Ramę tego roweru dostałem 2 lata temu będąc w Holandii od znajomego. Zupełnie gratis. Planował (jakieś 10 lat mu zeszło) złożyć na niej rower. Ale ponieważ miał silne naciski ze strony małżonki by się w końcu tej ramy pozbyć bo tylko ja przekładali w garażu - więc stało się jak napisałem wcześniej.
U mnie rama przeczekała kolejne 2 lata i tej wiosny postanowiłem w końcu zabrać się za składanie roweru.
Rama okazała się być fabrycznie nowa
![:shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Amortyzator tylny po uzupełnieniu powietrza działa bez problemu. Przód to niestety elastomer
![:-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Składając rower poszedłem po najmniejszej linii oporu dając sobie tylko jeden priorytet - waga (oczywiście nie za wszelką cenę)
I drugi dodatkowy dotyczący środowiska w jakim się będzie poruszał - głównie szosa.
Waga roweru to 12.2 kg. Przełożenia dobrane typowo szosowe - przód 50/34 , tył 8 - 12-25 zębów.
Przy tym zakresie daje radę przerzutka szosowa Sora - cieszy mnie ty gdyż uniknąłem dzięki temu długiego wózka.
Największy problem miałem z przerzutką przednią - nic nie pasowało z uwagi na wysokie mocowanie wymuszone przez amortyzator.
W końcu sprawę rozwiązała obejma z hakiem i także szosowa przerzutka Sachs.
Według mnie wyszedł całkiem ładny rower. Zrobiłem na nim ok 2000 km od złożenia.
![Obrazek](http://www.es-er.pl/foto/rower/01.jpg)
![Obrazek](http://www.es-er.pl/foto/rower/02.jpg)
![Obrazek](http://www.es-er.pl/foto/rower/03.jpg)
![Obrazek](http://www.es-er.pl/foto/rower/04.jpg)
![Obrazek](http://www.es-er.pl/foto/rower/05.jpg)
![Obrazek](http://www.es-er.pl/foto/rower/06.jpg)
![Obrazek](http://www.es-er.pl/foto/rower/07.jpg)
![Obrazek](http://www.es-er.pl/foto/rower/08.jpg)