Olpran

#1
Witam!

Nie wiem czy w dobrym dziale, bo nie jest wypaśny, ale to jest mój pierwszy porządny rower i tak się składa, że nadal jestem w jego posiadaniu. Pojeździłem na nim dziś sporo i przypomniało mi się jak się jeździ na takich rowerach - magia, znów się zakochałem na pewno nie sprzedam, najwyżej zostawię ramę jakby wróciły wspomnienia.

Od kąd go kupiłem nie wymieniłem nic poza 3 rzeczami: dętki z tyłu, klocków i kierownicy z tranzx'a prostego na risera syncrosa.


Oto fotki:
Obrazek



Obrazek


Obie z dziś, już zapomniałem jaka to frajda jeździć na takim rowerku - miodzio, mam nadzieje, że następny mój retro-rower e będzie tylko lepszy.
cino cinelli santo subito

na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441

#2
Pamiętam, jakie zamieszanie niegdyś Olpran zrobił w krakowskiej Secesji... nagle okazało się że rower z przyzwoitą ramą i niezłym osprzętem nie musi kosztować majątku!

Fajnie że jesteś Iwszym i jedynym właścicielem roweru - to jest IMO bardzo cenne! fajnie byłoby zobaczyć nieco więcej detali - osprzęt wystarczyłoby pewnie opisać, skoro jest oryginalny, natomiast ciekawi mnie rama :-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#3
No to daje:
Rama: alu 7005
Korba: STX-RC
Przerzutka tył:STX-RC
Przerzutka przód:STX-RC
Obręcz: ARAYA ETERO 559
Piasta przód: STX-RC
Piasta tył: STX-RC silent clutch
Hamulec: Dia-Compe power control 737
Manetki: Grip Shift 600 SRT sealed
Klamki: Dia-Compe power control 12NA
Sztyca: TranzX
Kierownica: Syncros
Stery: DiaTech
Opony: Ritchey Z-Max

Dokładniejsze zdjęcia (wiem że brudas):

https://picasaweb.google.com/wojd47h/Olpran
cino cinelli santo subito

na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441

#6
ja zauważyłem natomiast ciekawą rzecz - rowerek z końcówki XX wieku, a alu rama nie ma wymiennego haka Przyznam że się zdziwiłem - gdyby to była rama z I połowy lat 90 przeszedł bym obok takiego faktu jak koło czegoś normalnego Pod koniec wieku wymienny hak wydawał się byc już powszechnie stosowanym standardem (poza Mielcem, ale jemu do standardu nie tylko w tej kwestii było daleko ;-))
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#9
No ja to (jego oryginalność) potwierdzam, bo nawet byłem przy zakupie tego roweru ;)

Edit:

Chodzi mi o to, że może projekt ramy jest starszy niż sam rower ;)

#14
@Skolioza ja Twoich słów tak nie zrozumiałem ;) chciałem bardziej potwierdzić Twoje przypuszczenia :)

Yves, pewnie masz rację, zresztą mam wrażenie, że olpran z takim osprzętem to był jednorazowy wybryk firmy, więc pewnie nawet nie przygotowywali pod niego specjalnej ramy. Swoją drogą lakier jak widać na zdjęciach jest kiepściutki ;)

No i nigdy nie widziałem, żeby firma tak chwaliła się użytymi komponentami poprzez przyklejanie odpowiednich naklejek na ramie ;)

#15
tu się nie zgodzę - ja poznałem Olprana w okolicy roku 94 W Secesji stało wtedy kilka modeli z osprzętem od Alivio poprzez STXa i STXa SE do nawet chyba jakiejś maszyny z całym bądź kawałkami LXa Także to na pewno nie jednorazowy wybryk

A naklejki na ramie to wcale nie taka rzadkość - kilka firm je stosowało, niektóre nazwami osprzętu nawet nazywały modele (np Lauda)
Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#16
skolioza pisze:Pod koniec wieku wymienny hak wydawał się byc już powszechnie stosowanym standardem (poza Mielcem, ale jemu do standardu nie tylko w tej kwestii było daleko ;-))
Nie prawda! Moja rama ma wymienny hak wiec plotków nie rozsiewaj Ojcze Dyrektorze !

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#22
No często chce człowiek dobrze i źle się to kończy, ci panowie się nie zgrali niestety...

Efekty operacji:
Obrazek


Szkoda, ale niestety rowerek jeździ fatalnie, myślałem że amortyzator o tak małym skoku nie zrobi wrażenia na tej ramie ale niestety, rower odmówił skręcania.

Olpran będzie się musiał pożegnać z manitou.
cino cinelli santo subito

na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441

#25
Nie wiem czy nie przesadzasz troszku.. retro rowerki MTB tak mają że nie są jakoś ultra agresywne i zwrotne.. ja się przyzwyczaiłem, przejeżdżam wszystkie switchbacki, jakie muszę, bez większego problemu... u mnie też baza kół jest konkretna. Ja to nawet lubię, bo jak jest coś stromego do zjechania to nie ma problemu, przy pedałowaniu rower jest stabilniejszy i jedzie jak po sznurku. Z tego co na twoim foto widać też dramatu nie ma.
Obrazek

#26
Zrobił się o niebo nudniejszy... Dramatu nie ma ale prowadzi się o wiele INACZEJ. Strasznie czuć efetk żyroskopowy, jedziesz szybko a rower nie chce skręcać, nie jeżdżę powoli i boję się reakcji roweru jakbym chciał siłą w zakręcie ciągnąć kiere.


edit: swoją drogą niezła zjeżdżalnia;)
cino cinelli santo subito

na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441

#28
To jest amor z 1998 albo 1998r i występował ze skokiem 70 oraz 80mm - przy czym już 70mm to wg mnie za dużo do tej ramy. Można w ostateczności zmniejszyć skok do 60mm. To jest wersja "R" czy bez "R"?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#30
teoria 1: za duzos jezdzil pogarbiony na szosach i Ci teraz jak na traktorze
teoria 2: stery sa zle skontrowane, albo brak w nich oryginalnych biezni, stad moga sie zle sciskac
teoria 3: maniek jest za mientki dla Ciebie i nurkuje nierowno przy skretach


ta rama bezproblemowo powinna pracowac z widlami nowszej generacji (zwazywszy na to, ze z 45cm wysokosci sag zje nawet 2...)
Obrazek
cron