RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
'99 Votec F7
Autor Wiadomość
chrzanek 
czasowstrzymywacz


Wiek: 36
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 711
Skąd: to zwątpienie
Wysłany: 2012-03-28, 00:32   '99 Votec F7

Moi Drodzy Prafianie ;)

W życiu już tak jest, że się goni tego króliczka i goni króliczka i goni....
Projekt Gusta został skończony, oblatany i spełniony. Pozostawił po sobie same pozytywne wspomnienia (no, może poza bólem krzyża...) Jako, że robal drąży mózg dalej, a stanął na mojej drodze Szanowny Votec F7 jakoś się tak ułożyło, że teraz będę dopieszczał wspomnianego fulla :)

Votec to taki coś więcej niż niemiecka myśl techniczna pokroju VW. To takie Porsche 959, ręcznie budowane, z najlepszych materiałów, bez kompromisów.

Rama należy do pokolenia zacnych jednozawiasowców, takich jak SuperV, Scott Octane FX1. Wyposażona jest w damper RS Sid Dual Air. Szczerze mówiąc, spodziewałem się lżejszej ramy, moja waży całe 2745gram, do tego dochodzi damper 330 gram i mamy już całkiem słuszną wagę. Na szczęście ciężar wagi rekompensuje jej sztywność, Voteci uznawane były za jedne z najsztywniejszych rowerów ówczesnych lat....

Przedni amortyzator to niespodzianka. Votec GS4 Classic. System w pełni..... elastomerowy :) Jestem szczerze zaskoczony poprawnością działania tego widelca. Muszę zrobić mu przegląd, ale na razie jest nieźle... Ciekawostką jest fakt, iż posiada on regulację skoku pomiędzy 80 a 140mm...

Rower katalogowo ważył 12,2kg, spróbuję się do tego zbliżyć :)

Jak zdążyłem ustalić rower ma delikatny przebieg 750km... Niestety jeżdził po polach, więc czyszczenie elementów zajęło kuuupe czasu....

Specyfikacja docelowa:
- rama: Votec F7
- amortyzator: Votec GS4 Classic
- stery: votec
- kierownica: votec
- sztyca: shannon
- siodło: vetta

- piasty: DT onyx
- obręcze: Mavic Xc717
- szrychy: DT Revolution
- opony: ????

- korba: XTR M950
- pakiet: XTR M950
- p.t: XTR M952
- p.p: XTR M953
- manetki: XTR M953
- kaseta: XTR M953
- hamulce: Magura HS33

a o to zdjęcią zakupowe:




_________________
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,
Ostatnio zmieniony przez chrzanek 2012-03-28, 09:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cardamon 


Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 4905
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2012-03-28, 07:45   

a męskiego koloru nie było ? :-P

ps. zajebysty rower, zawsze mi sie voteki podobały, zwłaszcza ten, szczerze zazdroszcze :)

ps2. jezeli to nie tajemnica to napisz na PW ile dałeś za niego :->
 
 
focker 
Doktor Resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5203
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2012-03-28, 07:55   

Wg mnie to może być model 1999, nie 1998.
Świadczyć może o tym SID Dual Air i kolorystyka roweru, a nawet dziewięciobiegowy osprzęt, który powinien być w miarę oryginalny skoro rower ma 750km przebiegu.
_________________
Są: Bontrager Privateer ; Wheeler E1 Titanium ; Breezer Lighting ; Endorfina ; Endorfina ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Jose .
 
 
chrzanek 
czasowstrzymywacz


Wiek: 36
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 711
Skąd: to zwątpienie
Wysłany: 2012-03-28, 09:18   

Dzwinie skonfigurowan był napęd tego roweru. Vki i zmieniarki XTR, przerzutki i korba były XT. Wszystkie elementy shimano mają wybitą datę produkcji 1998, zarówno srebrne XT, jak i 9sp XTR także były od nowości. W rowerze wymieniony był napęd, a rzeźnikowi udało się zajechać nawet srebrnego XTka. Moja diagnoza jest taka, że ktoś śmigał w trudnych błotnych warunkach na dużych przekosach. Tak zabił napęd. Nie wiem jak można zabić napęd na odcinku 700km, ale widać można... Poza napędem wszystkie elementy są praktycznie nowe, noszą jedynie ślady opierania o ścianę :)

Niestety nie posiadam katalogów, by precyzyjnie określić rok produkcji tego egzemplarza. Także, może być to zarówno rok 98 jak i 99.

