicy, w tabelach typowych wymiarów wałków poliuretanowych znalazłam średnice 20 i 25mm, których szukać? 20mm będą miały minimalny luz, a 25mm mogę nie dać rady wcisnąć.
2. Jaka powinna być długość tych elastomerów, to co wyciągnęłam ma 75mm, ale jest tak skompresowane, że na 100% powinny być dłuższe
3. poproszę kogoś kto ma oryginalny klucz do regulacji o zmierzenie odległości początku i końca podziałki od końca klucza
Marta

#49
W standardowych amorach takich jak Quadra czy Judy elastomery mają po 20mm. Szerokość podkładki w Quadrze to 22mm, więc to się mniej więcej pokrywa z tym co u Ciebie. Długość trzeba porównać z oryginalnym elastomerem, bo standardowe amory mają kilka kawałków po 28mm.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#51
Dzięki za kluczyk :-) Elastomer już zamówiony, najwyżej będę na oko dobierać długość, chyba, ze ktoś ma oryginalną sprężynę od starszego unishocka i mógłby zmierzyć.
Marta

#54
Bardzo dziękuję za linka:) Z tabel wałków widzę że najniższa twardość to 80 ShA czyli dosyć twarde. Ja poszukuję w okolicach 55 ShA. Niemniej jeszcze raz dziękuję za namiary.

#57
Ja bym stawiał na ostatni wypust - czyli rocznik 1994.
Co jednak ciekawe, taka sama konstrukcja była w topowej wersji z karbonu:
Obrazek

A ona podobno już w 1994roku nie występowała.
Niby ma w nazwie LiteFlite, ale skrót nie wygląda na LF:
Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
cron