Co do koloru to śmiejcie się, lub nie ale szczególnie ten kolor mnie interesował :) Większość moich ciuchów rowerowych jest niebieska, błękitna, granatowa i kolor przyspieszył decyzje o kupnie ;) W rzeczywistości rower jest ciemniejszy niż na zdjęciu, jest po prostu niebieski, nie błękitny.
_________________
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,
 
 
focker 
Doktor Resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5203
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2012-03-28, 09:28   

Komponenty rowerowe są bardzo często produkowane rok przed pojawieniem się ich w katalogach. Wszystkie widoczne w rowerze części Shimano to rok modelowy 1999 wzwyż - bez względu na faktyczną datę produkcji.
Jeśli rzeczywiście nic poza korbami napędem nie było zmieniane - to będzie to model 1999, co szczególnie podkreśla SID A.D. 1999 z tyłu.
No chyba, ze rama była kupiona osobno i osprzęt osobno (co w sumie może się zgadzać biorąc pod uwagę dziwnie dobrany osprzęt) - choć zwykle damper jest sprzedawany razem z ramą w takich przypadkach.
_________________
Są: Bontrager Privateer ; Wheeler E1 Titanium ; Breezer Lighting ; Endorfina ; Endorfina ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Jose .
 
 
chrzanek 
czasowstrzymywacz


Wiek: 36
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 711
Skąd: to zwątpienie
Wysłany: 2012-03-28, 09:48   

w takim razie zmieniam tytuł wątka :)

Z osprzętem stawiałbym na pełne XT i kogoś kto zaszalał i wsadził XTRowe szpeje jako dodatek, już w sklepie.
_________________
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,
 
 
focker 
Doktor Resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5203
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2012-03-28, 10:00   

Niby tak, ale piasty 738 i 737 też do tego nie pasują.
Choć w sumie czasem się zdarzało, że producenci wrzucali szpeja ze starszych lat jeśli im zostawały w magazynie.

Poza tym wszystko by się zgadzało - mając na uwadze korby wymienione w ramach zmiany całego napędu.
_________________
Są: Bontrager Privateer ; Wheeler E1 Titanium ; Breezer Lighting ; Endorfina ; Endorfina ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Jose .
 
 
chrzanek 
czasowstrzymywacz


Wiek: 36
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 711
Skąd: to zwątpienie
Wysłany: 2012-03-28, 10:03   

co ciekawe piasty 737 i 738 tez sa z 1998 roku :)
_________________
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,
 
 
Punkxtr 
NieOceniam.pl

Wiek: 33
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 413
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 11:11   

focker napisał/a:
Wszystkie widoczne w rowerze części Shimano to rok modelowy 1999 wzwyż - bez względu na faktyczną datę produkcji.

O ile dobrze widzę, oprócz tylnego hamulca ;-)
Strasznie mi się kiedyś podobał ten set (rama + widelec) w katalogu rowerowym '00.
 
 
focker 
Doktor Resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5203
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2012-03-28, 11:20   

Oprócz hamulca, także i piasty są starsze, jak się kazało po dokładniejszych oględzinach ;)
A co do rocznika '00 - też mi to po głowie chodziło, bo przecież XT m750 i pociotki to nie tylko rocznik 99 - aż do 2003r. występował. Tylko teraz data wybita na sprzęcie nie bardzo mi pasuje. Chyba tylko katalog może rozwiązać naszą wątpliwość ;)
_________________
Są: Bontrager Privateer ; Wheeler E1 Titanium ; Breezer Lighting ; Endorfina ; Endorfina ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Jose .
 
 
Punkxtr 
NieOceniam.pl

Wiek: 33
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 413
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 11:39   

Zerknę w domu, mam kilka katalogów z tego roku i okolic.
 
 
nergamel 


Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 12:38   

Jeśli sprzedawca nie kłamał to sporo dorzuciłeś ponad cenę wywoławczą, aż się zdziwiłem jak na moje pytania o osprzęt odpisał kwotą za która poszedł. Tak poza tym to kolor mi się bardzo podoba, jak i zresztą wykonanie przedniego trójkąta, ale tyłek jakiś taki ma nie za ładny.
 
 
cardamon 


Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 4905
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2012-03-28, 13:29   

zaraz sie okaże że to całość 2000+ jest :-P :lol:
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12513
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2012-03-28, 17:09   

Krzyże bolą to od razu trzeba fulla kupić - ech ta dzisiejsza młodzież.... ;-) :-P
Gratulacje!
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
chrzanek 
czasowstrzymywacz


Wiek: 36
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 711
Skąd: to zwątpienie
Wysłany: 2012-03-28, 18:04   

Rok produkcji opieram na następujących spostrzeżeniach:

- piasty, vki 951, klammkomanetki 952, przednia przerzutka posiadają okdy produkcyjne z 1998 roku.
- vki 950 to rok 1997.
- od 2000roku F7 mialy napis F7 na przednim trójkącie, wahacz mial wspawane mocowanie pod tarcze...

Nergamel - chyba było warto :)
_________________
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14